N.a.v de komende verkiezingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 16:11

Ik heb het idee dat deze topic langzaam weer de kant op gaat van de buitenlanders.
Daarover heb ik mijn mening in een vorige topic hierover al gegeven.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 16:11

dat wil niet zeggen dat er niets aan Nederland mankeert joost. Het feit dat ouderenzorg hier bitter slecht is, weinig plaats is in het ziekenhuis zodat mensen niet opgenomen kunnen worden, intolerantie meer en meer toeneemt door overbevolking. Is dat nou iets om trots op te zijn? Ik vind het behoorlijk primitief zelfs, dat zieke mensen niet opgenomen kunnen worden als ze het aan hun hart hebben omdat er geen plaat is. De kennis is aanwezig maar men kan er geen gebruik van maken. Dat moet dus veranderen.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 16:13

ik gooi nu even de knuppel in het hoenderhok zonder verder een mening te geven, maar is het niet zo dat als oudere mensen niet zo lang in leven gehouden worden met medicijnen en overige medische hulp de overbevolking ook gedeeltelijk opgelost wordt?

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 16:16

mwah, beetje drastisch...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 16:21

Ik vind dat er in sommige dingen die de kale man raaskalt wel wat zit...toch...ik hoop niet dat een dergelijk haat het hier in Nederland gaat bepalen....
Want wat als die kale man straks gaat lopen beweren dat heteroseksuelen het hier te druk maken omdat ze kinderen kunnen gaan krijgen...moeten die dan ook allemaal maar weg?
Dat is het risico met Prof Pim, als hij de ene groep kan laten verdwijnen, wat zal hem weerhouden een andere groep aan te pakken...

Toch, de moskees, burkas, waterpijpen, hoogtonig gejammer bij verdriet en ergerlijke vrouwonvriendelijkheid van die toch vaak nors kijkende mannen....
Daar kan ik heel goed zonder. Buitenlandse inbreng kan positief zijn, zoals inzake Pizza, zolang ik maar wel keuze houdt over mijn eigen leven... Helaas komen er groepen in ons land die erg sterk overtuigt zijn van hun leefwijze en dat niet geheel vrijblijvend implanteren in onze samenleving.

Die groepen zijn net zo eng als die kale man die roept dat ze verboden moeten worden. In beide kampen heerst haat en onbegrip. Ik wil dat ze allebei wat indammen....

Ik denk dat ik toch ga stemmen richting Balkenende...je kan er een boel van zeggen, de man straalt naastenliefde uit!
Hmmm, misschien niet voor homoseksuelen....dus is hij ook weer wat fout....

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 16:27

tja we kunnen naturlijk ook allemaal lid worden van de club van 10 miljoen.
Zij willen dat vrouwen gemiddeld niet meer als 1 kind krijgen, alle grenzen hermetisch afsluiten en alle asielzoekers die er nu al zijn zonder a status wegsturen. Er mogen dus niet meer als 10 miljoen mensen in nederland wonen Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty
nee lijkt me geen ideale situatie

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 16:28

Foei susan, wat een fout voorstel! Knipoog (dat van de oudjes en geen medicijnen)

Toch, steeds vaker is er in de regio geen huisarts meer te bekennen... dat is een serieus probleem voor de zieke medemens, en dat zijn toch vaker de ouderen....
door een gebrek aan huisartsen kunnen er dus werkelijk mensen overlijden.....

In de steden heb je vast nog wel huisartsen, maar die staan in de file, en achter hun de Ambulance en of de brandweer, want a-social autobesturend nederland staat star ook in de file de weg te blokkeren..."wat nou zwaailichten, ik was eerst!"

Lekker landje leven we in....Lang leve het poldermodel!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 16:30

Nou maar Dees, als je een beetje aan de toekomst van je koters denkt, dan krijg je inderdaad niet meer dan 2 kinderen, want dat is echt genoeg! Die bevolking groeit veel en veels te had, en iedereen scheept zijn eigen kinderen met een probleem op.
Islamieten kunnen gematigd hun geloof belijden, zoals de meeste christenen dat hier in nederland doen. In nederland zijn staat en godsdienst van elkaar gescheiden en heeft iedereen recht op respect, opleiding en mogelijkheden tot ontplooiing. Als buitenlanders dat niet kunnen respecteren dan moeten ze terug naar hun eigen land. dan horen ze hier niet thuis. Die islamieten die aangepast zijn, die kun je niet meer terugsturen, die passen niet meer in hun oorspronkelijke land. Vooral de vrouwen niet.
Nog een positief ding vergeten aan buitenlanders: shoarma en shaslicks, daar ben ik gek op! rituele slachtingen ben ik overigens niet gek op.....

