Ik wil geen kinderen, nou en!?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mickey

Re: Ik wil geen kinderen, nou en!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 16:25

Ellende schreef:
Oscar: bij jou wordt het voorlezen natuurlijk al een ramp Tong uitsteken

Vooral als ze Rupsje Nooitgenoeg moet voorlezen Tong uitsteken

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 16:26

valt mij idd ook op dat er eigenlijk heel veel vrouwen geen kinderen willen!!
zou dat met de tijd alleen maar meer worden??

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 16:32

Hier nog 1 geen kids Haha! Ik ben 37 jr en heb nog nooit enige zogenaamde moederkriebels gehad en ik ben toch een zorgzaam typje Haha! .
Mijn vorige relatie is hierdoor stuk gelopen nu heb ik een vent die al kinderen heeft ze zijn hier vaak over de vloer maar het is zijn feestje niet de mijne als jullie snappen wat ik bedoel Knipoog .

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 16:44

*mist Desiree nog in dit topic* Haha!

Zoals ik er nu over denk wil ik geen kinderen, maar dat kan nog veranderen.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 16:47

ikke schreef:
Voor iedereen die geen kinderen wil, wacht geduldig tot je 40 bent, dan houden ze op met zeuren. Gelukkig is het nog enigzins "not done" om na je 40-ste aan kinderen te beginnen.

Nog 5 jaar dus.......... Cool Maar ja, dan weet ik zeker dat ze gaan vragen "of ik ze niet kon krijgen"
Ik moet ook zeggen dat ik dat zelf denk bij iemand tussen de 35 en 45. Dan durf ik het niet te vragen of ik een medestander tref of dat het is omdat het niet kon.

Eliane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 17:06

Ik vind mezelf nog vééééél te jong (18) om überhaupt over kinderen na te denken en het gevoel zit ook niet duidelijk de ene of andere kant op Knipoog Dat zie ik dus nog wel, maar ik kan me goed voorstellen dat je het helemaal zat wordt om steeds maar te horen wanneer ze eraan gaan komen... Als ik sommige vehralen hoor lijkt me dat al bijna een reden om het expres níet te doen Clown Haha!

naam schreef:
Toch vindt ik t leuk om te weten dat er veel meer mensen zijn die
antikind
zijn... he.
Antikind vind ik wel een héél vervelend woord Scheve mond Als je zelf geen kinderen wil of er gewoon niets mee hebt is dat natuurlijk gewoon prima en je eigen keus. Maar mensen die echt iets tégen kinderen in het algemeen hebben (zoals 'Ik haat kinderen') krijg ik eerlijk gezegd een naar gevoel van. Dat zegt volgens mij ook een hoop over je persoonlijkheid en niet in een echt positieve zin...

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 17:20

Kayla schreef:
*mist Desiree nog in dit topic* Haha!

*Zelfde gedachte* Haha!

Ik wil ook geen kinderen, nu niet, en de kans dat ik dat ooit ga willen acht ik bijzinder klein..... Helaas ben ik nog maar net op de leeftijd dat mensen ernaar gaan vragen (24).
Mijn eigen ouders zal het een worst wezen, maar de familie van mijn vriend daarintegen.... Vooral zijn oma is heel erg. Mijn vriend is de laatste man van de familie zeg maar, verder zijn er geen zonen met die achternaam. En dat is toch wel érg belangrijk.....
Als er dus eens een koter van een ander familielid op een verjaardag o.i.d. rondkruipt, kan ik er donder op zeggen dat die op een gegeven moment bij mij op schoot wordt geparkeert.... Ik weet echt niet wat ik met zo'n kind aan moet, voel me echt hulpeloos dan Clown En de domste opmerking die ze wel kunnen maken is "Dat staat je toch zo leuk!!" Gestoord
Ook de opmerkingen van ''ach, meisje, dat weet je nu nog helemaal niet, dat komt vanzelf'' vind ik vreselijk. Die opmerking over mijn paard ben ik ook al eens tegen gekomen, ik moest er nu nog maar van genieten, nu kon dat allemaal nog Verward

Probleem is ook dat mijn vriend dus wél gek is op kinderen, dat gaat nog wat worden....

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 17:21

Hier nog een, 32 en ik heb een anti-kinderwens Haha!

Ik heb geen last van rare vragen endergelijke. Het grootste gedeelte van de vriendenkring is ook bewust kinderloos, dat heeft zichzelf blijkbaar goed uitgeselecteerd in de loop der jaren Haha!.

