Ziolette, jij wilt ook wel erg graag he? Ik ook en bied 77,50.
Ziolette
Geplaatst: 02-01-05 17:04
Simmie schreef:
Ziolette, jij wilt ook wel erg graag he? Ik ook en bied 77,50.
Yep idd, dus ik bied ook weer 80,- euro .
Sim
Geplaatst: 02-01-05 17:10
Nou, volgens mij gaat het dan nog tussen ons 2. Ik denk dat jij wel gaat winnen, maar ik probeer het nog even met een bod van 82,50.
Ziolette
Geplaatst: 02-01-05 17:15
Simmie schreef:
Nou, volgens mij gaat het dan nog tussen ons 2. Ik denk dat jij wel gaat winnen, maar ik probeer het nog even met een bod van 82,50.
Ik vind het wel grappig zo . Het is voor een goed doel anders was ik allang zo ver niet gegaan . Ik bied nu 85,- euro.
Anoniem
Geplaatst: 02-01-05 17:20
ik vind het heel mooi dat je met de dieren kunt praten...maar helaas word dit ook een beetje duur voor mij..anders had ik het heel graag gedaan..
Sim
Geplaatst: 02-01-05 17:22
Ziolette schreef:
Ik vind het wel grappig zo . Het is voor een goed doel anders was ik allang zo ver niet gegaan . Ik bied nu 85,- euro.
Ik ook, dus ik doe er nog 2,50 bij. 87,50
It's all in the name denk ik, heb even in je profiel gespiekt.....
Ziolette
Geplaatst: 02-01-05 17:24
Simmie schreef:
Ik ook, dus ik doe er nog 2,50 bij. 87,50
Eigenlijk gaan we veels te snel, we hebben nog tot 31/1 de tijd . Maar goed, 90,- euro (vriendlief kreeg net trouwens een hartverzakking en toen zaten we nog maar op 75,- euro ).
Sim
Geplaatst: 02-01-05 18:28
91,- Mijn vriend weet het nog niet, maar hij zal het geen probleem vinden omdat het voor Azie is. Zelf heeft hij ook al gedoneerd.
Tessake
Geplaatst: 02-01-05 18:45
is wel interesant geef je soms ook cursussen? heb ook zo een boek hier liggen over comuniseren met dieren maar denk dat het via een cursus veel leuker is hoe heb jij het geleerd? ik bied 95€
magic_lover
Geplaatst: 02-01-05 18:48
Tessake schreef:
is wel interesant geef je soms ook cursussen? heb ook zo een boek hier liggen over comuniseren met dieren maar denk dat het via een cursus veel leuker is hoe heb jij het geleerd? ik bied 95€
idd dat is ook wel een leuk idee
Ziolette
Geplaatst: 02-01-05 19:20
Ik bied 100,- euro.
Tessake
Geplaatst: 02-01-05 19:21
105€
Ziolette
Geplaatst: 02-01-05 19:25
Dan haak ik voorlopig af, mijn budget was eigenlijk al overschreden dus veel verder kan ik niet gaan . Mocht Jenna tijd over hebben om meerdere bokkers met een hoog bod te helpen dan hou ik me aanbevolen .
SheMellon
Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-05 22:26
Jeetje jongens
Ik zal nog wat gesprekken plaatsen zodat degene die het hoogste bod heeft aan het eind van de maand wat meer een idee heeft van hoe het ongeveer eruit ziet.
Dit gesprek heb ik gevoerd met een duitse herder waarbij kanker was geconstateerd. De eigenaar wilde weten wat hij er zelf van dacht.
Faust (vandaag 12 jaar) 25-9-04
1) Faust Gefeliciteerd ! Hoe gaat het met je ?
“ Ja dank je ! Ik ben moe, Ik ben op, Ik heb pijn aan mij spieren en gewrichten” “ Ik wil niet meer ”
2) Zijn er nog dingen die je wilt doen ?
“ Ik wil nog een de zee zien, ik wil gewoon op het strand liggen en naar de zee kijken ”
3) Waar heb je last van ?
“ Pijn in mijn spieren en gewrichten, ik ben haast te moe om te lopen ”
4) Heb je pijn in je hoofd ?
