Jongeren en alcohol....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-02 23:54

Carola en Tutu, met jullie kan je praten. Ben toch blij dat er toch nog mensen bestaan die wel drinken en niet gaan schelden als je zo'n topic plaatst. Haha!
Met zo'n houding (top!) mag je van mij drinken wat je wil Haha!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 01:08

Nuv schreef:
Ten eerste effe dit: Als ik een avond weg ben geweest en ik heb een lekker biertje op, dan ga ik zeker niet in de auto zitten. Dat verhaal van die autosimulator slaat dus weer helemaal nergens op.

Hoezo slaat dat weer helemaal nergens op?
Ik bedoelde daarmee (als je goed leest had je het gesnapt!) een reactie te geven op Sypheron, die schetste dat de een zich na 3 biertjes tipsy voelt en de ander rustig zegt na 12 biertjes nog nuchter te zijn! Zet zo'n laatste persoon maar eens in zo'n simulator en je zal zien dat ie alles behalve nuchter is.

Ik schetste daar verder niks mee hoor, dusse...... zou je de volgende keer beter willen lezen voor je zo hard uit de hoek komt?! Haha!
Laatst bijgewerkt door Buitenzorg op 23-01-02 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 01:52

Euhh dan ben ik voor het eerst in mijn leven stoer want ik rook en drink niet!
Allereerst moet iedereen dat voor zichzelf uitmaken als ze zich daarbij prettig voelen.
Roken vind ik een smerige en dure gewoonte en ik ben nuchter net zo vervelend als dronken. Mensen denken ook altijd dat ik dronken ben maar ik heb nuchter net zoveel lol als dronken hoor! gr gabrycha Haha!

Kajelleke

drinken, maar niet voor de lol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 15:33

omwille van mijn gemoedstoestand de laatste maanden drink ik regelmatig. Omdat ik mij op dat moment zo klote voel en er niet over kan praten dat ik iets moet hebben want dat ik anders wel eens rare dingen kan gaan doen...
Meestal geen zware stuff maar dingen waar ik mij ff beter door voel. Nu weet ik wat ik kan drinken met welk effect:

-fles wijn: zweverig, niet happy, koppijn en rillingen achteraf
-Palmkes (vanaf 4): zweverig, in een fijne roes, koude rillingen achteraf
-fles cider: depressiever, duizelig
-Bacardi Breezer (vanaf 3): opgewekt, niet zweverig wel depressiever nadien, op nuchtere maag strontmisselijk
-vodka-redbull: heel opgefokt, abnormaal happy maar daarna totaal down under

Krijg je zo van die reacties: 'dat moet je nu toch maar niet meer doen eh, dat is geen oplossing'. Idd niet maar ik moet toch wat als ik mij in t holst van de nacht zo rot voel dat ik wel wil...en er niemand is om tegen te praten...

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 16:32

Barb"]
[quote="naoompje"]
[quote="Nathalie schreef:

Je bent pas stoer als je niet drinkt en niet rookt!

nou en dan ben ik helemaal niet stoer Verdrietig Verdrietig

Ik rook wel, ik drink ook. Al drink ik niet echt veel naar mijn mening, een paar jaar geleden wel toen kon ik mijn grens ook niet ik dronk gewoon maar door tot ik op een gegeven moment over mijn nek ging en niet meer op mijn benen kon staan. Maar dat was dan meestal dronken worden zonder dat ik het door had, ik zat dan de hele tijd en als je dan op staat en TE veel gedronken hebt dan voel je het pas.

Nu drink ik nooit meer dan 10 glazen alcohol op een avond, dan ben ik gewoon vrolijk en wat losser, een beetje aangeschoten. Nooit meer echt dronken, ten eerste omdat je jezelf dan gigantisch voor l*l kan zetten zonder dat je het door hebt, ten tweede je bent tot niks meer in staat, kan amper lopen.

als ik uitga en ik zie iemand die heel erg dronken is, dan walg ik van die persoon echt verschrikkelijk van die mensen die amper nog kunnen praten en denken dat ze heel interessant zijn.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 18:09

Dat verhaal komt me bekend voor kim *LOL* En ik heb ook eens iemand van een tafel zien springen terwijl hij heel vrolijk I believe I can fly zong *LOL* (en vervolgens ongelofelijk op zijn gezicht viel Party!! )
feestjes met veel dronken mensen zijn gewoon heel leuk als je nuchter bent *LOL* dan zie je alles Tong uitsteken

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 18:16

ghehe dat is komisch dat had ik wel willen zien, zo ben ik een keer met een lichte broek op een bankje buiten gaan zitten waar een hele grote plas in lag (leek net alsof ik het in mijn broek gedaan had) beetje offtopic

(oh ja gomir als je hier Kim zegt weten ze niet dat je op mijn reactie reageerd)

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 18:17

flair"]
[quote="Barb"]
[quote="naoompje"]
[quote="Nathalie schreef:

Je bent pas stoer als je niet drinkt en niet rookt!

nou en dan ben ik helemaal niet stoer Verdrietig Verdrietig

Ik rook wel, ik drink ook.
[/quote]

Maak je niet druk, ik ben nu 25 en ik heb ook gedronken en gerookt!! Haha!

