Op wie gaan jullie stemmen????

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 15:09

Desiree schreef:
DAt is vragen naar de bekende weg Kayla.

ik had ook niet anders verwacht van jou Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 15:20

en dan zeggen mensen dat ik onvoorspelbaar ben. Snap je dat nou? Ik dacht dat mensen wel wisten wat ze aan me hadden.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 15:22

Haha! Haha! Haha!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 15:26

Desiree schreef:
Wat zegt een verkiezingsprogramma nou? Het handelen achteraf zegt mij veel meer! En als ik kijk naar hoe er gehandeld is de afgelopen jaren vind ik de SP er niet goed vanaf komen.

Ik ben het met je eens dat op zich een verkiezingsprogramma niet veel zegt, maar wat er uiteindelijk waar gemaakt wordt van zo'n programma wel.
Neem als levend bewijs, Wim Kok die als vakbondsleider zegt: "Afbraak van de WAO!? Over mijn lijk!" Ha ha, dankzij Wim Kok is de WAO afgebroken en Wim Kok leeft nog steeds hoor! De hypocriet!

Als jij vindt dat de SP er niet goed vanaf gekomen is, is dat jouw goed recht om te denken, maar nogmaals, laat een ander in zijn/haar waarde en kom niet met stomme onware argumenten om mijn oren slaan dat ik eigenlijk -volgens de SP- mijn pony's maar moet verkopen omdat dat niet eerlijk zou zijn??!?!?! Evenals je vage weiland verhaal!

Maar goed, de meeste politici zijn allemaal zo schijnheilig als wat, ik wil zeker niet zeggen dat het bij de SP allemaal supergoed is/gaat. Ook daar zijn dingen waar ik het totaal niet mee eens ben, maar de SP is wel de partij die het dichtst bij mijn mening komt........

Als jij denk dat LN of PF zich aan hun afspraken gaan houden wens ik je veel succes en ik hoop van harte voor jou dat ze zich ook daadwerkelijk aan hun verkiezingsbeloftes houden......

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 15:31

Als jij denk dat LN of PF zich aan hun afspraken gaan houden wens ik je veel succes en ik hoop van harte voor jou dat ze zich ook daadwerkelijk aan hun verkiezingsbeloftes houden......[/quote]

dat vind ik nu aardig van je, grinnik! Maar het is uiteraard niet de SP alleen die hun beloftes nakomt, ze doen het geen van allen, allee. Eigenlijk stemmen we gewoon voor beloftes. Heb zowiezo ook een tijdlang getwijfeld of ik het wel zinvol vond om te stemmen. Ach, al is het maar om mee te mogen discusieren.... Ik hoop inderdaad dat PF meer in zijn mars heeft dan alleen beloftes. HIj hoeft niet alles letterlijk waar te maken van wat hij zegt, maar als hij maar in de richting komt is het toch al voldoende? Om maar een dwarsstraat te noemen: dat ze die marokaanse jongeren in Gouda, Amsterdam en Utrecht maar eens mogen aanpakken die de boel terroriseren. WAnt dat zijn ook degenen die buitenlanderhaat opwekken, geholpen door de fluwelen handjes politiek in Den Haag die het nog eens verergeren.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 16:42

Desiree schreef:
voor de mensen die op SP en PvdA stemmen; wees principieel en verkoop maar lekker je paard! Want die paarden van jullie hoeven kennelijk geen weidegang, want die moeten worden volgebouwd voor het te hoog aantal mensen hier in nederland. En daarbij is een paard luxe, daar heb je toch geen recht op? Want dan heeft niet iedereen evenveel.

Idd ja, en vooral in boven de 350.000 gulden gaan sparen, anders betaal je nog eens 35% belasting erover!!

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 18:44

Volgens die test van Chrico was het overduidelijk VVD. Ik weet nog niet wat het wordt, VVD (was het altijd wel) LN of lijst Fortuyn. Kijk, begrijp me goed, ik ben heel 'simpel'; Als je kunt werken dan werk je. Kun je niet werken dan word er voor je gezorgd, da's fair. Wat mij tegenstaat is dat er vele mensen zijn die het wel makkelijk vinden.
Wat betreft Nederland is vol..... Dat valt op zich wel mee maar wat mij tegenstaat is dat Ali uit welk land dan ook binnenkomt en gelijk een uitkering en een huis toe bedeelt krijgt en ook geenszins van plan is om op welke manier dan ook te integreren. Nederlands leren en een baan zoeken? Nee joh, waarom zou je... Als je je centen toch wel krijgt en het enige wat je hoeft te doen is je handje ophouden. 'De westerse cultuur is verwerpelijk'. Wat doe je hier dan gvd? Maak dan heel snel dat je terug gaat naar waar je vandaan bent gekomen...... Mij staat het persoonlijk ook erg tegen dat jij als belastingbetaler kan fluiten naar een huis omdat je; bij familie kan gaan wonen (ik spreek uit ervaring) en wat dies meer zij. En als je dan in het blaadje van de woningbouwvereniging kijkt, zie je dan dat telkens die huizen zijn toegewezen aan mensen die, net als jij, starteer zijn en hier pas staan ingeschreven en dan ook nog eens expliciete niet westerse achternamen hebben.

