Henny Huisman aangeklaagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

westernworld

Re: Oplichtersduo van HEMEL OP PAARDEN weer aan de gang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 15:00

nee Ludo de benamingen zijn wel juist alleen de zinsopbouw niet.

ik had via de kro contact met rijsenbrij, en daar zijn een aantal zaken door elkaar gaan lopen,mede door RR,veel ongemak van gehad.

en ik bedoelde : na aanleiding van deze zaak, en later met de commerciele, blijkt het duo niet alleen met de publieke maar ook met de commerciele, in conflict te liggen.

en Ludo rinus staat bekend op bokt om de wat warrige stijl van schrijven. Pling

rinus

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 15:06

Hmmmm interesant verhaal Rinus!
Daar zou ik wel wat meer over willen weten.

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 15:10

Trouwens Vera...
Rob Rijsenbrij is toen toch ook een keer in kat in de zak op RTL4 geweest? Waar ging dat ook weer over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 15:13

vera schreef:
Wij gaan niet claimen want er wordt ons geen rechtzaak aangedaan.
Daarnaast ben je enorm veel geld kwijt aan advocaten etc en van een kale kip kun je toch niet plukken.
Rijsenbrij/Goudriaan zitten financieel helemaal aan de grond (gestolen geld is op) en zijn daarom maar een nieuwe zaak begonnen....je weet tenslotte nooit.
Dus ookal zou je hen veroordeeld krijgen, centen zul je nooit zien. Zelfs niet als zij daartoe veroordeeld worden.

Ik dacht dat het je om het gelijk, de waarheid, ging? Al zal je alleen maar je gemaakte kosten vergoed krijgen. Zij hebben toch geld ingezet bij die rechtzaak en hun gelijk gekregen?

Nu kun je wel op bokt dit verhaal gaan doen, maar dan moet je ook B zeggen vind ik en met de hele bups in verweer gaan en niet wachten tot je wordt aangeklaagd.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 16:41

russel schreef:
Ik dacht dat het je om het gelijk, de waarheid, ging? Al zal je alleen maar je gemaakte kosten vergoed krijgen. Zij hebben toch geld ingezet bij die rechtzaak en hun gelijk gekregen?

Nu kun je wel op bokt dit verhaal gaan doen, maar dan moet je ook B zeggen vind ik en met de hele bups in verweer gaan en niet wachten tot je wordt aangeklaagd.

Ik zie niet in waarom ik een zaak tegen ze moet aanspannen?
Ze klagen de Orange factory/ Henny Huisman aan en niet mij.

Ik konstateer alleen dat ze het weer niet laten kunnen om misbruik te maken van anderen.
Aangezien zij naar de media zijn gestapt met leugens en deze dus openbaar hebben gemaakt, kun je reactie verwachten.

Ik denk dat het heel belangrijk is dat anderen mensen gewaarschuwd worden.
Destijds hadden Marieke en ik nog de gedachten om Henny te waarschuwen waar hij mee in zee was gestapt.
Hebben we toen niet gedaan omdat: a) we dachten dat hij ons op dat moment toch niet zou geloven en b) we dachten dat Henny wel een gewiekste zakenman was met een wurgcontract voor dit duo.
Helaas was Henny net zo goed gelovig als de rest en was ook hij in de val gelopen.
Toen wij het later aan Henny vertelden vond hij het eeuwig jammer dat we toen hem toch niet gewaarschuwd hadden.

Dus dat gebeurd ons geen tweede keer Haha!

@ Marieke: Ik heb daar verder nooit meer wat van gehoord dus weet ook neit of dat ooit is uitgezonden....

