Moeten jullie eg overal op letten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 17:16

Voor mij maakt het niet uit hoe het wordt getypt........alleen vindt ik het gewoon makkelijker om te typen hoe ik typ....

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 17:21

Ineke2"]
[quote="Percy schreef:
het lijkt me toch sterk dat jullie de werkstukken voor Nederlands zo inleveren Verward

Niet alleen voor Nederlands, als je een werkstuk voor (ik noem maar wat) Biologie op die manier inlevert word het ook niet gewaardeerd.

Bovendien jullie willen serieus genomen worden neem ik aan? Schrijf dan niet als een stelletje kleuters! Jullie zijn 13 niet 7! Koe
[/quote]

uhm......sorry hoor maar we zijn 14 hou dan Lips are sealed als je het toch niet weet!

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 17:25

xxxdebbiexxx schreef:
Voor mij maakt het niet uit hoe het wordt getypt........alleen vindt
ik
het gewoon makkelijker om te typen hoe ik typ....

maar het maakt andere mensen dus duidelijk wel uit hoe jij typt. vindt jij het dan een groot probleem om heel veel mensen een plezier te doen door duidelijker te typen?

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 17:29

ja oke dat wil ik best doen maar soms lukt het gewoon niet: kijk de laatste paar berichten lukt het me aardig maar soms gaat het gewoon vanzelf Scheve mond
Maar ik heb al gezegt dat ik het zal proberen maarja.....daar leestiedereen blijkbaar weer overheen Scheve mond
En ik weet ook best dat ik het fout doe maar dan hoef ik niet gelijk te horen van ja ken je niet normaal typen enzo. want dat is dan lekker offtopic Gaaaap

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 17:31

Duh Frusty Blijkbaar maakt dat haar erg veel uit. Misselijk Als ze zo graag krom wil praten, laat haar dan lekker op msn blijven. En zo te zien is het niveau van msn precies zo als je in de commercial op de radio hoort. Gaaaap

xxxWoMaNxxx

ja precies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 17:33

precies ik ebn het met je eens wat eerst had ik ook iets was er weer iemand vint schrijf je met een d en niet met een t of zo maar ja lekker belangrijk xxxxxxxx simone

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 17:34

Roos schreef:
Duh Frusty Blijkbaar maakt dat haar erg veel uit. Misselijk Als ze zo graag krom wil praten, laat haar dan lekker op msn blijven. En zo te zien is het niveau van msn precies zo als je in de commercial op de radio hoort. Gaaaap

Volgens mij heb ik net wat gezegt......maarja blijkbaar heb je van die mensen Misselijk Frusty
Ik heb gezegt bokt blijft te leuk om weg te gaan....daarom ga ik niet weg....en ik heb ook gezegt dat ik zal proberen normaal te typen...pffff ik ga niet eens verder op jou reactie in!

marije b

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 17:35

debbie fries is een taal en wat jij praat is een dialect en als je elke dag fries praat dan ga je ook fries typen dat lijkt me wel wat logischer.
dus niet zeuren en 1 keer een fries woordje tussendoor leer je tenminste nog wat van! Haha!

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 17:38

En als jullie zo graag op spellingsfouten en zo willen letten en erop willen zeiken moeten jullie hier kijken:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=36562

staan genoeg dingen in zoals lekkah,zekerzzz,izz enzo.... ga daar dan ook lekker op lopen zeiekn netzoals jullie op mijn topic over die pony's deden ga dat topic dan ook lekker verpesten en vooral offtopic doen! Misselijk Misselijk Misselijk

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 17:39

marije b schreef:
debbie fries is een taal en wat jij praat is een dialect en als je elke dag fries praat dan ga je ook fries typen dat lijkt me wel wat logischer.
dus niet zeuren en 1 keer een fries woordje tussendoor leer je tenminste nog wat van! Haha!

nou en nu leer jij teminste ons dialect Tong uitsteken

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 17:39

xxxdebbiexxx schreef:
sjonge......netalsof jullie niet snappen dat eg echt betekent.....en op school in mijnkladschrift schrijf ik ook zo! en sorry maar bokt met school te vergelijken is wel heel laag! maar netasof jullie ut niet kunnen lezen....en ik typ nou eenmaal met de G nou sorry hoor maar dat ben ik gewoon gewent!

ja gewent, met t. Waarschijnlijk kan je niet eens goed spellen. Kofschip!!
ook gezegd is met een D.
Wat vinden je ouders er nou van?
Ik denk dat ik nog veel van je kan leren debby, met name hoe het niet moet.

