Laura in the USA - update 22-07

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Re: Laura in the USA - update 21-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 10:31

Het is echt geweldig om jouw verhalen te lezen.

Dus wat al eerder is gezegd Keep on Posting.

Anoniem

Re: Laura in the USA - update 21-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 16:25

Mag dit een sticky worden? Zoek me rot iedere keer!

Anoniem

Re: Laura in the USA - update 21-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 16:52

Helemaal geweldig je verhalen! Ja

Guetta

Berichten: 3969
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Klundert

Re: Laura in the USA - update 21-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 15:39

ik vind je verhalen egt top!!
lig soms egt helemaal dubbel..

enne kzal da kaartje is overwegen haha Knipoog

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re: Laura in the USA - update 21-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 18:13


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re: Laura in the USA - update 21-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 18:19

Auw auw auw auw. Ik kan niet anders zeggen. Ik kan mijn rechterarm amper strekken, ik kom met geen mogelijkheid uit de auto, opstaan vanuit mijn stoel gaat moeilijk, ik lijk wel bejaard. Huilen Ik doe alles voor een massage (nouja, niks wat met lichamelijke arbeid te maken heeft, want dat lukt me dus niet Knipoog )

Wat ik uitgespookt heb? Heb je even?
Zaterdag ben ik heel sportief op de mountainbike gestapt om richting centrum te gaan. Is niet zo ver. Maar is wel Armstrong-proof, met heuvels en al. Cool Het lijkt verdorie de Alpen wel hier. Heuvel af ging nog wel, maar damn.... Dus Laura heeft een stuk langs de snelweg gefietst, erg apart. Zag er ook vast goed uit, een witte helm met matchende witte-zonnebril... hihi... Pling Afijn, eenmaal in het centrum aangekomen was mijn dag snel goed, want het was 20 graden en heerlijk zonnig, ik heb dus lekker een USA Today gekocht en op een terrasje gezeten met de krant en een broodje tonijn. Mjam! Vingers aflikken Toen bij de vintage shop super lieve roze hakken gescored, dus ik was helemaal happy. Party!! (Vervolgens de terugweg nog... aaaaai)

Daarna heb ik een echte Burrito Mexicano Vork gegeten in een Mexicaans Restaurant (nouja, iets wat daar op moest lijken... vrij steriel Amerikaans allemaal) met een strawberry Margerita en een Lime Margerita (okee, verslaafd! Wat zijn die lekker! Vingers aflikken ) Juan-Jo(spreek uit: Whoahoo) vierde zijn verjaardag, dus gingen we daar met een man of 20 naartoe. Erg gezellig. Er zijn weer foto's gemaakt van de Tequilafles in combinatie met een aantal mensen, aiaiai... Bloos Ik geloof dat die binnenkort ook online komen. Ik als slim blondje Blond had natuurlijk al snel door hoe de delete knop werkte dus van mij zullen jullie alleen de gelukte - beschaafde- foto's zien *LOL*

Nou goed, daarvan geen spierpijn gekregen, maar wel van de kroeg die we daarna bezocht hebben. >;) Cody's. Oftewel, all American-Nashville-achtige-cowboy bar! De plaatselijke cowboyband stond op het podium weer beads uit te delen (ik heb er weer 4 gescoord, ik snap nu hoe het moet, Kusje gewoon heel lief naar de lead singer kijken...) en we hebben geline-danced op 'Cotton Eye Joe' (jeugdsentiment) Maar het allermooist.... er was daar een echte Bull!! Wow! Wat wil je, met al die stoere cowboys! Dat kon ik me geen twee keer laten zeggen natuurlijk, dus ben ik in de rij gaan staan tussen de stoere mannen om op dat ding te klimmen. Pling Onder het motto: Ik kan paardrijden, hoe moeilijk kan het zijn??!! Afijn, zo moeilijk was ie niet (je mocht vasthouden met 1 hand) het was een stuk lastiger voorkomen dat mijn tequila omhoog kwam Nagelbijten / Gniffelen en mijn shirtje naar beneden Koe (ik was in een very impressive tijgerprint Boob-tube gekleed. Matchde erg goed met de cowboy hoed. Was minder geschikt voor de Bull)... Er zijn foto's van... *schaam* Bloos

Vervolgens dacht ik zondag dat het goed zou zijn om weer te bewegen, dat hielp misschien tegen de spierpijn, dus ben ik nog een uur wezen sporten. En heb ik mijn hele appartement uitgeruimd en schoongeschrobd. Denk alleen niet dat het veel uiteghaald heeft, eerder mijn spierpijn verergerd...

Dus nu kan ik niet meer lopen. Snik.

Donderdagavond ben ik trouwens ook nog weggeweest naar Quintons (de place to be voor 21-jarige collegekids) en Penguins, de piano bar. Die was overigens helemaal geweldig!! Heb weer wat leuke cocktails geprobeerd (flirtini, chocolat martini) en heb een Amerikaanse meneer een blauwtje laten lopen. Die redneck (letterlijk, hij had rood haar en zo'n redneck accent dat ik hem echt niet volgen kon Gestoord ) vroeg aan me hoe je een Nederlandse vrouw versiert. Rolleyes Dus ik zeg: 'Just walk up to her and ask her: 'Would you like to have sex?' And there you go!' Dus -surprise Pling - vraagt hij dat aan mij, waarop ik ' tuurlijk!' antwoord. Hij helemaal verbaasd. De hele avond onder de indruk. Cool Of ik het wel meende, wilde ie een pinky-swear. Oh, en hij had zat condooms bij zich. Nagelbijten / Gniffelen Dus ik pinky-swearen.... Aan het eind van de avond was ie nog steeds overtuigd dat ik met hem mee naar huis zou gaan. Vertel ik hem: 'There's something else you need to know about Dutch Woman. We're not that easy. And you should NEVER EVER trust them' Doei! *grinnik* Hij kon er niet om lachen. En was ook nogal boos geloof ik. Hoe kinderachtig Nagelbijten / Gniffelen

Het was wel een beetje jammer dat die flirtini's hun sporen achter lieten, want ik had vrijdag een enorm lange werkdag. We moesten nl. naar St. Louis (3u rijden) op bedrijvenbezoek. Dus om 7 uur weg, en naar Brasch Engeneering, Natoli Engineering, Alexander mfg. etc geweest. Als iemand geinteresseerd is in hoe je moet exporteren, ik kan je nu alles vertellen. Of je export-ready bent, hoe je aan een export-lening kan komen, welke landen markt hebben voor jouw product, etc. Slim Of als jullie daar in NL willen importeren van een bedrijf uit Missouri, roep maar Afijn, na een rondleiding door de fabriek van Natoli (producent van pillen-maak-apparaten) zijn we naar downtown St. Louis gereden waar we hebben gegeten naast The Arch (landmark, Missouri's Gate to the West). Mijn allereerste portie frietjes en een cheeseburger! Vork Niet slecht na een maand in fastfood-land he?
Op de terugweg in de auto hebben Bronwen, Alice en ik besloten dat we naar Chicago gaan. Naar Oprah !!! Party!! Lijkt ons echt geweldig lachen. Is maar 7 uur rijden, dus als we alle drie een eindje rijden lukt dat best. En als we op een woendagavond gaan, de opname is donderdag, dan hebben we het hele weekend nog om Chicago te verkennen! Ik ben dus vandaag al de hele dag aan het bellen naar Oprahs ticket-line. En nu maar hopen dat we zo'n show treffen waarbij de gratis auto's weggeven........!! *o/*

Nou, ik wil naar huis, dus ik ga Bronwen eens even aan d'r mouw trekken. Ik word vanavond geinterviewd door een studente die NL als studieonderwerp heeft. Hoop een beetje bij te dragen aan de internationalisatie hier in Columbia, want het is echt erg gesteld bij sommige mensen. Een van Devons vrienden wist niet eens dat wij met de Euro betalen... had nog nooit van een andere munteenheid dan de dollar gehoord.... Verdrietig

Lame, super bedankt voor je kaartje! Echt hardstikke leuk!

