in rijkleren over straat: mensen kijken naar je

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Meisje201

Re: in rijkleren over straat: mensen kijken naar je

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 14:00

xtwisterx schreef:
Ilkkah schreef:
Lees mijn reactie op Karin eens, dan begrijp je het wsl wel

Wees maar niet bang, dat heb ik heus gedaan.

Nog even een toevoeging: Jij kunt niet van een afstandje oordelen of iemand (of dat nou 18- of 18+ is) net van zijn paard komt en haast heeft of dat diegene de rijbroek 's morgens voor de lol uit de kast trekt. En die giechelende meisjes die jij beschrijft kunnen net zo goed op een andere sport zitten. Het lijkt er op dat jij je schaamt voor je "soortgenoten".

Ik schaam me daar niet voor, maar erger me eraan, dat is wat anders,
en als die meisjes in rijkleding lopen dan neem ik aan dat ze op paardrijden zitten, ze gaan niet in hun rijkleding schaatsen lijkt me, maar dat kan aan mij liggen?!

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 14:03

Zo heb ik weleens in een snackbar gezeten, met nog 3 meiden in wedstrijd kleren, met zo'n leuke bodywarmer enzo Vork Boeiend.. Schijnheilig
IK heb niet altijd tijd en zin om ff naar huis te gaan en om te kleden, of als ik op stal ben en heb trek in iets vind ik het best kunnen in me rijkleren iets te halen bij de texaco, supermarkt of snackbar hoor.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 14:04

Ilkkah schreef:
Ik schaam me daar niet voor, maar erger me eraan, dat is wat anders,
en als die meisjes in rijkleding lopen dan neem ik aan dat ze op paardrijden zitten, ze gaan niet in hun rijkleding schaatsen lijkt me, maar dat kan aan mij liggen?!

HAHAHAHAHAHAHAHAHA Haha! Haha! Haha!
Ik bedoel dat er ook een hoop giechelende meisjes op andere sporten zitten.

Maar goed, ik laat het hier bij, denk niet dat ik nog ga doordringen vandaag.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 14:24

Ik zou ook kijken als ik mensen in voetbalkleren/tenniskleren of een zwempak Clown in de winkel of over straat zag lopen Haha!
Helaas hebben de meeste stallen geen kleedkamers dus ben je meestal wel verplicht om in je rijkleding over straat te gaan.

En ach ja: Vroeger toen ik nog een lief klein pennymeisje was ging ik in mijn rijkleding op de fiets, cap op en natuurlijk met de zweep mijn fiets aansporen. Al lichtrijdend legde ik zo 5 km af naar de manege Haha! Bloos

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 14:43

Ach, ik fiets gerust in mijn rijkleding naar het dorp als ik van stal af kom enzo. En donderdags voordat ik ga rijden doen we altijd boodschappen en crossen we meteen door, vraag ik dan om aandacht als ik in mijn rijkleding loop?

WTF boeit het nou of iemand even snel het dorp in crossed met rijkleren of andere sportkleding aan. Als iemand in een hockeypak aan komt lopen kijkt niemand vreemd op, maar met rijkleren opeens wel Verward

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 15:52

Ik ga nooit met rijkleren over straat dus dat 'probleem' heb ik niet. Tong uitsteken

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 16:06

kleine moite om even andere kleren aan te doen .. heb er een hekel aan als mensen compleet in hun paardrijbroek nog om 9 uur savonds over straat lopen .. belachelijk

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 16:12

Ilkkah schreef:
Hoop dat het zo wat duidelijker is

Duidelijker wel, maar ik kan me er nog steeds niet in vinden en ik vind nog steeds dat je een nogal zwart/wit beeld hebt van mensen (in het bijzonder leeftijdsgenoten) die zich buiten stallen en maneges in paardrijkleding vertonen.

Ik kan me meer vinden in onderstaande reactie:

xtwisterx schreef:
Als ik een druk leventje heb en de hele dag van hot naar her moet ga ik toch niet voor elke gelegenheid andere kleding aantrekken? Dat heeft niks te maken met aandacht trekken, maar met gemakzucht.

Maar daarin verschillen we dan duidelijk van mening. Knipoog

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 16:17

ik stond laatst met me rijkleding in de snackbar...al die mensen zie je loeren,maar dan denk ik...ieder zo zijn hobby,beroep he! er lopen genoeg mensen rond ook wel in en overall of bouwkleding Tong uitsteken

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 16:29

Ik ga zelfs in mijn rijkleren werken Haha!

Ik kom uit school, trek mijn rijkleren aan, rijd paard nummer 1, ga wat voor school doen, vervolgens ga ik werken(schoonmaakwerk) en dan rijd ik paard nummer 2.

Als ik paard nummer 2 niet hoef te rijden, ga ik me echt niet omkleden als is s'avonds ga bankhangen!

