[poll] welke pil (of ander anticonceptiemiddel) gebruik jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

welke pil (of ander anticonceptiemiddel) gebruik jij?

gewone combinatiepil, nl..
108 (66%)
minipil
10 (6%)
implantaat (implanon)
6 (3%)
pleister (ortho-evra)
1 (0%)
vaginale ring (nuvaring)
9 (5%)
prikpil
8 (4%)
koperspiraal
1 (0%)
hormoonspiraal (mirena)
7 (4%)
nog iets anders, nl..
13 (7%)

Totaal aantal stemmen: 163

Marye78

Re: [poll] welke pil (of ander anticonceptiemiddel) gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:16

smurf schreef:
microgynon 30 al zo lang ik met kan herinneren en ik slik de pil al wel 32 jaar.
Ik heb hem niet meer nodig in de zin van anticonceptie, dat soort dingen doe ik al jaren niet meer, maar ik blijf hem slikken omdat ik niet in de overgang wil donderen

Dat wat jij doet, hoorde ik afgelopen woensdag van mijn huisarts (ik wilde van de pil ivm slechte verhalen), is een vergroot risico op baarmoederkanker. Hij vertelde dat het lang slikken van de pil niet zo erg is, maar dat vrouwen die hem slikken om de overgang niet te willen meemaken een vergroot risico lopen.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:17

Ìk heb toevallig al hele tijd hoofdpijn/migraine... zie ik hier dat het waarschijnlijk door mn pil komt (Microgynon 30).

Misschien toch maar nuvaring ofzo, aangezien ik iets hoger risico heb met kanker... Pffff

Aedan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:19

evra, de patch dus.
Ik ben er super tevreden met! de eerste maand was ik heel lang ongesteld en was ik aan het overwegen om terug op de pil over te stappen maar nu loopt alles perfect, wil echt niets anders meer!

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:28

Ik gebruik de Marvelon pil.
Dit omdat ik door de grond ging als mn menstruatie begon.
Nu kan ik zelf bepalen wanneer ik ongesteld ben, en mn buikpijn is echt minimaal Haha!
De bijwerkingen heb ik nog niet ontdekt, zullen ook wel niet meer komen na 2,5 jaar Tong uitsteken

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 14:08

Ik heb net vandaag een mirena spiraaltje laten plaatsen.
Het voelde wel vrij vervelend, zit nu al een uurtje of 4 met flinke buikpijn maar gelukkig begint het nu weg te trekken.
Hiervoor ben ik een aantal jaar aan de pil geweest.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:34

Neonlight schreef:
[
10 jaar.....geldt dat voor alle anti-conceptiepillen of alleen voor microgynon 30?
Ikzelf slik nu al 16 jaar Minulet. Vind het wel opvallend dat ik nooit iemand hoor over deze pil.
[/quote]

ik slikte op het eind de microgynon en dit jaren geslikt , maar de 4 dames die ik toendertijd heb leren kennen daarvan slikte er nog 2 deze de andere andere pillen

met de arts ook nooit over een subsoort gehad alleen over "de pil" in het algemeen ,

we waren alle vroeg in de puber begonnen (paar maanden na de 1e periode) en toen we ziek werden varieerde tussen de 26 en de 32 ,,

"vroeger"heb begrepen dat dat er nu niet meer in staat .. stond er ook in de bijsluiter dat je het niet langer dan 10 jaar diende te gebruiken ...en onder regelmatige controle vj HA moest staan ...
ben zelf wel 1 x gecontroleerd , bij de aanvang .. wet niet hoe het is met de rest van jullie

wat ik begrepen heb kun je het veilig een jaar of 10 slikken (19/29 bv)

na je 30ste schijn je meer gevaar voor de bijwerkingen te lopen (denk dus ook aan baarmoederhals kanker en trombose)

maar ja "aanleg"speelt net als met longkanker bv wel mee
heb ook met een meisje van 17 gesproken die al gezwellen had door de hormonen(de pil) .. en nu dus niet meer hormonen mag gebruiken

ook mensen die het al 30 jaar"probleemloos"slikken

denk dat zelf controle (borsten maandelijks week na je periode) zoiezo raadzaam is ook voor de niet pilgebruikers , niet gelijk met ieder hobbeltje of bobbeltje naar je ha toe rennen
maar een maand later weer checken als het niet zeer doet maar er veranderd wel van alles maand later weer als je dan nog steeds twijfels of duidelijke verandering voelt even laten checken (echo! is namelijk aan het gevoel niet te zien of dat het niks is , goedaardig of kwaadaardig)

als het zeer doet (meestal knobbeltje, erwt/knikker ) kan het alles zijn vanaf een vervelend kliertje t/m een kieste een gezwel gaat pas zeer doen als hij zo groot is dat het dingen verdrukt dat is als het een knobbel of bobbel is dit hoeft dus niet het geval te zijn
zoals bij mij bv het vertakte direct dus nooit bobbel of knobbel gehad (de andere dames ook niet trouwens)

en als je uh man/vriend etc of jezelf er graag aanzit kunnen je klieren hier ook op reageren ! hou daar rekening mee voordat je paniekt ..

de kans dat het iets onschuldigs is is groter !! dan dat het foute boel is
en stress is nergens goed voor

bij de HA kun je een folder krijgen waarin staat hoe je het beste jezelf kunt controleren , er op tijd bijzijn kan het verschil uitmaken tussen genezen of niet ...