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Re: Laura in the USA - update 01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 14:52

Ah, het is dus wel aangekomen...Ik wist niet precies hoeveel ik moest frankeren... Bloos Bloos

Je doet het qua weer beter dan hier op dit moment..alhoewel..ik ben vandaag vrij omdat het hier zo hard gesneeuwd heeft dat je bijna niet met de auto weg kan...Wel lekker zo'n dagje met hubbie en hondjes thuis...Erg gezellig!! Tong uitsteken Tong uitsteken

assie

Berichten: 9494
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Laura in the USA - update 01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 14:55

O jeetje! Wat ben ik jaloers op jou zeg Laura! Zoveel geweldig leuke dingen als jij meemaakt!
Hihi, moest wel lachen om die redneck hoor, maar ook 'n beetje sneu. Die was zich al helemaal aan het voorbereiden op 'n wilde nacht natuurlijk en zal wel zwaar teleurgesteld zijn Tong uitsteken

Ben benieuwd hoe Oprah is in het echie, daar achter de schermen zeg maar. Ik hoop voor je dat je in de lente-weggeef-show terecht komt. Daar kreeg iedereen vorig jaar zo belachelijk veel cadeau's. En dan al die vrouwen zo absurd gillen Rolleyes

Veel plezier iig!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Re: Laura in the USA - update 01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 15:15

Speciaal voor alle amerikanen:

Afbeelding

The Idiots World Map Knipoog

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Re: Laura in the USA - update 01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 15:55

Geweldige kaart Orri!
Laura, je vermaakt je zo te horen prima daar!

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Re: Laura in the USA - update 01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 04:53

Klinkt leuk! Nog even een tip; let wanneer je naar een Oprah achtige show gaat goed op de dresscode. Als je je er niet aan houdt zit je waarschijnlijk ergens helemaal achteraan en aan de zijkant, omdat ze al die mensen liever niet op de camera willen hebben. Ik zal voor je duimen dat het auto weggeef dag is. Tong uitsteken

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Re: Laura in the USA - update 01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 23:01

Laura zit jij in the USA *verbaasde blik* !!!

Waaah jou verhalen zijn écht ubergeweldig, qua schrijfstijl en de dingen die je meemaakt, je doet me echt denken aan Phileine van het boek Phileine zegt sorry. Maar dan niet in de bitchversie Haha!.

En ben je dan voor altijd gevestigd in Amerika of ben je nog van plan om over een paar jaar weer in Nederland te komen wonen??

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re: Laura in the USA - update 01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 23:16

Over een paar jaar? *LOL*

Nee hoor, ik ben in Augustus gewoon weer terug Haha!
Half jaartje is wel weer lang genoeg voor nu. Plus dat ik dan moet afstuderen Cool

En bedankt voor je complimenten Bloos

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Re: Laura in the USA - update 01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 01:55

He, stop je eventjes langs my flatje in Minnesota??? Hoop dat alles goed met je gaat daarzo!!!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re: Laura in the USA - update 01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 21:56

Hallo vanaf mijn tl-verlichte, abotechnisch onverantwoorde,daglicht ontberende ruisgeluid overstemmende cublicle. Ik ben blij dat dit niet de baan is voor de rest van mijn leven. Bij pormotie van cubicle naar hokje-met-alleen-muren en vervolgens hokje met klein raampje... nee dank je.
Is het te horen dat ik chagerijnig ben? Vast niet. Vanmorgen kreeg ik van Bronwen een papiertje toegeschoven met de index voor het jaarverslag van de Governors Commission on Hispanic Affairs - ze moest weg, of ik het in elkaar wilde zetten. Prima. Dus Laura gaat de hele dag aan het knippen en plakken (pdf files omzetten in Word etc) en je kent Word, het stomme programma heeft de neiging om ineens de opmaak door elkaar heen te gooien. Afijn, ik aan het knutselen gegaan met headers, footers, kopjes, kleurtjes en vanalles (als stage voor de kunstacademie zou ik er ook wel mee wegkomen denk ik) Om half 3 belt Bronwen, of we het kunnen bespreken. Dus ik zet het kant en klare rapport op de mail (let wel - ik had zElfs secties toegepast om alles zo mooi en makkelijk mogelijk te maken) Kom ik in haar cubicle (nee, ze is wel manager maar nog niet ge-upgrade naar hokje of raampositie) blijkt ze al een uur of drie terug te zijn en heeft ze precies hetzelfde zitten doen. Alleen in een heel andere opmaak dan oorspronkelijk afgesproken, en dit moest natuurlijk weer zus, en dat zo... oftewel, nu knipt ze de dingen vanaf mijn rapport in het hare, en mijn werk kan regelrecht de vuilnisbak in. Lekkere communicatie zo.

Ik word sowiezo op het moment helemaal *!&%#(%!)*@^#!! want als er iemand niet goed is in delegeren is zij het wel. Heb ik niks te doen, vraag ik of ze nog wat heeft (want ze is constant zOOO druk en zOOOO gestressed)..., mag ik het faxapparaat instellen en een nieuw plakkertje maken. Maar ik moet het tabelletje wel typen. Op een bepaalde manier. Kijk, zo. Neeneenee, het hokje moet iets naar links. Ze zal er nog eentje voordoen. Afijn, je snapt hem al - tegen de tijd dat ze het idee heeft dat ik precies weet hoe ze het hebben wil is het ding al klaar. Niet kunnen delegeren en perfectionisme gaan niet zo goed samen.... De opmaak van alles moet in dezelfde stijl zijn, de kantlijn precies zoveel milimeter... 1 van de andere interns moest bedrijveninfo voor haar opzoeken, zodat zij wat achtergrondinfo had. Dus hij knipt en plakt vanalles van de websites. Nou, daar had ze niks aan want de lettertypes waren verschillend, de kopjes niet even groot... AAARGHH.