Het is absoluut aan de Nl overheid zelf te wijten dat men graag naar NL komt, want een betere reclame is er niet. Maar zou het dan werkelijk stemmingmakerij zijn wat er geschreven en gezegd wordt? Over dat het gros van de afrikaanse en aziatische asielzoekers in de landen waar ze vandaan komen rijk zijn en als ze dat niet waren uberhaupt hier niet eens naartoe konden komen?

Hoe vaak heb je al niet gezien op tv dat bijv. Koerden die hierheen zijn gevlucht omdat ze daadwerkelijk in gevaar waren, hier de mensen treffen voor wie ze zijn gevlucht?

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 19:07

Ikke nog niet weten Scheve mond Want alsje niet stemt, dan gaat ie naar de grootste partij, en stel dat dat een partij is waar ikhelemaal niets in zie.......
'
Weten julli eho ehet zit met stemdinges ongeldig maken? Gaat je stem dan nog naar de grootste partij? Of naar helemaal niets?

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 21:28

Het word moeilijk want volgens mij is iedereen op zoek naar de zelfde partij.
Want we willen wel meer snelwegen, maar niet in onze achtertuin.
De belasting moet omlaag, behalve (!!) als jij werkloos word, dan gaan de belastingen omhoog en jou uitkering ook.
En het leger moet overal ter wereld ingrijpen als dat nodig ik, behalve (ja opnieuw) als iemand die jij kent in het leger zit.
Natuurlijk moet schiphol uitbreiden, maar niet jou kant op.

Tja vind maar eens een partij die dit in z'n verkiezingsprogramma heeft staan Schijnheilig

en pim? Ik heb me eigenlijk niet in zijn verkiezingsprogramma verdiept, maar wat ik zo hoor over lonen van leraren omhoog discriminatie wet weg, dan vraag ik me toch af HOE die dat wil gaan doen?
Ik heb het al eens eerder in een topic gevraagd maar ik krijg geen antwoord. Frusty

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 02:57

Piaffe schreef:
Ikke nog niet weten Scheve mond Want alsje niet stemt, dan gaat ie naar de grootste partij, en stel dat dat een partij is waar ikhelemaal niets in zie.......
'
Weten julli eho ehet zit met stemdinges ongeldig maken? Gaat je stem dan nog naar de grootste partij? Of naar helemaal niets?

Niet stemmen of ongeldig stemmen heeft hetzelfde effect.
Het is niet zo dat die stem dan zomaar toegevoegd wordt aan de grootste partij ! Dat zou me wat moois zijn Haha!
Praktisch gezien profiteert de grootste partij wel het meeste van de niet stemmers, tenzij je juist op deze partij had willen stemmen. Dan werkt het uiteindelijk andersom.

Het klinkt ingewikkeld maar dat is het eigenlijk niet... extreem voorbeeld:
Stel er gaan maar 10 mensen stemmen in nederland, en ze stemmen allemaal op dezelfde partij. Deze partij krijgt dan alle 150 zetels, en profiteert dus maximaal van het feit dat er verder niemand ging stemmen.

hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 08:27

Verrassend dat hier op een paardenforum de meeste mensen VVD stemmen! NOT Clown

Ik ben niet zo goed in discussieren, want ik word nogal emotioneel van het onbegrip wat ik lees van mensen naar andere mensen, betreffende asielzoekers en andere dingen die worden aangehaald.

Ik denk dat de meeste mensen het hier maar getroffen hebben dat ze een eigen paard kunnen betalen en niet genoeg beseffen wat een ontzettende luxe dat is en je dus eigenlijk te veel geld hebt om over belastingen te zeuren Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 10:35

DAT geld dat ik in mijn paarden investeer Hengst (wist niet dat hengsten er ook een mening op na konden houden in de politiek) heb ik zelf verdiend! En ik ben niet overdreven rijk, ik heb geen geld over. Het is mijn goed recht om naast mijn werk ook eens iets leuks te kunnen doen. Jij ziet alleen dat ik paarden heb, je ziet niet wat ik niet heb en mezelf onthou om die paarden te kunnen hebben. JE moet er namelijk veel voor laten, anders gaat het niet. Paardensport is en blijft een dure hobby. Is helemaal niet erg, maar het is kortzichtig om dan maar meteen te denken dat mensen met paarden geld zat hebben. Soms hebben ze nog geen nagels meer om over hun kont te krabben omdat ze dat paard perse willen hebben. Nou, dat is HUN vrijheid van keuze! Je moet eens niet zo'n stempels opplakken! En dat belastinggeld mag gerust lager ja, ik heb geen zin om voor andere landen te werken, en kinderbijslag te betalen dat naar Marokko gaat!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 11:49

