Wat voor dingen hebben jullie uitgehaald als kind?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RelarDevi

Re: Wat voor dingen hebben jullie uitgehaald als kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 12:57

Ik weet niet wat voor erge dingen ik als een klein kind heb gedaan.
Maar toen ik 12 was hadden we ergens een kapotte stoel gevonden. (niet met 4 poten maar met eigenlijk 1 stang waar de stoel op leunt
(http://www.theintertransgroup.com/servi ... /Stoel.jpg zoiets)

We hadden het achter mijn fiets gebonden, en iemand ging heel snel fietsen en toen sprong er iemand op de stoel, om de beurt. Ik dus ook

Vonken vlogen er van af
Maar het was achteraf best gevaarlijk

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 17:42

Ik heb (3 jaar geleden ofzo, haha was toen nog dommer dan nu) een keer kaarsen aangestoken in de boekenkast. Planken in de hens!
Geluk dat ouders optijd thuis kwamen, anders was het huis

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 17:48

ik stond eens als meisje van zes bij mn moeder te kijken die de achterdeur ( de deur van het achterhuis richting stal) aan het schilderen was ( donkergroen) ik wou ook graag schilderen en pakte papier.
Ik kon geen kwasten vinden dus ik besloot maar te gaan vinger-verven.

ik heb dus 2 weken met groene handen gelopen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 17:50

pietpiraat schreef:
ik stond eens als meisje van zes bij mn moeder te kijken die de achterdeur ( de deur van het achterhuis richting stal) aan het schilderen was ( donkergroen) ik wou ook graag schilderen en pakte papier.

Hadden ze toen nog geen terpentine ofzo?

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 17:53

MoonChloe schreef:
pietpiraat schreef:

Hadden ze toen nog geen terpentine ofzo?

jawel, maar de verf was al lekker opgedroogd, dus makkelijk kreeg je het er niet af

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 18:23

Ghehe, ik als klein ukje had een aansteker in mijn handen, die het niet meer deed en oud was. Ouders: ''naah hij doet het toch niet meer''. Dus ik probeerde het, hield mijn duimpje per ongeluk op het gat waar het vuur uitkomt, en toen deed hij het opeens wel

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 18:41

stiekem moet ik om sommige streken van jullie toch wel hard lachen. Hoewel ik me kan voorstellen dat het op het moment zelf niet echt grappig was.

wat ik zelf kan herrineren, is dat we (ouders, zus en ik) bij een zeebrapad stonden, met een stoplicht. Dus ik tegen mijn zus 'wie het eerst aan de overkant is'. Dus ik als klein meisje, was erg fanatiek, en zodra het licht ook maar op groen stond, zette ik mijn sprint in. Uit een reflex heeft mijn moeder me nog snel aan de achterkant van mijn trui kunnen grijpen, om me zo terug de stoep op te trekken... wat bleek, om het moment dat het groen werd, en ik dus begon te rennen, reed er nog een auto om de bocht, zoefff... op nog geen haar na langs mij Met dank aan mijn ouders, die me nog nét op tijd terug konden trekken.

Blijkbaar ben ik als kleine spruit ook tot twee keer toe (zonder zwemervaring) in het water gesprongen. Echt zo van 'hoppa, uit het niets sprong ik erin'. Mijn ouders me eruit gevist, en nog diezelde dag gebeurde het weer. 'hoppa, wéér vanuit het niets sprong ik weer het water in Hebben mijn ouders me beide keren snel uit het water kunnen vissen (ik was immers te jong voor zwemlessen, en kon er niks van). na de tweede keer vonden ze het wel mooi geweest, en zijn ze ook maar meteen terug gegaan naar hun appartement

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 19:20

grinnik... hoe komt het toch dat we leven...

Kwaad je lostrekken en naar de overkant van de straat rennen omdat andere oma en opa nog mijn knuffel hadden! Ik dank de bestuurder met dikke bmw met enorm goede reflexen en een goed remsysteem...

