Marieke schreef:Bron: Noordhollands Dagblad.
bakkum-Henny Huisman is in opspraak geraakt door een artikel in weekblad Nieuwe Revu waarin een juridische strijd wordt belicht over het paardenprogramma 'Paradijs op Paarden' dat zijn dochter en schoonzoon presenteerden.Sandra Goudriaan en Rob Rijsenbrij, de bedenkers van het programma, verwijten Huisman dat hij er in 2001 met hun idee vandoor wilde gaan.
Onder de naam 'Hemel op Paarden' had de tv-presentator uit Bakkum een opvolger van het eerste programma willen lanceren. Toen daar gedonder over ontstond en de bedenkers terzijde werden gezet, zijn deze daar financieel ernstig door benadeeld, beweren ze. Daarom claimden ze geld van Orange Factory, de productiemaatschappij waar Huisman volgens hen een poot in heeft. Ze zeggen dat de rechter die claim heeft toegewezen, maar dat ze 'emotioneel te veel belast' waren om door te zetten. Daarom hebben ze de rechten van de claim inmiddels 'doorverkocht' aan Crisolv, een bedrijf dat zich daar speciaal op toelegt. Die heeft voor vijf miljoen euro beslag gelegd bij Orange Factory, beweert Nieuwe Revu.
Henny Huisman zelf is op Bonaire, waar hij binnenkort een nieuwe programmareeks van 'Huize Huisman' opneemt voor de EO. Zijn schoonzoon Frank la Croix behartigt zijn zaken. ,,Het hele verhaal is van A tot Z gelogen'', reageert La Croix. ,,Ze liegen over die claim en ze liegen over die beslaglegging.'' Toch onderneemt La Croix geen juridische stappen. ,,Als we dat doen, is dat alleen maar voeding voor hun lastercampagne.''
Hierboven nogmaals het stukje wat ik eerder heb geplaatst
sylvia schreef:Interview noemen ze dat, daar staat de Panorama ook mee vol. Een interview hoeft niet persé vraag-antwoord te zijn, kan ook een verhaal van geschreven worden. En ja, daar is ook altijd de waarheid aan één kant. Blijkbaar ben ik één van de weinigen die de media met een korreltje zout neemt, en dan helemaal tijdschriften als de Nieuwe Revu en de Panorama. Toch zal die uitspraak van de rechtbank niet uit de lucht zijn komen vallen en de Nieuwe Revu zal dat ook niet zomaar, zonder controle klakkeloos overnemen lijkt me.
Blijkbaar heeft de nieuwe revu dat wel gedaan, want het ziet er naar uit dat die nu een claim aan hun broek hebben wat Henny betreft.
sylvia schreef:Dan is dat aan de advocaat van de andere partij om dat te weerleggen. Blijkbaar kon ie dat niet.
Personelijk denk ik ook dat ze geen goede advocaat hebben gehad.
sylvia schreef:Bij een verdachte van een moordzaak wordt ook geroepen dat ie onschuldig is, terwijl iemand het hem bij wijze van heeft ZIEN doen en er enorm veel bewijs is. Dat is dan doorgaans zo weerlegd door de tegenpartij...
Hier sla je dus de spijker op zijn kop.
sylvia schreef:De kosten zijn as far as i know voor de verliezer. En eerlijk gezegt snap ik niet dat Henny die rechtszaak niet aanspant, zoals ik al zei.
Nee de kosten zijn niet voor de verliezer, dat heb ik ook altijd gedacht. Degene die wint kan een nieuwe rechtzaak aanspannen om die vergoeding te krijgen. Er zijn ook gevallen waar de rechter alvast bepaald dat de de kosten van de tegenpartij te vergoeden de "straf" voor de ander is, maar het is niet standaard.
Ook trouwens wel een leuk gegeven.
Bij RTL BLVD hadden ze SG aan de lijn en vroegen of ze veel hadden verloren. Heel erg veel zei ze, zeker wel 150.000 gulden (of was het 120?)! Waar komt dan toch die 5 miljoen Euro vandaan zou je dan zeggen. Je kan het gewoon proberen. Had Henny nou geen cent te makken gehad hadden ze het echt niet geprobeerd. Men probeerd vaak geld te halen bij andere waarvan ze denken dat die het hebben.
Heel vervelend alleen voor de twee dat Henny niks (meer) te maken heeft met Orange Factory. Het lijkt dat deze (Orange) er nu alleen voor staat. (ook wel weer heel erg zielig moet ik zeggen).
Het is nu natuurlijk ook niet gezegd dat Henny niks tegen de twee gaat beginnen. Ik ken Henny voor de rest niet en weet niet wat er in zijn hoofd speelt, maar als ik hem was zou ik ze nu iig aan gaan pakken vanwege de schade die ze brengen aan zijn naam. Vervelend is wel dat nu een ander bedrijf anders dan de twee de claim neer heeft gelegd, mischien is het nu juridisch een stukje lastiger, maar dat weet ik niet.