Het niveau van bokt zakt steeds lager!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 11:25

Penny nivo is toch juist af en toe wel schattig?? Als je de hele tijd dat serieuse wedstrijd "gezeur" aan moet horen, ben ik af en toe wel blij als er een leuke geit met kleren aan bij ITP staat. Of als er weer een leuk shetje kunstjes doet. Daar wordt het allemaal veel minder serieus van, en dus af en toe veeeel minder saai.

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 11:50

Citaat:
Ik heb niet gezegd dat ze te mager is, een arabier hoort juist rank te zijn ( rank = niet mager) alleen haar kont steekt dan iets uit,( spieren?) maar de vulling van haar buik is toch goed?

"Alleen haar kont steekt dan iets uit,(spieren?)"....
Ik heb toch gezegt dat ik haar maismeel geef,en alles eraan doe om die vormen wat mooier te krijgen.Ik spreek jou nog wel is in de zomer Ymke,
dan plaats ik wel wat foto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 12:58

#Ymke# schreef:

Ik kan heel goed tegen meningen en kritiek.
Maar ik had toch duidelijk neergezet dat we bezig zijn met haar wat dikker te maken (d.m.v maismeel) en ja,dan vind ik het een beetje een jaloerse reactie ja terwijl ik een foto van jouw superknol heb gezien waar hij er ook niet helemaal top uitziet
Citaat:
sunnylover

Hey mij heb je never nooit horen zeggen dat ze te mager is, eerst even goed lezen sunnylover. Ik heb gezegd dat ik haar bouw compact vind, dus lees eerst maar eens goed de berichtjes door voor je onzinnige informatie gaat verkopen. Tja en mijn superknol heeft er een tijd niet uit gezien. Hij is in elkaar gemept *remember* . En het verschil tussen jou geweldige arabier en die van mij is een paar jaar , Schijnheilig

PJ ik zat al op je lieve reactie's te wachten. Je kon het weer niet laten he! Mijn paardje afkraken, het is een hobby van je he Lovers Verward . Waar blijven trouwens de dressuur foto's van je geweldige bonfire de tweede [***] Lips are sealed Want die durf jij ook niet op bokt te zetten. Misschien bang voor kritiek. Lips are sealed Verward

als ik foto's van hem had onder t zadel hadden ze er al lang op gestaan, helaas heb ik alleen de filmpjes van hem en daar heb ik geen programma van. EN als je wilt weten hoe die irl is pb je effe fijn naar esther, kadans ,dorine , teigetje , jippie of silvia, die ennen hem allemaal irl en onder t zadel, en die zeggen ook niks negatief, in tegenstelling tot jij, jij vind dat je mensen kan beoordelen en zo aan de hand van foto's: sunnylover plaatst heel trots een foto van der pony, dan begin je in hemelsnaam geen kritiek van het is geen echte arabier enzo, mijn god, hoe oud ben je dan. Dat meisje is nog maar 13 en dan zaag je al op der. dat is gewoon not done, en als je perse foto's wilt zien dan moet je der komen trekken he

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 13:35

Was de uitdrukking niet WIE KAATST KAN DE BAL TERUG VERWACHTEN *LOL* Misschien wel zo handig om wat zorgvuldiger met elkaar om te gaan, dan voelen minder mensen zich gekwetst en dan brengen we bokt weer op een hoog niveau. Denk ook dat dit de bedoeling was van dit topic *LOL* *LOL*

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 14:40

Oke ik heb niet alle replies gelezen dus misschien zeg ik weer eens iets dubbel. Je kan je beter niet te druk maken want iedereen heeft overal commentaar op inclusief jij.

Ik kan me soms enorm opwinden dat ik commentaar van iemand krijg die denkt dat ze er alles van af weet maar ook denkt dat haar pony niet nageeft omdat hij minder voer krijgt. Negeer gewoon de kritiek en zucht een keer flink helpt echt waar. En als je geen kritiek wil zet dan geen berichtje neer. Groetjes Lisette

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 15:40

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 16:53

Ik lees berichten als ze me interessant lijken voor mij om te reageren of als de titel heel 'pakkend' is. Dat heeft niets met de schrijver te maken. Het is natuurlijk wel zo, dat je de berichten van bokkers die je goed kent, sneller leest en dan ook sneller een reactie weet te plaatsen. Ik heb door bokt al een aantal vrienden gemaakt en dan is het leuk om de berichten van die personen te lezen. Maar ik lees andere berichten net zo goed, en reageer daar ook gewoon op, als ik er iets nuttigs op te zeggen heb. Dat van een kliek, het is misschien niet zo leuk voor de bokkers die het gevoel hebben daar niet 'bij te horen', maar als je daar ook graag deel van uit wil maken, kan je daar zelf voor zorgen! Lachen

Overigens is het 'het niveau zakt steeds verder', of: 'het niveau wordt steeds lager', en niet 'zakt steeds lager' (dat is een contaminatie). Haha!

