Proefdier in gevangenschap krijgt jong!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: Proefdier in gevangenschap krijgt jong!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 21:46

machie schreef:
Maar als ik zwaar ziek ben, ben ik blij dat er wel medicijnen zijn die goedgekeurt zijn en die ik kan gebruiken, terwijl ze wel op dieren getest zijn. Er zijn veel nieuwe ontwikkelingen om zonder dieren te kunnen. Maar helaas kunnen we het lichaam met al zn invloeden nog niet namaken met computers oid...

maar als IK. Iedereen kiest altijd voor zijn eigen ik. Maar dat maakt het nog niet juist.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 21:47

dat zeg ik ook niet Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 21:54

Goh wordt wel lastig als je zo ontzettend tegen proefdieren ben om dan een asperientje in te nemen als je hoofdpijn hebt, of om antigripinne in te nemen als je griep gaat krijgen........... of de pil wil slikken, of ... of.... of .......... Want dat is allemaal op dieren getest, en geloof me er zijn zelfs dieren doodgegaan en.of hebben geleden tijdens het testen van deze simpele medicijnen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 21:55

Nee hoor, helemaal niet lastig. Dat doe je gewoon. Je grijpt wat er voor handen is. Maar dat neemt niet weg dat als het aan mij zou liggen vivisectie volledig afgeschaft zou worden. ZE vinden wel nieuwe medicijnen uit op andere manieren. Ze zouden vindingrijker erin worden, omdat ze wel moeten.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 21:58

Wat een afschuwelijke link de rillingen gaan mij over mijn rug.
En ag ja inderdaad als ze maar goed te eten kregen..
We praten in het algemeen over proefdieren wereldwijd

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 22:01

Dames, even on topic graag, jullie zijn wel een beetje erg uitgeschoten.
Helaas kwam de andere op het eind van pagina 2, dus hier nog een foto van het proefdierenjong Haha! Extreme duivel
Afbeelding

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 22:08

ikke schreef:
Dames, even on topic graag, jullie zijn wel een beetje erg uitgeschoten.
Helaas kwam de andere op het eind van pagina 2, dus hier nog een foto van het proefdierenjong Haha! Extreme duivel
Afbeelding

nee hoor, een forum is er om te discussieren Knipoog

en ik zie geen foto ?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 22:16

Marye78 schreef:
en ik zie geen foto ?

Verdorie, ik zie ze wel, maar dat werkt dan dus kennelijk niet.
Andere lokatie, nog eens:
Afbeelding

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 22:32

ik zag de foto wel gewoon al

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 22:39

yep nu doet ie het wel.

klara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 23:45

Boos!
even over dat stukje over hartelust (harteloos)
ik ken die mensen.
ze hebben een paard bij mij op de manege gehad.
er stond hier ook een stuk in de krant (brabantsdagblad) met daarin geschreven: "om dit werk te doen moet je juist van dieren houden" (ik zal die zin nooit meer vergeten) Misselijk nou, vraag dat maar eens aan het paard wat van hem is geweest Boos!

ik vindt het niet nodig om proeven te doen voor cosmetica (hebben we toch al genoeg van)
tja, voor medicijnen.... ik weet niet of er een andere oplossing is om te testen zoals julie zeggen, als dat er wel is, danmoeten ze die dierproeven maar afschaffen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 23:47

Het is een allerschattigst proefdierjong Lachen.

Zo te zien draait het al volledig mee in de werkzaamheden Haha!.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 08:07

Apple schreef:
Het is een allerschattigst proefdierjong Lachen.

Zo te zien draait het al volledig mee in de werkzaamheden Haha!.