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 16:42

ja lijkt me leuk om hier als beschaafde, volledig geintegreerde moslim te wonen, met Pim als minister president. volgens hem is de hele islam verwerpelijk!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 16:48

joostvangestel"]
[quote="Cer schreef:
Ik zou in Kijkduin wel weer es willen shoppen bij een winkeleigenaar die ik kan verstaan... Of ben ik nu Hitler?

Nee, helemaal niet, mijn grootouders verkochten hun huisje in Domburg ook toen ze in het Duits werden aangesproken door de slager. Niemand dwingt je om bij een onverstaanbare winkelier te gaan kopen...
[/quote]

Nou ja dat weet ik niet, want door de subsidieregelingen en voordelen die voor allochtone ondernemers gelden, wordt het voor autochtone ondernemers bijzonder onaantrekkelijk, zoniet onmogelijk, om daar een zaak draaiende te houden. Buiten dat ik het niet eens zo heel storend is dat het een allochtoon is, maar je kan toch allicht proberen je verstaanbaar te maken?? Of moet ik nu maar arabisch gaan studeren zodat ik boodschappen kan doen?

Maar zoals gezegd moet het geen discussie over buitenlanders worden. De hoofdvraag was: wat ga je stemmen?

Toch wel vreemd dat je in een tolerant land als nederland, afgerekend kan worden op de partij die je stemt. Lijkt mij niet helemaal tolerant of wel?

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 16:50

ik reken niemand af voor de partij waar ze op stemmen, ben alleen bang voor de gevolgen als Fortuyn veel macht krijgt.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 16:58

De club van 10 miljoen is weliswaar ook niet helemaal vrij van rascistische trekjes, ze zijn wel wat gematigder dan die kale man met nog naamloze lijst...

[naam verwijderd] heeft inderdaad geen kinderwens, mede vanwege het grote aantal nederlanders/medelanders reeds aanwezig. Ik ben bang dat heel veel problematiek waar we tegen aan lopen niet zozeer te maken heeft met de aanwezigheid van 'andere' mensen, ik vrees dat ze alles te maken hebben met de hoge bevolkingsaantallen in het algemeen...

Het maakt mij niet uit wie er naast me woont, als er maar een behoorlijk aantal meters van me af wonen, en niet de snelweg die ik wil begaan blokkeren, of juist voor me op een of andere wachtlijst staan....
Vanuit dat perspectief is die club van 10 miljoen niet zo'n hele rare vereniging, het is echter geen politieke partij.
Maar hun rascistische trekjes weerhouden mij van lidmaatschap... zo raar wil ik ook weer niet......ik verhuis zelf wel...word ik een ruimte-asiel-zoekster......

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 16:58

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 17:08

Leuke discussie geworden. Heel veel waarheden, punt van de gezondheidszorg weegt bij mij heel zwaar. En ja waar ga ik op stemmen, gewoon op de partij waar ik bij hoor, al jaren *LOL* Vind het trouwens goed dat de grote partijen (waaronder ook de mijne) tegengas krijgen van Pimmetje *LOL*
Laatst bijgewerkt door greetje op 12-02-02 17:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 17:08

ik ben al op zoek naar een woning in duitsland. Dan zal ik daar die duitsers uitleggen dat ik weggepest ben uit eigen land. Inderdaad goede opmerking van cer, erg raak; je mag hier niet discrimineren, maar je wordt inderdaad afgerekend op de partij waarop je stemt. heel dubbel allemaal.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 17:09

ik ben geen lid van het selectieve gezelschap kayla....heb niets aan je link...
is dat helaas?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 17:27

Hmm.. Waar ik me zorgen over maak is dat mensen zo klein denken. Nederland is echt maar een heel erg klein stipje op de wereldbol. Die bol is van ons allemaal. Geen gezeur dus over grenzen.

Overigens is de gezondheidszorg een wereldwijd probleem. Ik kan nog wel een boekje open doen over Canada. Wat willen we dan: Amerikaanse toestanden, geen wachttijden, maar als je toevallig niet goed verzekerd bent, laten we je op straat liggen?

Nederland staat dus voor interessante keuzes: Ik denk dat de belastingdruk nog wel wat opgeschroefd kan worden om inderdaad eens wat aan openbare voorzieningen te doen. Nederland is klaar voor de wereldwijde concurrentie, want anders was er wel werkloosheid en wilden er niet zoveel buitenlanders naar Nederland komen.

Ook zijn er veel andere mogelijkheden om met allochtonen om te gaan. Waarom kunnen ze niet allemaal even snel Nederlands leren als Maxima?

