Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Cer schreef:Zowieso kan ik het niet erg waarderen als iemand suggereert dat ik ergens 'intrap'. Dat zou betekenen dat ik niet voor mezelf na kan denken, maar dit terzijde.
Inderdaad schrijf ik het woord vluchtelingen met aanhalingstekens omdat een (ik zal niet zeggen groot, maar toch) gedeelte toch zeker imo geen vluchteling is, als zijnde dat ze in hun thuisland naar het leven gestaan worden. Ik heb erg veel sympathie voor vluchtelingen die uit een levensbedreigende situatie komen, maar zeker niet voor allochtonen of immigranten die geen vluchteling zijn en mij in mijn land in mijn stad menen mij te mogen discrimineren. Daar heb ik nog steeds geen enkel medelijden mee en die mogen van mij linea recta terug.
Ik heb overigens niet op Pim gestemd omdat mij niet duidelijk is wat hij aan de situatie gaat doen, maar het excuus dat hij geen programma heeft raakt kant nog wal want de politieke partijen die WEL een programma hebben maken dr ook een puinhoop van. Blijkbaar is het hebben van een programma een legitieme reden om te stuntelen. Volgens mij kan je dan net zo goed zonder programma stuntelen, is om het even.
Maar ik heb zowieso geen zin in een politieke discussie want daar kom je nooit uit, ik wens alleen niet uitgemaakt te worden door fantast als ik weer es door mijn stad loop en een groepje tegenkom wat het nodig vind om mij uit te maken voor allemaal dingen die ik niet kan verstaan.
) ontwikeld zijn willen we ze niet? Mag je Oost-Groningen ook wel snel aan Duitsland geven. Gail schreef:Maar ik snap de point niet. Omdat ze uit landen komen die minder (economisch/sociaal/cultureel???) ontwikeld zijn willen we ze niet? Mag je Oost-Groningen ook wel snel aan Duitsland geven.
Dát bedoel ik nou! Ik heb ook in Oosterparkbuurt oftewel 'het rooie dorp' (jaja jongens, rood en neit zwart) gewoond, ook in de Korrewegwijk waar mijn blanke vriendjes een xtc-lab op zolder hadden. En dan kom je mensen tegen uit Zuidlaren of Peize (dorpen) die lopen te klagen over dat het zo zwart ziet...
Gail"]
Sorry maar moet er eigenlijk ook wel om lachen...
[/quote]
Hm, ik vind het hier eigenlijk niet zo heel erg grappig meer eigenlijk...
[quote="Gail"]
Als je goed naar de mevrouw van Groen Links hebt geluisterd Cer, ...
[/quote]
Neuh, ik ben halverwege afgehaakt. Ze gaf als antwoord op de vraag of de islam een onderdrukkende godsdienst was (iets in die strekking) een lacherig"..neeeee natuuuuurlijk niet..., hebben jou kinderen soms een hoofddoekje op?" Ik dacht toen ja lekker dat moet er nog bijkomen. Zowieso ben ik niet zo politiek-minded want je kan er (buiten stemmen) toch niet zoveel aan veranderen (als stemmen al helpt).
[quote="Gail schreef:En dat wil niet zeggen dat alle moslims heilig zijn, absoluut niet! Maar vergelijkingen met accuzuur en besnijdenis gaan mij toch echt te ver.

Desiree schreef:goed gedaan Cer. En Lis, liegen die mensen nu of discrimineren ze? Ik vind veel groepen allochtonen geen verrijking in nederland. Van chinezen en indonesiers heeft niemand meer last dan van nederlanders. MAar als er een groep allochtonen overlast bezorgd wordt iedere keer eenzelfde nationaliteit genoemd. Wel typisch hoor. En als je dat dan zegt zijn er mensen die het gewoon ontkennen. Terwijl de feiten iedere dag opnieuw in de kranten staan. 70% in nederland is niet allochtoon. in de gevangenissen wel. DAt zegt toch al iets? Begin nu niet te zeuren over kansarm, want dat zijn ze helemaal niet! MAar je moet wel ZELFdiscipline op kunnen brengen om je school af te maken en een fatsoenlijke opleiding te genieten. En niet op straat rondhangen omdat dat ruiger is.

lis schreef:maar ach, we komen hier nooit uit.. ik denk zo en jij weer anders. ik vind het best leuk om te discusseren, maar omdat het allemaal schriftelijk gaat ben ik altijd een beetje terughoudener en onzekerder omdat het niet altijd zo over komt als je het bedoeld. Even ter verduidelijking, ik veroordeel niemand om zijn mening, maar ben het gewoon niet met je eens

Desiree schreef:WE hoeven het inderdaad niet met elkaar eens te zijn. Alleen probeer ik op het hart te drukken dat we de realiteit niet uit het oog moeten verliezen. Als je naar de gevangenissen alle mensen optelt bij elkaar, dan kun je berekenen en dan blijkt dat wel degelijk 70% allochtoon is. En zo zijn er meer aantoonbare cijfers.
Er zijn fascisten die ontkennen dat de vernietiging van Joden en andere minderheden ooit plaatsgevonden hebben. Ook hardnekkig ontkennen, terwijl er toch bewijzen zijn. Zo kan je alles wel ontkennen.
)