Felice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 17:08

Over die vaste kliek, ik zie vaak Laui!, Doree, Marjolein enzo allemaal dingen (GRAPPIGE dingen nog wel Tong uitsteken ) zeggen waar ik geen ene bal van snap, tsja dat vind ik niet zo heel leuk maar ja.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 17:27

Ik denk dat het ermee te maken heeft dat Bokt zo groot is geworden, er zijn telkens zoveel nieuwe berichten dat men niet meer overal op kan reageren, zodat je minder reacties krijgt. Bepaalde mensen kennen elkaar en zullen daardoor ook eerder op elkaar gaan reageren. Doordat er elke keer zoveel berichten zijn, gaan mensen dus selectief lezen, op een klein forum open je elk nieuw bercht, omdat daar nu eenmaal de tijd voor is, als je hier elk nieuw bericht opent, ben je een paar uur bezig en ondertussen staan er alweer honderd nieuwe berichten en reacties.

Ik heb zelf ook niet veel berichten geplaatst, maar ik heb er geen last van dat mensen meteen negatief beginnen te reageren, ligt denk ik ook een beetje aan je eigen opstelling, als je niet tegen kritiek kan, denk dan na voordat je iets op een bepaalde manier opschrijft, of verdedig jezelf op een rustige manier als men iets zegt waar jij het niet mee eens bent, asl je zelf meteen op je achterste benen staat, krijgen mensen alleen amar meer het idee dat het waar is.

Op een plek waar veel mensen komen heb je nu eenmaal dat bep[aalde mensen meer met elkaar optrekken dan anderen en dat de een de ander meer mag, das ook IRL zo.

Het enige waar ik me momenteel vreselijk aan erger is dat ik elke jeer foutmeldingen krijg, maar dat heeft niks met de gebruikers te maken.

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 18:36

Eerlijk gezegd kom ik op sommige forums niet zo vaak.
Ik moet toegeven dat, toen ik foto's van Cerise geplaatst had op In The Picture, ik er ineens drie keer per dag zat.
Even lezen wie er allemaal gereageerd had....
Want jah, ik ben net als jullie:
ik hou van aandacht!!! Ben verslaafd!!! }>
Soms heb ik ook wel eens dat ik vind dat er weinig mensen op mijn berichtje gereageerd hebben. Maar dat is dan pech.
Ik reageer zelf ook niet meer zoveel als vroeger, omdat ik eenvoudigweg de tijd niet meer heb. Ik moet 's morgens vaak werken en boodschappen, daarna 's middags twee uur slapen en daarna naar Cerise de stal doen etc.
Tijdens ontbijt en middageten en 's avonds kruip ik achter de computer en lees even snel door wat ik interessant vind. Reactie geven, tja, alleen bij enkele mensen.
En dan zijn dat vooral mensen die ik IRL ken, of al langer van Bokt of iets anders ken, of waar ik wat mee gemeen heb.
Bijvoorbeeld: stel je bent sinds kort met mennen begonnen, dan lees je daar graag berichtjes over, en de berichten over in jouw ogen onbelangrijke dingen lees je niet.
Tips voor mensen die graag willen dat hun bericht gelezen wordt:
Toon zelf veel belangstelling, reageer vaak op forums bij verschillende personen.
Schrijf ook eens een KORT LEUK berichtje, wat leuk is voor mensen om zo even te lezen. Hoeft niet over JOUW paard te gaan, kan ook over een paard van iemand in de omgeving?
Bescheidenheid kan ook in deze tijd...
Schrijf niet alleen over verzorging/rijden, maar ook eens over karakter van je paard, of karakter van jou... Over hoe JIJ bent, daarmee bedoel ik:
Jouw gevoelens, emoties, jouw innerlijk.
Niet alleen 'ik ben zo blij, ik voel me zo k...'
Maar ook: waar ben je bang voor, wat maakt jou onzeker, wat zorgt ervoor dat je uit een dipje komt, wat maakt jou gelukkig.
Berichtjes die eigenlijk over 'niets' gaan, maar die mensen tot nadenken zetten:
"Hee ja. Dat heb ik ook."
... Knipoog

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-02 18:51

Sunnylover schreef:
Citaat:
Ik heb niet gezegd dat ze te mager is, een arabier hoort juist rank te zijn ( rank = niet mager) alleen haar kont steekt dan iets uit,( spieren?) maar de vulling van haar buik is toch goed?

