Ergert jou moeder zich ook zo aan je huishouden...?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sily

Re: Ergert jou moeder zich ook zo aan je huishouden...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 13:43

Ik heb zelf ook veel strijkvrij gebeuren, maar vriendje heeft weer heel veel strijk nodig gebeuren, en natuurlijk de tig spijkerbroeken die die ook nog eens het liefst 2 keer per dag zou willen verkleden

Dat heb ik er wel een beetje uit gekregen gelukkig, strijken is niet zo'n hele erge ramp, zo gebeurd ook als je het bij houdt, maar 2 broeken per dag kan die bekijken, zo gek ben ik nou ook weer niet op het huishouden

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 19:22

mijn vriend zorgt ook voor een onevenredig groot aandeel in de was, en ik kan het doen. Ik strijk daarom nog maar heel weinig.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 12:18

Hier ook drama qua huishouden en moeder die altijd maar verteld dat je geen spinnenwebben hoort te hebben etc.
Nodig ze liever niet uit.

Voel me dan heel slecht en vies. Terwijl ik gewoon meerdere keren per dag stofzuig. 1 a 2x per week dweil.
Wc om de dag.
Alleen niet altijd alles van de kant haal en niet alle spinnenwebben weg heb.

Krijg er echt een minderwaardigheidscomplex door.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 12:26

Dit topic is 16 jaar oud, waar haal je deze vandaan? :')

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 12:27

Oeps haha zoekfunctie

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 12:31

Als ze komen zorg ik dat ik stofzuig.

En stof zeurt de vader wel eens over.

Maar dan kaats ik het terug dat je bij hun ook niet onder de stoel moet kijken ofzo..

Mijn huis mijn leven.

En het huis soppen nooit gedaan. Wel met nat doekje af en toe stof.

Deuren neem ik af en toe mee.

Doe wel de dagelijkse dingen en de rest bij houden. Katten in huis

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 12:58

Mijn moeder was niet zo huishoudelijk, ze had drie banen en moest veel optreden, dus thuis hadden we altijd een hulp. Kan me niet herinneren dat ze ooit kritiek had op mijn huis. Mijn (inmiddels ex-)schoonmoeder daarentegen wel, heel veel. Ik moest van haar alles strijken, inclusief washandjes en handdoeken, spijkerbroeken etc. Ik dweilde vrijwel dagelijks toen mijn kinderen klein waren en rondkropen, maar dat vond ze niet genoeg, ik vond het dan weer niks dat haar hond overal op de vloer plaste en ze dat niet erg vond, niet eens weghaalde. bah.

Inmiddels heb ik zelf 3 volwassen kinderen met een eigen huishouden. Van mij mogen ze doen wat ze willen. Ik heb geen commentaar. Stof, rommel, wasgoed, afwas, maakt niet uit. Alleen als het stinkt of er van alles staat te beschimmelen zou ik er wat van zeggen.

Ik vind alles prima, maar ze moeten niet van mij verwachten dat ik als ik op bezoek kom ongevraagd hun huis ga opruimen, of de was ga doen etc. Als ze het vragen wil ik best helpen, maar het is HUN huis en dus ook HUN pakkie an. :)

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 13:12

Leuk On oud topic omhoog schoppen. Leuk als mensen vqn toen nog eens reageren of ze het nu nog zo doen.

Ik ben redelijk netjes, het is schoon maar niet brandschoon.
Ik zeg tegen mn (schoon)moeder altijd als je het niet schoon genoeg vind weet je waar de poetsspullen staan...
Ik heb het ze nog nooit zien doen dus het zal wel meevallen ;)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 13:19

Dit is zo een topic naar mijn hart.
Zowel ik en mijn vriend hebben 2 jobs + 2 honden in huis. Strijken doe ik maximum 4x per jaar... Vind er absoluut niks aan en niet noodzakelijk :+
Ik ben wel rommelig. Niet vuil of met etenswaren ofzo maar ja orde.. Een geluk is mijn vriend daar wel super in.
Wel voel ik mij altijd heel ongemakkelijk als mijn ouders of schoonouders langskomen. Dan kuis ik een hele dag als een malle :P

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 13:33

Ik ben geen ontzettende poetser. Hou er wel van als het om mij heen thuis opgeruimd is.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:04

Wij hebben ook nog een vakantiehuisje en dat is altijd netjes op orde en schoon maar thuis is het niet zo netjes en schoon. Ik vraag me regelmatig af waarom vakantiehuisje wel lukt en thuis niet %)

Denk vakantiehuisje is gelijkvloers en niet zo groot dus het is snel rommelig en schoonmaken een makkie omdat alles gelijkvloers is.
Nou scheelt het ook wel dat er af en toe familie en vrienden in het huisje zitten en dan wil jet het wel netjes hebben.