Kijk, er zijn dus mensen die 'm snappen *LOL* *LOL*
Om iedereen weer even met twee benen op de grond te zetten: Dit zijn proefdieren!! *LOL*
Wageningen UR heeft de pony's in dienst voor een vegetatie/begrazingsproef. Omdat de proef met dieren wordt gedaan, vallen deze dieren onder de wet op proefdieren. Dit betekend dat er dagelijks MOET worden gerapporteerd hoe het met de dieren gaat, in een logboek. Elk paardje heeft z'n eigen logboek. De mensen die met de dieren omgaan en ze observeren moeten hiervoor zijn opgeleid en de nodige certificaten hebben gehaald.

Voor alle anti-proefdieren pleiters; bedenk dat de regelgeving in NL zeer streng is. De wilde verhalen van slecht behandelde proefdieren stammen voornamelijk uit het buitenland of van ruim voor de tijd van de regelgeving. De lobby tegen proefdieren in NL gaat hierin niet vrijuit omdat ze de bevolking dingen voorhouden die in NL domweg niet meer gebeuren.

Als jullie werkelijk willen weten hoe het werkt, dan wil ik dat wel eens uitzoeken, ik ken de mensen die met de pony's omgaan en zij kunnen mij wel vertellen hoe die regelgeving en contole in elkaar zit.

Het is goed om kritisch te zijn met dit soort dingen, het is terecht om je druk te maken over misstanden in het (verre) buitenland maar wel graag de zaken in hun juiste perspectief zien. Dus geen zaken die elders, buiten onze directe invloed, projecteren alsof het in NL gebeurt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 09:40

wijze woorden ikke Haha! Haha!

Deze proefdieren hebben het zo slecht nog niet Haha! Haha! Haha!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 13:25

zo te zien hebben deze proefdieren het beter dan het gemiddelde paard in nederland Tong uitsteken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 13:58

Deze fotos kom je ook vast niet tegen op een antiproefdieren site

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 14:12

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 15:23

Goedemiddag. Ikke heeft een heel sterk punt hier. Ik ben zelf proefdierkundig analist en ben één van de weinige mensen die bevoegd zijn voor het doen van proeven op dieren. Voordat een proef goedgekeurd wordt gaat de aanvraag naar het DEC (dier experimenten commissie) en gaan een paar knappe koppen zoals hoogleraren, mensen uit de maatschappelijke branche en zelfs mensen van vivi sectie groeperingen, kijken of de dierproef toegestaan is. Is het onderzoek al een keer gedaan, dan gaat de aanvraag de prullenbak in. Is het onderzoek relevant voor de fundamentele wetenschap dan zullen ethiek, proefdierleed, aantal proefdieren etc etc etc tegen elkaar afgewogen worden. Vivi sectie is niet eerlijk in de verslaglegging van proefdieren en trekt foto's uit heel de wereld om maar te laten zien hoe zielig het is. Proeven op apen zijn in NL verboden. Er lopen nog enkele proeven met apen en als die afgelopen zijn zullen we een apenvrij proeven land hebben.
Ik werk dagelijks met cavia's en die worden gebruikt voor onderzoeken naar gehoorstoornissen. Kindjes die doof geboren worden kunnen dankzij mijn onderzoek een implantaat in hun oor krijgen (nee, geen gehoorapparaat) en kunnen de rest van hun leven weer praten en horen. Zie hier een van mijn cavia's! Ziet die er zielig uit?
Afbeelding

Dat is mijn hand dus als je mijn werk SIELUG (penny's) vind dan hak je mn vingers er maar af Haha!
Laatst bijgewerkt door Kel2004 op 04-05-05 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 15:36

gijsenkim schreef:
Deze fotos kom je ook vast niet tegen op een antiproefdieren site

Is ook niet nodig. Bij deze dieren wordt voldaan aan hun levensbehoeften. Het zijn paarden; hebben ruimte en ruwvoer nodig. ER gaat ook geen lijden mee gepaard. Zij zitten lekker in hun vel.

Heel anders met veel gefrustreerde dieren die in laboratoruimkooien moeten verblijven en waarin gesneden wordt, die besmet worden met ziektes om geneesmiddelen te testen etc. Die dieren zitten echt niet lekker in hun vel. Ze lijden.