"Alleen haar kont steekt dan iets uit,(spieren?)"....
Ik heb toch gezegt dat ik haar maismeel geef,en alles eraan doe om die vormen wat mooier te krijgen.Ik spreek jou nog wel is in de zomer Ymke,
dan plaats ik wel wat foto's.

Sorry????? Ik snap niet waar dit op slaat. Lees je eigen nutteloze berichtje maar eens. Er is voor mij een heel erg groot verschil tussen MAGER en nog niet genoeg SPIEREN Maar voor jou is het hetzelfde. Als een paard geen spieren heeft is ie niet meteen mager hoor...penny niveau Lips are sealed

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 18:55

Vanaf het begin heb ik het idee gehad dat men mij niet zo interessant vond. Ik kreeg nooit de reacties die ik wilde (hoeveelheid c.q. antwoord). Dat is gewoon het leven, het leven zuigt. Grow up zou ik dan bijna zeggen, tuurlijk is dat niet leuk, maar such is life hoor!
En over dat meeten: ik ben ook lang niet altijd mee geweest (sterker nog, meer niet dan wel), en nu ben ik toevallig een keertje mee geweest en was het supergezellig etc. Hoor ik nu ook bij de harde kern? Omdat ik ontzettend veel fun heb gehad (en toevallig ook nog eens een keer interessant bevonden ben, waarvoor mijn dank!)? Kom op, dat is toch kinderachtig? Pennynivo volgens Steef.
Jaloezie (zie ander topic van mijn hand) is heel normaal, en mag ook best. Maar om je dan gelijk 'minderwaardig' te voelen... tsja, ik weet hoe het voelt, en achteraf banketstaaf is het altijd makkelijk, maar toch. Mijn redelijk gebied mij ten alle tijden te zeggen: kind, stel je niet zo aan. Tegen mezelf, en (als ik me niet meer inkan houden) ook tegen anderen. No offence meant, moet ik dat er dan bij zetten? Best: ik bedoel het allemaal niet zo, het komt rot m'n strot uit.
Maar als men me niet neemt zoals ik ben, niet mijn probleem toch? Anders zit ik straks echt zielig in een hoekje, ipv gezellig maf doen. Je moet niet verwachten dat alles altijd van anderen afkomt (initiatief etc)... Zo is het leven nou eenmaal niet!
Zoals ik al zei: het is allemaal niet zo bedoelt en het komt allemaal verkeerd over, dus consider it not written!

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 19:10

Zo zo Ymke,ik ben bezig een speklaagje over mijn paard te kweken,en er stond (spieren?) dus je wist het niet zeker...

Maar wat ik me dan steeds blijf afvragen Ymke,is waarom ze dan uit Rusland is gehaald,en waarom ze dan bij arabian fantasie heeft gestaan...Omdat ze compact gebouwd is en in jouw ogen de bouw van een arabier niet heeft? Ik denk dat je dan is moet gaan mailen met Arabian Fantasie of jezelf afvragen waarom ze haar uit rusland hebben gehaald.Ik weet het antwoord wel,en als jij een keer je hersens gebruikt misschien weet jij het dan ook wel.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 20:39

Kinders,dit heeft totaal geen nut. Jullie zijn allebei trots op je paardje en beledigd door elkaars woorden. Ga hier nou niet over doorzaniken want dat heeft geen nut (want sunny jij hapt ook wel een beetje.. Knipoog ) want jullie kunnen elkaar toch geen grijntje gelijk geven oid. Dus laten we weer ontopic gaan en Bogaschka vergeten (sun, heb trouwens hele mooie foto's van bogasch onder het zadel, zal ze wel eens scannen)

Ymke,

Citaat:
Ik vraag toch geen mening over mijn rijstyle, ik vraag iemands mening over hoe ik het het beste op kan lossen als een paard trapt als je been geeft. Dan krijg ik antwoorden van je bent te ruw, rijdt met sporen, geeft te veel been, en noem maar op! nou geloof mij, zo ben ik echt niet. Maar aangezien niemand het met eigen ogen wil aanschouwen moet ik me blijkbaar maar blijven verdedigen.

