Melk is slecht voor elk?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Re: Melk is slecht voor elk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 08:25

Als je zo gaat rekenen is alles waarvan je te veel consumeert slecht voor je. In radar werden vooral veel negatieve kanten van melk naar voren gebracht, dit omdat de heren hun theorie natuurlijk moesten staven. Alles waar te voor staat is niet goed voor je.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 11:21

daantjuhhh schreef:
ja, maar toch ben ik overtuigt dat cola en red-bull dat soort drankjes slechter voor je zijn!
Ik bedoel ik leg mijn proppen in cola helemaal vies en met roest de volgende dag zijn ze weer zo goed als nieuw zo hardnekkig is die troep, lijkt me stug als dat ook biet een klein beetje ongezond is!

Ik zeg ook niet dat cola gezond is. Dat je proppen er schoon van worden komt omdat cola van zichzelf heel zuur is (en dus oa erg slecht voor je tanden), om het zoeter te maken wordt er veel suiker aan toegevoegd.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 11:42

Ik vind het altijd zo raar als mensen horen dat iets slecht voor ze is, dat hun reactie dan vaak is: "ja maar, dat en dat is nog veel slechter". Dat heeft er toch eigenlijk helemaal niks me te maken!

Ik drink eigenlijk nooit melk, maar wel vaak drankjes al Vifit en Optimel. Ik neem aan dat daar dezelfde slechte stoffen in zitten?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 12:14

Dat zijn toch ook zuivelproducten?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 12:18

ja

JazzOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 12:44

Als ik producten eet/drink waar koemelk in zit krijg ik een bloedneus!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 12:49

Mmm... eigenlijk klinkt het allemaal wel erg logisch van die groeihormonen e.d. Toch maar aan de magere melk!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 13:17

irish_lady schreef:
Als je zo gaat rekenen is alles waarvan je te veel consumeert slecht voor je.
Melk drinken is slecht voor je, volgens deze tekst. Niks teveel melk of te weing. Gewoon MELK (of zuivelproducten) drinken is slecht.
Magere of volle melk maakt niet zoveel uit.

En het is ook niet zo dat als je melk drinkt dat je ALTIJD meer botbreuken hebt, of altijd je been breekt, of altijd kanker krijgt. Ze zeggen dat je een verhoogd risico, meer kans hebt op...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 13:22

zitten in magere melk minder groeihormonen dan? *heeft geeen idee?*

Maar idd, er zijn wel meer dingen met een verhoogd risico van t een of ander. Anticonceptie geeft ook een verhoogd risico op kanker...en glijmiddel enzo...

Wat ik wel raar vind, is dat Aspartaam heel slecht is, en overal verkrijgbaar, en dat Stuvia (oid) beter is, en alleen maar in belgie te halen is Verward

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 13:54

Melk, drank, sigareten is ook slecht en voeral te verkrijgen. Wat heeft het nut niet om vergelijkingen te gaan trekken met cola ,redbull e.d. Wordt het daar opeens minder slecht van dan?

x_ultimate_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 23:50

pfff ja ik heb het ook gezien. ik vond dat ze hun stellingen slecht hadden onderbouwd. ze zeiden dat mensen in europa en vs melk drinken en vaker iets aan hun hart en bloedvaten hebben, maar zeggen niks over erfelijkheid en eetgewoontes (in azie eten ze schijnbaar meer vis). ik blijf gewoon melk drinken ik vind het wel lekker en als je naar alles wat ze zeggen zou gaan luisteren dan honger je uit.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 12:10

Chiqa schreef:
Cer schreef:
wij doen wel meer dingen die dieren niet doen..

Althans, ik heb nog geen roofdier zn biefstukje zien bakken...
nee die eten ze rauw op Vork

Heb je een hond?
Wat krijgt die te eten dan?

Sojamelk is niet te vergelijken met echte melk (of pakken melk), iig niet qua smaak betreft.
Ik was een echte melk drinker (en dat echt kun je op 2 manieren opvatten, als in echte melk en als in echte melkdrinker), heb geprobeerd op soja-melk over te gaan, maar daar ben ik mee gestopt.
Vraag me dan ook nog steeds af waarom ze sajo-melk melk durven te noemen.

En met echte melk bedoel ik, rechtstreeks van de koe (uit de melktank dus, geen toevoegingen er bij ingedaan of er uitgehaald, niet gekookt of wat dan ook).
Pakken melk is geen echte melk meer imo, die heeft een andere smaak gekregen.
Niet het verschil zoals met soja-melk, maar toch anders.

Doe mij maar het liefst echte (rauwe) melk, dat is het lekkerst.
Helaas denken ze dat ik een (koe)melkallergie heb, en heb ik dus de koemelk van mijn lijstje geschrapt.

Je wilt niet weten in hoeveel producten melk zit, meer dan je denkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 12:21

Chiqa schreef:
we zijn overigens het enige zoogdier dat nog melk drinkt als volwassen individul.

Ik doe een constaterering, heb het dus niet over vlees eten, dat is een heel ander verhaal.

Welk volwassen wezen drinkt er nog melk op volwassen leeftijd?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 12:27

Melk dat je in een pak in de winkel koopt is melkpoeder met water.

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 12:54

Tomaatje schreef:
Is 't niet zo dat veel oude mensen een heup breken en mensen in Japan en China gewoon eerder sterven?
Dat melk vet is wist ik al. Vind 't nogal overdreven.

