Buitenland ongerust: Pim Fortuijn nieuwe Haider?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 13:57

er zijn dingen die gebeuren uit naam van de islam. Maar niet uit naam van de koran die eigenlijk voorschrijft wat de regels zijn voor moslims. Uit naam van de islam gebeuren dingen die niet kunnen waardoor de godsdienst een slechte naam krijgt. Het gebeurt inderdaad ook door moslims dat meisjes zuur in het gezicht gegooid krijgen, dat ze besneden worden, dat hen bepaalde mensenrechten ontnomen worden. Veel moslims verschuilen zich achter hun geloof en misbruiken hun eigen geloof.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 14:22

Cer schreef:
Zowieso kan ik het niet erg waarderen als iemand suggereert dat ik ergens 'intrap'. Dat zou betekenen dat ik niet voor mezelf na kan denken, maar dit terzijde.

Inderdaad schrijf ik het woord vluchtelingen met aanhalingstekens omdat een (ik zal niet zeggen groot, maar toch) gedeelte toch zeker imo geen vluchteling is, als zijnde dat ze in hun thuisland naar het leven gestaan worden. Ik heb erg veel sympathie voor vluchtelingen die uit een levensbedreigende situatie komen, maar zeker niet voor allochtonen of immigranten die geen vluchteling zijn en mij in mijn land in mijn stad menen mij te mogen discrimineren. Daar heb ik nog steeds geen enkel medelijden mee en die mogen van mij linea recta terug.

Ik heb overigens niet op Pim gestemd omdat mij niet duidelijk is wat hij aan de situatie gaat doen, maar het excuus dat hij geen programma heeft raakt kant nog wal want de politieke partijen die WEL een programma hebben maken dr ook een puinhoop van. Blijkbaar is het hebben van een programma een legitieme reden om te stuntelen. Volgens mij kan je dan net zo goed zonder programma stuntelen, is om het even.

Maar ik heb zowieso geen zin in een politieke discussie want daar kom je nooit uit, ik wens alleen niet uitgemaakt te worden door fantast als ik weer es door mijn stad loop en een groepje tegenkom wat het nodig vind om mij uit te maken voor allemaal dingen die ik niet kan verstaan.

ik noem je geen fantast, en het was niet mijn bedoeling om je af te schilderen als iemand die niet nadenkt, maar na deze laatste zin, vraag ik me wel af hoe jij kan zeggen dat je wordt uitgescholden terwijl je niet verstaat wat er gezegd wordt.
misschien toch een beetje te wantrouwig?

en desiree; ook in nederlandse gezinnen gebeuren dingen die het daglicht niet kunnen verdragen. dus in alle groepen zijn er mannen en vrouwen die geen respect hebben voor hun partner. geloof mij.. ik kan het helaas weten.
[/b]

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 14:25

Lis, ik geloof je. Trouwens die groepen binnen de nederlanders verschuilen zich ook vaak achter hun geloof. Maar de dingen waar jij het over hebt zijn volgens de nederlandse wet waarschijnlijk niet toegestaan. In moslimlanden is bijvoorbeeld bloedwraak wel toegestaan of het wordt gedoogd. Het wordt gedoogd om vrouwen te slaan binnen het huwelijk, en ze bepaalde rechten te ontnemen binnen de moslimcultuur zodat bepaalde ellende ook grootschaliger gebeurt. Bij ons wordt het niet gedoogd. DAt is het verschil.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 14:37

de dingen waar ik het over heb zijn idd niet toegestaan door de nederlandse wet, echter; als het je overkomt sta je alsnog met je rug tegen de muur, want er moet daadwerkelijk zichtbaar iets gebeuren/gebeurd zijn, voordat justitie iets kan doen. Maar dat terzijde.