Vind het trouwens wel leuk wat ik allemaal ontketend heb Haha!

Ben trouwens wel benieuwd naar die commercial...

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 17:39

xxxdebbiexxx schreef:

Volgens mij heb ik net wat gezegt......maarja blijkbaar heb je van die mensen Misselijk Frusty
Ik heb gezegt bokt blijft te leuk om weg te gaan....daarom ga ik niet weg....en ik heb ook gezegt dat ik zal proberen normaal te typen...pffff ik ga niet eens verder op jou reactie in!
[/quote]

En als jij goed had gelezen en geïnterpreteerd dan had je op je slofjes kunnen aanvoelen dat mijn reactie direct op Maaike was geënt. Kan ik het helpen dat we hier op een slome server zitten?

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 17:41

Prima"]
[quote="xxxdebbiexxx schreef:
sjonge......netalsof jullie niet snappen dat eg echt betekent.....en op school in mijnkladschrift schrijf ik ook zo! en sorry maar bokt met school te vergelijken is wel heel laag! maar netasof jullie ut niet kunnen lezen....en ik typ nou eenmaal met de G nou sorry hoor maar dat ben ik gewoon gewent!

ja gewent, met t. Waarschijnlijk kan je niet eens goed spellen. Kofschip!!
ook gezegd is met een D.
Wat vinden je ouders er nou van?
Ik denk dat ik nog veel van je kan leren debby, met name hoe het niet moet.

Vind het trouwens wel leuk wat ik allemaal ontketend heb Haha!

[/quote]

nou sorry maar die fout maak ik nou eenmaal(ben trouwens niet de enige) en daar kan ik niks aandoen, daar hoef je ook niet over te zeiken
(want misschien heb ik daar wel een reden voor!)!!!!!!!!!!!!!!!!
En ga jij lekker mijn naam leren schrijven meid Frusty

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 17:48

Prima schreef:

Ken je die commercial niet. Twee van die jongetjes die een beetje lopen te zaniken over hoe geweldig msn is en dan dat stukje dat ze pizza gaan bestellen: pizza met kaas - pizza met ham, kaas - pizza met ham, kaas, ananas - pizza met ham, kaas, ananas, tomaat en zo verder. Je krijgt direct de indruk dat dit geen vwo scholieren zijn, eerder met een b-tje op de plaats van de w, if you catch my drift Knipoog
Laatst bijgewerkt door Caritas op 04-01-02 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 17:51

Dat 'catch' ik zeker!!! Ik zal de radio aanzetten! Ik heb een hekel aan domme lui, met name als er spot mee gedreven wordt vind ik dan ook heerlijk.

Verder heb ik denk ik mijn punt wel gemaakt en heb ik besloten niet meer te reageren op taalverloedering.

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 17:55

roos ik denk dat hoe je praat niks met je opleiding te makne heb.....iemand die VBO doet kan misschien nog wel beter praten dan iemand die HAVO doet

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 17:56

Wat zijn we weer lekker tolerant bezig, Prima.

Anyway, vind dat jij niet door moet blijven zeuren over taalfouten aangezien je die zelf ook nogal regelmatig maakt. IMO no big deal. Nederlands is nu eenmaal niet echt makkelijk en IMO kan je niet van alle middelbare scholieren verwachten dat ze perfect Nederlands kunnen typen, kan ik ook niet Haha!

Enige puntje waar ik kritiek op heb is dat ge-MSN. Dat is iets dat niets met kennis of kunde te maken heeft maar alles met je aan willen passen.

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 17:59

ik denk dat we nu toch wel heel erg off topic gaan. jammer maar helaas

Prima: het ging hier niet om spelfouten of typfouten maar om "MSNtaal". je kan niet van iedereen verwachten dat ze onwijs goed nederlands kunnen, je kan wel verwachten dat ze het proberen!