Ik herinner me nog dat ik in het midden stilstond en dat ik het zo vreemd vond dat die auto zo piepte en rookte(banden!)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 21:44

Oeps haha!

Dat brengt mij op een herrinnering...ik zat in de eerste van de brugklas. Onze school bestond uit 3 verschillende lokaties (heel handig )
Tussen de lessen door moesten we dus regelmatig van het ene gebouw naar het andere lopen (gemiddeld een minuut of 10 van elkaar verwijderd)

Op een gegeven moment moest ik een weg oversteken. Ik had al gekeken of er een auto aankwam, maar nee kwam niks (was vlak voor een bocht) dus ik steek over...
Komt er opeens dus wél een auto knoert hard aanrijden...Ik zie hem, sta stijf van schrik stil midden op de weg...draai me om en rent weer terug naar de stoep. (had ik nou meteen gewoon door gerend naar de overkant, dat was sneller geweest )

En die man in die auto maar lachen

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 22:08

Phoeh wat heb ik allemaal gedaan?
Ehm ..

Willen verven, verf vinden (verf om deuren mee te doen ja, waar gelukkig veel water bij was gedaan ) en daarmee de muren en de deuren gaan verven bij een vriendinnetje

Niet uit de fles willen drinken bij mijn oma, mn moeder naar huis laten komen en dan opeens wel drinken

Gewoon de weg op rennen, gelukkig had de bestuurder goede reflexen én remmen

Mijn hond liep ook wel eens de trap af, en ik wilde het ook als Kayke (onze hond heette Kay maar ik noemde hem Kayke ) doen. Dus ik op handen en voeten de trap af proberen te lopen, wat resulteerde in patskaboem de trap af donderen .

Op je bloete voeten de zoldertrap oplopen en dan bij de laatste trede uitglijden en weer naaronder vallen in een knap benauwde ruimte.

Enne, mag ik dan ook vertellen wat mn pa heeft uitgevreten? .
O.a. hamertje tik spelen met de kast van je moeder, en belangrijke sleutels begraven in de tuin (konden ik en mn zusje ook wat van )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 22:20

Stookolie drinken omdat het eruit zag als limonade... Het knuffelhondje dat ik toen, 37 jaar geleden, heb gekregen staat nog in de kast.

Op mijn kinderfietsje tòch op straat fietsen en tegen een geparkeerde auto rijden... Ik ben de vriendelijke meneer die mijn muurvastzittende fietsje onder de bumper vandaan trok nog dankbaar, hoefde ik niks tegen mijn ouders te zeggen.

Spelen in bunkers uit de Tweede Wereldoorlog... Nadat een ander kind een arm verloren was door daar rondslingerende munitie begreep ik pas hoe gevaarlijk het was.

Op een verzorgpony, zonder zadel, achter een stel bromsmurfen aancrossen... Dat is gelukkig goed gegaan maar had zo vreselijk fout kunnen aflopen.

En ik heb nog zoveel meer uitgehaald... Teveel om op te noemen.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 22:33

wij hadden een jonge new foundlander,en die was heel sterk,..
Ik en mn zusje waren ongeveer 7 en 9,en toen bond ik de riem om haar middel heen,en gooide dan een stok weg,zodat mn zusje op de grond viel en erachteraan werd gesleept..

Ook een keer hebben mn zusje en ik boven vuurtje gestookt,knuffels in de brand gezet enz. gelukkig was mn vader thuis en heeft hij het gelijk opgemerkt!

mn overbuurmeisje had bij haar huis een soort uitbouw,een extra deel aan het huis,en dat was een platdak,daar klommen we dan op en sprongen dan gewoon naar beneden! ik weet niet hoe hoog het was maar we konden onze enkels wel breken,gelukkig zag haar moeder ons vanuit de kamer steeds voor het raam langs "vliegen"