Ik denk toch echt dat het gewoon een verschil van normen en waarden is. Zoals wij het belachelijk vinden dat ze het normaal vinden dat ze hun vrouwen slaan, vinden zij het belachelijk en smerig dat wij zoiets als varken eten. Ik weet dat het niet met elkaar te vergelijken is, ik bedoel alleen te zeggen dat als iets gewoon is, zal je er minder snel over nadenken.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 17:40

Pffff is het nou echt zo moeilijk te begrijpen? Als iemand zegt ‘ik woon in Den Haag en als er straks meer dan de helft van de inwoners allochtoon is vind ik dat niet zo leuk’ dan vind ik dat helemaal niet ongenuanceerd. Want zo ervaar jij het en dat is jou gevoel en jou mening en daarmee zeg je ook niks raars over een bepaalde groep mensen.

Als Pim zegt: ’geen moslims meer in Nederland’ dan vind ik dat ongenuanceerd omdat dat net zo vaag is als ‘geen vrouwen meer achter het stuur’ (alsof zij allemaal slecht rijden) of ‘geen boeren bij mij op het tapijt zonder dat ze eerst de klompen uittrekken’ (alsof ze 1 allemaal op klompen lopen en 2 allemaal er stront aan hebben zitten).

Waarom ongenuanceerd? Toelichting: iemand die puur op geldelijk gewin uit is mag van mij terug ja. Maar vluchtelingen uit Somalië of Irak bijv, die stuur je echt niet even terug hoor! Die kunnen namelijk niet terug zonder gevaar voor eigen leven. En Somalië is dus juist zo’n land waar die vrouwenbesnijdenissen voorkomen. Dus dát stukje Islam-uitvloeisel vind je juist zo vreselijk maar die mensen wil je niet opnemen hier? Vaag….
De islam is heeeel breed.
Er zíjn nogal wat moslimlanden Desiree, die kan je niet zo makkelijk over een kam scheren. En of ze bijv. sociaal achterlopen: is dat aan ons om dat de melden? Er zijn culturen die ons achterlijk vinden omdat we hier in monogamie geloven!

Als je goed naar de mevrouw van Groen Links hebt geluisterd Cer, heb je gehoord dat zij ook al aangaf dat er vele hervormingen bestaan binnen de islam: vergelijk het maar met ons christendom waar je de zwarte kousen kerken hebt maar ook de hele progressieve stromingen. Tuurlijk zijn er hele strenge fundamentalisten maar die zijn niet kenmerkend voor de islam. De vergelijking met accuzuur is dus in mijn ogen ongenuanceerd ja.

En de man die zich opwond over de slechte naam die allochtonen krijgen: tja…van mij mag je het zeggen als het twee Marokkanen zijn die een oud vrouwtje hebben lastig gevallen…waarom niet? Noem het maar bij de naam. Maar je moet wel én negatieve én positieve dingen noemen. Dus wordt er een moslim zakenman van het jaar, bedruk dat moslim zijn dan ook.

Ik ben geen specifieke moslimkenner maar ken wel moslims, en die zijn niet vrouwonvriendelijk. Klaar punt uit. Sterker nog mijn zwager is moslim, mijn zus ook. Heb ik al eerder gemeld. En wat ik ervan ervaar is prima. Puur mijn beleving. En dat wil niet zeggen dat alle moslims heilig zijn, absoluut niet! Maar vergelijkingen met accuzuur en besnijdenis gaan mij toch echt te ver.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 17:43

Oke Gail. Noem eens een moslimland dat even ver ontwikkeld is als een westers land.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 17:52

Ik zou er geen kunnen noemen, zoals ik al zei ben ik geen moslimkenner, laat staan dat ik economisch onderlegd ben. Maar ik snap de point niet. Omdat ze uit landen komen die minder (economisch/sociaal/cultureel??? Verward ) ontwikeld zijn willen we ze niet? Mag je Oost-Groningen ook wel snel aan Duitsland geven.

