Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
(dat van de oudjes en geen medicijnen)
joostvangestel"]
[quote="Cer schreef:Ik zou in Kijkduin wel weer es willen shoppen bij een winkeleigenaar die ik kan verstaan... Of ben ik nu Hitler?

Vind het trouwens goed dat de grote partijen (waaronder ook de mijne) tegengas krijgen van Pimmetje

, en zometeen gaan stemmen. De toekomst zal het leren.... Cer"]
Ja, dit is net zo belachelijk als het omgekeerde.
[/quote]
Klopt, was ook de bedoeling.
[quote="Cer schreef:En is het nou echt zo belachelijk dat ik een winkelier wil verstaan????
Het is dom om de ene bevolkingsgroep te bevoordelen boven de andere. Een vrij marktmechanisme is dan stukken beter. 
joostvangestel"]
Nee, maar dan heb je nog niks van de vrije markt begrepen.
[/quote]
Gelukkig niet.... als die markt echt vrij zou zijn, zou ik er begrip voor hebben, maar nu is er dus sprake van oneerlijke concurrentie...
[quote="joostvangestel"]
Kijk, als je naar de Costa del Sol gaat,, kan je ook een patatje met een broodje kroket bestellen in het Nederlands, maar dat vind je dus doodnormaal.
[/quote]
Nee oen, je zit te zoeken. Wat ik bedoel is dat diegene die mij dat broodje kroket verkoopt OOK spaans spreekt, om met zn locale bevolking te kunnen communiceren. DAT bedoel ik.... Iedereen mag zn moerstaal blijven spreken, maar als je je vestigd in een land, dan leer je die taal ook. Of help jij finse klanten die paarden komen kopen (ik weet niet precies wat je doet,maar goed) gewoon in het Nederlands?? Lijkt me niet goed voor je handel.
[quote="joostvangestel schreef:In Ottawa kon ik ook gewoon oliebollenmix kopen in het Nederland.. allemaal heel normaal.
Als er sprake van konkurrentievervalsing is, dan moet die subsidie aangepakt worden, anders laat ik me naturaliseren tot Fin en kom terug als allochtoon![]()
Cer schreef:Nee oen, je zit te zoeken. Wat ik bedoel is dat diegene die mij dat broodje kroket verkoopt OOK spaans spreekt, om met zn locale bevolking te kunnen communiceren.
Citaat:DAT bedoel ik.... Iedereen mag zn moerstaal blijven spreken, maar als je je vestigd in een land, dan leer je die taal ook. Of help jij finse klanten die paarden komen kopen (ik weet niet precies wat je doet,maar goed) gewoon in het Nederlands?? Lijkt me niet goed voor je handel.
Citaat:Dan is het zeker ook raar als ik zeg dat je hier aan allochtonen moet vragen hoe je met die regels om moet gaan.
Citaat:Maar het zou geen rassendiscussie worden toch?