Homopaar moet buitenlands kind kunnen aopteren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 20:28

Pinootje schreef:
Paul de Leeuw is een homo?? Bloos! Wist ik niet... Bloos

Where have you been on this planet? *LOL*

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 20:30

Haha idd Snowdon Tong uitsteken. Pinootje, dat je dat niet weet Bloos. Maar ik vind iig 100% zeker dat homoparen kinderen moeten kunnen adopteren. Heb al aan meerdere mensen uitgelegd. En ook bij mensen bereikt dat ze erover na gingen denken, en soms van gedachten zijn veranderd. Lachen.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 20:48

Ik moet ook wat bekennen: Heb er nooit bij stil gestaan dat het voor homostellen zoveel moeilijker was om een kind te adopteren... Sinds dit topic ben ik er eens over na gaan denken ... en eerlijk gezegd laat ik langzamerhand mijn droom varen om ooit nog eens kinderen in mijn eigen leven te zien opgroeien...

Het leven is al moeilijk genoeg en leuker wordt het er zo niet op

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 21:55

zoals paul de leeuw het heeft gedaan kan iedereen die door de screening heen komt het toch in feite doen? dat hoeft niet moeilijk te zijn lijkt me....

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 09:20

Denk dat het meer om het principe gaat dat heterostellen wel samen een kind mogen adopteren, en dat homostellen noodgrepen moeten gebruiken om een kind te kunnen adopteren. Eerst via één ouder, en dan in NL de andere ouder erbij.

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 16:01

snowdon schreef:
Where have you been on this planet? *LOL*

Euhmm van de Aarde Haha!

Tsja, ik heb niet zo op Paul de Leeuw (ben doof, en kan dus zijn programma's niet volgen Knipoog , wat ik dat dus niet zo erg vidn Tong uitsteken )

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 16:06

Ik vind het erg krom dat het niet kan. Er lopen mensen op deze planeet die verboden zou moeten worden om kinderen te krijgen, maar die poepen ze maar uit alsof het eieren zijn, en andere mensen zouden een moord doen voor een lief kindje uit het buitenland en worden compleet door de mangel gehaald (2 mensen in omgeving die geadopteerd hebben)
Ik vind het krom als een homopaar het niet mag en een heteropaar wel...........ook daarin moeten we een beetje met de tijd meegaan m.i.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 14:48

Ik vind dat het moet kunnen.

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 18:04

ruiterinrust schreef:
Ik zeg ook zeker niet dat zoiets gedoemd is te mislukken, maar ik vind wel dat een man-vrouw relatie het ideale plaatje is in beginsel.
Ik ken ook genoeg mensen die of door mams alleen of alleen door paps zijn opgevoed. En idd die mensen komen ook vaak wel op hun pootjes terecht. Maar dat neemt niet weg dat het een ideale situatie is imo.

Hier ben ik het wel mee eens. Een kind heeft in beginsel 2 ouders nodig een man en een vrouw. Dat bij heel veel kinderen dit niet kan door scheiding, ziekte etc is al erg genoeg. Maar denk dat het toch wel heel belangrijk is. Ik vind twee mannen met een kindje een beetje onnatuurlijk. Twee vrouwen lijkt mee ook niet wat maar dat is nog anders. Kinderen ontstaan nu eenmaal uit man en vrouw en niet op een andere manier.

KeeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 20:59

Ik wil toch nog even reageren. Ik heb het op internet nagezocht en minister Donner wilde invoeren dat homoparen niet meer via een omweg (één van de homo's adopteert het kind, na drie jaar kan het kind door de andere ouder erkend worden) een kind hoeven te adopteren. Ik kan niet vinden of dit intussen al gebeurd is. Wij moeten hier over twee weekjes over debatteren (provinciaal) en ik zou graag wat feiten weten, iemand die toevallig wel weet hoe het precies zit?