EsSther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 22:47

ik was nog piep jong en dacht al heel goed te kunnen pony rijden! in de begin periode dat ik begon kreeg ik een pony, de omstandigheden toen waren er echter nog niet helemaal op aangepast,( er moest nog een zadel komen, etc, een rijbak)

maar ik had een nieuwe pony en moest en zou rijden, wachten op mijn vader hoefde niet, naar mijn idee, dus ik met mijn vier jaar de pony van stal getrokken en opgetuigt met een dekje en fietsband als zadel, een hoofdstelletje was er wel, maar ik wist ook niet goed waar welk riempje waar voor was............ toen vond ik een mandje met oudspul van mijn vader, en zie daar! onmetelijke grote sporen met wieletjes! die heb ik dus ook omgeknoopt, en zo ben ik met pony en al naar het weiland gegaan, maar races was veel leuker,want al dat langzame gedoe .........

ik ben helemaal naar het achterste deel van het land gereden en heb daar de pony eens goed de sporen gegeven..........dat arme beest flipte de pan uit!
hij schoot door zo de straat op! toen pas besefte ik dat ik me maar beter kon laten vallen..........

maar dddjeeeezzz wat een ongeluk had ik kunnen veroorzaken!!
en wat ik het vreemdst vind, ik kende toen geen angst, en nu?!!
ben soms ook een held op sokken.........

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 23:07

Ehm even denken. Ik zat als klein meisje altijd in een boom of op een dak. Toen ik 5 was, was ik het enige meisje dat op het dak van school kon klimmen, samen met twee jongens van 12, dat waren de zoons van mijn oppas. We zijn ermee gestopt, toen een van de jongens allebei zijn benen brak, omdat hij eraf viel.

Een schuurtje bij de school was een keer afgebrandt. Afgezet met door de brandweer en de politie omdat er asbest zat en er was instortingsgevaar. Wij wisten dat dat schuurtje de opslagplaats was van alle spulletjes om mee te spelen als het pauze was. Dus zijn we stiekem door een gat dat schuurtje ingegaan en hebben wat skateboards enzo meegenomen...

Twee vriendjes en ik speelden ook altijd in een speeltuintje en daar had je een soort van 'uitkijktoren' met meerdere verdiepingen. We deden altijd tikkertje en als je dan boven was, tjah dan was er maar een plek waar je heen kon.... het dak op. Maarja als de tikker ook het dak opklom, dan had je een probleem. Dus we gingen oefenen om van dat dak af te springen en toen dat eenmaal lukte speelden we iedere keer tikkertje, ook dat spel stopte bij de armbreuk van een van de jongens.

Ik had een vriendje op de basisschool en die had een heel groot huis. Met twee torentjes. We hadden samen een boomhut in zijn tuin (helemaal veilig, zijn vader had geholpen) maar we klommen steeds vanuit die boomhut op het dak van de garage, dan kon je met een springtouw, die we dan om een schoorsteen lassode(hoe schrijf je dat) dat schuine dak op /\ zo'n dak zegmaar en dan kon je weer een stuk omlaag springen, het balkon op en dan via de balkondeur naar binnen.

Datzelfde vriendje en ik hadden ook een keer een hele mooie show gemaakt in de tuin voor de oppas. We hadden allemaal lucifers in de grond geprikt en touwtjes en olie enzo gebruikt. We zouden dan de eerste lucifer aansteken en dan zou de volgende aangaan etc. uiteindelijk zou het vuur bij een touwtje uitkomen dat naar een emmer toeliep die vol zat met terpetine ofzo, iets brandbaars in ieder geval) Het was een mooie show, totdat de emmer kapot ging en het gras in de fik stond. Achtertuin in de hens en we hebben met emmers gerend, maar dat lukte niet. Uiteindelijk de tuinslang gepakt en geblust. Oppas heel lief aangekeken of ze niks tegen de moeder wou vertellen....

