Hooikoorts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Happiness

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:32

Ik heb er ook last van echt vervelend

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:32

Quarterh0rse schreef:

Weet niet of het door hooikoorts komt maar als ik tomaat of noten eet krijg ik een ontzettende last van m'n gehemelte, het jeukt dan echt verschrikkelijk. maar ach ja moet er maar mee leren leven Vork

Dat zou heel goed een kruisreactie kunnen zijn ja.... Ik zit nu in Amersfoort en heb het lijstje hier niet bij de hand. Zal het maandag even voor je opzoeken... staat precies op voor welke vruchten en noten je gevoelig kan zijn als je voor bepaalde pollen allergisch bent.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 15:41

Ik krijg van hooikoorts ook jeuk in mijn keel en aan mijn gehemelte, erg vervelend!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:19

Dat is erg vervelend idd Ja Vooral omdat je er niets tegen kan doen....

Veel water drinken en een zonnebril op als je naar buiten gaat, dat scheelt sowieso wel natuurlijk

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 17:28

Tinkelbel schreef:
Ik krijg van hooikoorts ook jeuk in mijn keel en aan mijn gehemelte, erg vervelend!

ja dat heb ik ook

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 21:03

ik vandaag nieuwe medicijnen gekregen. Pillen genaamd Polaramine en oogdruppels opatanol. Ik ben erg benieuwd of het gaat werken. Hopelijk kan ik vanacht wel slapen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 21:19

Slapen is soms lastig idd Ja

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 21:25

marina schreef:
Gister met de huisarts overlegd over een oogdruppel, want ik heb zo'n vreselijke jeuk aan mn ogen..
Nou die is er dus niet voor zachte contactlensdragers Haha! Dat is ff pech hebben Lachen
Ik ga zo een neusspray halen die ook goed schijnt te werken voor ogen, ben benieuwd!

ik heb ook zachte lenzen en de oogdruppels zijn inderdaad niet goed voor de lenzen, maar ik gebruik ze wel !!!! Nog nooit een paar lenzen om weg hoeven doen en al zou dat zo zijn, dan vind ik dat ook best, ik kan NIET zonder m'n druppels.
Overigens heb ik deze periodes heel vaak m'n bril op omdat ik m'n lenzen niet in kan doen door de hooikoorts.....

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 21:36

ik heb zelf ook erge hooikoorts (vooral leuk als je achter de kassa zit en door de buren moet niezen is een bloemist)
vorig jaar gebruikte ik het homiopatiesche middel pollinosan maar dit jasar lijk ik er wel immuum voor.
maar ik heb een opluchting voor idereen, je houd het maar 15 jaar!!
(nog maar 13 te gaan) Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 21:44

ik heb er nog nooit echt last van gehad(heb wel best heftige astma)tot dit jaar.
grom.
neus verstopt,moe,jeuk,keel dicht...al twijfel ik nog enigzins of ik niet gewoon ziekjes ben... Knipoog
als ik over een paar dagen nog steeds 25 keer nies op een dag is het geen verkoudheidje denk ik Boos!

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 11:28

Ik heb net gehoord dat het dit jaar steeds erger is. Steeds meer mensen krijgen er last van. Mijn vader had er eerst geen last van maar nu heeft ie ook zo'n ontzettend last van zijn ogen.
Echt heel vervelend.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 11:35

charily schreef:
ik heb zelf ook erge hooikoorts (vooral leuk als je achter de kassa zit en door de buren moet niezen is een bloemist)
vorig jaar gebruikte ik het homiopatiesche middel pollinosan maar dit jasar lijk ik er wel immuum voor.
maar ik heb een opluchting voor idereen, je houd het maar 15 jaar!!
(nog maar 13 te gaan) Clown

dat is niet waar. Ik heb het al vanaf dat ik ukkie was en ben nu over 2 weken 31.......... Knipoog

het kan wel ophouden of in je pubertijd of juist als je wat ouder wordt, maar het is geen kwestie van jaren aftellen

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 11:44

NuggT schreef:
Ik heb net gehoord dat het dit jaar steeds erger is. Steeds meer mensen krijgen er last van. Mijn vader had er eerst geen last van maar nu heeft ie ook zo'n ontzettend last van zijn ogen.
Echt heel vervelend.

Heb ik ook gehoord. Zou het iets te maken hebben met het feit dat de bermen enzo niet meer gemaaid worden? Is namelijk het geval in Rotterdam eo.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 12:37

JoT schreef:
Ik had er vorige week zondag toevallig nog met mijn zus erover, dat ik nog geen last van mijn hooikoorts had gehad. Nou, dat had ik niet moeten zeggen dus, want maandag kreeg ik prompt mijn eerste aanval van het jaar. En dat bleef aanhouden en ik bleef maar vergeten om pilletjes en oogdruppels te halen... Dus heb ik tot afgelopen maandag met brandende ogen en een kriebelneus rondgelopen en me ietwat zwakjes tot algeheel beroerd gevoeld. Bleh, vorig jaar had ik er zowat geen last van, volgens mij ga ik dat dit jaar weer inhalen!

Ik had hetzelfde. Mijn achterneef zag eruit als een lijk en liep constant te janken (naja zo leek het dan he Tong uitsteken ) Ik zei nog, ik heb er helemaal geen last van. Maar een paar dagen geleden begon het bij mij ook. Neus verstopt en kapot door het snuiten, jeukende ogen enz

Ik had eerst hooicure een plantaardig medicijn. Dat hielp altijd goed. Mijn achterneef heeft nu iets van de dokter gekregen, want bij hem hielpen de injecties al niet meer. Ook heb ik goede verhalen over lichtterapie gehoort.