Meisje aangereden...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 15:23

Hoi, ik ken dus iemand (in Nederland) persoonlijk die gepakt is met 2.3 promille in haar bloed (o jezus, drinken vrouwen ook?) Ze had daarbij nog 3 passagiers in haar auto.. Leuk, leuk, ze werd redelijk hard gepakt:

1) Rijbewijs kwijt voor 1 jaar. Kreeg een paar maanden korting als ze een anti-zuip kursus ging volgen. Sterk.

2) Baan kwijt, want ze moest kunnen rijden voor haar werk. Erg banketstaaf, maar goed, oliebol happens.

Redelijke straf, ze werd gepakt omdat iemand haar over de weg zag slingeren (letterlijk). Goed, ze heeft niemand gedood, maar dat is alleen maar een kwestie van geluk. Ze is nou moeder van twee kinderen, en wel een heel voorbeeldige werkende moeder zou ik zeggen. Ze zou zo op Bokt mee kunnen draaien. Had zij in de bak moeten gaan voor twee jaar? Onzin, dan had ze misschien alleen maar een opleiding gekregen in echte criminaliteit en was ze door bitterheid misschien wel op het verkeerde pad gegaan. Doet ze dit ooit nog een keer? Ze is niet echt helemaal idioot. Heeft het systeem gewerkt in dit geval? Ja hoor!

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 15:52

Anneke, hij mag dan vrijgelaten zijn, maar dat betekent niet dat hij zijn straf zal ontlopen. Afgezien van het feit dat hij voor zijn leven lang getekend is, wordt hem naar alle waarschijnlijkheid "dood door schuld" ten laste gelegd, wat zoveel betekent als maximaal 9 maanden gevangenisstraf of een boete van maximaal 25.000 gulden. Ik ben met je eens dat dit soort gasten minstens hun rijbewijs kwijt moeten zijn voor de rest van hun leven, maar ja, dat zit er niet in.
Tussen haakjes, ik meen dat het ongeval gebeurt is op de Schermerdijk bij Grootschermer.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 16:02

Even een losse vraag tussendoor....

Dood door schuld (dat betekend toch opzettelijk iemand doden???)
met als straf "maximaal 9 maanden gevangenisstraf " of "25.000 gulden".

...sprakeloos.... Lips are sealed

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 16:11

dood door schuld in het verkeer, zal thuis straks even m'n wetboek erbij pakken...
dood door schuld is NIET iemand opzettelijk doden, opzet en schuld sluiten elkaar uit. anders wordt het doodslag/moord

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 16:57

Effe antwoord op jouw vraag joost; als ik ga emigreren, dan naar een land waar een westerse cultuur heerst, anders word ik namelijk gediscrimineerd omdat ik vrouw ben, heb ik weer een groter probleem erbij. Ik wil overigens echt emigreren; naar duitsland!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 17:10

kayla schreef:
dood door schuld in het verkeer, zal thuis straks even m'n wetboek erbij pakken...
dood door schuld is NIET iemand opzettelijk doden, opzet en schuld sluiten elkaar uit. anders wordt het doodslag/moord

Hm, dus als ik eerst ff wat alcohol naar binnen giet, dan in de auto ga zitten en mn doelwit per ongeluk van zn/haar fiets af mik, is dat best een handig plan mocht je iemand kwijt willen??

*flauw*... ja dat weet ik

Overigens, als ik (zonder alcohol) een dodelijk ongeluk veroorzaak, zou ik niet weten hoe ik me daaronder zou voelen. Lijkt me vreselijk... T verkeer is een risicovolle onderneming, en die agressie maakt het er niet beter op...

(is dit nu helemaal off-topic Verward k geloof t wel)

On topic: vreselijk ongeluk, kan er verder niet veel aan toevoegen.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 18:23

Wat kan ik me daar kwaad om maken, zo maar een leven van iemand anders weg nemen. Zulke lui weten echt niet waar ze mee bezig zijn! Als je wil drinken pak dan toch een taxi en rij niet zelf. En die andere 2 meiden dan die er op den duur achter komen dat hun vriendin onder die auto lag. Ik moet er niet aan denken. Wat moet dit een ontzettend groot verlies zijn voor familie,vrienden enz.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 19:33

Desiree schreef:
Effe antwoord op jouw vraag joost; als ik ga emigreren, dan naar een land waar een westerse cultuur heerst, anders word ik namelijk gediscrimineerd omdat ik vrouw ben, heb ik weer een groter probleem erbij. Ik wil overigens echt emigreren; naar duitsland!

