gijzeling rembrandttoren Amsterdam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 21:15

de arme man heeft zojuist zelfmoord gepleegt.... Frusty
of stond dat hier al?
in het ziekenhuis is hij alsnog overleden..

flaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 21:21

ik hoop dat hij dood is.ik vind het raar dat ze zulke gekken nog in leven willen houden.

groetjes

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 21:22

Hij had zichzelf in de toilet teruggetrokken en heeft daarna 2 kogels door zijn hoofd geschoten, hoorde ik net op Het Nieuws (voor Ushi en van Dijk) op SBS 6.

amberosa

gijzeling rembrandttoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 22:47

ik ben blij dat ie kapot is
wat een mongool zeg!!!

napoleon

Re: gijzeling rembrandttoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 00:43

amberosa schreef:
wat een mongool zeg!!!

Nou nou, dat is nou ook weer een beetje overdreven! Tuurlijk hebben de mensen in die toren doodsangsten uitgestaan, maar van mij had ie niet dood gehoeven! Misschien was die man wel zwaar depressief, weet jij veel!

Mijn oma woont tegenover de Rembrandttoren, en we hebben alles van een afstand kunnen volgen ( met een verrekijker van de buurman!) inclusief de spectaculaire helicopters in de lucht Haha!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 11:20

juist niet goed, dat hij dood is! Hij heeft nou geen straf (ja zijn familie, als hij die heeft) en het zou beter zijn geweest als hij bv was opgepakt, celstraf en inrichting... en zou hebben nagedacht over wat hij gedaan heeft!
Misschien kreeg hij dan spijt,... en daar red je meer mee dan dood!

Barbara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 11:44

ben ik het niet mee eens. Het kan mij niet schelen of hij gaat zitten nadenken wat hij heeft aangericht. Net als serieverkrachters en andere idioten, van mij mogen ze zichzelf allemaal door de kop schieten. Dan zijn ze in ieder geval geen last meer voor de samenleving en hoef ik ook niet mijn belastingcenten aan die idioten af te dragen.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 16:45

Zou die man een tattoo hebben gehad, of een piercing?

Ik vind het zielig voor zo een man. Ik denk dat hij makkelijk te helpen was geweest met een paar pillen voor zijn geestelijke conditie. Want dit is puur geestelijk. Waarschijnlijk was hij niet gevaarlijk voor de bevolking, maar had hij last van een waanzin/beeld, waar hij niet meer logisch over kon nadenken.....

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 16:49

Prima, je eerste zin raakt kant nog wal, maar verder een heel zinnige opmerking!
Twijfelde of ik een opmerking moest plaatsen, maar jij hebt m'n opvatting al erg goed verwoord.. Lachen

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 17:13

ach ja.....ben heel mild eigelijk. Komt omdat ik psychologie heb gestudeerd en ik kan me heel goedverplaatsen in mensen.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 17:50

napoleon"]
[quote="amberosa schreef:
wat een mongool zeg!!!

Nou nou, dat is nou ook weer een beetje overdreven! Tuurlijk hebben de mensen in die toren doodsangsten uitgestaan, maar van mij had ie niet dood gehoeven! Misschien was die man wel zwaar depressief, weet jij veel!
[/quote]

Tis misschien een harde opmerking maar zelfs als je zwaar depressief bent doe je zoiets nog niet. Deze man was een gevaar voor de samenleving en dat gevaar is nu geweken.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 18:38

Sypheron"]
[quote="napoleon"][quote="amberosa schreef:
wat een mongool zeg!!!

[/quote]

Tis misschien een harde opmerking maar zelfs als je zwaar depressief bent doe je zoiets nog niet. Deze man was een gevaar voor de samenleving en dat gevaar is nu geweken.
[/quote]

Dan weet je weing van de menselijke psychee....

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 11:42

Ik denk niet dat deze man depressief was, ik denk eerder aan een psychose.

Mild? Nee, ik niet... maar helaas kan een psychose iedereen overkomen, en aangezien medicijnen het vrijwel geheel kunnen genezen en voorkomen vind ik het erg als iemand het met de dood moet bekopen.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 11:47

Ja klopt psychose. Kijk maar naar vrouwen die hun kind iets aan willen doen als gevolg van een postnatale depressie of psychose.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 15:49

Erg triest, voor die man en zijn familie en voor heel Nederland. We zijn zo gemakkelijk met het uitroepen van een doodvonnis. Die man was geestelijk ernstig ziek, moeten we dus maar alle ernstig zieken gaan opruimen? Iedereen kan ziek worden, ook ieder van jullie.

Als we alle geestelijk zieken moeten opruimen, schiet dan maar eerst eens wat nieuwe politici af.. Die schijnen ook niet alles op een rijtje te hebben...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 16:49

Melkert is geen nieuwe politicus hoor Joost. maar die man zal wel wanhopig zijn geweest dat hij zich voor zijn kop geschoten heeft. Waar waren alle hulpinstanties voor hem waar Nederland zichzelf om roemt?

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 17:42

Ze zeiden dat alles goed was op het einde.
Dat ze goede gesprekken met de man hebben gevoerd, en
plotseling schoot hij zichzelf een kogel door het hoofd.
Ze stonden er zelf ook van te kijken, want ze hadden niet gedacht dat hij dat nog zou doen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 17:51

dat is de onvoorspelbaarheid van de mens!