Verder zijn er nog andere gevallen: Buitenlanders moeten even zwaar gestraft worden als Nederlanders voor mishandeling. Onafhankelijk van geloof, Nederland respekteert de rechten van de mens. Allochtone vrouwen moeten goed onderricht krijgen in de Nederlandse taal en wat voor rechten dat ze hebben en hoe ze eventueel hun wederhelft kunnen aanklagen als die iets doet wat niet in de Nederlandse norm past. When in Rome, do as the Romans, when in The Kingdom of The Netherlands, do as the Dutch.

Discriminatie op gebied van afkomst, ras, geloofsovertuiging, geslacht en seksuele geaardheid (ik ben er waarschijnlijk nog wel een paar vergeten) moet voorkomen worden, zowel discriminatie van Nederlanders als van buitenlanders.

Overigens: ik geloof niet dat je gediscrimineerd mag worden op gebied van politieke overtuiging, maar ik kan verkeerd zijn. Verder is discrimineren op het gebied van domheid volledig geaccepteerd. Je mag gerust tegen iemand zeggen dat hij/zij te dom is voor een bepaalde baan. Dat is dus ook met P.F. gebeurd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 17:31

Dit is een klein stukje van die link:
"Alle shoarma tenten en pizzeria's hebben plaats gemaakt voor gaarkeukens, waar je erwtensoep, hutspot en een patatje kan krijgen. Het is nog niet geheel duidelijk wie tegenwoordig het vuilnis ophaalt en wie de wc's schoonmaat. Het gemiddelde inkomen van de Nederlander is er hard op achteruit gegaan, maar goed: we kunnen tenminste weer de winkelier verstaan. "

Ja, dit is net zo belachelijk als het omgekeerde. Blijkbaar kunnen Nederlanders in de ogen van de schrijver niets anders koken dan hutspot en erwtensoep. Lekker vaderlandsvriendelijk. Ook een soort van discriminatie lijkt mij? Alle Nederlanders lopen op klompen? Vraag ik me af hoe dat restaurant aan die 4e michelinster komt....

En is het nou echt zo belachelijk dat ik een winkelier wil verstaan???? Ik moet in frankrijk toch ook frans kunnen spreken? En dan ben ik op vakantie... Als je je hier vestigd en een onderneming begint is het toch niet meer dan normaal dat je de landstaal spreekt?? Te gek voor woorden.... laat ik er ook maar over ophouden Lips are sealed , en zometeen gaan stemmen. De toekomst zal het leren....

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 17:41

Cer"]
Ja, dit is net zo belachelijk als het omgekeerde.
[/quote]

Klopt, was ook de bedoeling.

[quote="Cer schreef:
En is het nou echt zo belachelijk dat ik een winkelier wil verstaan????

Nee, maar dan heb je nog niks van de vrije markt begrepen. Kijk, als je naar de Costa del Sol gaat,, kan je ook een patatje met een broodje kroket bestellen in het Nederlands, maar dat vind je dus doodnormaal. In Ottawa kon ik ook gewoon oliebollenmix kopen in het Nederland.. allemaal heel normaal. Als er sprake van konkurrentievervalsing is, dan moet die subsidie aangepakt worden, anders laat ik me naturaliseren tot Fin en kom terug als allochtoon Haha! Het is dom om de ene bevolkingsgroep te bevoordelen boven de andere. Een vrij marktmechanisme is dan stukken beter.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 17:47

Oh mensen stem alsjeblieft niet op Pim Fortuyn!! Als Pim een klein aantal zetels in de kamer heeft, dan vind ik dat prima, hij zal een frisse wind door de kamer heen laten waaien. MAAR, als Pim straks de meerderheid van de zetels haalt, daar moet ik niet aan denken!!!!! Die man is volgens mij ontzettend gevaarlijk, arrogant en manipulatief. Ik denk dat de vergelijking met Hitler en Janmaat, niet eens zo gek zijn hoor.

Als je nu hoort hoeveel mensen op LN gaan stemmen dan schrik ik. Ik denk dat LN zonder Pim veel minder gevaarlijk is, alleen nu gaat Pim een eigenpartij starten en maak ik me zorgen, zullen de kiezers meegaan met Pim of blijven ze bij LN?

Voor de mensen die op LN wilden stemmen, blijf je daarbij of ga je nu op Pim stemmen?

Ik stem trouwens PvdA

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 17:50

Kijk, als je naar de Costa del Sol gaat,, kan je ook een patatje met een broodje kroket bestellen in het Nederlands, maar dat vind je dus doodnormaal"

Ja DAAAAAAAAAAAG! Daarom ga ik dus niet naar de Costa Del Sol he! om nog meer van die nederlanders te zien die ik het hele jaar door al zie! Nee dank je! en er zijn meer nederlanders die er zo over denken. nee, praat me niet van doodnormaal. Overigens verwacht ik wel dat die nederlanders die in de costa del sol werken een woordje spaans spreken. nederlanders zijn niet zo afkering van vreemde talen.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 17:53

Citaat:
om nog meer van die nederlanders te zien die ik het hele jaar door al zie!

