Zembla: De Jungle van de tienerseks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Zembla: De Jungle van de tienerseks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 13:27

Ik heb van mijn ouders ook nooit voorlichting gehad, en op school ook niet. Maar je bent toch niet achterlijk! Je doet toch nooit iets tegen iemands zin in?

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 13:28

verootjoo schreef:
Ik heb van mijn ouders ook nooit voorlichting gehad, en op school ook niet. Maar je bent toch niet achterlijk! Je doet toch nooit iets tegen iemands zin in?

Blijkbaar wel.
En dan is het ook geen verkrachting, die jongens kunnen er gewoon niks aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 14:02

Verootjoo, dat niet alleen, maar die jongens snappen kennelijk ook niet dat ze moeten stoppen als een meisje nee zegt! Of dat het niet normaal is om "met z'n allen een meisje te pakken".. Ik vind die lui echt ziek in hun hoofd en ik snap echt niet hoe zoiets kan.. Hoe worden die lui in vredesnaam opgevoed?? Wat weten en denken hun ouders hiervan?

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 14:05

mlvanmelle schreef:
Verootjoo, dat niet alleen, maar die jongens snappen kennelijk ook niet dat ze moeten stoppen als een meisje nee zegt! Of dat het niet normaal is om "met z'n allen een meisje te pakken".. Ik vind die lui echt ziek in hun hoofd en ik snap echt niet hoe zoiets kan.. Hoe worden die lui in vredesnaam opgevoed?? Wat weten en denken hun ouders hiervan?

Ik vind die meisjes ook niet normaal.
Toen ik 12 was, had ik mijn pony.
Toen ik 14 was zoende ik voor het eerst.
Toen pijpte ik geen jongens, voor de lol.
Toen liet ik geen geslachtsdelen zien voor de webcam.
Toen noemde ik mezelf geen stoeipoes.

horsies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 14:07

niet???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 15:48

Nee tuurlijk, die meisjes zijn ook niet normaal, maar ik wilde even de jongens aanhalen, snap je?

Ik snap er echt niets van hoor.. op die leeftijd was ik met heel andere dingen bezig..

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 16:06

MissJ schreef:

Ik vind die meisjes ook niet normaal.
Toen ik 12 was, had ik mijn pony.
Toen ik 14 was zoende ik voor het eerst.
Toen pijpte ik geen jongens, voor de lol.
Toen liet ik geen geslachtsdelen zien voor de webcam.
Toen noemde ik mezelf geen stoeipoes.

Echt niet? Nou dan hoor je er niet bij hoor

Precies, ik had geen eens MSN haha.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 16:10

Justy schreef:
Zij vonden het min of meer normaal dat als een meisje A zegt, ze dan gedwongen wordt ook B te zeggen. Er werden meisjes geïnterviewd die over een verkrachting zeiden dat het meisje het uitgelokt had en dat beide partijen schuld hadden.

de 'jeugd van tegenwoordig' heeft een heel andere moraal. Dat is duidelijk.
Wel erg hoor...maar wat wil je er aan doen, als die meisjes het zelf niet eens zien?

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 16:13

Marrie schreef:
Echt niet? Nou dan hoor je er niet bij hoor

Precies, ik had geen eens MSN haha.

toen ik in die leeftijd zat was er volgens mij nog helemaal geen internet

Biebeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 16:19

heyhey..
ik heb de aflevering niet gezien dus ik weet niet helemaal waar het over ging maar ik heb hier helaas wel ervaring mee.. ik ben door mijn toenmalige vriend in de verkeerde kringen terechtgekomen en laten we zeggen dat ik dat echt niet leuk vond! het is echt niet zo dat ik het normaal vond hoor, ik durfde alleen niets tegen te doen..
Gelukkig heb ik toen mijn vriend ontmoet die ik nu nog steeds heb en die heeft mij erg geholpen, alleen ben ik voor mijn leven getekend: ik ben niet meer het vrolijke uitbundige meisje van vroeger