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 17:00

ik ken rijsenbrij
de dochter is een vriendin van me.. en is een tijd geleden verhuisd!
ik heb nooit wat van die hele gebeuren gebrepen omdat er toen (voor verhuizing al) een rechtzaak was van hun en huisman omdat huisman hun belazerd scheen te hebben en hun blad wou stelen.

heb er alleen nooit iets van begrepen, dus weet nu nog niet wat nou de waarheid is. en wat er gaande is.
heb uiteraard ook maar 1 kant gehoord, en heb toen al gezegd dat ik me er liever niet in wou mengen.
het zou voor mij wel een schok zijn mocht rijsenbrij echt een oplichter zijn
heb haar overigens al een hele tijd niet gesproken dus.
Ga me er maar niet in mengen, want er zijn van beide kanten geen bewijzen

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 17:11

ze stonden inderdaad in oostzaan vera, daar sta ik nu ook nog steeds met mijn paarden Lachen

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 17:52

1. Je beschuldigd hen met naam en toenaam van heel wat, totaal niet misselijke, zaken (dat is smaad, dus ik hoop voor je dat zij dit niet lezen!)
2. Jullie zijn met z'n allen gedupeerd, enkelen zijn failliet gegaan
3. De rechtbank heeft hén in het gelijk gesteld

Maar je klaagt ze niet aan... Beeeetje krom. Met de hele groep gedupeerden moet je een rechtszaak redelijk gemakkelijk kunnen bekostigen. Ze hebben blijkbaar zelf nog zat om de rechtszaken lopende te houden (hoezo kale kip??). Zo niet, dan ontlopen ze hun straf heus niet als de rechter hen in het ongelijk stelt.

Ik ben het met een aantal anderen eens dat A zeggen ook B betekend. Met een procedure waarschuw je véél meer mensen dan door op Bokt je gal te spugen. De waarheid heeft altijd 2 kanten...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 18:38

en meestal ligt deze nog in het midden ook Vork Vork

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 18:48

Sylvia schreef:
Je beschuldigd hen met naam en toenaam van heel wat, totaal niet misselijke, zaken (dat is smaad, dus ik hoop voor je dat zij dit niet lezen!)

Wat gek dat de Nieuwe Revu dat dan wel mag. RR en SG hebben daar een heel artikel laten plaatsen met naam en toenaam van o.a Henny Huisman. Het stuk staat vol met leugens en de media heeft dat opgepikt. Hiermee breng je niet alleen Henny in de problemen, maar zeker ook Orange Factory.

Sylvia schreef:
De rechtbank heeft hén in het gelijk gesteld

Dat de rechtbank iemand in zijn gelijk stelt hoeft helemaal niks te zeggen. Allereerst was het een kortgeding en is er nooit meer verder op in gegaan omdat RR en SG het er toen bij hebben gelaten en nooit meer ergens om gevraagd hebben.

Het grootse probleem in nederland is dat je gewoon mag liegen in de rechtbank. Vera en ik hebben bij de rechtzaak gezeten en onze oren waren aan het klapperen, we hebben meerdere malen gehad na uitspraken van de avocaat van RR en SG dat we op wilde springen om dingen te roepen Boos!

Sylvia schreef:
Maar je klaagt ze niet aan... Beeeetje krom. Met de hele groep gedupeerden moet je een rechtszaak redelijk gemakkelijk kunnen bekostigen.

Wij zijn geen gedupeerde in die zin dat wij nog geld van ze krijgen. Wij hadden de twee door voordat het te laat was en zijn niet meer verder met ze in zee gegaan. Zij hebben ons en Fox Kids (zoals eerder gezegd in dit topic) nog wel geprobeerd aan te klagen, maar met 1 briefje van onze advocaat hun kant uit hielden ze het voor gezien. Ze hadden geen poot om op te staan en dat wisten ze. Maar ja, proberen kan je natuurlijk altijd he.
Overigens zijn er nog wel vele andere die geld van hun moeten krijgen....

Trouwens, wij zijn wel beschikbaar mochten Orange en/ of Henny ons nodig hebben om hun zaak hard te maken.