Piaffe schreef:
'

Als je je stem ongeldig maakt (dat ga ik doen bij de raadsverkiezingen!) telt hij wel degelijk mee voor de kiesdeler, maar wordt jouw stem NERGENS aan toegevoegd, want wat voor zin heeft het dan om te gaan stemmen?

Als je helemaal niet stemt veranderd de kiesdeler, omdat er minder mensen opkomen om te stemmen en dat kan dus weer ten gunste uitpakken van de grootste partijen (dit gaat dan op met de restzetels).

Dus er is wel degelijk een groot verschil tussen niet stemmen en blanco stemmen.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 14:08

Ik vind het ook shocking hoe makkelijk mensen oordelen en hoe egocentrisch ze eigenlijk zijn. Ikke-ikke ikke! Het foute aan Fortuyn vind ik opmerkingen als ‘geen moslims meer toelaten tot NL’, wat generaliserend en moraliserend en kwetsend is. Zoiets KAN en MAG je niet zeggen. Vind ik.
En ja ik heb een paard maar ga PvdA stemmen, en ja ik wil mijn paard in het land. Maar hoe kort door de bocht is het als je denkt dat linkse partijen alles voor iedereen gelijk willen. Maar die gedachte van ‘als het met iemand slecht gaat heeft hij het er vast zelf naar gemaakt’ vind ik zó fout en zó eng! Misschien omdat ik asielzoekers ken die nog behandeld worden voor oorlogstrauma’s, die hard hun best doen te integreren maar tegen zoveel muren en vooroordelen oplopen (tuurlijk zijn er ook klaplopers maar we scheren ze te makkelijk voer één kam!), misschien omdat mijn zus in de ziektewet zit en er zó graag uitwil maar conctinu wordt tegengewerkt en wordt veroordeeld, dat ze een huis wil kopen met haar vriend die goed verdiend, maar ze problemen hebben met de levensverzekering omdat zij ‘geestelijk ziek’ is, en dus als ze komt te overlijden hij geen geld krijgt…enz. enz. Ik heb liever dat tien klaplopers profiteren van een bepaald systeem dan dat één iemand die het voordeel en de hulp écht nodig heeft het niet krijgt om wat voor bureaucratische of egocentrische of economische reden ook.

hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 14:12

Desiree schreef:
DAT geld dat ik in mijn paarden investeer Hengst (wist niet dat hengsten er ook een mening op na konden houden in de politiek) heb ik zelf verdiend! En ik ben niet overdreven rijk, ik heb geen geld over. Het is mijn goed recht om naast mijn werk ook eens iets leuks te kunnen doen. Jij ziet alleen dat ik paarden heb, je ziet niet wat ik niet heb en mezelf onthou om die paarden te kunnen hebben. JE moet er namelijk veel voor laten, anders gaat het niet. Paardensport is en blijft een dure hobby. Is helemaal niet erg, maar het is kortzichtig om dan maar meteen te denken dat mensen met paarden geld zat hebben. Soms hebben ze nog geen nagels meer om over hun kont te krabben omdat ze dat paard perse willen hebben. Nou, dat is HUN vrijheid van keuze! Je moet eens niet zo'n stempels opplakken! En dat belastinggeld mag gerust lager ja, ik heb geen zin om voor andere landen te werken, en kinderbijslag te betalen dat naar Marokko gaat!

Die knipoog is je ontgaan. Maar het zit je blijkbaar nogal hoog...

ps: ik denk dat de meerderheid hier niet zijn kont hoeft te krabben

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 14:37

Knipoog was mij ontgaan ja, sorry. EN de meerderheid zal zich hier goed wassen denk ik wat een hoop jeuk aan hun kont scheelt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 14:50

Gail"]
Maar die gedachte van ‘als het met iemand slecht gaat heeft hij het er vast zelf naar gemaakt’ vind ik zó fout en zó eng!
[/quote]

Is dat niet de veronderstelling bij een bepaalde godsdienst? Kastensysteem enzo? (ik ben geen deskundige dus ik kan het verkeerd hebben)

[quote="Gail schreef:
misschien omdat mijn zus in de ziektewet zit en er zó graag uitwil maar conctinu wordt tegengewerkt en wordt veroordeeld, dat ze een huis wil kopen met haar vriend die goed verdiend, maar ze problemen hebben met de levensverzekering

Vind je zus het dan niet frustrerend dat er een hele groep mensen is die het zomaar op een presenteerblaadje aangereikt krijgen? Zonder er verder iets voor hoeven doen? Terwijl zij zich uit de naad werken?