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 16:24

Biebeltjuh schreef:
heyhey..
ik heb de aflevering niet gezien dus ik weet niet helemaal waar het over ging maar ik heb hier helaas wel ervaring mee.. ik ben door mijn toenmalige vriend in de verkeerde kringen terechtgekomen en laten we zeggen dat ik dat echt niet leuk vond! het is echt niet zo dat ik het normaal vond hoor, ik durfde alleen niets tegen te doen..
Gelukkig heb ik toen mijn vriend ontmoet die ik nu nog steeds heb en die heeft mij erg geholpen, alleen ben ik voor mijn leven getekend: ik ben niet meer het vrolijke uitbundige meisje van vroeger

Misselijk dat je in zo'n situatie terecht bent gekomen.
Hoe ga jij nou om met hetgene dat gebeurd is?

Biebeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 16:58

moeilijk.. heel moeilijk.. ik heb geen vertrouwen meer in jongens en ik ben soms zelfs bang voor mijn vriend.. dat vind ik zielig voor hem maar hij zegt dat het niet erg is.. hij helpt me heel erg en is heellief voor me, maar hij is de enige jongen die ik vertrouw..
Ik praat er ook alleen met hem over en heel soms met een vriendin, maar meestal stop ik het weg.. eerlijk gezegd weet ik nog steeds niet hoe ik er mee om moet gaan

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 17:02

Ik ben nu aan het kijken. t is nogal onvoorstelbaar allemaal...

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 17:04

Biebeltjuh schreef:
moeilijk.. heel moeilijk.. ik heb geen vertrouwen meer in jongens en ik ben soms zelfs bang voor mijn vriend.. dat vind ik zielig voor hem maar hij zegt dat het niet erg is.. hij helpt me heel erg en is heellief voor me, maar hij is de enige jongen die ik vertrouw..
Ik praat er ook alleen met hem over en heel soms met een vriendin, maar meestal stop ik het weg.. eerlijk gezegd weet ik nog steeds niet hoe ik er mee om moet gaan

Heb je al eens nagedacht om met een hulpverlener te praten?
Die staan wat verder van je af, dan hoef je je ook niet te generen.
Ik ben blij dat je nu wel een lieve vriend hebt, en dat je veel steun aan hem hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 17:09

Ik heb het een halfjaar geleden al gezien, toen werd het ook uitgezonden.
Ik merk ook dat het steeds 'normaler' word om "het" al op je 13de te gaan doen. Ook rookt iedereen steeds jonger (denk aan 10 jaar).
Ik woon in Amsterdam Zuidoost en de straatcultuur heerst er behoorlijk.

Mijn brada (broertje) van 13 jaar hangt vaak op straat rond met z'n matties (vrienden). Vaak zijn er ook een paar tanga's (meisjes) bij. Ze nemen een soetoe (trekje), basketballen en hangen. Ik ken die gasten (mensen) wel waar hij mee omgaat (1 iemand daarvan is m'n ex) en ze zijn nog wel normaal en hebben wel respect voor tanga's (meisjes), tenminste als ze niet faja (banketstaaf) doet en geen roddels en tories (verhalen) over ze verspreid. Ze hebben allemaal een hekel aan scorro (school) en de scotoe (politie), aangezien ze ook wel eens graffiti spuiten en ze willen geen trobie (problemen). Ze gaan regelmatig op MSN-jacht. Ze lopen door de buurt en vragen aan spange (lekkere, leuke) tanga's (meisjes) hun MSN. Ze voegen hen toe en hopen dat er iets bloeit uit een MSN-gesprek.

Je ziet het, er is een hele straatcultuur ontstaan inclusief taal. Roken en seks worden stoer gevonden. Ze snappen niet dat seks met liefde te maken heeft. Zijn ze nooit voorgelicht door hun ouders ofzo?

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 17:15

Waarom spreken die kinderen niet gewoon normaal Nederlands?