(nogmaals voor de duidelijkheid , ben niet tegen de pil maar wel voor bewuster gebruik van deze en als ik alles van te voren had geweten had ik m ook nog steeds geslikt maar dan wel veel later begonnen en eerder gestopt!)

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 23:54

whoopylover schreef:
Ik gebruik de Marvelon pil.
Dit omdat ik door de grond ging als mn menstruatie begon.
Nu kan ik zelf bepalen wanneer ik ongesteld ben, en mn buikpijn is echt minimaal Haha!
De bijwerkingen heb ik nog niet ontdekt, zullen ook wel niet meer komen na 2,5 jaar Tong uitsteken

Owjah, en ik slik deze vanaf m'n 16e (2 maanden na mn verjaardag)

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 07:32

Silviabol schreef:
ik zit aan de trigynon en heb ik niemand hier over gehoord? Het is wel een drie fasen pil dus per fase een andere dosering van de hormomen waardoor hij minder zwaar zou zijn. Maar ik geloof dat al die pilproducenten zeggen dat ze de lichtste pil hebben.
Ik ben wel heel nieuwschiering naar de nuvaring.

hier ook een "tevreden" trigynon slikker.....heb hem al jaren, en nog nooit problemen mee gehad.
het enige nadeel is, dat als je je menstruatie een keer wilt overslaan (in de vakantie bv) je eraan moet denken dat je alleen de laatste fase door neemt. anders wordt je toch ongesteld

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 09:05

Ik heb Femodeen .. Ik had ook altijd Microgynon maar daar had ikwel last van bijwerkingen en bij Femodeen niet .. werd neit dikker bijna geen stemmingswisselingen (beetje humeurig in de stopweek dat wel) en verder prima.

Ik heb de prikpil geprobeerd maar daar ben ik in een half jaar 6 kilo aangekomenm had extreem last van haaruitval en stemminswisseling vocht vasthouden .... echt een ramp.. Dus ik ben weer "gewoon aan de pil"

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 09:49

Ik gebruik microgynon 30!

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 10:39

ik gebruik de microgynon 30. Ik heb geen last van bijwerkingen(tenminste ik merk er nix van Tong uitsteken ) en de pijn van m'n menstruatie is er ook minder op geworden.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 11:44

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 11:51

Ja ik gebruik ook lovette! heb verschillende pillen gehad, diane 35, Yasmin, microgynon 30 (hier groeide ik van), maar ben gevoelig voor de extra hormonen in de pil daarom gebruik ik nu een lichte pil en die bevalt me uitstekend! (nou ja soms van die doorbraakbloedingen, maar that's all Knipoog )

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:30

Ik slik al vanaf mijn 15e mycrogynon 30. Al bijna 10 jaar, dus.
Op dit moment ben ik vrijgezel en ben sinds januari even gestopt met de pil. Ik heb verder geen klachten, maar had even genoeg van al die hormonen.
Mocht ik weer een partner op het oog krijgen, dan begin ik weer met slikken.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 15:13

Ik heb eerst heel kort de microgynon 30 geslikt. Daar was ik zo beroerd van dat ik in korte tijd het gebruik van de pil bijna afgezworren had.
Toch maar een andere pil geprobeerd, de Cylest. Daarbij weinig problemen.
Het enige min puntje is dat ik nu wel wat last van buikpijn heb als ik ongesteld moet worden en voor ik aan de pil begon had ik dat nooit.

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 15:53

ik ben begonnen met de Yasmin, daar kreeg ik hoofdpijn van, heb ik wel 2 jaar geslikt (vanaf mijn 13e) op mijn 15e kreeg ik microgynon30 maar daar kreeg ik doorbraakbloedingen van, diane35 heb ik 3 maanden gehad ook weer migraine, nu zit ik op microgynon50 en gaat al 3 jaar supergoed. Ik zit er wel over denken om weer lichter te gaan (naar de 30) mijn menstruatie is goed op orde en ik ben zelf ook afgevallen sinds die tijd

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 18:03

Ik heb eerst 3 jaar ministad geslikt, daarna 2 kinderen gekregen, nu al een jaar of 6 aan de microgynon en dan wel de 50 versie, want door de 30 bloed ik gewoon door.

_Annelies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:54

Ik slik de Minerva voorheen diana 35

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 21:23

Ik slik diane 35 echt een fijne pil

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 09:44

niet! Haha! ben nog maar 14 Tong uitsteken

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 12:13

*knip*
Laatst bijgewerkt door Olle op 19-09-23 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

hamadryada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 14:39

waarom kan je niet meer zonder?

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 14:48

*knip*
Laatst bijgewerkt door Olle op 19-09-23 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 22:23

Ik slik ook de diane 35, of wel de Minerva.. Zelfde verhaal als hiervoor vertelt is, last van acne, en door deze pil is het beter geworden.. Dus voor mij geen andere.. vriendinnen van mij zeiden dat ze depressief ervan werden.. ik heb nergens last van en gebruik vrolijk door!!

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 10:42

Heb al zo'n 9 jaar de prikpil, is op advies van de gyneacoloog... Kan om lichamelijke redenen ook niet zonder.
Wordt ook nooit ongesteld, ben bijna vergeten hoe dat moet zijn...
Ik ken de bijwerkingen/gevolgen van de prikpil, maar als ik ongesteld wordt, wegen die gevolgen nog zwaarder!