Afijn. Verder is het hier in het bedrijf ook nogal een zooitje. Ik hoef niet in het State Capitol te zitten om een flink staaltje politiek mee te krijgen. Onze divisiedirecteur David kwam even langs Bronwens cubicle toen ik daar zat (half 6 ofzo, want dankzij die 4 milimeter die de tekst naar rechts moet de die drie woorden die in Verdana staan ipv in Times New Roman komen we ook nooit weg voor half 6.. ) Wel een mooie grap, want hij maakte een opmerking ' dat wij wel erg veel samen waren; ' Are you on the same paycheck or what??' Nou, die moest ik natuurlijk even inkoppen. " Yeah, speaking of paychecks, I'm still waiting for my first one..' Meneer was even vergeten dat ik een ONBETAALDE intern ben... gna gna...
Maargoed, terug naar mijn verhaal. Hij komt dus vragen of we vrijdag tijd hebben. Nee, want dan moeten we op bedrijvenbezoek voor de Andean catalog show. Oh? Maar Bronwen ging toch niet meer naar Venezuela daarvoor omdat er geen budget voor was? Nee, zegt Bronwen. Afijn, David loopt weg - en ik ben verbaasd, want naar mijn laatste nieuws ging ze wel. Wat blijkt, ze gaat ook wel, ze heeft toestemming van Davids baas - maar David mag het niet weten want hij mag zelf niet reizen dus anders wordt hij boos. Nou vraaaaag ik je. Wat is dat voor een kleuterschool mentaliteit dat de grote baas een van zijn managers passeert?
Afijn, de volgende dag bleek dat David volgende week ontslagen wordt (die info is nog confidential - alleen iedereen die met Bronwen gesproken heeft weet het) Mooi circus hier dus.

Maargoed. Ik heb inmiddels al wel door dat ik niet veel leerzaams te doen krijg als ik Bronwens strakke instructiewerk blijf doen, dus heb ik besloten maar eens zelf het heft in handen te nemen. Allereerst was het al de vraag wie mijn verantwoordelijke eigenlijk was. Ik ben namelijk aangenomen door Angie maar Ann en Bronwen wilde mij als intern en daar zijn hele vergaderingen over geweest en nu ben ik blijkbaar ' van Ann en Bronwen'. Alles leuk en aardig, maar iemand moet me beoordelen, en als Angie dat nog doet terwijl ik voor Ann werk dan klopt dat niet helemaal. Dus heb ik dat tijdens de staffmeeting maar eens in de groep gegooid. Verder heeft Ann geen idee hoe mijn CV in elkaar zit (ik HEB al jarenlange ervaring met brieven vouwen en labeltjes plakken.... daar IS mijn internship niet voor...) of wat voor opleiding ik doe (Interns? Dat zijn toch die naamloze jongeren in de cublicles die voor hun opleiding werkervaring moeten opdoen door een dag in een cubicle adressen in te zitten voeren?) dus heb ik maar een afspraak met haar ingeplanned. Waarin ik vervolgens verteld heb dat ik nu een maand fulltime gewerkt had, alle mensen inmiddels ken, de politiek snap en aardig wegwijs ben - en dat het nu eens tijd wordt voor een opdracht die relevant is voor mijn studie. En heb vervolgens de suggestie gedaan om een SWOT analyse te maken voor de internationale afdeling. Vond ze prima (goh - dat die interns zelf ook nadenken ) dus ik heb mijn eigen opdrachtje eruit gesleept. En toen ik toch bezig was heb ik maar eens naar HR gemaild of ik de management workshops niet gratis kon doen - als fulltime zielige onbetaalde intern die erg graag ervaring wil opdoen - ook dat werkte dus ik heb me nu ingeschreven voor Situational Leadership en Managing Change. Lijkt me erg leuk!

Vervolgens was ik net begonnen met mijn SWOT analyse toen Scott ( je weet wel, die 21 jarige republikein) me kwam vragen waar ik mee bezig was. Ik uitgelegd. Roept hij me een uurtje later bij zich (jaja, Scott is van intern geupgrade tot parttime employee - we zijn er nog niet helemaal over uit hoe zich dat verhoudt tegenover FULLTIME intern) dat ik wel voorzichtig moest doen, want ik weet dat er sommige dingen zijn die hier gevoelig liggen (Scott zit in het ' Angie-kamp'. Ik nu blijkbaar in het 'Ann/Bronwen-kamp' ) etc etc. Ik heb hem even subtiel duidelijk gemaakt dat ik best wel capabel ben om mijn eigen conclusies te trekken en dat het wel eens verfrissend zou kunnen werken en dat hij zich geen zorgen hoeft te maken want ik snap heus wel hoe de verhoudingen liggen. Wordt je de les gelezen door een Bush stemmende-snotneus
(met grotere borsten dan ikzelf... ) Okee, sorry, hij bedoelde het vast goed. Het is een lieve jongen. Maar ik ben nou eenmaal ERG chagerijnig op het moment.

Ik denk dat het komt omdat er storm in de lucht zit. Ik ben erg onrustig. Vannacht werd ik midden in de nacht wakker van een klepperend raam - en een STORM, niet normaal. Toen hoorde ik ineens sirenes - en er zijn hier overal verhalen en instructies over wat te doen bij een Tornado, want die komen hier nogal vaak voor. Ik met mijn suffe kop dacht dus dat die politiesirenes tornado-alarm was, en ik bedacht me dat het best slim was als ik die instructies eens door zou nemen....!

Ik denk dat dit mijn straf is voor het opscheppen over het mooie weer hier - afgelopen weekend heb ik vanaf mijn balkonnetje iedereen geskypet, lekker in het zonnetje. Nou, vanmorgen vroor het alweer en voor morgen is er weer sneeuw voorspeld. Blegh. Maar het weekend was tenminste super weer, ik ben zelfs verbrand in mijn gezicht doordat ik gelunched heb op het terrasje bij de bakker. Was trouwens mooi, dat is de enige lunchzaak met stoeltjes buiten - dus ik heb al een zaterdagroutine om daar met een krantje te lunchen. Had ik een enorme Ceasar salad gehaald - waren alle tafeltjes bezet. Aan 1 zat een zwerver. Dus ik vraag hem vriendelijk of hij het erg vind als ik erbij kom zitten. Bedenk me op hetzelfde moment dat het niet zo netjes is om met een enorm bord eten voor zijn neus te gaan zitten lunchen. Maargoed, hij bedankte me vriendelijk dat ik het zo netjes vroeg (zijn Amerikanen niet goed opgevoed ofzo? Dat is toch vanzelfsprekend) en ging toen snel weg.

Ik heb me voor de zaterdag les ingeschreven bij de pilates sportschool (www.bodybypilates.com) Ik heb alleen een klein logistiek probleempje. De les begint om 11 uur en de eerste bus vertrekt om half 11 vanaf mijn appartement - en dan mis ik de overstap. Ik had me dus vrolijk voorgenomen om dan maar naar Pilates te gaan fietsen. Ik ben nu heeeeel blij dat mijn huisgenoot me weg wilde brengen, want als ik een half uur had moeten fietsen (alpenniveau plus gevaarlijke snelweg) dan een uur advanced pilates - en weer een half uur terugfietsen... dan was ik echt helemaal stuk geweest.. Dus ik ben nu mijn huisgenoten aan het overhalen ook te gaan. Ik ben sowiezo gezonde levensstijl aan het promoten, want de een heeft besloten af te vallen door niks meer te eten en de ander eet alleen nog popcorn. Ik voel het nu dus als mijn plicht om twee keer per week gezond voor ze te koken. Moedergevoelens ofzo..? Met mijn gezonde levensstijl gaat het super, ik doe nu 2x pw absculpting op het werk, 3x pw cardio in de sportschool bij het appartement en 1x pw advanced pilates. Ik heb dus al allerlei leuke shirtjes en hempjes voor de zomer ingeslagen - matchen prima bij mijn toned and tanned body nu