Boodschappen tussendoor, of net wat, maakt me ook helemaal niks uit.
Sommige mensen kijken je idd wel es aan, maar dat heet dan pech, als ze het niet aanstaat, kijken ze maar de andere kant op!!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 17:03

Mij kan het geen hol schelen of ik in mijn paarden kleren loop! In de vakantie heb ik ze altijd elke dag aan, lekker makkelijk. Of ik nou wel of niet ga rijden die dag hahaha.

Ik ben ook wel eens met mn moeder naar ikea gegaan in mijn rijkleding. Verder eten halen, apotheek, bankzaken enzz ik doe het allemaal in mijn rijkleding als dat zo uitkomt!

Het enige wat ik niet doe is bijvoorbeeld naar de stad shoppen of kleren kopen in mn paardenkloffie. Puur uit praktische overweging ook hahaha.

Zoals al 10x gezegd genoeg mensen zoals bouwvakkers, verpleegkundigen, schilders, chauffeurs enzz die in hun kleding bij de snackbar zitten of in de supermarkt lopen of wat dan ook. Denk jij dat stinkende varkensboeren er ook iets om geven?? Weet zeker dat ik minder hard stink hahaha.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 18:37

Het maakt me geen drol uit Haha!
Ik ben een keer snel de V&D in gegaan in schone rijkleding, maar wel met me termolaarzen (ook schoon hoor).

Als ik ergens echt heen moet en het kan niet anders jammer dan Haha!
Ik moet ook 3 kwartier heen en 3 kwartier terug in de bus met rijkleding, ga me echt geen breuk sjouwen met gewone- en rijkleding

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:03

shadowflower schreef:
kleine moite om even andere kleren aan te doen .. heb er een hekel aan als mensen compleet in hun paardrijbroek nog om 9 uur savonds over straat lopen .. belachelijk

ummmm nou ik dropte sochtends die kleine af op school ging door naar de paarden en op de terug weg haalde ik m weer op

soms met mijn klompen vooral in de winter (lekker warm Tong uitsteken )
en dan werd ik ook aangekeken of ik van mars kwam

na een jaar ook

mensen verwachte idd dat je eerst je kind naar school brengt dan naar huis om om te kleden dan naar de paarden dan eerst thuis omkleden
en dan dressed volgens de laatste mode weer je kind op ging halen

nou dacht t niet , had ik zeker geen tijd gehad om te rijden

en ik ga ook niet "uit"naar de paarden , beetje zonde van je goede kleding , ja je stonden niet op een dure pension stal maar op een stukje van mezelf en mocht er dus ook zelf elke dag heen

en nu staan ze in de achtertuin en zie der soms ook niet uit , heeel erg jammer dan voor de rest vd wereld

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:31

Boeit me niet wat anderen van me denken....

Ik ren rustig met mijn paardrijkleding door het dorp(boodschappen doen,ff frietje halen 's avonds) en ik loop dan ook nog eens behoorlijk voor schandaal nu in de winter....

Thermo laarzen(soms zelfs mijn klompen Haha! ) tot mijn enkels vol modder,paardrijbroek,dikke winterjas,sjaal,pet..en dit alles in totaal vloekende kleuren Clown .....

Sorry voor mensen die er niet tegen kunnen maar met mijn paardjes thuis,hond,katten,varken,konijnen enz. heb ik met mijn werk,huishouden ,verzorging van de beestjes weinig tijd om me tussendoor ook nog eens een paar keer om te kleden.

Gelukkig woon ik in een boerendurp waar zo ongeveer iedereen een paard in de tuin heeft dus kijkt niemand je raar aan

Pippi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:43

Ik heb een hele reis naar mijn manege, dus ik moet heel openbaar vervoer in mijn paardrijkleding (wat wel een oude broek is en oud shirt en oude jas enz, maar toch), maar ik vind het wel relaxed. Niemand komt naast me zitten omdat ze het vinden stinken. Haha!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:50

shadowflower schreef:

Dan moet je mij is uitleggen waarom dat zo belachelijk is dan?? Ik heb helaas neit alle tijd van de wereld om me eerst om te gaan kleden en of douchen voor ik een kleine boodschap moet doen.. Geen haar op mn hoofd die er over peinst om dat te doen.. Kijk als ik uitgebreid te shoppen ga,trek ik mn nette goed wel aan.. Met kleren kopen enzo..
Dan zijn mijn paarden vaak al gedaan of worden gedaan door mn verzorgster..

En tja.. Ik werk dus ik loop savonds na 9-en nog in mn rijgoed op straat.. En ook als ik de hond nog uitlaat savonds..
Wat is hier nou het probleem aan??????