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 18:36

Heb tussendoor even gegeten. Vooral het laatste stuk is heftig. Die lui weten niet eens waar ze mee bezig zijn. 'Als jij eerst mijn broek losmaakt, en daarna de jouwe, en je wilt dan niet meer, dan heb je pech hoor'

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 18:40

MissJ schreef:
Waarom spreken die kinderen niet gewoon normaal Nederlands?

Omdat het niet meer in is..

Ga maar is kijken, meerendeel van de jongeren, die hier voor het eerst komen moet je ook op hun taal aanspreken.

Verder is het idd waar dat het tegenwoordig normaal is als je op je 12e al seks hebt gehad.. Anders hoor je er niet meer bij..

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 20:12

Ik ben 'm nu aan het kijken...

"Nou, en dan ga je schuren!"

Daisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 20:17

Ik heb net een stukje bekeken, maar nee dankje, veel meer hoefde ik niet te zien. Interessant is het wel, maar ik vind het ook werkelijk waar walgelijk. Dat je niet weet dat waar je mee bezig bent verkrachting heet, gaat er bij mij niet in Niet als je 13 en 15 bent in deze tijd...

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 20:28

superlenie schreef:
En ook het feitje dat 1 op de 6 meisjes tegen hun zin wel eens sexuele handelingen hebben verricht. Er moeten dan genoeg jonge meiden op Bokt zitten die hier mee te maken hebben gehad...
Ik zou het erg dapper vinden als ze hierover durfden te praten in dit topic..

Ik ben niet verkracht, wel aangerand, een paar weken geleden..
Het is niet zo dat ik er echt iets aan overgehouden heb ofzo,maar ik ben wel stukken voorzichtiger geworden..

Dan even over het progamma op zich: ik vind het ook niet normaal,maar het word wel overdreven. Er word gedaan alsof dat overal zo gaat in de ' tienerwereld' .
Maar ik ben zelf 15, en merk er niet veel van..
De ergste clips worden uitgezonden in dat progamma die ook alleen nog na 12en 's avonds uitgezonden worden..
En een beetje tegen elkaar aanschuren enzo in de discotheek dat is tegenwoordig gewoon normaal.. Daar zit ik niet mee..

Dat er mensen zijn die niet weten wat verkrachting is, of mensen die het normaal vinden om aangerand of verkracht te worden (of zelf de dader te zijn ) vind ik niet normaal.
En ik wil niet banketstaaf zijn,misschien dat iedereen me nu meteen aanvalt.. maar er werd gezegd dat driekwart van de daders allochtoon zijn, misschien dat ze daar dan ook eens wat aan moeten doen.
Ik denk verder niet dat het iets met seksuele voorlichting te maken heeft,maar met opvoeding en verkeerde vrienden en plaatsen.

Dat MSN-gesprekken ook vaak zo gaan is ook niet echt waar, want dat ligt er maar net aan wie jij in je lijst zet..
Ik heb zelf veel mensen in m'n lijst staan, maar ik ken ze wel allemaal, het zijn vrienden,kennissen en familie..
Chatten op chatboxen als TMF oid is gevaarlijker, maar daar heb ik niks over gehoord in het progamma..

Ik heb m'n zegje even gedaan, hoop dat ik niet al te veel commentaar krijg.. maar zo zie ik het..

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 20:54

Ik ben het compleet met Silvaantje eens!
Het ligt idd ook aan de plaats waar je woont hoor..
Zo merk ik daar bv. niks van in mijn dorpje hier in Noord-Brabant .

Maar net als zo dansen in een discotheek dat is toch wel normaal tegen woordig.. en daar is ook niet echt iets mis mee, zolang het niet tegen je wil in is ? Zoiets is mss wel A zeggen, maar zoenen is dan ook A zeggen, en dat wil niet zeggen dat een jongen dan gelijk maar B moet zeggen!!! Bij dit soort dingen staan A en B bij mij nogal los van elkaar.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 21:31

Maar wie zegt dat je het weet als het gebeurt?

