Eerste tussenstand giro 555: 2,7 miljoen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 11:18

Ik heb het zelf echt niet breed, maar ik heb wel wat overgemaakt. Dit is zoiets afschuwelijks, en echt genoeg geld zal er nooit komen vrees ik, maar als ik met een paar euro een verschil kan maken voor iemand dan eet ik er wel een oliebol minder om..

Menno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 11:20

Ik moet vandaag werken ivm de jaarafsluiting.

Het loon wat ik eigenlijk zou verdienen vandaag laat ik op Giro 555 storten Lachen

Ook heb ik al diverse gekeren gesms-ed naar 2020 en gedoneerd via hun website...

Ik las op diverse andere fora ook al dat mensen hun loon van deze week gingen gebruiken voor dit doel Lachen

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 11:24

Een collega had begrepen (geen duidelijke bron Knipoog ) dat er van elk gestort bedrag een X bedrag ingehouden wordt voor de bank. Is hier iets van waar of heeft iemand de klok horen luiden.....?

Vriendlief heeft ook al een bijdrage gedoneerd van ons maar dat valt natuurlijk in het niet bij wat ze nodig hebben maar alle beetjes helpen als is het maar 1 euro, 16 miljoen keer 1 euro is ook 16 miljoen euro.....

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 11:33

Volgens mij is het zo dat je tegenwoordig geld moet betalen als je geld contant wilt storten bij de bank. Dus zeg maar fysiek een briefje van 5 euro komt brengen tbv giro 555.
Er is al een oproep gedaan aan de banken omdat in dit geval niet te doen.

Menno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 11:44

De Telegraaf schreef:
Dagmar (7) en Luc (5) de Jager kwamen maandag van een koude kermis thuis toen zij geld hadden gestort op giro 555, dat ten goede komt aan de slachtoffers van de zeebeving. Ze hadden elk vijf euro uit hun spaarpot gehaald voor het goede doel. Hun moeder verdubbelde dat bedrag. Maar wat bleek: de Postbank bracht zes euro in rekening voor het storten.

'Omdat het een contante storting betrof, moest er zes euro worden betaald', zegt de verontwaardigde moeder. Een woordvoerder van de Postbank meldt dat dit standaard gebeurt bij storting op rekeningen van derden. 'Dat geldt dus ook voor giro 555.'

De directie van de Postbank is echter tot conclusie gekomen dat dit moreel gezien eigenlijk niet kan en heeft zijn medewerkers opdracht gegeven de zes euro niet meer in rekening te brengen. Wie vanaf nu geld stort op giro 555 kan dit gratis doen.

Als alle banken doen wat hun opgedragen is door het hoofdkantoor, kost storten op giro 555 niets extra Knipoog

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 12:00

Pfoe, net op de radio, het dodental is bijgesteld tot ruim 87.500 mensen Scheve mond

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 12:11

En dat stijgt nog wel flink gok ik Scheve mond

Menno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 12:15

Menno schreef:
Het loon wat ik eigenlijk zou verdienen vandaag laat ik op Giro 555 storten Lachen

Net even een rondje gelopen en al mijn collega's doen hetzelfde OK dan!

Ben er nu een sport van aan het maken zoveel mogelijk mensen over te halen zoveel mogelijk te laten storten... Bloos

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 12:18

Fitzroy schreef:
Volgens mij is het zo dat je tegenwoordig geld moet betalen als je geld contant wilt storten bij de bank. Dus zeg maar fysiek een briefje van 5 euro komt brengen tbv giro 555.
Er is al een oproep gedaan aan de banken omdat in dit geval niet te doen.

Alleen storten op een eigen rekening is gratis voor stortingen op een ander zijn rekening moet je betalen weet niet of dit bij iedere bank hetzelfde bedrag is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 12:35

Ik heb net 2 smsjes gestuurd naar 2020. Het is niet veel, maar alle beetjes helpen Lachen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 12:37

Het moederbedrijf waar ik bij werk verdubbeld iedere bijdrage die gegeven wordt, dus ik heb het via mijn bedrijf geregeld. Hoe meer geld er aankomt, hoe beter het is.

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 12:38

Menno schreef:
Net even een rondje gelopen en al mijn collega's doen hetzelfde OK dan!

Ben er nu een sport van aan het maken zoveel mogelijk mensen over te halen zoveel mogelijk te laten storten... Bloos

OK dan!

Wanneer volgt 'Menno's tussenstand' ?? Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 12:40

Wat zijn er toch vreemde mensen...
Nee, ze krijgen hun gezin, familie, of oude leventje weer terug met dit geld. Maar moeten we ze daarom in de open lucht, zonder eten, medicijnen, kleding en tussen de lijken laten leven?

Zullen we dat hier in NL eens doen?
Ben je ontslagen? Nou dan krijg je geen uitkering hoor, daar krijg je toch je baan niet mee terug?

Menno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 12:44

Sannah schreef:
+:)+

Wanneer volgt 'Menno's tussenstand' ?? Haha!