[quote="Sylvia"] Ze hebben blijkbaar zelf nog zat om de rechtszaken lopende te houden (hoezo kale kip??). Zo niet, dan ontlopen ze hun straf heus niet als de rechter hen in het ongelijk stelt.[/qoute]

Ze hebben zelf geen geld, op een 1 of andere manier vinden ze dus altijd weer mensen die geld voor hun hebben en ze helpen. De vorige rechtzaak werd geheel betaald door een zakenman. Ook toen al hadden ze een claim neergelegd (voor de uitspraak) van 3 miljoen (geloof ik, mijn hersens kraken, het is alweer zo lang geleden). Ik denk dat deze man dacht geld te kunnen verdienen aan de zaak, hoe hun relatie nu is weet ik niet (eerlijk niet).

In dit geval hebben ze de aanklacht verkocht aan een bedrijf. Dit kan beteken dat ze dus geld hebben gekregen van dat bedrijf omdat dat bedrijf denkt meer geld uit de rechtzaak te halen, of ze hebben een deal gesloten met dat bedrijf. Jullie voeren de rechtzaak en betalen de kosten en wanneer jullie winnen krijgen wij zoveel %. Beide is een super deal voor RR en SG omdat het ze niks kost en er mischien toch wat uit kunnen halen. Voor Henny daar in tegen en zeker ook Orange Factory betekend dit alleen maar geld verliezen aan een rechtzaak. Wat er ook gebeurd het gaat ze geld kosten. Tenzij ze het om kunnen draaien en dat hun advocaat een dreiging aan de andere kant legt. Bijvoorbeeld, jullie schaden mijn naam en daarom elke dag dat dit voortduurt willen wij een schade vergoeding die uit kan lopen tot 10 milj wanneer henny en orange winnen. (ik geef maar een voorbeeld hoor). Je moet altijd proberen de boel om te draaien, dat de ander geen vrijbrief heeft.

Tot slot wat betreft deze mensen met naam en toenaam noemen. Deze mensen hebben zelf de publiciteit op gezocht. Hebben een heel stuk in de Nieuwe Revu en zitten in RTL Boulevard (met naam en toenaam). Op dat moment heb je er dan ook zelf voor gekozen dat jouw naam in het openbaar gebruikt mag worden. Hadden we het nieuwsrubriek nog gehad had het daar gestaan en had iedereen daar gereageerd wat hun gevoelens hierbij zijn. Dus nogmaals, het is hun eigen stap geweest....

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 19:19

Marieke schreef:
Sylvia schreef:
Je beschuldigd hen met naam en toenaam van heel wat, totaal niet misselijke, zaken (dat is smaad, dus ik hoop voor je dat zij dit niet lezen!)

Wat gek dat de Nieuwe Revu dat dan wel mag. RR en SG hebben daar een heel artikel laten plaatsen met naam en toenaam van o.a Henny Huisman. Het stuk staat vol met leugens en de media heeft dat opgepikt. Hiermee breng je niet alleen Henny in de problemen, maar zeker ook Orange Factory.

Interview noemen ze dat, daar staat de Panorama ook mee vol. Een interview hoeft niet persé vraag-antwoord te zijn, kan ook een verhaal van geschreven worden. En ja, daar is ook altijd de waarheid aan één kant. Blijkbaar ben ik één van de weinigen die de media met een korreltje zout neemt, en dan helemaal tijdschriften als de Nieuwe Revu en de Panorama. Toch zal die uitspraak van de rechtbank niet uit de lucht zijn komen vallen en de Nieuwe Revu zal dat ook niet zomaar, zonder controle klakkeloos overnemen lijkt me.

Citaat:
Dat de rechtbank iemand in zijn gelijk stelt hoeft helemaal niks te zeggen. Allereerst was het een kortgeding en is er nooit meer verder op in gegaan omdat RR en SG het er toen bij hebben gelaten en nooit meer ergens om gevraagd hebben.