“ Het is de schudziekte, er zit wel iets in mijn hoofd maar ik denk niet dat het een tumor is ”
Dit antwoord doet me denken aan Parkison patiënten. Maar ik heb geen idee of dieren dit ook kunnen hebben ??
5) Hoe voelt je lichaam ?
“ Oud en moe ”
6) Hoe lang denk je nog te leven ?
“ Als het aan mij ligt niet lang meer ” “ een week, misschien 3 weken” “ elke dag is lang, maar ik ben nu nog bij Wilma ”
7) Hoe zou je willen sterven ?
“ Een prikje door de dierenarts ” “ Het liefst in de tuin liggend in de aarde ”
Faust geeft aan dat hij het liefst ook in de tuin begraven wil worden, ik vertel hem dat wel eens moeilijk is. Faust zegt “ dan maakt het me niet uit wat er verder met mijn lichaam gedaan wordt ”
8) Kan je Wilma een teken geven wanneer je wilt gaan ? Welk teken zal dit zijn ?
“ Ik denk dat Wilma het al weet maar er nog niet aan wil ”
“ Op de dag dat ik wil gaan geef ik haar een lik in haar gezicht en kijk ik haar aan ”
9) Ben je bang ?
“ Nee dat niet maar ik zal Wilma moeten verlaten ” “ Ik zal haar missen ”
10) Ben je wel blij dat je 12 bent geworden ?
“ Jawel, ik ben blij dat ik een leuk leven heb gehad, maar ik ben nu moe ”
11) Ben je verdrietig ?
“ Ja ik ben verdrietig dat ik dit leven moet verlaten maar ik kan niet meer ”
12) Kan ik iets voor je doen ?
“ Ja aan Wilma doorgeven dat het niet meer hoeft ”
13) Wil je Wilma nog iets vertellen of vragen ?
“ Bedankt voor alle goede zorgen, ik heb het altijd naar mijn zin gehad. We hebben samen lief en leed meegemaakt ” “ Hou je taai ! Ik hou heel veel van je en ik vind het vreselijk dat ik je moet verlaten maar het kan niet zo ”.
14) Heb je nog een boodschap voor Wilma ?
“ Ga door met leven en koop weer een pup en geef het net zoveel liefde als mij ”
Faust is een lieve goedzak die het altijd allemaal wel best heeft gevonden. Hij vind het prettig om op te vallen door zijn ‘goede gedrag ’. Hij houd van mensen en vooral van zijn ‘eigen mensen ’, hij begrijpt ze en wil voor ze zorgen . Faust zegt dat hij een prettig leven heeft gehad, hij heeft het altijd naar zijn zin gehad en kan met een goed gevoel terug kijken op zijn leven. Maar hij vind het best zo, hij is op en het hoeft niet meer voor hem. Hij vind het vreselijk jammer om deze wereld te verlaten maar hij beseft dat het op deze manier niet meer gaat . Faust beseft dat hij Wilma zal missen en hij weet dat Wilma het vreselijk vind om de beslissing te nemen. Hij geeft ook aan dat het van Wilma afhangt wanneer hij gaat . Zijn laatste wens is om nog eens de zee te zien, ik hoop dat deze in vervulling gaat voor hem.
Faust is een week later overleden. Hij bleek helemaal vol te zitten met gezwellen en w.s had hij idd een soort van Parkison door de kanker.
Btw Na deze actie blijf ik gewoon doorgaan met geld geven aan Azié. Er gaat dan een deel van de opbrengst wat ik krijg voor gesprekken naar Azié.
Ik heb dit geleerd van Irene Bras. Zij geeft hier idd cursussen in. Ik voel mezelf nog niet kundig genoeg om het andere mensen te leren. Maar ik zou eht wel leuk vinden. Dus wie weet
Genee
Geplaatst: 02-01-05 22:37
Heb je nog andere gesprekken..?
Ik kan helaas niet zo hoog bieden haha, maar ik zou wel graag wat meer willen weten..uit interesse.
