Laui! schreef:Het gaat om het principe, sommige mensen zouden echt zeggen: 'nou, als het op een slang/spin/ander beest waar ze bang voor zijn is, dan mag het wel'. Dat vind ik hypocriet. Als je echt tegen bent, dan moet je ook écht tegen zijn vind ik.
Dat ben ik met je eens.
Myra1 schreef:Natuurlijk zijn er alternatieven voor dierproeven, maar zoals al eerder gezegd zal de laatste stap altijd een dierproef moeten zijn, om te weten hoe een levend lichaam erop reageert.
Ik vind het trouwens heel apart dat de (blijkbaar gezonde) mensen zo droog kunnen zeggen dat je die zooi maar lekker op jezelf moet testen.
Waarom moet dat dan getest worden op dieren? Wij willen er van profiteren, dus zullen we ook zelf de risico's moeten nemen van die proeven, maar nee, dat vind iedereen weer raar.
Sorry, maar ik snap echt niet dat mensen voor dierproeven kunnen zijn, ik vind het behoorlijk egoistisch.
Jullie zeggen zelf hoe 'erg' het is om die proeven op mensen te doen. Waarom is het dan niet erg als je het bij een dier doet?
Ryanne schreef:Op het moment dat die muisjes in jullie huis lopen dan komen de klemmen en het gif tevoorschijn

Die muizen worden trouwens in labaratoria super goed verzorgd. Ik vind dat als er echt geen andere alternatieven zijn dat dierproeven mogelijk moeten zijn, bijvoorbeeld met ziektes zoals HIV/AIDS en kankersoorten.
Onderzoekers proberen overigens zo min mogelijk met dieren te werken, maar ja, soms kan het niet anders.
Dat is dus niet zo, bij ons achter lopen ook muizen, al een hele tijd en er komt geen gif of muizenval bij kijken hoor.
Dat ze goed verzorgd worden is wel een makkelijk excuus he?
Met andere woorden, als ik mijn paard goed voer geef, zorg dat de stal schoon is, mag ik hem een knal geven wanneer ik wil, al heb ik daar geen enkele rede toe? Want ja, ik verzorg hem goed, dus mag ik hem ook laten lijden als ik dat wil.
Quellian schreef:Dus jij meldt je hierbij vrijwillig aan als proefkonijn?

Dat zou ik zo doen idd, ben nu alleen nog geen 18 dus mag niet. En aangezien proeven op mensen nog steeds niet mogen aangezien er altijd eerst op dieren getest moet worden is het nu nog niet zo nuttig.
Cassidy schreef:Een mens kan nu eenmaal heel anders reageren dan de computer berekend.
En zo reageren mensen ook anders dan dieren. Sommige dingen kunnen voor mensen goed zijn, maar dieren kunnen er aan sterven.
NotNice schreef:wat je simpelweg zegt is dat we dan de doodstraf weer gaan invoeren, maar dat we de veroordeelden dan eerst lekker gaan martelen voor we ze vermoorden en in hele kleine stukjes hakken voor onderzoek
ik wil hier geen discussie over de doodstraf van maken, da's een ander topic! het gaat om het martelen van mensen of dieren, wie martelen we liever?
Liever mensen in de gevangenis, die dus schuldig zijn, dan onschuldige dieren die niemand iets misdaan hebben.