Er zullen heus wel verschil zijn in de wetten in Nederland en erbuiten. MAar ik heb het echt over dieren in een lijdensweg.

EenVeganist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 15:40

Kel2004 schreef:
Proeven op apen zijn in NL verboden. Er lopen nog enkele proeven met apen en als die afgelopen zijn zullen we een apenvrij proeven land hebben.

Het gaat om mensapen die we in NL niet mogen gebruiken. In het BPRC gebruiken ze nog wel andere apen. Resusaapjes enzo.

Citaat:
Zie hier een van mijn cavia's> Ziet die er zielig uit?

Ja

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 15:45

EenVeganist schreef:
Kel2004 schreef:
Proeven op apen zijn in NL verboden. Er lopen nog enkele proeven met apen en als die afgelopen zijn zullen we een apenvrij proeven land hebben.

Het gaat om mensapen die we in NL niet mogen gebruiken. In het BPRC gebruiken ze nog wel andere apen. Resusaapjes enzo.

Citaat:
Zie hier een van mijn cavia's> Ziet die er zielig uit?

Ja

Ja over die aapjes, lees eens goed hé! Je ziet toch wat ik schrijf? Als die proeven afgelopen zijn dan worden er geen proeven meer op aapjes gedaan.
Ziet die cavia er SIELUG uit omdat ze een capje op haar hoofd heeft? Jij draagt toch ook wel eens een pet? (of een cap)

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 15:52

Kel2004 schreef:
Ziet die cavia er SIELUG uit omdat ze een capje op haar hoofd heeft? Jij draagt toch ook wel eens een pet? (of een cap)

Dat is weer zo'n rare vergelijking.
En ik vind die cavia ook zielig, dat heeft niets met Penny te maken ofzo, dat vind ik helemaal een rare opmerking, omdat iemand een andere mening heeft dan jij is het maar meteen 'penny' ?
Ik ben tegen dierproeven, of je nou goed voor die beesten zorgt of niet. Die proeven zijn heus niet fijn voor die beesten.

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 15:52

Kel2004 schreef:
Ziet die cavia er SIELUG uit omdat ze een capje op haar hoofd heeft?
Jij draagt toch ook wel eens een pet?
(of een cap)

Nagelbijten / Gniffelen

ok nu weer even ontopic,

ik kan beide kanten begrijpen. vind het moeilijk om hier een vaste mening over te hebben. aan de ene kant vind ik het goed dat er levensreddende of levensbeterende middelen uit komen
maar aan de andere kant vind ik het wel zielugg dat dieren die hier niet vrijwillig voor kiezen, er voor gebruikt worden.

echter snap ik wel dat dieren pijn en emoties anders registeren dan mensen, dus wij denken met ons hart.
en dieren doen dit in veel mindere mate.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 15:54

Wij hebben hier (rivm) ook een proefdierafdeling.
Onder andere met apen.
Die worden gebruikt voor de produktie van polio vaccin. De nieren hiervan worden gebruikt. Ik zelf snijd deze nieren altijd.
De rest van de aap word op andere afdelingen gebruikt, ook nog bij diergeneeskunde studenten op de universiteit geloof ik.
Het is zielig, maar ja kindjes met polio is ook zielig.

EenVeganist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 15:59

Kel2004 schreef:
Ja over die aapjes, lees eens goed hé! Je ziet toch wat ik schrijf? Als die proeven afgelopen zijn dan worden er geen proeven meer op aapjes gedaan.

Ok, zal ik nog eens nachecken.

Citaat:

Ik denk dat je een pet opzetten als mens dus net kan vergelijken met dieren gebruiken en ze een pet opdoen. De foto is wat onduidelijk, maar gaat het om een implantaat in de hersenen denk ik?
Mijn pet zit niet in mijn hersenen vast natuurlijk Lachen