Ik heb wel een beetje slaap te kort. Is het niet de storm, dan is het wel weer een of ander vaag figuur dat je midden in de nacht wakker belt. Hi! It's Chris! (Chris? Welke Chris? Bronwens vriend heet Chris - nee dat zal toch niet? Nee dat is hem niet. Heette die redneck niet ook Chris? Ja.. maar die klonk anders toch? En hij heeft mijn nummer niet..? Ohhhhh, DIE Chris...) Of ik al sliep. Tuuuurlijk niet. (Nooit zo'n vent het idee geven dat je in bed ligt met de telefoon) AFijn, toen kwam er een of ander ratelverhaal uit dat hij aan zijn auto had zitten sleutelen en naar de band was geweest en bij zijn tante had gegeten... en al die tijd was ik aan het bedenken WAT ik kon verzinnen om op een nette manier op te kunnen hangen. Dus ik zeg dat ik morgen vroeg op moet... ja,. hij ook want hij moest een carport in elkaar zetten en bla bla bla bla bla. Even klein detail: Hier in Amerika betaal je dus ook telefoonkosten als je gebeld WORDT. Ik zag mijn kaart dus al aftikken. En dan zeggen ze zat ik veel praat.... nouja, ik weet niet precies waarom ie nou belde, maar ik ben er in elk geval vanaf gekomen (en weer mijn goede voornemen van slaap inhalen naar de maan...)

Ik ben inmiddels al heel Missouri doorgeweest, van St Louis tot Kansas City. Bij die laatste moesten we langs bij Black Jack Tyre Repair (dat is dus 3 uur heen, half uurtje praten met de eigenaar, 3 uur terug) Erg informatief, ik weet nu dus hoe je een autoband moet plakken. EN ik heb een bandenplakset ter waarde van 50 dollar gekregen!! (jeej - nu die auto nog) Goed, Bronwen heeft er ook een beetje moeite mee om de hoofzaken en bijzaken te scheiden. Zitten we daar in dat bloedhete kantoortje, laat die vent een speciaal soort rubber zien. Vraagt ze of dat ook geschikt is voor op wanden. Want haar huis heeft lekkage. Ja, want weet je hoe dat komt, drie jaar geleden toen ze op vakantie was naar Europa - oh nee wacht. Dat was niet Europa. Dat was New York. Of toch niet... Jawel, dat moest het geweest zijn, want het was zomer en in de zomer is Central Park altijd zo mooi. Ja, zeker weten dat het New York was want toen was ze met haar vriend en toen hadden ze net verkering en dat was zo romatisch (volgen jullie het nog - we waren op bedrijvenbezoek mbt een catalogusshow en we hadden het over rubber - ) Maargoed, ze was toen op vakantie en haar moeder had een aantal mannen ingehuurd om haar tuin te komen doen, want haar moeder kent nogal veel mensen want die werkte vroeger daar en daar - en die mensen die hebben er dus voor gezorgd dat ze lekkage kreeg. Dus zou dat rubberspul ook op de wand helpen tegen lekkage? Afijn, van de rubber tm haar vrienden die bij Wallmart werken, alles passeerde de revu. Ik zat me inmiddels echt helemaal kapot te ergeren, maargoed. We zijn dus maarliefst 3 kwartier bij die meneer op bezoek geweest en hebben daarvoor 6 en een half uur in de auto gezeten. Gaap.... Op de terugweg moest Alice naar het toilet, terwijl wij de toeristische (lees: plattelands)route genomen hadden. Voor de achtergrond: Alice is een zwarte vrouw oorspronkelijk uit Sierra Leone. Komen we eindelijk iets bewoonds tegen - de dorpskroeg. dus we stappen uit: de eerste twee autos die we geparkeerd zien staan hebben al een conferderate flag. Het teken dat je voor het zuiden bent en aanhanger bent van slavernij. Dus Alice in de piepzak... nou, dapper als we zijn, toch naar binnen gegaan, waar we een stuk of 8 cowboys troffen in de wranglers met de boots aan, flink aan het bier en zo dronken als wat. Bronwen en ik maar een collaatje besteld (we waren alledrie strak in mantelpak - steekt aardig af naast die cowboys) maar die hebben we maar heeel erg snel opgedronken want we voelden ons niet zo erg op ons gemak.... We wisten niet hoe gauw we daar weg moesten komen...Wat een avontuur zo in Missouri...

Ik ben gisteren geinterviewd door een studente die een presentatie over NL hield. Was erg leuk. Ik heb maar meteen een mail gestuurd naar het European Union Center hier of ik ze op de een of andere manier kan helpen kennis uitdragen over EU en NL, want het is nog steeds vrij triest gesteld met de Amerikanen. Ik ben voor de Universiteit inmiddels Ambassador of Western Europe for Student Exchanges... oftwel, ik probeer NLse (en als het mogelijk is, andere europese) studenten te charteren die via Mizzou net zoiets willen doen als ik nu doe. Leuke titel. Ga ook maar eens subtiel informeren of het ook wat schuift....

Goed, ik heb jullie weer aardig geupdate dacht ik zo (kreeg al verontwaardigde berichten waar mijn mails bleven) En ik ben meteen even mijn eigen frustraties kwijt. Voor iedereen die nu denkt dat ik een enorme bitch ben; valt best mee hoor, heb alleen vandaag mijn irritatiegrens bereikt. Gelukkig bestaat er zoiets als fokt..haha

Nou, ik ga naar huis en mezelf een groot glas wijn inschenken en lekkere scampi's eten. Heb ik wel verdiend na vandaag!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re: Laura in the USA - update 01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 21:56

Had ik al verteld dat Amerikanen maf zijn? Van een blote borst van Janet Jackson raakt iedereen overstuur, maar reclames voor medicijnen tegen Genitale , Herpes (yuk ), warm wordend glijmiddelen (“saving relationships everywhere” (?)) en The Alternative voor Viagra – compleet met gepassioneerd zoenend bejaard stel (yuk) komen hier gewoon vanaf 10 uur op tv. Tien uur ’s ochtends dus. Heel apart.

Verder hebben ze hier hele spannende uitvindingen (naast The Alternative for Viagra ) Wat dacht je van: een mok-warmhouder voor op je werk (met stekker en al) een geur-cd speler (speelt sfeergeuren af. Kies uit: A walk on the beach, swimming in the sea, a moment with birds etc) en een ‘do it yourself checkout counter’ (waar een langere rij staat dan bij de gewone kassa omdat geen hond snapt hoe het werkt ). Verder hebben we om het makkelijk te maken een Drive through ATM (pin), een Drive through Pharmacy, een Drive through breakfast counter, etc. Om het makkelijk te maken. En om alles te doen om lichaamsbeweging te vermijden.