Ik heb daar een toevoeging bij, het scheelt dat ik in een studentenstad woon. Veel vrienden heb ik leren kennen in mn studententijd en volgens onderzoek blijken vooral hoger opgeleiden het krijgen van kinderen uit te stellen of er helemaal niet meer aan toe te komen.
Ik zit dus midden in een 'onderzochte doelgroep' Haha!.
Laatst bijgewerkt door Apple op 10-03-05 17:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 17:23

Mickey schreef:
Ellende schreef:
Oscar: bij jou wordt het voorlezen natuurlijk al een ramp Tong uitsteken

Vooral als ze Rupsje Nooitgenoeg moet voorlezen Tong uitsteken

En dan heb ik me nog van mijn allerbeste kant laten zien Ja
Kun je nagaan Haha!

Mickey schreef:
Ik zie liever mensen die bewust kinderloos blijven dan mensen die het niet waard zijn om kinderen te hebben, maar het wel deden omdat de omgeving het van hen verwachtte.

Helemaal mee eens!

Of nog erger:
Vrouwen die kinderen willen omdat ze dan geen verantwoording af hoeven te leggen waarom ze geen baan hebben.
"Als ik een kind neem (ja, letterlijk!) dan kan ik de komende vier jaar thuisblijven" Rolleyes
En ja, die bestaan helaas echt Verdrietig
Het levende bewijs woont naast ons, en ik kan je verzekeren dat het geen pretje is.
Niet voor haar kinderen (in de eerste plaats), niet voor haarzelf, en ook niet voor ons

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 17:27

ik wil ook geen kinderen, sowieso al ivm een vervelende erfelijke ziekte die ik bij me draag...

mn schoonmoeder lijkt dat niet te snappen, en denkt dat nu we samenwonen er vanzelf wel kindjes komen, nou dacht het niet!
"ja want bjorn is al 31 he...." zegt ze dan, nou ik ben 22 en ik wil geen kinderen!

misschien als ik toch ooit kinderen wil dat ik dan voor een adoptie kindje kies, heb je het hele 'zwangerschaps-gedoe' niet wat me totaal niet aanstaat incl een bevalling Scheve mond en ook de risico's ivm de erfelijke ziekte heb ik dan niet, en er zijn zoveel weeskindjes etc op de wereld die graag in een gezin terecht willen komen(net zoals ik een volwassen hond uit t asiel haal ipv een puppy bij een fokker vandaan, beetje vreemde vergelijking maar t zelfde idee erachter Knipoog )

maar ik weet hoe gestoord je kan worden van die mensne die vol blijven houden dta je moedergevoelens vanzelf wel komen Lips are sealed

SweetTinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 17:32

Eliane schreef:
naam schreef:
antikind

zijn... he.
Antikind vind ik wel een héél vervelend woord Scheve mond Als je zelf geen kinderen wil of er gewoon niets mee hebt is dat natuurlijk gewoon prima en je eigen keus. Maar mensen die echt iets tégen kinderen in het algemeen hebben (zoals 'Ik haat kinderen') krijg ik eerlijk gezegd een naar gevoel van. Dat zegt volgens mij ook een hoop over je persoonlijkheid en niet in een echt positieve zin...

Inderdaad... die kinder-haters vind ik ook vreemd. Denk eens na... Als alle mensen zo zouden denken als jij, sja, dan werd de wereld steeds leger en was er niemand meer die voor jou dingen deed (denk aan de kleine dingen als de vuilnis ophalen). beetje extreem gedacht, maar haten is een groot woord. Je bent zelf ook een kind geweest en als jouw ouders dezelfe gedachte als jij hadden, bestond je niet eens Lachen

Ik denk wel dat ik kinderen wil, maar ben pas 19, kan nog veel veranderen Haha!. Mijn vriend wil ze in ieder geval wel heel graag.

maar een vraagje he, aan al die anti-kinder mensen. Stel je bent 28, staat er financieel goed voor, man, huis, genoeg geld enz enz. En je wordt ongewenst zwanger? Laat je het dan weghalen omdat jij gewoon geen kind wilt...?