Het grootse probleem in nederland is dat je gewoon mag liegen in de rechtbank. Vera en ik hebben bij de rechtzaak gezeten en onze oren waren aan het klapperen, we hebben meerdere malen gehad na uitspraken van de avocaat van RR en SG dat we op wilde springen om dingen te roepen Boos!

Dan is dat aan de advocaat van de andere partij om dat te weerleggen. Blijkbaar kon ie dat niet. Bij een verdachte van een moordzaak wordt ook geroepen dat ie onschuldig is, terwijl iemand het hem bij wijze van heeft ZIEN doen en er enorm veel bewijs is. Dat is dan doorgaans zo weerlegd door de tegenpartij... En dat de rechtbank hun in het gelijk stelt zegt imo wel degelijk iets. Als RR en SG er wél mee door waren gegaan hadden ze een fraai bedrag op kunnen strijken. Wat ik ook niet begrijp is dat 'er verder niet op in wordt gegaan'. Als ik een BN'er was en ik had dit aan mijn broek dan hadden ze voor iedere rechtszaak één terug kunnen krijgen.

Citaat:
Voor Henny daar in tegen en zeker ook Orange Factory betekend dit alleen maar geld verliezen aan een rechtzaak. Wat er ook gebeurd het gaat ze geld kosten. Tenzij ze het om kunnen draaien en dat hun advocaat een dreiging aan de andere kant legt. Bijvoorbeeld, jullie schaden mijn naam en daarom elke dag dat dit voortduurt willen wij een schade vergoeding die uit kan lopen tot 10 milj wanneer henny en orange winnen. (ik geef maar een voorbeeld hoor). Je moet altijd proberen de boel om te draaien, dat de ander geen vrijbrief heeft.

De kosten zijn as far as i know voor de verliezer. En eerlijk gezegt snap ik niet dat Henny die rechtszaak niet aanspant, zoals ik al zei.

Citaat:
Tot slot wat betreft deze mensen met naam en toenaam noemen. Deze mensen hebben zelf de publiciteit op gezocht. Hebben een heel stuk in de Nieuwe Revu en zitten in RTL Boulevard (met naam en toenaam). Op dat moment heb je er dan ook zelf voor gekozen dat jouw naam in het openbaar gebruikt mag worden. Hadden we het nieuwsrubriek nog gehad had het daar gestaan en had iedereen daar gereageerd wat hun gevoelens hierbij zijn. Dus nogmaals, het is hun eigen stap geweest....

Dan nóg is het een verschil of dat je het artikel uit de Nieuwe Revu hier plaatst, of dat je zelf van leer trekt wat hier gedaan wordt.

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 22:40

Marieke schreef:
Bron: Noordhollands Dagblad.

bakkum-Henny Huisman is in opspraak geraakt door een artikel in weekblad Nieuwe Revu waarin een juridische strijd wordt belicht over het paardenprogramma 'Paradijs op Paarden' dat zijn dochter en schoonzoon presenteerden.Sandra Goudriaan en Rob Rijsenbrij, de bedenkers van het programma, verwijten Huisman dat hij er in 2001 met hun idee vandoor wilde gaan.

Onder de naam 'Hemel op Paarden' had de tv-presentator uit Bakkum een opvolger van het eerste programma willen lanceren. Toen daar gedonder over ontstond en de bedenkers terzijde werden gezet, zijn deze daar financieel ernstig door benadeeld, beweren ze. Daarom claimden ze geld van Orange Factory, de productiemaatschappij waar Huisman volgens hen een poot in heeft. Ze zeggen dat de rechter die claim heeft toegewezen, maar dat ze 'emotioneel te veel belast' waren om door te zetten. Daarom hebben ze de rechten van de claim inmiddels 'doorverkocht' aan Crisolv, een bedrijf dat zich daar speciaal op toelegt. Die heeft voor vijf miljoen euro beslag gelegd bij Orange Factory, beweert Nieuwe Revu.