Als iemand politiek asiel aanvraagt uit bijv. Somalie, dan nemen we hem neit aan omdat hij het hier óók economisch beter zal krijgen en hij een - in 'onze' ogen - achterlijk geloof heeft?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 18:00

nee, maar die achterstand nemen ze mee naar ons land en daar klampen ze zich vaak aan vast met alle gevolgen van dien. GEzinnen die uit elkaar vallen omdat de vader zekerheid verliest over zijn kinderen en vrouw. Lees jij nooit de krant? Ook de problemen met integratie hoewel er door de overheid zoveel geld tegenaan gesmeten wordt. Het moet echter ook van hen uit komen maar dat is niet zo.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 18:08

Nou Desiree, als ik me niet vergis zijn er diverse islamitische landen die qua westersheid niet voor ons onderdoen hoor. Neem nu die oliestaatjes als Dubai of Koeweit.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 19:06

Gail schreef:
Maar ik snap de point niet. Omdat ze uit landen komen die minder (economisch/sociaal/cultureel??? Verward ) ontwikeld zijn willen we ze niet? Mag je Oost-Groningen ook wel snel aan Duitsland geven.

joh, in het westen en zuiden van nederland denken ze dat nederland ophoudt bij Zwolle. 'Groningen?? is dat niet een eiland in de waddenzee??'
Noord nederland wordt toch al niet voor vol aangezien!

maareh, ik snap je punt ook niet zo goed, desiree. Dus omdat deze mensen komen uit een land wat er een andere cultuur op na houdt en anders tegen de dingen aankijken worden wij daar minder van??

Ik wil nog even een ander punt aankaarten, dankzij mijn tante, die begon gister een betoog te houden over de marokkanen die hele wijken terroriseren en dat ze daarom op PF ging stemmen (ze woont in een gat in drenthe wat amper marokkanen kent)
Ik kom zelf uit de oosterparkbuurt in Groningen, ik ben EINDELIJK verhuisd, godzijdank. De wijk heeft een werkeloosheidspercentage van 80 %. Het overgrote deel van de bewoners zijn echte stadjers (dus geboren en getogen groningers).
Ieder weekend sneuvelen er minstens 3 ramen in de buurt, om maar niet te spreken van alle drugspanden en geluidsoverlast, kinderen van 8 jaar die om 10 uur 's avonds nog buiten spelen omdat 'moe' ze niet binnen wil hebben.
Hoezo, buitenlanders veroorzaken overlast?? Nogmaals, in alle groepen zijn grote problemen te vinden.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 11:29

Haha! Haha! Haha! Dát bedoel ik nou! Ik heb ook in Oosterparkbuurt oftewel 'het rooie dorp' (jaja jongens, rood en neit zwart) gewoond, ook in de Korrewegwijk waar mijn blanke vriendjes een xtc-lab op zolder hadden. En dan kom je mensen tegen uit Zuidlaren of Peize (dorpen) die lopen te klagen over dat het zo zwart ziet...

De Oosterparkwijk was vreselijk aso (vooral bij de C1000) met aso blanken, in de korrewegwijk woonde ik tussen de buitenlanders.

Maar ja stadjers en dorpelingen verschillen sowieso nog al en stemmen waarschijnlijk al. Als ze in dorpje Onnen een Marokkaan zien lopen gaan ze snel de fiets op slot zetten! Maar in de stad vergeten ze dat nog wel eens en gaat er een blanke junk mee aan de haal!

Sorry maar moet er eigenlijk ook wel om lachen...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 12:23

Gail, moet je ook lachen om het feit dat van de roofovervallen op straat, voor 99% gepleegd wordt door allochtonen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 12:49

Gail"]
Sorry maar moet er eigenlijk ook wel om lachen...
[/quote]

Hm, ik vind het hier eigenlijk niet zo heel erg grappig meer eigenlijk...