(Ik had bijv laatst 2 jongens in de winkel die werkten in de vis.. Ik hoefde ze dat neit te vragen ik rook ze vantevoren al en ik rook ze 3 uur daarna nog.. DIE lucht blijft pas goed hangen zeg Lips are sealed )
Maar hey.. Ieder zn eigen ding toch....... Clown

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:57

Ik ken iemand, vast wel meer bokkers die haar kennen: Elisa Swanenberg heeft ook meegedaan met het BNN programma 'het eftal'. Zij komt zelfs in haar paardenkleding in een restaurant. Haha!
Wij zaten daar te eten, en Elisa's moeder en nog iemand waren daar al aan het eten komt zij in eens binnen met haar moderne paardrijkleding. Haha! uhh tja maar als ik terug kom van het paardrijden en ik heb daarna een etentje in een toch wel luxe restaurant dan zou ik mezelf toch wel eventjes omkleden. Clown

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 20:23

Ik ken het! Knipoog
Ik had afgelopen vrijdag les, maar moest voor me les nog even snel pinnen bij het winkelcentrum. Al die mensen die nog boodschappen moesten doen of al gedaan hadden en zelfs mensen die nog in de auto daar rondreden, kijken je aan! Pff alsof ze nog nooit mensen met rijkleding aan hebben gezien.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 20:43

Annelou schreef:
Zij komt zelfs in haar paardenkleding in een restaurant. Haha!

Ik in een eetcafe in Den Bosch, op een doordeweekse avond een jaartje of wat geleden. Samen met een andere Bokker (inmiddels mod Haha!), allebei in rijbroek, ik met mijn rijschoenen en zij met haar leren rijlaarzen. 't Is niet mijn gewoonte, maar op dat moment had ik er geen moeite mee. Knipoog

Vanavond ging ik in mijn rijkleren naar de Mac. Een tafeltje verderop zat een jongen in zijn schaatspak. Dat schept toch een band. Tong uitsteken

Anyway, iedereen moet wat dat betreft doen wat-ie niet laten kan. Ik heb iig niet het idee dat ik mensen kwets door in mijn rijbroek in openbare gelegenheden te komen. Knipoog

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 20:54

ThePast03 schreef:
Helaas hebben de meeste stallen geen kleedkamers dus ben je meestal wel verplicht om in je rijkleding over straat te gaan.

Die hadden we op de vorige stal waar ik reed wel, zelfs douches... Maar dan nog, ik ging me echt niet na het rijden omkleden omdat ze me in de supermarkt niet mogen zien in rijbroek Haha! Er werd ook vrij weinig gebruik van gemaakt, alleen met wedstrijden wel.

Ik loop dus ook rustig in mijn rijkleding rond, als het geen hele belangrijke is dan ga ik er nog mee naar een afspraak ook Haha! Heb al eens in rijbroek in de tandartsstoel gelegen, omdat het écht niet anders ging.

ThePast03 schreef:
En ach ja: Vroeger toen ik nog een lief klein pennymeisje was ging ik in mijn rijkleding op de fiets, cap op en natuurlijk met de zweep mijn fiets aansporen. Al lichtrijdend legde ik zo 5 km af naar de manege Haha! Bloos

Wie niet Bloos Haha! Haha!

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 20:59

Mwoh eigenlijk heb ik dat nooit echt door gehad dat mensen me vreemd aankijken als ik in mijn rijkleren ergens binnen liep. Ik heb er ook echt geen moeite mee om in rijkleding een winkel binnen te lopen.
Ook zit ik iedere zaterdag in de friettent in rijkleding. Die mensen kennen ons daar maar wat goed en hebben er absoluut geen moeite mee wat we aan hebben.

Ik heb wel ooit eens gehad dat ik net met een aantal meiden stallen had gemest en dat we even wat eten gingen halen in de supermarkt. Dan zie je mensen soms wel hun neus ophalen Tong uitsteken Clown Achja... ik kan daar wel om lachen Haha!

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 20:59

Ik ging van de zomer met mn vriendin even naar de supermarkt in onze paardrijkleren, ik had mn paardrijbroek aan en een t-shirtje en dus kon je goed zien hoe hoog mn rijbroek om mn middel zit Haha! komen er 2 van die arrogante *meisjes* langs met hun g-susboy: "kunnen die broeken niet nog wat hoger" Boos! Clown Kan ik me echt aan ergeren zulk soort mensen

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 21:09

Geen last van hoor, ga zo vaak ergens in mijn rijbroek heen. Wordt echt niet nagekeken ofzo Tong uitsteken Maar ja, woon in een dorp, misschien scheelt dat wel, trouwens, niet helemaal Tong uitsteken

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 21:16

shadowflower schreef:

Wat is dat voor een onzin? Dus jij wilt dat ik om half 7 in mijn gewone kleren naar stal fiets met een enorme tas onder m'n arm, me daar in de bibberkou ga omkleden, me na het rijden weer omkleed, om 9 uur weer met die enorme tas terug naar huis fiets waar ik me wéér kan gaan omkleden en douchen... Alleen omdat jij het irritant vindt dat ik in mijn rijkleren over straat ga terwijl het toch stikdonker is? Tsss... Verward

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 21:20

Ik heb er normaal gesproken niet zo'n moeite mee, behalve als het keihard regent, ik helemaal doorweekt ben (waardoor ik nog meer stink) dan ga ik zeker eerst even naar huis om me te douchen. Maar als ik toevallig iets in de supermarkt moet hebben, rijd ik daar gelijk even langs, net zo makkelijk en let eigenlijk nooit op wat mensen om me heen daar van vinden