Henny Huisman zelf is op Bonaire, waar hij binnenkort een nieuwe programmareeks van 'Huize Huisman' opneemt voor de EO. Zijn schoonzoon Frank la Croix behartigt zijn zaken. ,,Het hele verhaal is van A tot Z gelogen'', reageert La Croix. ,,Ze liegen over die claim en ze liegen over die beslaglegging.'' Toch onderneemt La Croix geen juridische stappen. ,,Als we dat doen, is dat alleen maar voeding voor hun lastercampagne.''

Hierboven nogmaals het stukje wat ik eerder heb geplaatst

sylvia schreef:
Interview noemen ze dat, daar staat de Panorama ook mee vol. Een interview hoeft niet persé vraag-antwoord te zijn, kan ook een verhaal van geschreven worden. En ja, daar is ook altijd de waarheid aan één kant. Blijkbaar ben ik één van de weinigen die de media met een korreltje zout neemt, en dan helemaal tijdschriften als de Nieuwe Revu en de Panorama. Toch zal die uitspraak van de rechtbank niet uit de lucht zijn komen vallen en de Nieuwe Revu zal dat ook niet zomaar, zonder controle klakkeloos overnemen lijkt me.

Blijkbaar heeft de nieuwe revu dat wel gedaan, want het ziet er naar uit dat die nu een claim aan hun broek hebben wat Henny betreft.

sylvia schreef:
Dan is dat aan de advocaat van de andere partij om dat te weerleggen. Blijkbaar kon ie dat niet.

Personelijk denk ik ook dat ze geen goede advocaat hebben gehad.

sylvia schreef:
Bij een verdachte van een moordzaak wordt ook geroepen dat ie onschuldig is, terwijl iemand het hem bij wijze van heeft ZIEN doen en er enorm veel bewijs is. Dat is dan doorgaans zo weerlegd door de tegenpartij...

Hier sla je dus de spijker op zijn kop.

sylvia schreef:
De kosten zijn as far as i know voor de verliezer. En eerlijk gezegt snap ik niet dat Henny die rechtszaak niet aanspant, zoals ik al zei.

Nee de kosten zijn niet voor de verliezer, dat heb ik ook altijd gedacht. Degene die wint kan een nieuwe rechtzaak aanspannen om die vergoeding te krijgen. Er zijn ook gevallen waar de rechter alvast bepaald dat de de kosten van de tegenpartij te vergoeden de "straf" voor de ander is, maar het is niet standaard.

Ook trouwens wel een leuk gegeven.
Bij RTL BLVD hadden ze SG aan de lijn en vroegen of ze veel hadden verloren. Heel erg veel zei ze, zeker wel 150.000 gulden (of was het 120?)! Waar komt dan toch die 5 miljoen Euro vandaan zou je dan zeggen. Je kan het gewoon proberen. Had Henny nou geen cent te makken gehad hadden ze het echt niet geprobeerd. Men probeerd vaak geld te halen bij andere waarvan ze denken dat die het hebben. Boos!
Heel vervelend alleen voor de twee dat Henny niks (meer) te maken heeft met Orange Factory. Het lijkt dat deze (Orange) er nu alleen voor staat. (ook wel weer heel erg zielig moet ik zeggen).

Het is nu natuurlijk ook niet gezegd dat Henny niks tegen de twee gaat beginnen. Ik ken Henny voor de rest niet en weet niet wat er in zijn hoofd speelt, maar als ik hem was zou ik ze nu iig aan gaan pakken vanwege de schade die ze brengen aan zijn naam. Vervelend is wel dat nu een ander bedrijf anders dan de twee de claim neer heeft gelegd, mischien is het nu juridisch een stukje lastiger, maar dat weet ik niet.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 22:54

Mensen, kunnen jullie dit niet via pb uitvechten ?