[quote="Gail"]
Als je goed naar de mevrouw van Groen Links hebt geluisterd Cer, ...
[/quote]

Neuh, ik ben halverwege afgehaakt. Ze gaf als antwoord op de vraag of de islam een onderdrukkende godsdienst was (iets in die strekking) een lacherig"..neeeee natuuuuurlijk niet..., hebben jou kinderen soms een hoofddoekje op?" Ik dacht toen ja lekker dat moet er nog bijkomen. Zowieso ben ik niet zo politiek-minded want je kan er (buiten stemmen) toch niet zoveel aan veranderen (als stemmen al helpt).

[quote="Gail schreef:
En dat wil niet zeggen dat alle moslims heilig zijn, absoluut niet! Maar vergelijkingen met accuzuur en besnijdenis gaan mij toch echt te ver.

Nou het is niet echt een vergelijking, waar het mij meer om gaat is dat er mensen zijn die beweren dat het niet gebeurt, en dat vind ik wat te ver gaan. Tuurlijk gebeuren er veeeel meer zaken die het daglicht niet kunnen verdragen, en daar moet ook ruchtbaarheid aan gegeven worden, en acties tegen ondernomen worden, nog veel meer dan nu. Alleen mag het niet zo zijn dat er uit angst om discriminerend te zijn, uitzonderingsgevallen gemaakt worden als het met geloof te maken heeft. Iedereen is gelijk, dus het recht geldt voor iedereen hetzelfde.

Overigens, net als jij ken ik ook moslims waar niks op aan te merken valt, en godsdienstlozen die werkelijk van god los zijn. Maar ik zie allochtonen die in deze samenleving geintegreerd zijn niet als allochtonen. Het zijn inderdaad de goeien die onder de slechten moeten lijden, alleen zijn het zo ontzettend veel allochtonen die het voor de anderen verpesten door telkens maar vooroordeelbevestigend bezig te zijn, alsof ze boven de wet staan.

Nou ja het wordt een beetje een lang verhaal, en echt vrolijk word ik er ook niet van op deze mooie dag. Ik laat de discussie maar weer aan anderen Lachen

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 13:27

Desiree schreef:
Gail, moet je ook lachen om het feit dat van de roofovervallen op straat, voor 99% gepleegd wordt door allochtonen?

nee dat is niet grappig, maar kan je misschien even de bron van deze cijfers vermelden? ik geloof namelijk niet dat het waar is.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 13:30

zit je nog in de ontkenningsfase lis? Dit heeft echt in de krant gestaan, en is op het nieuws de radio bij alle zenders verteld. Ik dacht ook dat iedereen dit al gehoord had.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 14:27

[quote="lis]
nee dat is niet grappig, maar kan je misschien even de bron van deze cijfers vermelden? ik geloof namelijk niet dat het waar is.[/quote]

http://www.reformatorischdagblad.nl/vp/010907vp02.html
http://www.trouw.nl/artikelactueel/981160255158.html
http://www.erdee.nl/vp/010327vp03.html http://zoek.volkskrant.nl/artikel?text= ... %2A&ADOC=1

http://zoek.volkskrant.nl/artikel?text= ... %2A&ADOC=0

Alle grote steden zijn veranderd maar de cijfers van Den Haag vallen toch rauw op het lijf. Dertig jaar geleden had de stad 600000 inwoners, nu 435000. Van hen is 40 procent van allochtone komaf.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 14:47

goed gedaan Cer. En Lis, liegen die mensen nu of discrimineren ze? Ik vind veel groepen allochtonen geen verrijking in nederland. Van chinezen en indonesiers heeft niemand meer last dan van nederlanders. MAar als er een groep allochtonen overlast bezorgd wordt iedere keer eenzelfde nationaliteit genoemd. Wel typisch hoor. En als je dat dan zegt zijn er mensen die het gewoon ontkennen. Terwijl de feiten iedere dag opnieuw in de kranten staan. 70% in nederland is niet allochtoon. in de gevangenissen wel. DAt zegt toch al iets? Begin nu niet te zeuren over kansarm, want dat zijn ze helemaal niet! MAar je moet wel ZELFdiscipline op kunnen brengen om je school af te maken en een fatsoenlijke opleiding te genieten. En niet op straat rondhangen omdat dat ruiger is.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 14:47

bron;
Allochtonen steeds groter deel bevolking
de Volkskrant, Binnenland, 29 september 2001

(.....)