Speaking of which, ik heb de afgelopen week platgelegen. Geveld door de griep. Ik dacht eerst aan voedselvergiftiging (gezien de snelle opkomst) maar ik was er zo ziek van dat ik het maar griep noem. Thought I was gonna die…. Daarbij nog een halve hernia (het is vrij lastig om tegelijkertijd je toilet en je badkuip te bereiken voor ongeveer een uur of drie lang… ) positieve kanten van de griep: Ik weet inmiddels van elke zender de dagelijkse programma’s. Mijn dag begon met The Nanny op ABC om 10 uur, dan The Bold and The Beautiful op WE, de dagelijkse true story op Lifetime!, Vervolgens 3 afleveringen van CSI (NY, Miami en Las Vegas) dan Dr. Phil, gevolgd door Oprah, en daarna een uurtje CNN om op de hoogte te blijven van alles. Vervolgens Forever Fashion tot aan de film van de dag. Je moet toch iets? Ik heb ook weer erg veel geleerd: How to see if your son is sexually abusing your daughter (met dank aan dr Phil) Ten must haves for your Classic Look (check check dubbel check, heb alles afgezien de khaki Trenchcoat. Thank god for Ebay. Met dank aan Fashion Forever) Bedlinnen in hotels may look clean but contain various substances, from sperm to blood ( met dank aan CSI) Afijn, je snapt hem.
Meest positieve punt van de griep: 4lbs kwijt in 4 dagen. Ben nog nooit zo slank geweest….

Na die 4 dagen huisarrest waarbij ik na die lbs ook mijn sociale vaardigheden leek kwijtgeraakt te zijn, moest ik er echt even uit. En tsja,. Zaterdag is Pilates dag. Dus ik op naar de Pilates. Nou, daar bakte ik dus niks van. Maargoed, iedereen was erg onder de indruk toen ik zei dat dit mijn eerste lichamelijke inspanning was na 4 dagen flu. Beeld je het volgende in: Trevor. Mijn gespierde neger-pilates teacher. Vond dat ik zo ‘tight’ was. Gaf me halverwege de les even schoudermassage (we looooove Trevor! ) vervolgens moeten we tegen de muur gaan liggen, benen spreiden, (dus achterkant benen tegen de muur) en ze zover mogelijk spreiden als mogelijk . Vervolgens komt Trevor persoonlijk bij iedereen de benen nog wat verder duwen (OUCH – thought I was gonna die – 2nd time this week..) Vrij obscuur. Maar Ménnnnn…. Ik word me toch lénig! Heb meteen weer even in de rondte geroepen dat ik uit NL kom en heb nu 3 mensen met wie ik mee kan liften en nog 2 anderen waarmee ik eens mee uit ga. Whoohoo.

Nou, na die enorme griep en workout (Bye Trevor! Thanks for torturing me!) vond ik dat ik mezelf wat cadeau mocht doen. Dus toen ik in de Ann Taylor Loft stond, en een geweldige A-line skirt 100% silk, zomaar in maatje 6 (=36! ) zonder moeite dicht kreeg (hij zat zelfs ruim, help) vond ik dat ik die wel mocht aanschaffen als ‘first item celebrating the rest of my life as a size 6’ Mooie grap ook, als iemand je vraagt: How are you? Antwoorden: I’m perfect! *grinnik*
En aangezien mijn body nu (ááálmost) perfect is, tijd voor wat onderhoud aan The Mind. Dus heb ik de rest van de middag heel intelligent in de Barnes and Nobles doorgebracht en daar aangeschaft:
Blink (Malcolm Gladwell) The Power of Thinking Without Thinking
The Rules of Work (Richard Templar) The Unspoken Truth About Getting Ahead in Business
Nice Girls Don’t Get The Corner Office (Lois P. Frankel, Ph.D.) Unconscious Mistakes Women Make That Sabotage Their Careers Als in, better safe than sorry…
En vervolgens…. Niet lachen… The Surrendered Single, (Laura Doyle) A Practical Guide To Attracting and Marrying The Man Who’s Right For You.’ Ik heb net ‘He’s Just Not That Into You’ uit, en tsja. Nu ik weet welke exemplaren ik niét moet hebben... Je weet maar nooit he, ik houd het er nog steeds op dat er gewoon geen leuke mannen in mijn dorp en omgeving zijn (en voeg daar maar aan toe: Columbia en Jefferson City) Overigens is dat hier bewezen – statistisch gezien heeft Columbia het laagste percentage mannen van 23-33jaar. Heb IK weer….
Afijn, Ik heb al bewijs dat het boek werkt. Heb een leuk praatje gemaakt met de mannelijke cashier bij Barnes and Noble (of zou het het feit zijn dat het boek nogal duidelijk maakte dat ik single was? Haha) en ook aardg zitten flirten met een meneer in de bus. (Zat Het Boek door te bladeren) Wellicht was een Tshirt met I’M SINGLE AND DESPERATE even effectief geweest (in size 6 helemaal ) Ach ja.

Nou mensen, Ik ben al bij stap 4 (Okee – 1 was nog niet zo van toepassing (“Surrender to you desire to be Happily Married”) 2 wellicht meer (“Give up the Idea of a Perfect Man”) ik ben zéker schuldig aan 3 (“Stop Male Bashing and Start Admiring Men“) ) en heb nu dus de opdracht: “Flirt with Every Man You See”. Volgens mij deed ik dat al, maargoed. Ik ga me nu dus maar eens klaarmaken voor mijn feestje vanavond. Wat vakliteratuur doornemen, mijn fabuleuze size 6 – lichaam aankleden in puur zijde, en even wat make-uppen.

Talk to you later!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re: Laura in the USA - update 01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 21:57

Mhhhh, Boek is niet meer nodig, laat ik toch tegen de iets jongere versie van SATC's Dr. Robert aan gelopen zijn! En die heb ik mezelf meteen maar even toegeeigend Pling

Anoniem

Re: Laura in the USA - update 08-03 / 13-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 22:38

Leuke verslagen weer! Haha!

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Re: Laura in the USA - update 08-03 / 13-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 22:50

Amerika begint zijn vruchten af te werpen? Haha!

Klinkt allemaal al erg geintregeerd moet ik zeggen! Is je frustratie al iets gezakt? Kan me voorstellen dat zulke typjes het bloed onder de nagels halen..

Enne, ik mis je Pling Ik denk dan ook dat je ons een van je boek/thuisfront verslagen stuurt, afijn, wij wachten met smart op je volgende! Haha!

Veel plezier, en geniet van je maatje 6 Knipoog!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re: Laura in the USA - update 08-03 / 13-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 23:13

Hallo hallo Nederland!

Ik zit hier op mijn werk en ik verveel me. Slapen Kan nl niet verder omdat ze mappen aan het migreren zijn op de pc. Heb net al de hele USA Today uitgelezen en ik dacht, laat ik jullie nu maar eens een mailtje schrijven. Eigenlijk mag ik hier niet meer internetten, vanaf vandaag hebben ze een soort programma ingebouwd op de pcs die registreerd op welke sites je zit, hoe lang, etc. >;) Toegestaan is een uur persoonlijk internetgebruik tijden lunchpauze. Ik (als vervent internetter) vind dat absolute onzin natuurlijk; echt weer zo'n regeltjes spelletje. Frusty Laat ze eens die saaiheid wegnemen en mensen die gewoon niks te doen hebben eruit knikkeren, dat ruimt een stuk sneller op, is veel meer kostenbesparend, plus dat MIS (management information system-afdeling) zich dan eens bezig kan gaan houden met belangrijke dingen. Rolleyes Ik als onbetaalde intern val hier tussen de regeltjes door - als ze mij gaan aankijken op mijn internetgebruik is dat erg jammer voor ze maar ben ik zo weg Doei, doei Maar ik gok zo dat ze dat niet doen; want terwijl MIS netnanny aan het spelen is, is Laura de Relatiebeheer database voor het hele kantoor aan het bouwen. Pling Dat zou volgens MIS zoveel werk kosten dat het in uren omgerekend, onze afdeling 15000 dollar zou gaan kosten. Mhhh, eitje dacht ik zo, dus dat ben ik nu aan het bouwen. Ik heb al geroepen dat ik met de helft van dat bedrag ook wel accoord ging Cool