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:15

kojack schreef:

Hoe bedoel je uitvechten?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 01:38

Marieke, je zegt het al: Nieuwe Revu heeft nu een claim aan hun broek. Nieuwe Revu kan dat geld naar alle waarschijnlijkheid wel missen, maar 'jullie' ook als jullie een claim krijgen wegens laster?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 08:11

kojack schreef:

Ik vind het eignelijk wel interessant hoor... dit is toch gewoon een topic met een discussie of heb ik het nou Verward Als je het irritant vind gewoon niet meer openen lijkt me Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 09:17

Marieke schreef:
Sylvia schreef:

Wat gek dat de Nieuwe Revu dat dan wel mag.

Sylvia schreef:

Hier zeg je zelf dat de nieuwe revu hun het verhaal laat doen. Het zal hun een worst zijn of het waar is of niet, als het maar verkoopt. Smaad gaat niet richting NR maar richting de mensen die de media hebben opgezocht. Kijk, dat is het verschil. Deze mensen worden volledig verantwoordlijk gesteld voor hun eigen zeggen.

Jij doet nu hetzelfde via Bokt. Ook volledig vrijwillig. Stel dat je wordt aangesproken door die 'foute'lui en ze doen aangifte van smaad, bokt wordt nl door belgie en nederland gelezen, misschien wel grotere oplage dan NR Knipoog Althans wellicht door serieuzere mensen Clown die het gaan geloven. Volgens jullie zijn deze mensen niet vies van oneerbare praktijken. Ze zijn al in hun gelijk gesteld, dus een 2e claim is makkelijk hoor.

En nog iets, bokt houdt wel van roddels Sigaar

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 15:23

kojack schreef:

Hoezo ik vind dit ook wel intressant om te lezen Sigaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 16:26

Henny Huisman zelf is op Bonaire, waar hij binnenkort een nieuwe programmareeks van 'Huize Huisman' opneemt voor de EO. Zijn schoonzoon Frank la Croix behartigt zijn zaken. ,,Het hele verhaal is van A tot Z gelogen'', reageert La Croix. ,,Ze liegen over die claim en ze liegen over die beslaglegging.'' Toch onderneemt La Croix geen juridische stappen. ,,Als we dat doen, is dat alleen maar voeding voor hun lastercampagne.''

Ik denk maar zo, Henny heeft geld zat dat zal hem niet weerhouden van een rechtzaak. Het lijkt mij waarschijnlijker dat Henny gewoon geen poot heeft om op te staan.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:04

Ik vind het op zijn minst vreemd dat Henny dit allemaal over zich heen laat komen. En dat ie zich blijkbaar geen goede advocaat kan veroorloven...

En waarom via pb uitvechten? Marieke en ik hebben geen vete of zo hoor Verward

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 00:01

Sammie schreef:
en meestal ligt deze nog in het midden ook Vork Vork

inderdaad..
dat vind ik ook! het verhaal heeft 2 kanten, en de mensen die hier hun gal spuien kennen alleen de kant van huisman.
als jullie dat willen geloven prima, maar kan het dan niet per PB idd worden uitgevochten?
beetje banketstaaf als het allemaal zo moet gaan.

Sylvia

Re: Henny Huisman aangeklaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 00:17

Nogmaals: wat moet er in godsnaam via pb worden uitgevochten? Blond

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 00:21

Sylvia schreef:

nee niet tussen jullie, maar ik bedoel over de mensen die het over dit onderwerp willen hebben.

vind het gewoon een beetje vervelend voor beide partijen dat hier die namen gewoon ten grabbel worden gegooid.
daarom zei ik dat.. was niet naar jou bedoeld! Haha!

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 00:30

Sylvia schreef:

Kom Sylvia!
We gaan vechten via PB Hamer Haha!

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 01:29

Hehe ik bedoel dit niet voor jullie, maar gewoon in het algemeen.
Voor je het weet heb je een hoop gezeik aan je broek.