Het aandeel allochtonen varieert sterk per gemeente. In de drie grootste steden, Amsterdam, Rotterdam en Den Haag, ligt het percentage allochtonen rond de 30 procent.

Daar tegenover staan tweehonderd gemeenten met minder dan 2 procent allochtonen. De minst gekleurde gemeente van Nederland is Tubbergen, waar 0,4 procent van de twintigduizend inwoners allochtoon is.

Copyright: de Volkskrant

dus geen 40 maar 30 % dat scheelt nogal in mijn ogen.
Daarbij vind ik in geen een van de artikelen dat het percentage roofovervallen in 99 % wordt gepleegd door allochtonen, wat ik dus niet geloof.

En ontkenningsfase??? waarom? omdat ik je niet op je woord geloof?
Dat percentage is volledig uit de lucht gegrepen, het zal de telegraaf wel zijn geweest, die jou dit op je mouw heeft gespeld.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 14:49

NIet alleen de telegraaf maar ook andere kranten, en het nieuws op de tv en radio. Maar jij WILT het niet geloven, het past niet in jouw straatje. Zelfs als zou je er met je neus bovenop worden gedrukt, dan zou jij het nog niet geloven. Je zit dus wel degelijk in ontkenning.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 15:05

Desiree schreef:
goed gedaan Cer. En Lis, liegen die mensen nu of discrimineren ze? Ik vind veel groepen allochtonen geen verrijking in nederland. Van chinezen en indonesiers heeft niemand meer last dan van nederlanders. MAar als er een groep allochtonen overlast bezorgd wordt iedere keer eenzelfde nationaliteit genoemd. Wel typisch hoor. En als je dat dan zegt zijn er mensen die het gewoon ontkennen. Terwijl de feiten iedere dag opnieuw in de kranten staan. 70% in nederland is niet allochtoon. in de gevangenissen wel. DAt zegt toch al iets? Begin nu niet te zeuren over kansarm, want dat zijn ze helemaal niet! MAar je moet wel ZELFdiscipline op kunnen brengen om je school af te maken en een fatsoenlijke opleiding te genieten. En niet op straat rondhangen omdat dat ruiger is.

Ik woonde tot 4 weken terug in een redelijk grote stad (Groningen dus) en heb daar geen overlast gehad van marokkanen. Wel van de stadjers.
Ook het percentage wat je noemt over gevangenissen, kan je niet hard maken.
Ik heb 5 jaar een relatie gehad met een marokkaanse jongen en ben daardoor ook in contact gekomen met andere marokkanen, oa zijn broertjes en zussen, verdere familie en vrienden. Stuk voor stuk hebben ze een goede baan of eigen zaak. Ik geloof dat er één bij is die niet zijn opleiding heeft afgemaakt, maar ook hij heeft een baan. Ik ken geen één marokkaanse uitkeringstrekkers. Nederlandse des te meer!!
Vooral in die beruchte oosterparkwijk waar ik het al eerder over had.
En over verijkking in nederland; mijn (marokkaanse) ex heeft een café. hij houdt zo een hoop onruststokers van de straat. misschien toch een verrijking?

maar ach, we komen hier nooit uit.. ik denk zo en jij weer anders. ik vind het best leuk om te discusseren, maar omdat het allemaal schriftelijk gaat ben ik altijd een beetje terughoudener en onzekerder omdat het niet altijd zo over komt als je het bedoeld. Even ter verduidelijking, ik veroordeel niemand om zijn mening, maar ben het gewoon niet met je eens Tong uitsteken