Ik ben nu dus computernerd aan het spelen. Nerd En loop om het half uur tegen dingetjes aan waar ik de ballen verstand van heb (een multiselect lijst die velden wegschrijft in de onderliggende tabel. Ik weet wat ik wil, maar hoe ik het voor elkaar krijg... ehhhh? ) dus dan ga ik een half uur zoeken op internet; Nederlandse office-forum, engelse office-forum, ik mail inmiddels met ene Mohammed die me stukjes SQL stuurt waarmee ik verder kan knutselen, erg interessant. Mijn SWOT analyse staat namelijk een beetje op een laag pitje. Het is nl nogal lastig om een fatsoenlijke SWOT te bouwen als er ik-weet-niet-hoeveel verandert in de bedrijfsstructuur per dag. Verward
Het volgende is het geval:
Ik had al geschreven dat Ann (Int. Trade) min of meer een eigen divisie heeft gekregen na haar promotie, en Angie naar Int. Promotions is geschoven (omdat David - de manager) geen idee had wat ie met haar moest (ontslaan gaat blijkbaar niet zo makkelijk) Toen Angie haar eigen afdelinkje had gekregen (waar vervolgens de niet-functionerende secretaresse en Scott naartoe werden geschoven ) moest er wat werk verzonnen worden (:? In mijn boekje worden mensen op het werk gezet ipv dat het werk om de mensen heen wordt verzonnen ) dus was de Statewide International conference een feit. En daar moest ook maar even 20.000 dollar naartoe dan. Geld, geld! Wat het doel precies was had niemand door, maar dat is bijzaak, toch?
Okee. Ondertussen was de grote baas allerlei dingen aan het regelen langs onze manager David heen (kan je je herinneren dat ik dat schreef, dat David niet mocht weten dat Bronwen naar de Andean show ging?) dus dat was al vrij vreemd. Nou moet ik zeggen dat ik al geen hoge pet van David op had (dat hele Angie verhaal plus nog wat dingen die hij doordrukte en waardoor er alleen maar onrust tussen iedereen ontstond) maar inmiddels is het duidelijk dat David er per 1 april uitligt (nee, geen grapje) en vervolgens komt er wel een nieuwe manager maar verhuist International als onafhankelijke divisie van Business developement and Trade rechtstreeks onder de directeur. Waarop Ann de manager wordt. Van ons budget gaat de helft al richting de conference, dus hebben ze nu maar besloten dat stop te zetten. Bloos! Yep; zijn ze vanaf juni vorig jaar mee bezig geweest (-ah joh, geeft niks - al dat geld van de belastingbetalende Amerikaan gepompt in een gecancelled project. Koe Bestaat er een Amerikaanse versie van Over de Balk? ) Dus nu de conference niet doorgaat, betekent dat meteen dat Scott niks meer te doen heeft, dus die ligt eruit, de secretaresse waarschijnlijk ook - en verwacht wordt dat Angie zelf opstapt als ze onder Ann moet werken. Bloos!

En ik heb me maar aangemeld voor de management cursus " Leading Change" *gna gna* Cool

Je ziet, een aardig zooitje hier. Het zal eens niet. David is echt geflipt volgens mij, die stuurt nu allerlei mails naar Bronwen over dat God Zijn Gelijk Wel Zou Krijgen, dat hij te getalenteerd was voor dit bedrijf, dat Alles Een Hoger Doel Had, en nog meer van dat soort waanzin >;) (ik krijg altijd alle mails te lezen als we naar huis rijden, via de Blackberry. Strict Geheim. Dus niks doorvertellen jullie ) En ik ben nog allerlei dingetjes voor Angie aan het doen voor de conference omdat zij nog niet weet dat het hele project gecancelled wordt. Schiet lekker op. Lips are sealed

Van het weekend heb ik een auto gehuurd. Een witte Chevrolet sebring ofzo. Super autootje hoor! Eigenlijk had ik er op zaterdag weinig aan, heb niks anders gedaan dan the Usual; torture-pilates en vervolgens shoppen in the Mall (hele mooie Gap-trenchcoat gekocht Party!! ) maar 's avonds was het wel handig een auto te hebben; kon ik iig op mijn eigen houtje uit. Royce had namelijk weer gebeld (dr. Robert-lookalike Pling ) en aangezien ik hem al twee keer had laten zitten moest ik toch echt even langs. Was geen succes. De hele week had die meneer me non-stop gebeld en gemaild (vandaar dat ik even time to breathe moest hebben Gestoord ) en zaterdag in de Sake-bar begon ie al dat ie naar Europa wilde met mij, >;) vervolgens had ie plannen om naar Vancouver te gaan in Mei, Ziek of ik meewilde - en toen hij de folders over Missouri zag in de auto wilde hij ' zondag gezellig met zijn tweeen' naar St Louis zodat ik zijn familie kon ontmoeten. Bloos! Bloos! Zag ik niet zo zitten. Vervolgens gingen we van kroeg naar kroeg en werd ik min of meer aan iedereen voorgesteld als 'de vriendin van' (ehhhhhhh? sorry? Gestoord Hoe lang kennen wij elkaar al?) en ging Royce zijn beste vriend de hele avond drankjes voor mij halen. Toen de kroeg dicht ging (1 uur, echt vroeg hier hoor..) gingen we nog even naar Royce zijn huis met een stel vrienden van hem, die vervolgens flink aan de pot gingen. Of ik ook wat wilde. Nee dank je. En alcohol hoefde ik ook niet (ik was met de auto...en begon hoe langer hoe chagerijniger te worden Stoom uit je oren ) Vervolgens neemt een vriend Royce even apart, of hij hem even kon spreken. Ik zweer je; volgens mij was hij aan het klagen dat ik zo saai was *LOL* - en dat nog wel voor een Nederlandse, die zouden toch stijf van de drugs moeten staan? ....Rolleyes komt Royce weer naar beneden of hij mij even in de keuken kon spreken. Prima, dus ik zeg al direct, weetje, ik denk dat ik maar naar huis ga. Doei, doei Ik stond daar echt om me heen te kijken van ' wat doe ik hier'. Waarop hij een heel verhaal begint van ' je bent een leuke meid, maar ik denk niet dat het gaat werken tussen ons.' ??!! !!! Sorry?? Clown Was het wat dan?? Was ik degene die dat wilde dan? ??!! Ik zweer het, volgens mij wilde hij geen gezichtsverlies lijden en was dit zijn manier zodat hij degene was die ' het niet wilde' Haha! Yeah right, want hij kwam wel achter me aangehold of we vrienden konden blijven maar of hij met mij mee naar huis mocht. Verward Eh? L-o-s-e-r...!!! Ik bedoel, hij had een leuk koppie, maar voor de rest deugde er weinig aan. En dat is dat 27 jaar oud. Onvolwassen mannetje. Zucht.