Ik ben ook, ook weer met die jongen altijd in bomen aan het klimmen geweest. In het park was een hele grote boom waar de eerste tak ongeveer 8 meter hoog zat ofzo, samen zijn wij via andere bomen en aan takken hangen enzo omhoog geklommen en via een heel dun takje, van een boom die naast die boom stond in de grote boom gekomen. Alleen toen mijn vriendje dus wou klimmen, brak die tak af. Hij zat gelukkig nog wel in de andere boom, maar ik zat daar in die hoge boom. Ik wilde al naar beneden gaan glijden, maar de vader van die jongen zag het en heeft me er met een ladder uitgehaald.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 23:24

Euuh met mijn beste vriendje gingen we altijd ons spel doen .Met een rij kinderen op de weg liggen en dan kwam er natuurlijk een auto aan en wie op het laatste moment snel nog weg kwam..Jahoe kom je erop..Tot 1 van onze ouders het zag..Toen haalde we dat nooit meer uit..Zoiets echt levengevaarlijkgewoon.

En wat sanna zei deed ik via buitenkantviaduchten of bruggen lopen..

SophietjevK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 10:27

Toen ik een jaar of vier was, gaf mijn moeder al les bij mensen thuis en ik moest altijd mee (aangezien pappie en mammie werken ). Natuurlijk verveel je je helemaal dood als je bij vreemde mensen een uur moet zitten toekijken hoe zij aan het trainen zijn. Ik hield van avontuur en liep dan ook altijd weg van mijn moeder om te kijken in de stallen, zodat ik paardjes kon aaien. Helaas kon ik er niet bij, dus besloot ik de stal maar open te maken, maar het paard duwde mij zo opzij en liep de stal uit. Toen liep ik naar de stal ernaast, want dat paard zag er liever uit, en ook bij deze deed ik de stal open. Toen hoorde ik opeens mijn moeder mijn naam roepen, dus zonder er ook maar over na te denken liep ik naar mijn moeder toe.. Gelukkig zat er wel een hek om het terrein, zodat die twee paarden niet helemaal losgebroken waren

Verder was ik een jaar of 8 toen ik mijn vader hoorde zeggen dat hij eigenlijk een andere kleur auto had willen hebben. Ik besloot hem een handje te helpen en met de pot verf die toen in de garage stond, heb ik mijn vaders auto geverfd..

Maar als ik verhalen hier lees van anderen, ben ik eigenlijk wel een erg lief klein meisje geweest

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 10:40

Haha geweldig wat een verhalen!

Haflingerfan, op daken klimmen e.d. dat heb ik nooit gedaan. Jeetje wat eng

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 11:32

Me broer 19 ofzo.. En we waren op vakantie in Frankrijk.
En ik was toen wel een schijterd (maar ik was ook nog jong)
Maar me broer had zo'n op klapbare fiets en hij ging eerst als een gek door de bosjes fietsen en is later een berg op gereden en kwam later als een gekk van die berg af denderen en is ook nog even over de kop gegaan..En heeft een hele harde smakkerd gemaakt op de grond ergens onder aan de berg...
En ik stond met een ziek hoofd ergens toe te kijken (was opeens ziek geworden in 1 uurtje ofzo).

Maar ik was een keertje zoo boos op me oudste broer en ik had aan zijn haren getrokken en weet niet meer waar het over ging meer.
En hij trok zoo een bos haar uit me kop en je hoorde ook keihard Kraaak op me achter kant van me hoofd

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 11:34

Mijn zus heeft trouwens een keer een zaklamp tegen mjin broer z'n kop gegooid toen ze klein waren
*ze waren boos op elkaar*

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 11:43

Natasja91 schreef:
*ze waren boos op elkaar*

Haha eerlijk

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 13:55

Ik was altijd een lief meisje...te lief: mama had kerstkransjes in de kerstboom gehangen en ze zei tegen mij: daar mag je niet met je handjes aankomen! maar die dingen zjin zooooo lekker! dus ik ben er op mn knieen voor gaan zitten de kerstkransjes uit de boom eten niks verkeerd gedaan toch??

broertje van mn ma had een keer een vuurtje gemaakt bij de koeienstal.. en hij mocht niet met vuur spelen dus stopte hij de brandende lucifers maar tussen de houten planken toen vloog de hele schuur in de fik! Is hij weggelopen en de politie is hem gaan zoeken vroegen ze of hij dat vuur had gemaakt... ja zei hij maar niet zo'n groot vuurtje!