Neem me altijd voor het thuis ook beter bij te houden maar druk druk druk :D

Geen ouders of schoonouders meer die zich er druk over zouden kunnen maken en die dat trouwens nooit hebben gedaan, mijn schoonmoeder was niet zo van het nette.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:18

Hier een grote poetser :D! Kan zo genieten van een schoon en opgeruimd huis, dat ik daardoor echt energie van krijg. We werken heel veel en hebben een druk privé leven, maar vinden het erg belangrijk dat we een schoon en opgeruimd huis hebben waar we in kunnen leven en ontspannen. Van een rommelig, vies huis word ik zo onrustig. Kijk ook echt mijn ogen uit als ik bij mensen over de vloer ben met honden/katten en andere huisdieren waar de haren in de lucht (en op de kleding) ronddwarrelen. Ben trouwens ook altijd (onbewust) aan het kijken naar andermans huizen en dan vallen de schoonmaakkunsten ook altijd op. Niet dat ik er mensen op afkeur, zeker niet, maar het is leuk om te zien hoe schoon/niet schoon anderen zijn.

Heb het altijd vanuit huis meegekregen om schoon te zijn en ben dan ook echt trots op ons huis. Het is veel werk zo'n groot huis, maar doordat je het dagelijks bijhoudt is het goed te doen.

Ouders hebben hier dan ook nooit wat te klagen als ze op bezoek komen.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:22

Mijn schoonmoeder heeft het er niet over, denk dat die het ook niet echt ziet. Mijn eigen moeder is daar anders in, heeft het zelf ook brandschoon in huis.

Ik denk eraan om een huishoudster in te huren hahah

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:27

_Karlijn schreef:

Misschien was TS aan het afstoffen. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:29

Nee, hier is de regel simpel; mijn huis, mijn huishouden. Als het je niet aan staat blijf je buiten. Heel simpel. :) We hebben hier twee mechelse herders binnen, er wordt elke dag gestofzuigd maar haarvrij wordt het hier niet. :+ Kan je daar niet tegen, moet je hier niet langs komen. Verder ben ik veelal netter/neurotischer dan mijn moeder dus wb andere dingen kan ze weinig zeggen. :') Keuken is hier altijd glanzend schoon. Badkamer wordt ook bijna dagelijks even met een doek en poetsmiddel gedaan.
Het enige dat hier een ramp is, is opruimen. We zijn aan het verbouwen en hebben dus eigenlijk ook simpelweg niet echt de plaats zeg maar. Waardoor het niet perfect opgeruimd is allemaal. Maar waar we eten, slapen en in het algemeen bewegen kan je gewoon door. Alles heeft zijn plek maar door de verbouwing is het niet "standaard opgeruimd".

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:30

Zoolgangster schreef:
_Karlijn schreef:

Misschien was TS aan het afstoffen. :D

Haha, dit is toch briljant, dat je in de krochten van Bokt een topic van 16 jaar oud opdiept via de zoekfunctie. Prachtig.

Ben benieuwd of de TS van toen nog reageert.

Maar zoals te lezen is het van alle tijden, de ergernis van moeders omtrend het huishouden van de kroost.

Hier is het altijd prima netjes en komen mijn ouders/schoonouders gerust over de vloer.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:30

Ik ben ook niet super in het huishouden, maar krijg nooit commentaar gelukkig

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:37

Grappig die namen van toen. Hoop dat ts ook nog reageert.

Schoonmoeder heeft er wel eens een handje van gehad.
In de tijd had ik onregelmatige werkzaamheden dat ik om 14.00 uur thuis kon zijn, maar ook net zo goed een werkdag had van 6-21.00.
En aangezien ze me dus een keer gespot had om 2 uur en ik dus tijd genoeg had, kon ze niet begrijpen als niet alles altijd perfect gedaan was. Haar aan het verstand peuteren dat ik nooit wist hoe laat ik klaar was op het werk was onbegonnen.
Maar na haar een keer de stofzuiger in de hand te hebben gepropt was het wel voorbij.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:39

CairnTerrier schreef:
Hier een grote poetser :D! Kan zo genieten van een schoon en opgeruimd huis, dat ik daardoor echt energie van krijg.