Maargoed, ik had mijn geweldige Witte Chevrolet nog, en ben er dus zondag erop uit getrokken met een kaart van Missouri en een boekje van alle bezienswaardigheden. Koe Ik snap nu zowaar de verkeersregels (al zijn die wel vaag soms, je mag door het rood rijden naar rechts, er zijn geen voorrangsregels, en sommige markeringen slaan helemaal nergens op) en heb mijn Chevy dus op de cruisecontrol gezet op Route 66, radio hard aan, zonnebril op, nieuwe trenchcoat aan (always dress to impress) wat een heerlijk gevoel. Hyper! En wat was ik blij dat ik Royce niet naast me had zitten. Afijn, ik heb een stukje van de Lewis en Clark trail gereden. Dat is de route die de verkenners in 1800 ergens hebben gereisd naar de westkust, hun eerste tocht langs de Missouri river naar het westen. Erg apart idee, dat die mensen op ontdekkingsreis gingen met een groepje van 24, twee leiders, een slaaf, een stel soldaten en een arts. Daar hebben ze vier jaar over gedaan... en het leuke is, dat overal op de wegen aangegeven staat hoe je moet rijden als je hun tocht wilt volgen. Ja Ik ben dus eerst naar pionierstadje Rocheport gereden (www.rocheport.com). Dan denk je dat mijn dopr in NL een dorp is, nou, daar hebben ze een postkantoor, een antiekzaak en een schooltje, en thats it ongeveer. Een heel lief stadje. Ach gut In zoiets zie ik mezelf wel wonen als ik oud en bejaard ben Vervolgens wilde ik naar Arrow Rock, ook een oud stadje waar een flinke veldslag is geweest in de buurt (Missouri was verdeeld ten tijden van de burgeroorlog) en die route ging echt door the middle of nowhere. Geen huis, geen auto in de buurt. Midden op de weg even stoppen om een foto te maken van een boom. Erg vakantie-gevoel. Enige kleine dingetje was dat ik zuinig was geweest met tanken Bloos (die auto was $9 per dag zei de reclame. Ohja, u bent onder 25. Dan is dat nog eens extra $8 pd. De verzekering voor de auto; $16 pd. Verzekering voor andere weggebruikers: $4 pd - dt tikt aardig aan bovenop die oorspronkelijke 9 dollar natuurlijk... ) dus toen ik in the middle of nowhere reed, en ik ineens zag dat ik nog maar 1 streepje benzine had, vond ik mezelf niet zo heel slim.... Frusty vooral niet toen het eerste tankstation dat ik tegenkwam dicht was (het was tenslotte zondag... zucht) maargoed, ik heb het gered. En weer wat geleerd. Arrow Rock heb ik niet gehaald, want ik had bij de kruising blijkbaar rechts gemoeten ipv links, Bloos en dus heb ik de hele Lewis en Clarkt trail weer naar het zuiden gevolgd (terug waar ik vandaan kwam) ipv naar het Noorden (Arrow Rock) ach, staat op de lijst voor de volgende keer... Het was wel heerlijk om een auto te hebben even!! Cool

Nou, verder heb ik niet zoveel meer te melden. Ohja, drie keer raden wie me maandag belde? De beste vriend van Royce. Of wij samen wat konden gaan drinken. ?? Verward zucht.. Ik heb maar snel verzonnen dat ik een training vanuit het werk had, en dat ik hem nog wel eens bel. Best handig om als contacten voor in de kroeg te hebben, maar ik ben dat groepje de eerstkomende week even erg zat.... Koe

Donderdag lekker vrij, vrijdag wrsch ook, en dan een lang paasweekend!! Hyper!

Nou, ik ga weer verder knutselen aan mijn databse. Spreek jullie snel.
Liefs!
Laura

highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Laura in the USA - update 08-03 / 13-03 / 24-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 10:06

Echt heel erg leuk om steeds een update te lezen ! Goed begin van de dag zo hier in Nederland Lachen

Rochiril

Berichten: 1213
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Born

Re: Laura in the USA - update 08-03 / 13-03 / 24-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 04:20

Haha leuk nog iemand in de USA als intern. Ik zit iets verder in het zuiden, the sunshine state of Florida. Erg leuk je verhalen te lezen, vooral jeverhalen over de amerikanen, erg herkenbaar.
Ik zit btw midden tussen de rednecks, met 2 rasechte rednecks als buren, die plannen aan het maken zijn om van mij "a good redneck woman" te maken. (be afraid, be very afraid.)
Hoe lang moet je nog stage lopen daar?

Ik blijf nog wel even je verhalen volgen, je schrijft erg leuk, en het is o zo herkenbaar.

(mijn dagboek is btw te vinden op www.sunshinestate.waarbenjij.nu Knipoog )

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re: Laura in the USA - update 08-03 / 13-03 / 24-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 00:40

Hi guys!
Vrijdagmiddag, en geen zin meer. Er is ook niet veel te doen want het internet ligt eruit en ik moet research doen. SChiet lekker op zo... Had ik al verteld over het nieuwe internet beleid? Alle websites die niet zakelijk zijn, worden geblokkeerd. Je moet je lunchtijd registreren, en dan mag je tijdens je lunch tijd gedurende je ' quota time' surfen. :shock: Een uurtje dus. " Alle websites die niet zakelijk zijn" - enig begrip. Rolleyes Ik weet niet wie dat verzonnen heeft, maar ze hebben in elk geval geen rekening gehouden met het feit dat wij met bedrijven werken en research doen. :idea: Zo had ik een bedrijf dat in wapens handelde. Dus ik wil hun contactinfo opzoeken - nOU... direct ' weapons is a restriced sections. You are not allowed to view this webpage' :; De alarmbellen gingen nog net niet af. Belachelijk. Alsof we kleuters zijn. [-( Dus ik heb er mijn nieuwe hobby van gemaakt om MIS lastig te vallen voor elke site waar ik niet op kom, ik heb ze gister om het half uur gebeld met een nieuwe site waar ik niet op kon komen. :lol: Uit pure wanhoop hebben ze nu maar mijn quota en filters eraf gehaald. Rechtvaardigheid! :mrgreen:

Vanmorgen hadden we een bijeenkomst van The Governors Commission on Hispanic Affairs. Erg interessant. Wat ze in NL met marokkanen hebben, hebben ze hier met Latino's. Dus proberen ze nu de handen ineen te slaan om deze minderheidsgroep beter op te leiden en te stimuleren in hun werk enzo. Wat overigens niet zo goed lukt, want Hispanics is weer een overtreffende term voor Spanjaarden, Mexicanen, Cubanen, Zuid-amerikanen, noem maar op. En die gunnen elkaar onderling het licht weer niet in de ogen. Verward Zo is er hier een mopje dat de culturen wel aardig beschrijft: Er zijn drie watertanks met kreeften in een restaurant. De witte kreeften (syn. voor de westerlingen) de zwarte (syn. voor negers) en de getinte (syn. voor de hispanics) De eerste tank heeft een deksel met een slot. De tweede alleen een deksel. De derde geen deksel en geen slot. Waarom dat is? Als de eerste tank geen deksel en slot zou hebben zouden de witte kreeften op elkaar klimmen en zo een ladder vormen naar de bovenkant, een zou de deksel openen en dan zouden ze elkaar allemaal helpen te ontsnappen. De tweede tank heeft alleen een deksel, want daar weet er een zwarte de deksel te bereiken, die ontsnapt maar de rest blijft achter. De derde tank met getinte kreeften heeft geen deksel en geen slot, want ookal vormen ze gezamelijk een ladder naar boven, er zijn er altijd wel een paar die degene die de top willen bereiken, weer naar beneden trekken! Bloos!ps: Haha!