Ik vind trouwens helemaal niks mis met mensen die geen kinderen willen hoor, ken genoeg mensen in mijn vriendenkring met die gedachte en vind het een eigen keus. Maar waar ik me wel aan kan ergeren is mensen die echt geen kinderen willen omdat ze zo ijdel zijn dat ze bang zijn dat ze hang-tieten krijgen ofzo. Dan vind ik het eerder egoisme. Maargoed, mensen die echt geen kids willen, omdat ze er gewoon geen tijd en zin voor hebben, kan ik geen ongelijk geven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 17:38

Dat veel mensen kinderen niet leuk vinden komt ook door ouders. Ik lees net op een peuterforum van een stel dat in het ziekenhuis was en die kleine draak lieten ze op het brandalarm glaasje meppen. Toen ze weggingen stond de brandweer voor, loos alarm. Hahaha zo grappig, en alle moeders op dat forum vonden het errug grappig. ik vind het ronduit asociaal, zouden die kids van mij echt niet moeten proberen, krijgen ze de kans niet eens voor. En als ze die kans wel grijpen zou ik het eerlijk zeggen, niet dan?

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 17:39

Ik ben echt helemaal gek op kinderen.
Ben pas 17 dus wacht er nog wel even mee.
Maar wil ze iig wel erg graag, mijn vriend gelukkig ook.

Maar mijn zus (21) wil ook geen kinderen.
Ze vindt ze wel leuk, maar alleen van anderen zegt ze.
Oppassen er mee spelen enz heel leuk maar niet voor altijd...

Ik zelf zou een leven zonder kinderen niet voor kunnenstellen..maar ik accepteer haar keuze.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 17:41

Grappig dat dit voorbij komt, ik had het er laatst nog met een Bewust Kinderloze Meid Met Paard van 36 over....
Ik sprak laatst namelijk iemand die zonder pardon haar páárd de deur uit had gedaan na de komst van de kleine Wow!
Dat vind ik voor mezelf echt niet aanvaardbaar...
Die meid doet niks anders dan thuis zitten en op de kleine passen...
Ik heb niks met kinderen, echt hélemaal niks en ik wacht ook al 31 jaar op moedergevoelens die maar niet komen Nagelbijten / Gniffelen

Mijn schoonzus heeft er één van 'n jaar; 'n zoontje.
Echt, zij is getransformeerd in een
"Ik Ben Volwassen En Nu Hoor Ik Erbij Want Ik Heb Een Kind En Die Is Alles Nu En Mijn Opvoeding Is De Beste enz enz" -figuur
en haar man was al een dooie, maar hij mag nou niks anders meer doen dan chaufferen, bugaboo's brengen en speeltjes oprapen Whoosh!
En ze hebben het in gezelschap nérgens anders meer over, kijken nergens anders meer naar; alleen nog vertederd naar Het Kind
"Kijk nu wat ie doet" "o, pas op voor de tafel!" "o, kijk.." "kijk nou, wat lief"
Slapen Slapen
Het is nou echt een straf om daarheen te gaan, helaas kan ik het niet helemaal verbergen Nagelbijten / Gniffelen
Mijn schoonmoeder laatst op het Kinderfeestje vol krijsende kinderen:
"Begint het al te kriebelen? O, nee, als ik Nicole zie dan begint het steeds MINDER te te kriebelen hehe" Boos!

Let wel: ik ben géén kinderhater! Mijn zusje heeft een schoonzus en zwager, die hebben een kindje van anderhalf en die doen tenminste normáál en kunnen het ook ergens anders over hebben.

SweetTinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 17:44

Nicolletje schreef:
en haar man was al een dooie, maar hij mag nou niks anders meer doen dan chaufferen, bugaboo's brengen en speeltjes oprapen Whoosh!
.

Wat is een bugaboo? Ken het alleen uit het liedje van Destiny's Child... Haha!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 17:47

een soort kinderwagen Knipoog

SweetTinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 17:51

Nicolletje schreef:
een soort kinderwagen Knipoog

Is dat niet een Buggy...?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 17:58

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 18:14

Eliane schreef:
naam schreef:
antikind
zijn... he.

Ik ben het geheel met Eliane eens!

Natuurlijk is er niets op tegen als iemand om wat voor reden dan ook, niet voor (een) kind(eren) kiest.
Ik krijg alleen bij velen van jullie wel het gevoel, dat dit zo kwetsend mogelijk naar (eventuele aanstaande) ouders gezegd wordt, terwijl jullie het zelf als onaangenaam ervaren als jullie bepaalde opmerkingen krijgen ("wanneer ga jij aan kinderen beginnen; wacht maar, over een paar jaar krijg je vast wel moedergevoelens" etc.)

Ik zelf ben blij met mijn kinderen (dochter van bijna 15, zoon van bijna 11), alhoewel er ook wel eens fases zijn, dat ik me afvraag waarom ik ook toch weer zo graag kinderen wilde hebben Haha! . Maar goed, dat vraag ik me bij mijn dieren ook wel eens af (als er bijv. weer eens een hond in de kelder heeft gepoept Boos! , of de konijntjes zich niet laten vangen in de tuin).