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 15:08

Ik wil alleen dit kwijt.
Heeft een van jullie de uitspraak van dhr Teeven van LN gehoord. Het overgrote deel van de criminaliteit wordt door de zo genoemde buitenlanders gepleegt. Deze man is niet zo maar iemand dit is de officier van justitie dus die zal heus wel weten waar hij het over heeft.
Dus niets uit de krant nee recht uit de mond van Nederlands Officier van Justitie.
We moeten elkaar gewoon geen mietje gaan noemen. Nederland heeft veel te veel "vluchtelingen" wel 80% is "vluchteling". En omdat wij zo goed zijn ze allemaal op te nemen zitten ook die 20 % echte vluchtlingen in oud legerbasisen oud gevangenissen caravans en tenten. En niet voor een week nee....... we sluiten ze maar meteen voor 5 jaar op want eerder zijn we niet uit de papier kraam. Geweldig wat zijn wij in Nedreland goed met opvang!!!!! Het is een schande!!!!!!!! Als ze eindelijk die 80% neppers eens de laan uit sturen is er geen probleem meer hier en plek genoeg voor die mensen die het echt nodig hebben. Het beleid van paars is inhumaan! En helemaal niet goed voor vluchtelingen . Fortuin heeft zijn gebreken en rare uitspraken maar misschien is hij nog wel beter voor de echte vluchtlingen dan het kabinet paars ooit was.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 15:17

lis schreef:
maar ach, we komen hier nooit uit.. ik denk zo en jij weer anders. ik vind het best leuk om te discusseren, maar omdat het allemaal schriftelijk gaat ben ik altijd een beetje terughoudener en onzekerder omdat het niet altijd zo over komt als je het bedoeld. Even ter verduidelijking, ik veroordeel niemand om zijn mening, maar ben het gewoon niet met je eens Tong uitsteken

Mee eens, niets aan toe te voegen Lachen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 15:35

WE hoeven het inderdaad niet met elkaar eens te zijn. Alleen probeer ik op het hart te drukken dat we de realiteit niet uit het oog moeten verliezen. Als je naar de gevangenissen alle mensen optelt bij elkaar, dan kun je berekenen en dan blijkt dat wel degelijk 70% allochtoon is. En zo zijn er meer aantoonbare cijfers.
Er zijn fascisten die ontkennen dat de vernietiging van Joden en andere minderheden ooit plaatsgevonden hebben. Ook hardnekkig ontkennen, terwijl er toch bewijzen zijn. Zo kan je alles wel ontkennen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 15:39

Desiree schreef:
WE hoeven het inderdaad niet met elkaar eens te zijn. Alleen probeer ik op het hart te drukken dat we de realiteit niet uit het oog moeten verliezen. Als je naar de gevangenissen alle mensen optelt bij elkaar, dan kun je berekenen en dan blijkt dat wel degelijk 70% allochtoon is. En zo zijn er meer aantoonbare cijfers.
Er zijn fascisten die ontkennen dat de vernietiging van Joden en andere minderheden ooit plaatsgevonden hebben. Ook hardnekkig ontkennen, terwijl er toch bewijzen zijn. Zo kan je alles wel ontkennen.

Is ook weer zo, maar ik ben dan een slappeling en ik geef het gewoon op... t is niet aan mij om de wereld te verbeteren, ik zou ook geen idee hebben hoe dat te doen. Ben blij dat anderen het willen proberen, maar het lijkt mij een takkeklus....

Ik wil graag gewoon in de zon zitten en een beetje blij zijn, en die politieke discussies zijn toch een beetje een welles niettes toestand waar je niet vrolijk van wordt (ik doe dus aan struisvogelpolitiek Lachen )

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 15:59

Ik discusieer gewoon graag. Misschien had ik wel de politiek in moeten gaan, maar dan moet je eerst heel hard studeren. En ik zit ook liever in de zon, of op het paard, grinnik!