LOL, dacht ik wel. Nou, dat kan nog lachen worden, 25 miljoen Nederlanders in de 12 provincies van Nederland

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 17:58

Ja gatverdamme, kunnen er naast die allochtonen niet ook nog een paar nederlanders uitgekeild worden, naar marokko of zo? (oeps!)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 18:00

joostvangestel"]
Nee, maar dan heb je nog niks van de vrije markt begrepen.
[/quote]
Gelukkig niet.... als die markt echt vrij zou zijn, zou ik er begrip voor hebben, maar nu is er dus sprake van oneerlijke concurrentie...

[quote="joostvangestel"]
Kijk, als je naar de Costa del Sol gaat,, kan je ook een patatje met een broodje kroket bestellen in het Nederlands, maar dat vind je dus doodnormaal.
[/quote]
Nee oen, je zit te zoeken. Wat ik bedoel is dat diegene die mij dat broodje kroket verkoopt OOK spaans spreekt, om met zn locale bevolking te kunnen communiceren. DAT bedoel ik.... Iedereen mag zn moerstaal blijven spreken, maar als je je vestigd in een land, dan leer je die taal ook. Of help jij finse klanten die paarden komen kopen (ik weet niet precies wat je doet,maar goed) gewoon in het Nederlands?? Lijkt me niet goed voor je handel.

[quote="joostvangestel schreef:
In Ottawa kon ik ook gewoon oliebollenmix kopen in het Nederland.. allemaal heel normaal.
Als
er sprake van konkurrentievervalsing is, dan moet die subsidie aangepakt worden, anders laat ik me naturaliseren tot Fin en kom terug als allochtoon Haha!

Dan is het zeker ook raar als ik zeg dat je hier aan allochtonen moet vragen hoe je met die regels om moet gaan. Jij kan leuk praten vanaf je scandinavische eiland, maar het is niet echt allemaal rozengeur en maneschijn. Als een allochtone vriend mij (ja, ik heb ook allochtone vrienden, zolang ze maar niet ongeoorloofd aan me zitten, me bedreigen of me naroepen als ik over straat loop) uitlegt (of eerder uitlacht) hoe de subsidieregelingen voor hun in elkaar steken, en dat dat eigenlijk heel lachwekkend is, heb ik daar gemengde gevoelens over ja. En ik denk zeker dat het helpt als je als allochtoon terugkomt ja.

Maar het zou geen rassendiscussie worden toch?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 18:13

Cer schreef:
Nee oen, je zit te zoeken. Wat ik bedoel is dat diegene die mij dat broodje kroket verkoopt OOK spaans spreekt, om met zn locale bevolking te kunnen communiceren.

Oh nee, ik zit niet te zoeken. Ik heb toevallig een vriending die in Griekenland heeft gewerkt. Ik weet dus heel erg zeker dat zij buiten "Ouzo" waarschijnlijk geen woord Grieks spreekt.

Citaat:
DAT bedoel ik.... Iedereen mag zn moerstaal blijven spreken, maar als je je vestigd in een land, dan leer je die taal ook. Of help jij finse klanten die paarden komen kopen (ik weet niet precies wat je doet,maar goed) gewoon in het Nederlands?? Lijkt me niet goed voor je handel.

Ik spreek Fins, maar ik ben dan ook een uitzondering. Van de allochtonen hier zijn de Engelsen en de Amerikanen het slechtste in Fins(maar dat accepteren we, nietwaar? ) Somaliers, Vietnamezen en zo spreken redelijk Fins hier.

Citaat:
Dan is het zeker ook raar als ik zeg dat je hier aan allochtonen moet vragen hoe je met die regels om moet gaan.

Absoluut niet: hier kunnen allochtonen er ook heel wat van. Stereotype in Finland: de gemiddelde Somalier zit de gehele dag op zijn reet, vangt geld uit Finland, Zweden en Noorwegen en gebruikt de sociaal werkster als dienstmeid om de afwas te doen. Overigens zoals altijd 5% die het verpest voor 95%. Ik heb wel eens met een meisje uit Jemen gepraat die met alle geweld naar Nederland wou, omdat ze zich hier zo gediscrimeerd voelde. Ik heb haar dus gevraagd om maar een naar het standbeeld van Kerwin Duinmeyer te gaan kijken...

Citaat:
Maar het zou geen rassendiscussie worden toch?

nee,moet ook niet. Dit gaat over gelijke behandeling, niet over andere zaken. Vluchtelingen zijn geen gewone immigranten. Voor vluchtelingen moet dus altijd iets anders geregeld worden. Iedere andere immigrant kan ten hoogste dezelfde rechten krijgen als iemand met een NL paspoort.