Ik weet niet wat mijn collega's verdienen... Verdrietig

Als ze maar meedoen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 12:46

MoonChloe schreef:
Zoo dat is wel erg veel!! Knap hoor, ik ga zelf niks overmaken Knipoog

Ik stoor me een beetje aan je reacties, besef je wel dat die smiley heel misplaatst is?

Net als dat topic over die man die zijn kindje mist, daar zeg je"rot voor hem"

Heb jij geen gevoel of weet je je gewoon geen houding te geven?

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 13:08

Ik ben ook niet iemand die constant geld overmaakt aan "goede doelen" juist helemaal niet....
Maar bij dit soort vreselijke gebeurtenissen kan ik niet anders doen dan geld storten....
Iedere euro telt in dit geval...

Morgenavond zit ik lekker aan de gourmet met al mijn familie en word er voor een kapitaal de lucht in gejaagd....daarna nog stappen met vrienden en er word behoorlijk wat geld weggefeest,taxi naar huis is al geregeld(veel) later lig ik weer in mijn bedje ,in mijn veilige huis, met mijn lief naast me.
De nieuwjaarsochtend begint met een champagneontbijt bij mijn ouders......

Dan vind ik vind het niet meer dan menselijk dat je met de "kerstgedachte" nog in het achterhoofd en de "goede voornemens" in het vooruitzicht,iets over hebt voor je medemens......
Stel je voor.....je hebt niets meer(geen familie,vrienden,geen plek om te wonen)

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 13:18

Ik denk eigenlijk dat elke Nederlander verplicht is om een bijdrage te leveren om deze mensen te helpen. Waarom? Omdat de wereld ons land ruim 50 jaar geleden ook heeft geholpen bij een ramp van een vergelijkbare omvang http://www.zeeuwsarchief.nl/newframe.ht ... chting.htm

Ik heb even zitten rekenen en het blijkt te kloppen: in 1953 kwamen er tijdens de watersnoodramp 1836 mensen om het leven in Nederland. Dat was in die tijd 0,02% van de totale bevolking. Op dit moment zijn de schattingen dat er alleen al in Indonesië ruim 45000 mensen zijn omgekomen. Ook dit is ca. 0,02% van de totale Indonesische bevolking. Waar ik eigenlijk naar toe wil is het volgende: in 1953 werd er door het binnenland en buitenland ruim 60,5 miljoen euro geschonken als financiële hulp. Voor die tijd echt een enorm hoog bedrag. Als je dit bedrag nou eens vergelijkt met wat er nu op giro 555 is gestort dan is het bedrag op giro 555 maar klein vergeleken bij het bedrag in 1953 wat ons land toen kreeg. Dus komop... geef een beetje terug aan de wereld wat de wereld 'onze' opa's, oma's, vaders en moeders 50 jaar geleden geschonken hebben zodat het bedrag op giro 555 een beetje in de buurt komt. Al is het 50 cent Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 13:19

faye schreef:
Ik stoor me een beetje aan je reacties, besef je wel dat die smiley heel misplaatst is?

Net als dat topic over die man die zijn kindje mist, daar zeg je"rot voor hem"

Heb jij geen gevoel of weet je je gewoon geen houding te geven?

wat is mis aan die reactie van rot voor hem Verward
is gewoon rot voor die man...

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 13:21

'Rot' is een beetje een understatement denk ik... Maar goed, Faye, niet iedereen uit zich op dezelfde manier Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 13:29

je hebt gelijk maar die smiley vind ik echt not done!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 13:31

pharagirlke schreef:
wat is mis aan die reactie van rot voor hem Verward
is gewoon rot voor die man...

Een kindje verliezen op zo'n vreselijke manier is heel wat meer dan "rot voor hem" maar goed, misschien drukken sommige mensen zich gewoon wat ongelukkig uit Scheve mond

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 13:32

Maarten, dat is nu precies wat ik bedoelde. Toen heeft de wereld ons ook niet laten zitten dus laten wij dat nu ook niet doen met deze grote natuurramp.

Maar ik denk dat het voor een deel ook te maken heeft met de verharding en de individualisering van de maatschappij. Ieder voor zich, enz enz.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 13:36

Ik kan me heel goed vinden in de reactie van Maarten.
Mijn opa en oma komen uit Zeeland en hebben de ramp meegemaakt. Die verhalen van hun over die tijd... Vreselijk! En dan is het hier nog geen tropische hitte met alle gevolgen van dien... Scheve mond
Ik heb dus ook een bedrag over gemaakt.

Edit: ik was dus bezig een bedrag te doneren en nu kom ik er achter dat die website moeite heeft met mijn achternaam... Lekker handig! Ik ga het dus maar op een andere manier doen!
Laatst bijgewerkt door Margreet op 30-12-04 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 13:36

@Fitzroy

Misschien wel, maar als je hier niet door geraakt wordt, moet je wel heel weinig gevoel in je lichaam hebben Scheve mond

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 13:41

Idd Ann, ik heb de afgelopen dagen heel wat tranen gelaten en dat doe ik niet snel.
Ik kan me dus ook niet voorstellen dat er mensen zijn die het niets doet.