Ja dat had je niet verwacht he? Schijnheilig
Maar met roken ben ik 3 jaar geleden al gestopt en drinken doe ik ook al zo'n jaar of 4 niet meer!! Vroeger toen ik een auto had moest ik meestal rijden, vandaar dat ik het drinken heb afgeleerd Haha!
En dat vind ik heus niet erg hoor!!

Maar ik vind dat iedereen lekker zelf moet weten wat hij doet!!

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 18:33

ach over een half jaar ben ik 18 misschien word ik dan volwassen en stop ik met drinken en roken.

Ik denk nu ook niet na over de gevolgen, met teveel drank op zet ik mezelf alleen voor l*l, ik praat als een kip zonder kop, zie eruit als een soepkip, en ben snel boos en aggressief. Dat is de reden waarom ik niet TEveel drink.

Maar roken sja dood ga je toch ooit

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-02 19:19

Kajelleke:

Korrelatie? 24 uur per dag bereikbaar en zo kan je altijd met iemand praten. Trust me, veel beter dan je ellende te verdrinken want voor je het weet heb je er nog een probleem bij: dat je er niet meer vanaf kan blijven. En dat gaat sneller dan je denkt, hoor.
0900-1450

www.korrelatie.nl

Drank maakt meer kapot dan je lief is.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 19:50

Volgens mij is Kajelleke niet uit NL, dus kan ze je nummer niet eens bellen hoor. Wellicht is er in Belgie een soortgelijke instantie? WAt betreft het drinken, er zijn tijden geweest dat ik iedere avond in de kroeg hing en wel een paar fluitjes achterover werkte maar nu heb ik een auto die ik niet laat staan dus drink ik ook niet meer. En thuis in je eentje smaakt het lang zo lekker niet als in de kroeg. Eigenlijk lijkt bier ook helemaal niet lekker thuis. Als ik thuis al drink dan drink ik vaak een of andere likeur zoals Ainsley's of Sheridan's maar dan maar 2 likeurglaasjes hoor. Het ligt er helemaal aan hoe groot je verantwoordelijkheidsgevoel is. Tuurlijk heb ik wel eens te veel gedronken. De hele avond gezellig barplakken en nergens last van en dan opstaan en buiten komen en dan een klap op je kup krijgen dat je spontane richtingsgevoel weg is.... En wat betreft Kajelleke, ik weet niet hoe oud je bent maar het is goed dat je hulp aan het zoeken bent want ik krijg al bijna Jambers visioenen Haha! .

mariska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 21:03

Citaat:
Drank maakt meer kapot dan je lief is.

Pff, wat een wijsheid allemaal.. Misschien moet je leraar maatschappij leer worden?!

Nog even over die auto-simulator, heb ik wel een grappig verhaal over. Op een schuurfeest stond namelijk wel eens zo'n ding. Een stel vrienden gingen het eens proberen. (na een paar biertjes) en wat bleek: een van die vrienden reed nog hardstikke goed! Zelfs het anti-alkohol promo-team stond verbaasd, want toen hij moest blazen had hij echt teveel gedronken! Beetje raar dus. Het promo-team concludeerde toen maar dat hij dat wel vaak geoefend moest hebben Verward beetje raar dus, want dat was niet zo.

Bij de anderen ging het trouwens wel allemaal mis hoor, in de simulator!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 21:43

Tot nu toe zie ik een beetje een polarisatie tussen wel- en nietdrinkers.
Er zijn toch ook wel gradaties?
Ik voel mezelf een beetje gemiddeld; ik ga niet vaak uit (meestal ongeveer eens in de maand, meer zit er gewoon niet in met m'n drukke leventje) en als ik uit ga dan drink ik wel ja, maar niet uitermate veel (niet meer dan 10 biertjes iig) en dan ben ik vaak wel aangeschoten ja, maar zolang je dat niet elke week bent en als je weet wat je doet dan zie ik geen probleem. Een probleem wordt het nmm als je niet meer zonder kunt: dus als bijvoorbeeld de lol van het uitgaan afhangt van de hoeveelheid drank, dat is een instelling van niks - het gaat toch om het gezelschap en evt. de muziek, het dansen?
Als ik niet uitga maar thuis ben drink ik ook wel eens iets : een breezer of een glaasje wijn (ook wel door de week, gezamenlijk met m'n ouders bijvoorbeeld)

Kajelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 14:06

Roos schreef:
Volgens mij is Kajelleke niet uit NL.... En wat betreft Kajelleke, ik weet niet hoe oud je bent maar het is goed dat je hulp aan het zoeken bent want ik krijg al bijna Jambers visioenen Haha! .

Wat bedoel je met Jambers-visioenen? Ben inderdaad hulp aan t zoeken, zie ander topic Algemeen.