Mijn vader fietste met een fiets aan een touw over de sloot heen voor auto's langs en hij heeft oma's "tafeltje kriskras" begraven zodat oma hem kwijt was..

Mijjn oom wou een grapje uithalen op de bouw: hij ging in de ouderwetse dixie zitten en de kraanchauffeur zou hem optillen en op de kop houden... maar er ging wat mis vingers tussen de deur van de dxie

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 15:53

Bella_Donna schreef:
broertje van mn ma had een keer een vuurtje gemaakt bij de koeienstal.. en hij mocht niet met vuur spelen dus stopte hij de brandende lucifers maar tussen de houten planken toen vloog de hele schuur in de fik! Is hij weggelopen en de politie is hem gaan zoeken vroegen ze of hij dat vuur had gemaakt... ja zei hij maar niet zo'n groot vuurtje!

Hahaha!
Ik zie het al voor me:
Agent: "Is dit jouw vuur?"
Broertje: "Nee hoor die van mij is kleiner."

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 16:37

Uhm als klein meisje, de deur op slot gedaan, terwijl mijn moeder buiten liep.. en ik dus binnen zat
En heb mijn mama uren buiten laten staan omdat ik de deur niet meer open kreeg hehe

Uhm mijn zus uit een kar gemept omdat we ruzie hadden..
Zus geduwd onder het fietsen zodat zij in het grind viel

Met een kleedje van de trap glijden..

Over een zolder lopen die kon instorten, maar daar lag een bal die ik wou hebben

Race-partijtjes houden met de fiets, over een drukke straat met auto`s

In van die appelkisten klimmen met vriendinnetje, maar die vielen ook welles om..

Met z`n 2-en op me pony terwijl ze dat niet leuk vond.. dan lag 1 iemand eraf omdat ze ging bokken
En dan een paar keer proberen..

en zo zijn er nog wel meer van die dingen..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 17:09

Oja mijn broer en ik hielden wel is een fietswedstrijd op het terrein van de volkstuintjes (waar wij ook een huisje met tuin hadden)
Dat was grindpad.

Maar ik was vaak nogal overmoedig, omdat ik een driewielfiets had. Die kan normaal gesproken dus niet omvallen als je uit balans bent, máár wel als je keihard scherpe bochten neemt

Ivan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 17:51

Bij mijn vader die toen nog sigaren rookte,een soort klappertje
(van de feestwinkel) in zijn sigaar geduwd. Wat we niet wisten
mijn zus en ik is dat we het klappertje aan de verkeerde kant hadden gedaan (dus waar de sigaar zijn mond in ging) in eerste instantie dachten we oliebol hij doet het niet . Todat vader lief nog een flinke hijs nam en het stukje sigaar.. een soort ontplofte in zijn mond . Met als gevolg dat z'n hele lip kapot was en wij allebei een klappertje voor ons hoofd kregen

En verder niet echt gevaarlijke dingen wel gemene. Zoals ik had vroeger een mega valse goudhamster (het eten moest je bijna door z'n kooi strooien. En toen had ik een vriendinnetje die op mijn kamer aan het spelen was en naar huis wilde,toen ging ik voor de deur staan en zei dat ze eerst haar vinger in het kooitje moest stoppen
en dan pas naar huis mocht . Waarop ze zei .... jamaar die hamster is toch vals? Nee hoor zei ik nu niet meer dus deed zij haar vinger in het kooitje en werd flink gebeten. (nu schaam ik me dood hoor)

Zo heb ik er nog wel een aantal