Ik kon me 5 jaar geleden niet voorstellen dat wij hier niet meer weg zouden willen, toch is het nu wel zo Lachen , mijn man en ik hebben altijd gezegd dat we hier niet willen sterven, maar ja... als we er mee rekenen dat we zo´n 75 jaar worden, wonen we hier dus nog wel een dikke 35 jaar Pling ! Ik denk dat je in Dld. ook niet in het Ruhrgebiet moet gaan zitten, of dicht bij de meeste grote steden. Tja... Bayern is wel-is-waar het meest conservatieve Bundesland, maar ook het Bundesland met de minste criminaliteit! Ik durf dus in München en Nürnberg gewoon met de metro/tram/bus te gaan, terwijl ik het in Utrecht al héél vervelend vind om vanaf de binnenstad over HC naar het station te lopen!

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 19:48

Gut gut gut Joost, heb jij wat tegen Texas ofzo? Daar ging het trouwens helemaal niet over in deze discussie, maar goed. Ik heb geen zin om hier Texas even te gaan verdedigen, als jij het hier niks vind dat is jouw goed recht. Ik weet wel dat ik mijn kinderen 1000 maal liever hier op laat groeien dan in NL. Alleen al het idee dat je hier gewoon je deur loslaat als je boodschappen gaat doen..

Maar even over dat rotjong: die is dus alweer los. Dit was nl. de eerste keer dat ie iemand vermoorde dus hij krijgt nog een tweede kans Frusty

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 20:08

Sorry dat ik het zeg maar ik vind het diep en diep triest als je met je lompe dronken kop achter het stuur kruipt! Hoe krijg je het in je hoofd! Iedereen denkt: Dat kan wel ff er gebeurt toch niks, maar ja dan gebeurt er nou net wel wat en dan is dat meisje van 17 de dupe.
Afschuwelijk!
Ik wens ook de vrienden en familie veel sterkte toe!

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 20:12

Waarom moeten er nou zulke dingen gebeuren?! Kan me dara zo boos om maken Boos! Huilen ik wil familie en vrienden heel veel sterkte toewensen met dit grote verlies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 20:23

Joost jij zit lekker in verweggistan en post het meeste dingen als wij het hier over ons rechtssysteem hebben.
Maar hoe kun jij dat nu beoordelen als je niet in Nederland woont
het is hier de laatste jaren flink achteruit gegaan.
Je merkt dat echt in alles.
En het word idd hoog tijd dat er met zulk soort figuren eens echt korte metten word gemaakt.
Als je zoiets doet heb je bij mij je rechten verspeelt. En dus ook niet te klagen als je met tig man in een hokje word geduwd voor levenslang.
Hij is oud genoeg om auto te rijden dus ook oud genoeg om na te denken dat je niet mat alcohol op achter het stuur hoort te zitten. Dat weet een kleuter van 4 nog wel.

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 22:36

Precies, Kawa Knipoog

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 22:59

runningkawa schreef:
Joost jij zit lekker in verweggistan en post het meeste dingen als wij het hier over ons rechtssysteem hebben.
Maar hoe kun jij dat nu beoordelen als je niet in Nederland woont
het is hier de laatste jaren flink achteruit gegaan.

Hmm.. ik ben niet helemaal disconnected. Van hier naar Noord Finland is het ongeveer even ver als van hier naar Gemert. Van hier uit zit ik zelfs in een uurtje of 4 in Gemert, ongeveer even veel tijd als iemand uit Groningen..

Pardon, maar heb je niet ontzettend last van "vroeger was alles veel beter" gevoel? Mensen hebben zo'n kort geheugen... Wat voorbeeldjes:

In 1988 was er in Eindhoven een kleine misdaadgolf. 2000 autoradio's werden toen per maand gestolen in Eindhoven alleen. In de tijd werden de autoradio's van mijn broer, mijn zus, mijn vader en mijn peetoom gejat. Bij mijn zus proibeerde ene drugsmeneer het zelfs twee keer. De auto van haar vriend werd zelfs helemaal gejat in die tijd.. Is dat veel slechter nu?

In het leuke boerendorpje Lierop werden in de jaren 80 al bij de hele straat ingebroken. Is dat slechter geworden?

In diezelfde jaren 80 ken ik hele vele gevallen van mensen die bezopen achter het stuur zaten en iemand wijlen maakten. Geloof niet dat dat erger geworden is.

In diezelfde jaren 80 waren er iedere week in Helmond en Eindhoven knokpartijen en steekpartijen. Mijn moeder verbood mij in het begin om naar het Stratumseind te gaan. Veel te gevaarlijk. Ik heb gelukkig maar twee vrienden in het ziekenhuis gehad wegens steekwonden.