Ymke, rijstijl en oplossingen hebben wel degelijk met elkaar te maken. Als je een probleem hebt met je paard omdat je veel te lang alleen stapt oid, kan je ook op je rijstijl aangesproken worden. Dat is nou eenmaal niet los te koppelen.

Ik denk dat je na moet gaan bij jezelf van 'in hoeverre kan ik tegen kritiek? Voor wat voor antwoorden sta ik open' Want in mijn ogen heb je bij ieder commentaar meteen het idee dat je ten onrechte aangevallen wordt, terwijl diegene misschien alleen een goed advies wil geven.

Als je met termen als 'in de krul' aankomt, dan visualiseer je een paard dat van voren in de krul getrokken wordt. Als je dan om advies vraagt, is dat voor de meeste mensen het eerste punt wat ze zullen zien, ookal is het niet zo erg als zij het zich voorstellen.

Als je om advies vraagt, zul je eventuele kritiek moeten kunnen accepteren, en ervan gebruiken wat je nuttig vind. Kritiek is niet altijd negatief, het is meestal zelfs positief omdat je daarvanuit verder kan kijken.
Als het paard te erg op je been reageert, en men vraagt zich af of je je beenhulpen goed doseert, moet je dat niet meteen opvatten alsof ze weten dat jij je paard verrot schopt. Dat moet je bekijken als dat iemand oppert waar het door zou kunnen komen. Natuurlijk zijn er mensen die grover overkomen dan ze bedoelen (net als jij grover overkomt in rijstijl bij je uitleg dan je werkelijk bent) maar ik denk dat een groot deel van je probleem al opgelost zou zijn als je iets makkelijker om kan gaan met de dingen die er gezegd worden n.a.v. een vraag

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 00:00

ok k werd na een tijdje moe van dit geruzie achtig iets
dus heb k niet alles gelezen..
maar bv ik had een eigen paard gekregen/gekocht
ik plaats het op bokt, de 1e x foto's kreeg k alleen reacties van mensen die ik irl kon....tja das toch zonde
en als ik in een topic reageer heb k het gevoel of iedereen erover heen leest, van die heb nix te melden
tja als ik bij de groep hoor van bijvoorbaat saai..
mag k dat ff weten...en ook de reden
verder over de vaste kliek
k denk zelf in de richting van
nimber doree laui prisca ( niet negatief) maar dat denk ik
mis er vast nog wel een paar maar t is niet echt boeiend
maarja als niemand namen durft te zeggen...
maargoed ik bedoel het dus niet negatief dus niet pissed ofzow worden das nmlk niet nodig

Roel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 00:58

Ymke ik ben het volledig met je eens!!!

Iedereeen zegt keihard dat er geen kliek is, maar ECHT wel!!!!

Ik weet van bepaalde mensen dat die niet eens meer naar de titel van een topic kijken, maar al door wie het geplaatst is.
Verder als er 1 persoon iemand niet mag van de KLIEK hier, dan wordt de rest van de KLIEK gewoon omgeluld desnoods met klinkklare fantasieverhalen zodat de rest je ook niet mag.
Gevolg je zal geen reactie's meer krijgen, laat staan dat je welkom bent op bepaalde meetings.
Ik heb dit aan de lijve ondervonden en iedereen weet wel waarom. Topics van mij "verdwijnen" snel van het scherm of helemaal van bokt af. Of als het de moddereter van het forum het niet aanstaat staat er een slotje op.

Ik heb niet eens zin om nog topics hier te starten. Ik heb dankzij een bepaald persoon hier op bokt NIET EENS MEER een PAARD!! Er zijn de meest fantastische verhalen over mij hier rondgestrooid tot aan beschuldiging van diefstal van een paard cq. ontvoering van een paard aan toe.
Er wordt toch niet op gereageerd, laat staan bekeken.
Ben benieuwd Ymke of hier nog op gereageerd wordt.
Ik begrijp wat je bedoelt.

Greetz Roel

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 01:07

Oke, nu is het genoeg.
Dit loopt finaal uit de hand en wordt persoonlijk op
een onprettige manier.

Dames, Heren....beheers U !