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 15:00

Ik ben niet zo thuis in kastensystemen ben ik bang. Mijn zus vindt dat niet iets om zich druk om te maken, die heeft wel iets anders aan haar hoofd. Ze wíl helemaal geen geld vangen, ze wil werken maar dat si al lastig, en als ze vervolgens op eigen verzoek 50% wordt goedgekeurd krijgt ze zúlke zware taken zonder de nodige begeleiding (ja, wel van buiten bedrijf door psych enzo) dat ze gelijk weer allemaal zware symptomen van haar ziektebeeld krijgt. En wáár werkt ze die 50%??? In het ziekenhuis of all places!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 15:16

Ja Gail, dat geval van jouw zus is weer een andere kant van het verhaal en het moet frustrerend voor haar zijn. Ik snap niet dat ze niet uit de ziektewet mag.
Nu effe over die moslims: mensen zeggen hele negatieve dingen naar moslims toe, waaronder ik zelf. Je moet echter 1 ding voor ogen houden: Ik bedoel ze daar niet allemaal mee. JE hebt er een stel bij die zich heel mooi aanpassen hier en hun godsdienst op de achtergrond houden en verder integreren in onze nederlandse maatschappij. Van die mensen zeg ik niets verkeerds; ik respecteer hen, en weet dat zij mij ook respecteren. Maar je hebt er een hele hoop die zich niet aan willen passen, die hun godsdienst op de voorgrond schuiven, uitingen doen die niet hier in onze maatschappij passen (naar homo's, jawel, islamieten discrimineren wel degelijk, waarom hoor ik jou daar nooit over?), hun opleiding aan hun laars lappen en op straat rondhangen etc. De meeste islamieten die ik in het dagelijks leven aantref, of in de krant klampen zich vast aan hun oorspronkelijke cultuur en keren zich tegen nederlanders. Ik zie de jongeren hangen in de winkelcentra, rondlopen in lange jurken en hoofddoekjes achter hun baas (lees man) met boodschappen tassen. Gail, ik ZIE het gewoon gebeuren! Waarom mag ik me daar niet aan ergeren als ik dat constateer? Hier in nederland zijn man en vrouw gelijk en daarover ben ik opgelucht. Ik wens niet geconfronteerd te worden met culturen waar dat niet zo is. Ik voel me niet gerespecteerd door die buitenlandse mannen waardoor ik als reactie in jouw ogen ga discrimineren.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 15:45

Woww Dees, heb ik jou dan daarvan beschuldigd? Zo ja sorry, was niet mijn bedoeling! Ik ben tegen discriminatie en tegen generalisatie. Je mag je ergeren aan klaplopers en mannen die jou wals vrouw niet serieus nemen, absoluut! Ik ben tegen discriminerende moslims en tuurlijk zijn die er ook! Die mensen die denken dat alle Westerse mensen fout zijn, zijn zelf ontzettend fout! Ik vind alleen het generaliseren heel erg eng. En je kan wel zeggen, als ik zeg ‘moslims zijn fout’ bedoel ik niet álle moslims, maar dat is wel heel veel gevraagd van je toehoorders. Door mensen over een kam te scheren krijg je onbegrip en dat is de basis voor angst en agressie en zelfs haat. En ik vind wel dat mensen hier op Bokt heel vaak kort door de bocht zijn en generaliserende opmerkingen maken die in mijn ogen niet oke zijn.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 15:50

Bepaalde dingen tref je vaak aan onder bepaalde groepen en die worden dan bij de naam genoemd. Mensen vatten dat vaak op als generaliseren maar ik denk wel dat je er vanuit kunt gaan dat niemand aangepaste buitenlanders weg zal denken. Vooral buitenlandse vrouwen zouden als ze hier zijn aangepast niet meer kunnen aarden in hun eigen land en in een misere terecht kunnen komen die ik ze niet gun.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 17:27

Dat vind ik een beetje vaag maar a la. Trouwens, de meeste aangepaste vrouwen willen ook niet terug. Maar ik vind niet dat je kunt generaliseren en dan kan zeggen dat anderen de nuances er maar bij moeten denken: die moet je zelf aangeven.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 17:45

Ook als ik met feiten aan kom zetten wordt meteen gezegd dat ik discrimineer. laten we wel wezen.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 18:36

Beste Desiree, WAAR en WANNEER heb ik dat dan gezegd???

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 20:33

Volgens mij heeft ze het niet tegen jou, maat sprak ze in het algemeen.

trouwens het gaat een beetje off-topic geloof ik.