In diezelfde jaren 80 kende ik randfiguren die het rezue leuk vonden om schedels van mensen op te graven om op hun slaapkamer te zetten. Komt dat nog veel voor?

Kweenie, maar ik herinner mij een vrij gewelddadige en crimineel verleden. Als Nederland nog erger is geworden, dan is het dus oorlog nou. Ik krijg die indruk vreemd genoeg niet van mijn familie en kennissen in Nederland

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-02 09:06

Het is trouwens inderdaad aan een dijk in de grootschermer gebeurt. Ik weet niet precies hoe die heet, maar ik weet wel precies waar t is.
Vlakbij de stal van haar paardje iig. Verdrietig

Ik hoor nu steeds meer verhalen erover, de eén zegt dat hij niet dronken was, de ander wel, iedereen heeft nu wel wat te melden hierover.
In de krant stond dat hij veelst te veel op had, en waarschijnlijk was hij nog aan t bellen ook... Frusty

Sibold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 10:06

Uit de krant... toch fijn te weten dat de dader een dorpsgenoot van mij is...

Citaat:
Woede om vrijlating doodrijder
AMSTERDAM - De vrijlating door Justitie van de 19-jarige man uit De Rijp die zaterdagavond in Grootschermer met veel te veel drank op drie meisjes aanreed, waarbij de 16-jarige Susanne Mollee om het leven kwam, heeft voor grote verontwaardiging en opschudding gezorgd.
Schoolgenoten van de slachtoffers zijn van plan om morgen in Alkmaar hun ongenoegen te laten blijken over de vrijlating. Volgens mede-initiatiefnemer Peter Bos (17), die net als de slachtoffers op het Jan van Scorel College zit, wordt morgenochtend bij het gerechtsgebouw vreedzaam gedemonstreerd. "Onbegrijpelijk dat zo iemand na een paar dagen alweer wordt heengezonden."
Volgens Justitie heeft de doodrijder geen strafblad en is de kans op herhaling zeer klein.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 10:08

Moet je jezelf horen Joost! "Ik heb gelukkig maar twee vrienden in het ziekenhuis gehad wegens steekwonden."
gelukkig maar zegt jij dan, WHAHAHAHAHA! Jij overrelativeert. Jij vindt alles wel meevallen, dat is ook niet normaal hoor. Ik vind 2 vrienden met steekwonden veel en veel te veel! ik vind 1 al heel wat namelijk!
en Sterre, ik wil overigens vlakbij Nijmegen over de grens, wonen in duitsland maar toch werken in nederland. heb ik toch een kans nog om op het platteland te komen, waar toch weer andere mentaliteit heerst dan in de stad, waar het normaal is als 2 van je vrienden in het ziekenhuis terecht komen vanwege steekwonden.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 10:33

Desiree schreef:
Moet je jezelf horen Joost! "Ik heb gelukkig maar twee vrienden in het ziekenhuis gehad wegens steekwonden."
gelukkig maar zegt jij dan, WHAHAHAHAHA! Jij overrelativeert.

Heb ik erbij gezegd waarom? Dit was met het Aardschok festival in Eindhoven, zo'n 15 jaar geleden. (Jezus wat vliegt de tijd). Een stel "vrienden" had veel te veel gezopen en bedachten iets leuk. Nou was er tegenover de Dynamo in Eindhoven een Tattoo shop. Schijnbaar was het een publiek geheim dat dat het cocaine distributie centrum was van Zuid Nederland. In ieder geval, dit was dus een heel kinderachtig "durf je" spelletje. Ging in dit geval zo (vertaald in het ABN): "Ik wed dat je niet durft om je geslachtsdeel te tatoeëren. Maar natuurlijk durf ik dat. Als jullie betalen. O, maar dan willen we wel kijken dat ze het doen. "Er gaat dus een bende van 20 hardrockers die tattoo shop in. Vervolgens zegt de tattoo shop eigenaar dus terecht dat ie dat niet doet. Die zatte lui blijven aanhouden, en voordat ze het weten, komen er mensen met een rambo mes en een honkbalknuppel naar beneden. De "durfal" vloog door het raam, iemand anders kreeg een behoorlijke wond in zijn hand. Resultaat: eigenaar tattoo shop en nog een paar anderen de bak in.

Kijk, je kan ellende ook gaan opzoeken. Die vrienden van mij waren vooral heel dom en wisten ook niet op te letten voor gevaar. Op dit moment zijn ze allebei rustige huisvaders..