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 21:53

*zucht*
Heb het net ook bekeken, weet gewoon even niet wat ik er over moet zeggen.

*is moed aan het verzamelen*
2 jaar geleden, ontmoete ik via zo'n internetspelletjessite een jongen van toen 16 jaar.. Ik zat daar heel onschuldig, als 14 jarig meisje, om spelletjes te spelen. Hij vroeg toen om mijn msn, hij leek me aardig... dus hij kreeg mijn msn ook. Voor mij nog steeds om gewoon gezellig te doen. Zo hebben we denk ik een maand op msn met elkaar gechat. Daarna is hij me komen opzoeken, waar zijn ouders niets van af wisten.

Het begon serieus heel onschuldig. Hij was aardig, en ik dacht dat hij ook niets verkeerds zou doen. Nadat ik een keer naar hem toe ging, hadden we 'officieel' verkering. Mijn ouders wisten wel dat hij kwam, en hij deed ook super vriendelijk, dus het was/ leek heel vertrouwd.

Ik had nog nooit gezoend, en na enig aandringen (waar ik op dat moment totaal geen problemen mee had) zoende ik voor het eerst.
Zo gingen weken voorbij, totdat hij een keer bleef slapen. Ik was helemaal niet toe aan 'meer dan zoenen', maar ook toen weer na enig aandringen vingerde hij me. *slik* Ik vond het blijkbaar heel normaal dat hij me dwong. Zo bleef hij bezig met dat dwingen, wat hij overigens heel onschuldig deed... ik had het niet eens echt door op dat moment. Totdat, na 5 maanden hij mijn polsen vastpakte en 'verder probeerde te gaan'. En als reden daarvoor was dat ik bevredigd werd, dus hij mocht nu ook ( ik wilde absoluut niet iets bij hem doen... ) en aangezien ik het niet bij hem wilde doen, ging hij het op deze manier doen. Ik heb toen met zoveel gesputter, gedraai en geschop mezelf los kunnen maken en ben beneden in mn eigen bed gaan liggen. Toen heb ik er over de telefoon met hem over gesproken... en heb ik hem nog een kans gegeven om dit dus niet meer te doen. Ook toen herhaalde dit zich weer, hij was van mening dat hij dit mocht doen.

Na veel gehuil en gepraat met vriendinnen, heb ik het uitgemaakt.

*slik*
Ik ben wel heel eerlijk hier. Het gebeurd echt. Vaker dan je denkt ook. Ze maken gewoon misbruik van je, je durft je niet te verzetten en je laat dingen maar gebeuren. Het lijkt in eerste instantie heel normaal, totdat het uit de hand loopt.
Het vertrouwen in jongens is nu dus ook veel minder... helaas. Ook daar heb ik nog heel vaak last van. Ik het begin was het gewoon zo erg dat als mijn beste vriend me aanraakte, terwijl ik dat niet in de gaten had, ik heel erg schrok en in elkaar dook. Tot grote schrik van hem, omdat ik nog nooit zo gereageerd had. Ik deed dit volkomen onbewust.
Zoenen met een jongen durfde ik ook niet

Nu 2 jaar verder heb ik er veel over gepraat, met veel mensen. En sta ik weer sterk in mijn schoenen. Mijn inmiddels ex, wat echt waar een hele lieve jongen is, heeft me heel voorzichtig laten merken dat niet alle jongens zo zijn. Maar zelfs toen, waren er dingen die ik niet durfde... kon ik in ene in elkaar duiken en dan kreeg ik gewoon oude beelden in mijn hoofd. Maar dat is nu gelukkig steeds minder.
Het is geen pretje, dat kan ik wel vertellen...
Jongens snappen ook niet dat ze iets misdaan hebben... ze hebben totaal geen weet.
Laatst bijgewerkt door Christah op 12-08-05 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 22:02

Christah, heel knap van je dat je het hebt durven vertellen hier, en ook heel knap dat je het hebt durven uitmaken! Dat moet niet makkelijk geweest zijn, en daar heb ik respect voor