Hier hetzelfde. En mijn moeder vindt het hier altijd keurig. Als ik vertel dat ik weer aan het poetsen ben geweest dan zegt ze: was het nodig dan?
Ik heb een schoner huis dan mijn moeder dus nee, dit gaat hier niet op.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:40

LadyDaily schreef:
Oeps haha zoekfunctie

Maar waar zoek je dan in hemelsnaam op?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:55

(schoon) moeder en huishouden denk ik hahaha

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 15:03

Ik laat soms door drukte m’n huis als een rotzooi ( vind ik) achter, maar ik ben wel schoon en opgeruimd van mijzelf, als ik vrienden in huis heb gehad ruim ik alles nog dezelfde nacht (of ochtend) op en ik heb nu ook eindelijk een vaatwasser dus alles gaat een stuk sneller gelukkig. Mijn ouders hebben nooit geklaagd over mijn huis, altijd opgeruimd (niet speciaal voor hun hoor haha maar zodra ik de tijd en energie heb ruim ik altijd op). Een rotzooi in huis is een rotzooi in je hooft.doe daarbij ook nog veel schoonmaak bij vrienden als ik daar ben, keuken ruim ik altijd op :Y) ik erger mij juist aan andermans huishouden lol

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 15:41

Mijn schoonmoeder begint er regelmatig over. Nja mijn vriend en ik vinden het wel mee vallen.. Zag iets interessants via een Facebook tekstje en toen dacht ik ik ben blij hoe ik leef in huis en voor mijn vriend en mij hoeft niet alles netjes. Dus voor de slechte poetsers en opruimers tussen ons, lees dit maar eens.

′′ Mijn oma zei:
Laat je pannen niet helderder stralen dan jij. Neem huisreiniging niet zo serieus.
Het leven is kort, veel plezier!
Stof eraf als het nodig is Maar neem tijd om een schilderij te schilderen of een gedicht te schrijven, wandelen of een vriend te bezoeken, kook wat je maar wilt, geef je planten water...
Neem een vrije tijd om een biertje te drinken, te zwemmen aan het strand (of zwembad), bergen beklimmen, spelen met honden, muziek luisteren, boeken lezen, je vrienden laten groeien en genieten van het leven.
Stof eraf als het nodig is maar het leven gaat verder buiten. Je weet dat deze dag nooit meer terug zal komen.
Stof eraf als het nodig is maar vergeet niet dat je ouder wordt en dat veel dingen die je nu kunt doen niet zo makkelijk zijn om op oude dag te doen. En als je weggaat, aangezien we allemaal op een dag vertrekken, zul je ook stof worden.
En niemand zal zich herinneren hoeveel rekeningen je betaald hebt, zelfs niet je schoon huis, maar ze zullen je vriendschap, je plezier en wat je geleerd hebt herinneren."

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 16:18

Amen

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 17:21

Momo94 schreef:
Mijn schoonmoeder begint er regelmatig over. Nja mijn vriend en ik vinden het wel mee vallen.. Zag iets interessants via een Facebook tekstje en toen dacht ik ik ben blij hoe ik leef in huis en voor mijn vriend en mij hoeft niet alles netjes. Dus voor de slechte poetsers en opruimers tussen ons, lees dit maar eens.

′′ Mijn oma zei:
Laat je pannen niet helderder stralen dan jij. Neem huisreiniging niet zo serieus.
Het leven is kort, veel plezier!
Stof eraf als het nodig is Maar neem tijd om een schilderij te schilderen of een gedicht te schrijven, wandelen of een vriend te bezoeken, kook wat je maar wilt, geef je planten water...
Neem een vrije tijd om een biertje te drinken, te zwemmen aan het strand (of zwembad), bergen beklimmen, spelen met honden, muziek luisteren, boeken lezen, je vrienden laten groeien en genieten van het leven.
Stof eraf als het nodig is maar het leven gaat verder buiten. Je weet dat deze dag nooit meer terug zal komen.
Stof eraf als het nodig is maar vergeet niet dat je ouder wordt en dat veel dingen die je nu kunt doen niet zo makkelijk zijn om op oude dag te doen. En als je weggaat, aangezien we allemaal op een dag vertrekken, zul je ook stof worden.
En niemand zal zich herinneren hoeveel rekeningen je betaald hebt, zelfs niet je schoon huis, maar ze zullen je vriendschap, je plezier en wat je geleerd hebt herinneren."

Wat een ontzettend mooie
Ik ga deze zeker onthouden