Het punt was wel, dat dit geen ding is van de laatste jaren. In die tijd was runningkawa pas 12 of jonger. Ze wist waarschijnlijk nog eens niet dat dat soort dingen gebeuren...

Overigens vind ik die demonstratie geen slecht idee. Het is altijd tijd om te kijken of er recht gedaan wordt.

zita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 10:42

wat vreselijk!!!!!!!!!!!!!! en wat een verschrikkelijke jongen die dat heeft gedaan! ik snap nog steeds niet waarom mensen dronken achter het stuur gaan zitten!! zoveel moeite is het toch niet om een taxi te bellen???!!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 11:11

nederlanders zijn makke schapen joost. Als er nu iets is, dat niet meer gedaan wordt dan is het wel het houden van demonstraties. Alles laten ze klagend over zich heen gaan. maar misschien dat we met stemmen iets kunnen bereiken. Alleen moeten ze in den haag willen luisteren en tot nog toe is geen blijk gegeven dat ze dat doen. Vandaar dat Pim Fortuyn nu zo'n goede kansen maakt. Mensen gaven hints, die werden opzij geschoven. Vervolgens begonnen ze te fluisteren, er werd niet gehoord. Vervolgens hardop praten, weer werd er gedaan alsof er niets aan de hand was. En nu zijn de mensen aan het schreeuwen, in de vorm van op pimmetje stemmen. Zou er dan nu geluisterd worden?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 11:44

Er wordt al geluisterd, Desiree. Volksmenner Wiegel is al op het gat ingesprongen en er zullen wel meerdere volgen. Het verschijnsel Fortuyn/Leefbaar Nederland zet in ieder geval weer politici aan het denken. Goed, het is nu veel beter in Nederland dan 20 jaar geleden, maar we zijn er nog lang niet met zijn allen. Een aantal zaken zijn op de achtergrond geschoven ten bate van de economie, maar dat moet nou veranderen. Goeie zaak.

Nederland heeft een probleem met alcohol, maar als een goed alcoholist kan de Nederlander dat feit nog niet in de ogen zien. Het wordt tijd dat daar wat aan gedaan wordt. Alleen reclamespotjes helpen niet. Trieste voorvallen als dit ongeluk laten zien dat er heel wat mis is. Het is alleen een beetje veel te simpele oplossing om het probleem alleen maar bij het symptoom op te lossen, want dat is het opsluiten van zo'n ventje. Los het probleem fundamenteel op en bouw een aggressief front tegen alcoholisme (ja, iemand die zich ieder weekend een keer klem zuipt is een alcoholist). Er is al een sterke maatschappelijke weerstand tegen drinken en autorijden. Hele goeie zaak. Bouw dat verder uit. De meeste gewelddelicten in binnensteden zijn direct gerelateerd aan alcoholmisbruik. Doe daar eens iets aan.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 12:54

We willen daar wel iets aan doen Joost. MAar hoe? DAn moet er toch politie worden ingezet om te controleren, of weet jij een andere manier? Maar ja, er zijn niet zoveel politie agenten he. Bezuinigingen! Is niet belangrijk genoeg.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 13:18

De politie is niet het antwoord op alle kwaad. Dit gaat meer over bewustwording, sociale controle, enz. 16 miljoen Nederlanders kunnen veel meer dan een handje vol politieambtenaren.

Wat interessant zou zijn is bijvoorbeeld een meldingsplicht voor mensen die zien dat mensen bezopen in de auto stappen. Moeilijk uit te voeren, maar zou dat niet helpen? Iedereen heeft tegenwoordig een mobieltje op zak, een belletje is zo gepleegd. Het heeft als nadeel dat je daarmee een soort USSR toestand opwekt waarbij mensen elkaar gaan aangeven. Aan de andere kant is het makkelijk uit te voeren. SMS-je met kentekennummer, en de politie kan de figuur mooi thuis op gaan wachten..

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 13:23

Cer"]
[quote="kayla schreef:

Hm, dus als ik eerst ff wat alcohol naar binnen giet, dan in de auto ga zitten en mn doelwit per ongeluk van zn/haar fiets af mik, is dat best een handig plan mocht je iemand kwijt willen??

[/quote]

nou, zou ik niet doen, dood door schuld kan je ook een aardige straf opleveren....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 13:54

Hoe vaak wordt de politie niet gebeld en gewaarschuwd JOost dat ze moeten komen, maar dat ze geen tijd hebben? Als er ingebroken wordt komen ze ook niet, dus waarom wel als er iemand met een glaasje te veel op in de auto stapt. Je ideeen zijn goed, maar ze worden hier gewoon niet ten uitvoer gebracht. Tsja, wat moet je dan nog?