Ik vind het onderzoek (zoals het hier staat uitgelegd) ook nogal dubieus. Je mag mensen van hier niet zomaar vergelijken met mensen van de andere kant van de wereld. Want je kan niet veronderstellen dat alle situatie-variabelen gelijk blijven. Chinezen hebben heel andere dingen op het menu dan wij, lopen andere risico's in het leven die zouden het aantal heupbreuken beïnvloeden enz.

Ik wil niet heel dit artikel verwerpen (ik zou écht niet weten of melk nu wel of niet goed is), maar dit onderzoek lijkt mij op het eerste gezicht niet zo valide.

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 13:15

Het is uberhaupt dubieus dat wij het babyvoedsel van een ander dier eten. Geen ander zoogdier nuttigt spontaan bij een ander dier melk. Dus waarom zouden wij het babyvoer van een ander dier eten?

Het menselijk lichaam is er inderdaad niet op gebouwd om koemelk te verwerken. Ik merk het door mijn lichamelijke reactie op het product, welke dus niet bepaald goed is.
Dacht er al een tijdje over om te stoppen met het gebruik van zuivelproducten, maar ik ben nu overtuigd

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 13:50

Ik vind mensen met dieren vergelijken nog steeds vreemd. Of het nou over drinken of over eten gaat....

Mijn lichaam heeft echt geen problemen met melkproducten, gelukkig.
Maar ja, er zijn wel meer dingen waar de ene mens wel gevoelig voor is, en de andere niet....toch?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 13:58

Miss_Montana schreef:
Ik drink mijn hele leven al geen melk en heb nooit last van mijn botten gehad. Het is dan ook een fabeltje dat men iedere dag 1 glas melk moet drinken net als dat mensen vlees nodig hebben, ook niet waar. Het is dan ook zo dat wij, als diersoort, de enigste diesoort zijn die nog melk drinkt wanneer men het eigenlijk niet meer nodig heeft. Melk is ook slecht voor Astma-patienten. Het schijnt dat melk zorgt voor een bepaalde slijm-aanmaak wat mensen met astma nog benauwder maakt. Mijn vader is prof hardloper met astma, als hij melk drinkt of een milkshake is hij 3 dagen van slag door de melk en kan niet meer normaal trainen.

Het vet gedrukte gedeelte klopt niet helemaal,
Wij hadden een oude witte kat genaamd OPA van +15 jaar en als onze andere kat kittens had zag je al de 5 kittens op een rijtje en onze oude Opa aan de laatste tepel en toch zuipen..

Maar misschien was die in zijn 2de jeugd..

hihi

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 15:12

We trekken de vergelijking met dieren, omdat wij voortkomen uit dieren. Wij zijn een zoogdier. Alleen zijn wij verder ontwikkeld.

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 15:29

Cer schreef:
Net zoals kaas vroeger wel goed was, en nu niet. En fruit eigenlijk teveel suikers bevat en dus eigenlijk niet goed is. Wierook en geurdingen erg lekker ruiken maar kankerverwekkend zijn. Scoobiedoodingen en mobiele telefoons ook....

Ik weet het allemaal niet meer.. maar gewoon doen wat je leuk (en lekker) vindt?

Het is allemaal niet goed als je er teveel van drinkt/eet/pakt, ik denk dat je het juist met mate met nuttigen. Btw, dieren eten ook fruit, het is dus niet zo als met melk, dat wij de enige zijn in het dierenrijk die als volwassen individu melk drinkt.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 15:37

Jennygirl schreef:
Het is uberhaupt dubieus dat wij het babyvoedsel van een ander dier eten. Geen ander zoogdier nuttigt spontaan bij een ander dier melk. Dus waarom zouden wij het babyvoer van een ander dier eten?

Het menselijk lichaam is er inderdaad niet op gebouwd om koemelk te verwerken.

hier ben ik het 100%mee eens!! koemelk is bedoeld om een kalfje in een paar maanden tijd van klein kalf tot grote koe te brengen.. zo veel effect heeft koemelk dus..
DIt is trouwens al jaren bekend.. Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 15:40

daantjuhhh schreef:
Het vet gedrukte gedeelte klopt niet helemaal,

Wij hadden een oude witte kat genaamd OPA van +15 jaar en als onze andere kat kittens had zag je al de 5 kittens op een rijtje en onze oude Opa aan de laatste tepel en toch zuipen..

Maar misschien was die in zijn 2de jeugd..

hihi

Maar die kat drinkt dan nog kattenmelk, wij mensen drinken koeienmelk Verward

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 15:44

Jennygirl schreef:
We trekken de vergelijking met dieren, omdat wij voortkomen uit dieren. Wij zijn een zoogdier. Alleen zijn wij verder ontwikkeld.

Ja, maar vervolgens trek ik de vergelijking door naar vlees (dat wij dat ook anders doen dan dieren) en dan mag ik dat ineens niet vergelijken omdat drinken en eten anders is... ja dag.... dat is selectief vergelijken.

En dat wij verder ontwikkeld zijn, is ook nog maar de vraag.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 15:49

Misschien moet ik dan maar rauw vlees gaan eten...brrr, liever niet Clown

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 15:51

Anouar15 schreef:
Maar die
kat

drinkt dan nog kattenmelk, wij mensen drinken koeienmelk Verward

Jeps.. en geitenmelk.. en sommigen drinken paardenmelk....

Citaat:
Misschien moet ik dan maar rauw vlees gaan eten...brrr, liever niet

Wrom niet?? Krijgen andere zoogdieren (zoals wij dus) ook niks van hoor....
Laatst bijgewerkt door Cer op 28-04-05 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt