onderzoek: volg je een dieet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Volg je een dieet?

Ja, altijd.
18 (15%)
Ja, soms.
34 (28%)
Nee, nooit.
68 (56%)

Totaal aantal stemmen: 120

Krijtje

Re: onderzoek: volg je een dieet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 18:28

Verder nog iemand?

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 19:04

Ja maar niet om af tevallen. Het is eigenlijk ook meer letten op wat ik eet, ik heb enkele maanden geleden ineens een pukkelexplosie gekregen. Van af en toe eens een puistje zat binnen de kortste keren me hele gezicht eronder. Ik zorg nu dat ik geen chocola eet, en vooral niet te vet eten(geen 48+ kaas meer maar 15+ en d´light jam ipv gewone jam) en veel verse groenten en ook geen friet/chips dat soort dinegn meer en ik at al geen vlees meer en dat scheelt ook denk ik. Ik kan niet echt zeggen dat me huid echt beter is georden omdat dit niet de enkele factor is di everanderd is ik heb ook spul van de dokter. Maar ik weet niet of je dit een dieet noemt... mijn leeftyijd is 17 binnen een maand 18..

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 19:10

Ik dieet niet in de trant van minder eten.

Ik noem het eigenlijk ook geen dieet, meer een levensstijl. Ik eet veel groente, gezonde vetten, goede koolhydraten. Volgens South Beach stijl. Voel me er super bij.

Ik ben 22.
Zie ook topioc op voedingstijd.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 19:13

Oeps, ik heb mee gestemd, maar dat had eigenlijk niet gemoeten. Ik ben namelijk geen jongere meer.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 19:39

Jups, al meerdere dieeten gevolgd.
Helaas tot nu toe zonder resultaat.
Een hele tijd niks gedaan, nergens op gelet, en nu sinds 2 maanden weer.
Misschien niet de laatste, misschien wel, misschien voor even, misschien voor altijd (al zal dat heel moeilijk worden, kan het nu nog volhouden omdat het voor even is, is het voor altijd zal het vast voor komen dat ik af en toe zondig Vork ).
Ligt aan het resultaat.

Zelf hoop ik dat dit dieet goede resultaten zal geven en dat ik het langzaam aan weer kan opbouwen naar meer en andere dingen eten en drinken.
Want als je sommige dingen niet mag eten en/of drinken, krijg je er op een gegeven moment juist zo zin aan Clown .

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 12:53

Verder nog iemand? Nog 10 stemmetjes en ik heb er 100 voor mijn onderzoekje!!! Haha!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 12:57

Nee, geen dieten. Ik probeer wel gezond te eten en geregeld te sporten, maar dat is alles.

MissyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 14:05

Nope, ik volg geen dieet en heb het ook nog nooit gedaan.
Eet wel vrij gezond, maar mag af en toe ook wel een beetje snoepen. En door mijn werk ben ik ook de hele dag in beweging

Ben 19

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 09:05

Ontzettend bedankt voor jullie hulp meiden! Nog 3 stemmetjes en dan heb ik mijn streefpunt bereikt! Iedereen echt erg bedankt voor het uitbrengen van zijn/haar stem!!! _/-o_

angelfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 11:43

Ik heb nog nooit een dieet gevolgd.
Wel heb ik een tijd op mn eten gelet, geen snoep en veel water enzo.
Maar meer ook niet.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 11:47

Nee, ik heb nog nooit een dieet gevolgd. Ik ben 24.
Ik probeer er wel op te letten dat ik gezond en regelmatig eet en lekker beweeg. Maar dat heeft meer mijn mijn gezondheid te maken dan met het gewicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 12:56

nogmaals een reactie van mij....ik heb een vriendin die 17 is en kleiner dan 1.60 en weegt nu weer 60 kg...zij is vorigjaar diep aan het lijnen gegaan door gewoon 0,5 liter water per dag te drinken en alles wat ze at uitspugen. ze woog toen nog MAAR 48 kg...echt veel te veel afgevallen in een maand ofzo. dit kwam doordat ze even veel wou wegen dan mij...toen heb ik haar samen met een paar vriendinnen naar een maatschappelijk werkster gestuurd e.d. maar daar trok ze zich niets van aan...ze leed dus aan anorectia...nu heeft ze 3 weken geleden gehoord dat ze waarschijnlijk gluten allergie heeft en nu wou ze plots weer gaan eten...totdat we maandag bij haar werk aan het praten waren bij haar werk een een 25 jarige collega zei dat ze ook 60 kg woog....dus ne is weer het zelfde aan het spelen..weer niet eten en d´r eige aanpraten dat ze buikpijn heeft. en nu wilt ze weer trug naar de 48 kg..

het zal je niet veel helpen maar ik wou het even van me afschijven omdat ik er heel erg mee zit...

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 12:59

Jeetje, wat erg voor haar... En voor jou, omdat je haar graag wilt helpen maar alleen maar machteloos kunt toezien... Jeetje... Ik hoop dat je haar toch kunt overtuigen dat ze prima is zoals ze is, en dat 48 kilo niet echt heel erg gezond is... Heel erg veel sterkte met je vriendin! Ach gut

sanderijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 14:38

na wel heel vaak dieten geprobeerd te hebben zo'n 10 jaar geleden, ben ik sind een jaar of 5 er wel achter dat dat absoluut geen zin heeft.
als ik wat kilo's wil afvallen (en de afgelopen 3 jaar heb ik er 35 kilo afgewerkt) doe ik dat door: minder/niet te snoepen, meer bewegen en letten op gezond voedsel voor ontbijt/lunch/diner. dit is de enige manier die ook gezond voor je is, oftewel, je levensstijl veranderen. Haha!

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 14:40

Nee ik volg geen dieet en heb het ook nooit gedaan..
Dan kan je denk ik beter gewoon goed bewegen...
Ben 18 Knipoog

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 15:47

ik ben pas 19, en dieet niet, hoewel ik er wel op let wat ik eet, weinig ongezond, maar toch wel af en toe chips, cocola ofzo... wel ben ik vegetarier, maar dat zie ik niet als een speciaal dieet, dat is gewoon omdat ik het onzin vind om beesten te eten als er ook andere dingen zijn! Ik zou wel een paar kilotjes erbij willen, door stress etc, ben ik afgelopen tijd 6 kilo afgevallen, en af en toe als ik echt aan het stressen ben, heb ik ook echt een honger en eet ik op een dag ook bijna niets, als ik wel eet dan gaan ik buikpijn krijgen wat nog hindelijker is.... maar ik weet dus wel dat het erg slecht is om dus niet eten, maar het gebeurd dus toch...

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 17:50

Grappig dat nog niemand over mijn reactie is gevallen en er een opmerking over heeft gemaakt oid.
Vooral omdat ik er niet bij had gezet dat het niet om gewicht te doen was/is (daar ben ik nl nog nooit voor op dieet geweest), maar om mijn gezondheid.

Een dieet is trouwens niet alleen om af te vallen (dat alleen helpt je ook niet, je moet dan je gehele levenswijze omgooien, niet alleen je eetstijl), maar om veel meer redenen.
Een dieet is een leefregel betreffende spijs en drank.
Een vegatarier dieet dus ook, die heeft nl de regel geen vlees.
En iemand die erg op het eten (en drinken let) en daarom dus dingen laat staan of juist wel eet, dieet dus ook.
Al dan niet om af te vallen.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 20:03

Het topic was ook niet gestart om kritiek op elkaar te geven, er zijn verschillende meiden die dieeten, om wat voor reden dan ook, maar geen van deze meiden wordt hier op aan gevallen. Dat vind ik ook niet kunnen! Iedereen heeft zijn eigen beweegredenen en dat is alleen maar goed. Wij zijn er niet om daar over te oordelen, toch? Succes met je dieet verder en ontzettend bedankt voor je reactie! Knipoog
Jullie allemaal trouwens! Door jullie hulp heb ik ruim voldoende stemmen weten te bemachtigen voor mijn opdracht op school, thanx _/-o_ .

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 20:10

Alina schreef:
Het topic was ook niet gestart om kritiek op elkaar te geven, ...

Nee, dat klopt, maar toen ik vanmiddag zag dat er 2 regeltjes misten in mijn 1e reactie, had ik daar wel een tegenreactie op verwacht (zou ik iig wel gedaan hebben), aangezien Bokt meestal nogal vrij fel is op zulk soort dingen.
Maar maakt niet uit, daar ging het niet om, het verwonderde mij alleen maar Clown .

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 20:18

Soms zijn we best lief op Bokt... Clown

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 21:17

leentje schreef:
Kan er ook een optie bij: dieet omwille van medische redenen?

Ik volg een bepaald "dieet" omwille van darmproblemen, heeft niets met gewicht te maken.

Ik ook. Volg een dieet om aan te komen en voor mijn coeliakie (gluten en tarwezetmeelvrij).

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 22:58

Ook ik volg een soort van dieet om aan te komen.. ik eet gewoon dagelijks waar ik zin in heb.. en daarnaast drink ik nog shakes en slik ik pillen..
Weet alleen nog niet of dat gaat werken!!

Succes

ik ben trouwens 19 jaar

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 17:13

Ik volg nooit een dieet, ben bijna 15 jaar.
1.64m , 48 kilo.
En full time paardenmeisje Vork

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 21:22

Meiden, nogmaals, ontzettend bedankt voor jullie hulp! Morgen lever ik de boel in, dus graag een slotje!!!