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 18:04

Wat is er mis met op het VBO zitten????? Dat vind ik dus echt een lage opmerking, net zoals de opmerking over zogenaamd domme mensen. Omdat iemand toevallig minder goed kan leren dan een ander wordt hij meteen als dom beschouwd. Sorry hoor, maar dat vind ik zelf een teken van weinig inzicht. Mijn broertje heeft VBO gedaan ik heb eerst VWO gedaan en daarna HAVO en moet ik mij nu beter voelen??? Ik denk dat iemand die van het het VBO af komt net zo slim kan zijn als iemand die van het Gymnasium af komt. Misschien minder slim in "leeronderwerpen" maar wat dacht je van sociaal opzicht. Ik vind het van weinig inzicht getuigen om iemand die een opleiding doet van in jullie ogen een minder niveau meteen als "achterlijk" te bestempelen.

Jullie vinden jezelf blijkbaar heel slim, maar mensen die echt slim zijn zijn niet zo kortzichtig. Over het taalgebruik ben ik het eens, dat kan soms was minder, maar ik vind het een beetje bekrompen dat mensen neerbuigend gaan doen over het niveau van opleiding dat iemand heeft.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 18:07

Ik denk dat dit hele gebeuren deels komt door mijn reactie onder je topic op paardenpraat (over dat je boos was).

Jij vroeg je af waarom je niet serieus genomen werd. Toen heb ik gezegd dat het komt doordat je heel 'jong' tiept.

Het is helemaal niet banketstaaf bedoeld, maar zoals je ziet is het wel een reden die niet alleen bij mij speelt.

Het was puur opbouwende kritiek, het is aan jou om er iets mee te doen of niet. Ik hoop alleen dat je onze kant van het verhaal ook probeert te begrijpen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 18:08

Citaat:

uhm......sorry hoor maar we zijn 14 hou dan Lips are sealed als je het toch niet weet!

O nog een jaartje dichterbij de volwassenheid...alhoewel....

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 18:09

Mayo schreef:
Ik denk dat dit hele gebeuren deels komt door mijn reactie onder je topic op paardenpraat (over dat je boos was).

Jij vroeg je af waarom je niet serieus genomen werd. Toen heb ik gezegd dat het komt doordat je heel 'jong' tiept.

Het is helemaal niet banketstaaf bedoeld, maar zoals je ziet is het wel een reden die niet alleen bij mij speelt.

Het was puur opbouwende kritiek, het is aan jou om er iets mee te doen of niet. Ik hoop alleen dat je onze kant van het verhaal ook probeert te begrijpen.

Nee mayo het komt daar niet door,het komt eerder omdat iedereen er over door begint te zeuren op dat topic terwijl ik liever reacties had gehad over die ponies *sorry als er in deze zin een paar spelfouten zitten*

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 18:16

Dat snap ik. Ik wilde ook geen aanzet geven tot deze discussie. Ik probeerde alleen dat gedeelte ook te behandelen.

Maar zoals je kan zien zijn er alsnog een hoop reacties over de pony's geplaatst, ik hoop dat je er wat aan hebt.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 18:17

BartVB schreef:
Wat zijn we weer lekker tolerant bezig, Prima.

Anyway, vind dat jij niet door moet blijven zeuren over taalfouten aangezien je die zelf ook nogal regelmatig maakt. IMO no big deal. Nederlands is nu eenmaal niet echt makkelijk en IMO kan je niet van alle middelbare scholieren verwachten dat ze perfect Nederlands kunnen typen, kan ik ook niet Haha!

Enige puntje waar ik kritiek op heb is dat ge-MSN. Dat is iets dat niets met kennis of kunde te maken heeft maar alles met je aan willen passen.

Ik ben idd niet tolerant vandaag. En mij gaat het ook alleen om het msntaaltje. Meestal ben ik wel tolerant; dan denk ik:" hoe meer hoe beter, destemeer kans heb ik op de arbeidsmarkt". Wat betreft mijn taalfouten. Idd, klopt, maar als ik het dan teruglees, dan zie ik ze ook wel, alleen dan verbeter ik ze niet meer. Ook ben ik geen ster in nederlands en dat hoeft idd ook niet, maar als je de basisregels maar kent en weet toe te passen. (er is ook een verschil in typ- en taalfouten).

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 18:22

prima ik dacht dat je er niet meer op zou reageren Schijnheilig