Afijn, dat vond ik wel een mooie illustratie van de cultuur daar. En inderdaad, ook bij die commissie, men is weinig ambitieus. Maargoed, dan kan je potverdorie vier talen, gaan ze met zijn allen in het Spaans staan praten. :evil: Stond ik erbij voor Jan met de korte achternaam. Een van die mannen dacht trouwens dat ik uit Bosnie kwam. Eeeeh?? Verward: Scandinavie kan ik me nog voorstellen, en iemand dacht ook al dat ik Russisch was, maar Bosnie?? #-o

Al met al een aardig culturele dag, want ik heb ook nog een vergadering gehad met de afgevaardigden van de Japanse handelsdelegatie (die kan je echt niet volgen als ze engels praten...) en ik heb even gesproken met hoofd van de Sister Cities organisatie, Wilma Prifti, die heel toevallig ook hoofd International Business Internships van Webster University is. Bloos En Webster ken ik wel, want daar heb ik al wat info aangevraagd over een Masteropleiding, die hebben nl ook een campus in NL. Vond ze natuurlijk helemaal geweldig, dus nu gaat ze me van allerlei info opsturen over een nieuw programma met een semester in Wenen, Thailand en Stockholm ofzo. Ah, we zien wel. :lol:

Vanavond hebben we het afscheid van David Seamon (ja, ben ik niet de enige die dat een vreeeemde achternaam vindt? Knipoog ) maar dat wordt een afscheid met een apart sfeertje, want vandaag heeft iedereen te horen gekregen hoe het Department de Budget Cuts gaat opvangen. Van onze afdeling wordt de filmcommission gesloten (erg jammer, ik had net gesocialised met het hoofd daarvan, die kon waarschijnlijk wel een figurantrolletje regelen bij een nieuwe opname in Missouri :cry: ) en vier mensen van Business en Trade zijn hun baan kwijt. We zijn nu dus ongeveer gehalveerd... :shock:
Wel weer erg triest daarin is dat er een dame bij de filmcommissie is (parttime) die aangenomen is omdat haar man de Governor financieel steunde in eoa politiek iets. Alle parttimers zouden moeten verdwijnen, en de filmcommission sluit, maar op de een of andere heel schijnheilige manier mag zij blijven. :-k Bah, wat dat betreft is politiek echt walgelijk soms.

Eens even bedenken wat ik nog meer voor spannends heb beleefd deze week. Woensdag zijn we naar Springfield geweest voor een company visit, en hebben we gelunched in een echte Hilbilly tent :lol: (kan nu even niet op de naam komen) die bekend staat om het feit dat ze je eten gooien. Je bestelt iets van de kaart, en daarnaast lopen er personeelsleden rond met grote pannen met macaroni en groente die ze op je bord komen scheppen als je dat wil, en staat er iemand in de hoek met vers gebakken broodjes die ze het hele restaurant door gooien. :biggrin: Vangen dus! Erg lachen. En natuurlijk krijg je een cola uit een 1,5 literglas. Ik vraag me echt af wat die Amerikanen zouden denken als ze bij ons in de kroeg een longdrinkglas cola krijgen voor 2 euro... *gniffel*

Vorig weekend zijn mijn neef en verloofde geweest, en dat was super gezellig. Ondanks de slechte timing - want paaszondag was ALLES dicht!! Normaal gesproken zijn alle winkels hier elke dag open tot 9u 's avonds, maar ja hoor - zij komen en alles zit dicht. ](*,) Ook in Jeff City was het Ghost Town, geen auto te zien en alles potdicht. Afijn, we hebben toen maar gebruik gemaakt van de luxe dat ze een hotelkamer hadden met een schuifdeur naar het zwembad en hebben lekker gezwommen! Lachen En gedineerd bij de Pizzahut - waarvan ik later op het nieuws hoorde dat die die avond (voor de 4e keer in een maand) was overvallen. Goede timing van ons dus... Neef en verloofde hebben ook kennis gemaakt met het fenomeen ' uit eten' in Amerika: Toen we naar de Macaroni Grill gingen (iets wat op een echt restaurant leek) hadden we een ober die zo ongeveer aangeklaagd kon worden wegens stalking: Bij elke hap die je nam kwam hij vragen of alles naar wens was =; en dat we vooral zijn naam niet moesten vergeten - TONY - En dat hij die zelfs achterstevoren kon schrijven (op het tafellaken. Erg amusant. Not) Laten we het maar niet hebben over het feit dat hij het hoofdgerecht al kwam brengen na het tweede blaadje sla :shock: dat ik van het voorgerecht naar binnen werkte (opstapelen! Eten en wegwezen mensen! Huphuphup) :-# Ik geloof dat we een drie gangen menu in een half uur hebben weggewerkt. Lang leve de commercie. Mijn collega was een week van te voren nog aan het klagen dat het in Europa allemaal zo langzaam ging - het duurde zo lang voordat ze alles kwamen brengen - nou, dit was wel het compleet andere uiterste!! Rolleyes

Verder heb ik niet zoveel meer te vertellen. Morgen ga ik paardrijden met David Currey, de International Director van MU, daar heb ik ERG zin in. Haha! Zal me waarschijnlijk wel weer spierpijn opleveren Verward voor een week, maargoed. Misschien dat je met westernstijl minder spierpijn hebt dan bij ' gewoon' (hoop hoop...) Het is hier in elk geval super weer, en ik kan niet wachten tot ons buitenzwembad en jacuzzi opengaat...!! 8)

Nou mensen, ik ga richting Flat Branch! Groetjes en veel liefs!
Laura

[color=red]Oh en ANNE Super bedankt voor je kaartje! Echt heel

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re: Laura in the USA - update 08-03 / 13-03 / 24-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 00:42

Goddess schreef:
Haha leuk nog iemand in de USA als intern. Ik zit iets verder in het zuiden, the sunshine state of Florida. Erg leuk je verhalen te lezen, vooral jeverhalen over de amerikanen, erg herkenbaar.
Ik zit btw midden tussen de rednecks, met 2 rasechte rednecks als buren, die plannen aan het maken zijn om van mij "a good redneck woman" te maken. (be afraid, be very afraid.)
Hoe lang moet je nog stage lopen daar?

Ik blijf nog wel even je verhalen volgen, je schrijft erg leuk, en het is o zo herkenbaar.

(mijn dagboek is btw te vinden op www.sunshinestate.waarbenjij.nu Knipoog )


Hola! Florida, dat is ook leuk!! Vast beter dan Misery (oh nee, Missouri Knipoog ) Ben je al ingeburgerd in het redneck-leven? Haha! Ik zou hard wegrennen, haha. Ik moet nog 4 maanden; ik ben er dus nog wel even. Ik ga me vanavond eens even vermaken met jouw dagboek!!

Zonnetje81
Berichten: 18798
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Laura in the USA - update 08-03 / 13-03 / 24-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 02:59

Heeeej, nog 2 kleine weekjes en ik vertrek ook naar het warmere land!!!!!!!!!!

Ik ben aan het werk voor mijn website!!!! Dusse!!!!!

Hoe warm is het nou bij jou??