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 18:22

Je bent ook niet anti-kind, en ook niet 'bewust kinderloos', maar kindvrij!

kinderloos impliceert dat je leven iets mist, dat je ze wel wilt maar niet kan krijgen. Terwijl kindvrije mensen juist bewust de keuze maken het niet te willen.

En ik schaar me daarbij. Ik haat kinderen niet (nou ja, tenzij ze op dat moment naast m'n oor staan te gillen) maar ik heb er gewoon niets mee, nooit gehad en ik denk ook niet dat dat nog komt. Als ik ze niet neem dan heb ik gewoon een heel leuk leven zonder een groot kind-vormig 'gat' in m'n bestaan.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 18:23

SweetTinka schreef:
maar een vraagje he, aan al die anti-kinder mensen. Stel je bent 28, staat er financieel goed voor, man, huis, genoeg geld enz enz. En je wordt ongewenst zwanger? Laat je het dan weghalen omdat jij gewoon geen kind wilt...?

Yup, omdat ik van mezelf weet dat ik geen geduld heb voor kinderen.
Zelfs bij die van een ander in de supermarkt heb ik ze wel eens "per ongeluk" flink aangereden omdat ze gewoon ronduit stront vervelend en irritant zijn.
Een paard verkoop ik dan ook een mep of een schop en de hond idem dito.

En verder passen kinderen gewoon niet in onze toekomst plannen.

Maar ik ben man en de 28 helaas al weer een tijdje gepasseerd. En als we er helemaal definitief uit zijn. Tja dan wellicht overwegen om ervoor te zorgen dat ongelukjes niet meer kunnen gebeuren, terwijl we nog wel kunnen genieten Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 18:26

Ruudjw schreef:
Yup, omdat ik van mezelf weet dat ik geen geduld heb voor kinderen.
Zelfs bij die van een ander in de supermarkt heb ik ze wel eens "per ongeluk" flink aangereden omdat ze gewoon ronduit stront vervelend en irritant zijn.

En met deze uitspraak kom jij op mij over als een zeer onuitstaanbaar persoon. Als je een beetje vent bent spreek je de ouders aan op dit gedrag, die kleine kinderen kunnen er tenslotte ook niets aan doen dat ze niet opgevoed worden. Dat je ze aanrijd lost dan ook niks op en is nog kinderachtig ook!

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 19:34

Ik krijg toch het idee dat het ook afhankelijk is van waar je woont/werkt. Ik ben nu 29, heb al meer dan 10 jaar een relatie en woon daarvan nu zo'n 5 jaar samen en in al die tijd is er nog niemand geweest die mij heeft gevraagd wanneer we nu aan kinderen beginnen. Hier is het namelijk eerder regel dan uitzondering dat men pas aan kinderen begint als je eerder tegen de 40 aanzit dan tegen de 30. Een collega van mij raakte 2 jaar geleden bewust zwanger en was toen 28 en men vond haar jong.
Ik heb de laatste tijd wel vaak de gedachte van "als ik een kind zou hebben, dan zou míjn kind dát echt niet doen. Dan zou ik al die mensen eens laten zien 'zo kan het dus ook'".
Maar ja, dat verschilt van mens tot mens, denk ik, hoe je ze opvoedt. Ik heb bijvoorbeeld 4 katten en ze halen het geen van allen in hun hoofd om hun nagels aan de meubels te krabben. Terwijl de katten van mijn zusje geen gelegenheid laten liggen om eens flink de halen in de bank te trekken. Tuurlijk, toen ze nog klein waren probeerden ze het wel maar dan is het NEE!
Ooit wil ik wel kinderen (mits je ze überhaupt krijgen kan), maar nu nog niet. Zou niet eens weten waar ik het zou moeten laten. Alhoewel, in de studeerkamer is nog een hoekje waar...... Clown

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 19:42

Overigens moet ik zeggen dat mijn moeder laatst nog tegen me zei; voor mij hoef je geen kinderen te nemen hoor. Onder het moto; doe maar lekker waar je zelf zin in hebt, het boeit mij niet of ik oma word of niet. Nou ja, prima toch! M'n vader heb ik er helemaal nog nooit over gehoord.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 19:47

Ik zie mezelf ook geen kinderen krijgen...
Heb er totaal geen behoefte aan en bovendien zou ik het geld wat een kind kost liever aan andere dingen besteden...
Zo zie ik het nu, en denk niet dat dat gaat veranderen.
Ik kreeg laatst wel een fooi van een klant... (ben hondentrimster)... voor de kinderwagen... Clown