SheMellon
Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-05 19:25
Vinden jullie het goed dat ik de veiling sluit op 16-1 ipv eind januari ?
Nog een gesprek met een overleden pony
Twinkel, merrie, overleden 12-10-04
Ik stel me voor aan Twinkel en vertel dat ik namens Marja kom om haar wat vragen te stellen. Twinkel zegt “ wat lief van marja !”
1) Twinkel hoe is het met je ?
“ Goed ik heb rust. Ik heb eindeloos gras en bomen om mij heen ”
2) Hoe heb je je overgang ervaren ?
“ Moeilijk, het was vervelend en plotseling, maar ik ben blij dat het gebeurt is. Ik had pijn en daardoor voelde ik mij eenzaam ”
Twinkel bedoelt hiermee dat ze zich eenzaam in haar pijn voelde. Ze voelde dat ze zou steven en wist dat ze dit alleen moest doen. Daarom zonderde ze zich af voor ze ging sterven.
3) Was je gelukkig oor je overleed ?
“ Voordat ik pijn kreeg en me vervelend voelde wel. Ik kreeg niet van iedereen aandacht maar dat was niet erg, van wie ik wel aandacht kreeg was belangrijk ”
4) Heb je pijn gehad ?
“ Ja maar nu niet meer ”
Ik vraag Twinkel waar het pijn deed en ik voel een pijn aan mij zijdes onder mijn ribben .
5) Ben je gelukkig nu ?
“ Ja ik heb vrede, het is hier lieflijk en rustig. Ik ben blij ”
6) Hoe was je leven voordat Marja in je leven kwam ? Vond je het prettig dat Marja je kwam verzorgen ?
“ Wel goed, er waren wisselende personen, dat vond ik niet eg maar echt een band met iemand had ik niet ” “ Jazeker, met haar kon ik wel een band opbouwen, zij was er voor mij. Dat vond ik lief !”
7) Kon je opschieten met andere pony’s ?
“ Niet echt, ik vond het nietsnutten en zij vonden mij ook niks, ik was klein ook al voelde ik me groot”
8) Heb je slechte ervaringen gehad ?
“ Ja hoor, zowel met mensen als met dieren maar daar heb ik mij doorheen geslagen. Ik laat me niet op mijn kop zitten . ”
9) Wat vond je leuk om te doen ?
“ Lekker gepoetst worden en achter geiten aanzitten ”
10) Waarom was je zo vaak afgezonderd van de groep ?
“ Ik hoefde er niet zo nodig bij te horen, ik vermaakte mij prima alleen. Bovendien vonden ze me niet leuk. Ik werd haarbal genoemd ”
Het is me niet helemaal duidelijk of ze zo door mensen of door de pony’s genoemd werd .
11) Vond je het fijn om tijd met Marja door te brengen ?
“ Ja zij is een van de weinigen met wie ik een band heb kunnen opbouwen. En toen moest ik weg .”
12) Wil je Marja nog wat vertellen ?
“ Dat ik van haar houd, bedankt voor de goede zorgen. Ga veder met het leven . Zoek andere pony’s op, je vind er eentje die heel speciaal voor je wordt . ”
Dobby91
Geplaatst: 04-01-05 12:37
Dat laatste gesprekje is dus mijn pony geweest, Elfje. Vind het echt super dat je dit doet!
Sim
Geplaatst: 04-01-05 18:53
105,25
Monster
Geplaatst: 04-01-05 19:25
wohw! ver boven mijn budget
Tessake
Geplaatst: 06-01-05 02:20
Simmie schreef:
105,25
zeg zo weinig over mij heen geboden je moest je schamen maar ik stop was eigenlijk al wat over mijn budget heen maar wilde het best wel graag en was voor een goed doel
maar als er ooit nog eens acties zijn gelijk deze of crusses worden gegeven pd me want vind dit erg interesant ben ook wel benieuwd hoe dit gesprek word dus zet het maar op bokt als het gaat
Sim
Geplaatst: 06-01-05 09:40
Ja, zo weinig. Ik dacht, de biedingen kunnen gedaan worden tot de 16e dus laat ik het nog even spannend houden. Kom op mensen, bied mee!