Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kayla schreef:dood door schuld in het verkeer, zal thuis straks even m'n wetboek erbij pakken...
dood door schuld is NIET iemand opzettelijk doden, opzet en schuld sluiten elkaar uit. anders wordt het doodslag/moord
Desiree schreef:Effe antwoord op jouw vraag joost; als ik ga emigreren, dan naar een land waar een westerse cultuur heerst, anders word ik namelijk gediscrimineerd omdat ik vrouw ben, heb ik weer een groter probleem erbij. Ik wil overigens echt emigreren; naar duitsland!
runningkawa schreef:Joost jij zit lekker in verweggistan en post het meeste dingen als wij het hier over ons rechtssysteem hebben.
Maar hoe kun jij dat nu beoordelen als je niet in Nederland woont
het is hier de laatste jaren flink achteruit gegaan.
Citaat:Woede om vrijlating doodrijder
AMSTERDAM - De vrijlating door Justitie van de 19-jarige man uit De Rijp die zaterdagavond in Grootschermer met veel te veel drank op drie meisjes aanreed, waarbij de 16-jarige Susanne Mollee om het leven kwam, heeft voor grote verontwaardiging en opschudding gezorgd.
Schoolgenoten van de slachtoffers zijn van plan om morgen in Alkmaar hun ongenoegen te laten blijken over de vrijlating. Volgens mede-initiatiefnemer Peter Bos (17), die net als de slachtoffers op het Jan van Scorel College zit, wordt morgenochtend bij het gerechtsgebouw vreedzaam gedemonstreerd. "Onbegrijpelijk dat zo iemand na een paar dagen alweer wordt heengezonden."
Volgens Justitie heeft de doodrijder geen strafblad en is de kans op herhaling zeer klein.
Desiree schreef:Moet je jezelf horen Joost! "Ik heb gelukkig maar twee vrienden in het ziekenhuis gehad wegens steekwonden."
gelukkig maar zegt jij dan, WHAHAHAHAHA! Jij overrelativeert.
Cer"]
[quote="kayla schreef:dood door schuld in het verkeer, zal thuis straks even m'n wetboek erbij pakken...
dood door schuld is NIET iemand opzettelijk doden, opzet en schuld sluiten elkaar uit. anders wordt het doodslag/moord