Waarom rijden mensen zo langzaam?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 21:03

Sibold: zie mijn reactie van 19.28 uur, derde alinea. Lachen

Ik zei dus over het in gevaar brengen van je medeweggebruikers: "Dat geldt overigens zowel voor overdreven 'pittig' rijden als voor overdreven 'truttig' rijden." En met truttig bedoel ik dan ook idd van die oude mensjes die graag mobiel willen blijven, maar door hun onverantwoorde rijgedrag net zo'n gevaar op de weg vormen als die lui die het altijd 'druk druk druk' hebben, ook als ze achter het stuur zitten.

ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 21:08

ik ben nou nog bezig met autorijlessen en dan vind ik het zo erg dat ik me aan de snelheid moet houden...
en dan zeg ik altijd maar hun gaan ook harder maar ik maag nooit harder Verdrietig

laatst reed ik op een 50 weg bijna 65/70 Schijnheilig }>
ik werd vriendelijk verzocht om iets zachter te rijden... pas maar op als ik dadelijk mijn rijbewijs heb }>

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 21:10

ik heb er een hekel aan als mensen hard rijden! ik ben al 3x bijna aangereden door een auto omdat hij met hoge snelheid aan kwam sjeezen

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 22:06

Ik hou me zoveel mogelijk aan de toegestane snelheid, omdat ik het ontzettend zonde van mijn geld vind als ik geflitst word.
Als iemand mij voorbij wil mag hij hoor, geen probleem. Als die het geld er wel voor over heeft.
Ik ben zelfs zo lief om op de 80 km weg bij ons af te remmen en plaats te maken als er weer eens een idioot in komt halen terwijl het eigenlijk niet kan en deze bijna frontaal op een ander rijd. Of is dat dan ook mijn schuld, omdat ik te langzaam (85) rijd zodat ik wel ingehaald MOET worden? Scheve mond\

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 22:49

Voor al die race-beesten op Bokt heb ik een dijk van een remedie: kom eens racen in de ex-Nieuwe-Ark-bus. Dat ding is namelijk niet vooruit te branden. Dan leer je het vanzelf af, gewoon omdat er niks door te rijden valt. Nog een tip voor alle race-beesten: volg vooral niet mijn voorbeeld door een Land Rover Discovery V8 te kopen, je verongelukt in de eerste de beste bocht. Voor Land Rovers heb je enige vlieguren ervaring nodig. Dit race-beest houd namelijk op z'n slofjes een BMW 735i bij. Heb namelijk ooit z'n blij gup op lopen jagen, hij perste er ongekende snelheden uit, die de Disco probleemloos bij hield. O.K., het was in een dorp, z'n top ligt absoluut hoger dan die van de Disco, maar hij kon me niet kwijt en dat irriteerde hem mateloos *LOL* *LOL*
Voor onbezonnen race-beesten: zorg dat je me niet op het verkeerde moment tegen komt, de Disco heeft geen kreukelzones en maakt dus uitsluitend gebruik van jou kreukelzone om tot stilstand te komen. Dit pakt er vervelend uit voor je, meeste auto's zijn er niet meer op gemaakt om Disco's tegen te komen, Disco's des te meer om anderen tegen te komen. Pas op voor de groene ovaaltjes }> }> }>

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 22:51

aaaaah als ik mijn Tigra ga verkopen stap ik denk ik over op een Land Rover Haha! }>
Ik heb ook een BMW tot mijn beschikking, daar ben ik soms nog gevaarlijker in!!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 22:55

Verander dan wel even grondig je rijstijl, anders kom ik Land Rover wrakken opkopen }> Zo'n Tigra kun je nog de hoek omgooien, probeer dat eens met een Disco, kun je gelijk de onderkant van de auto eens inspecteren.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 23:04

Citaat:
Op 2001-12-12 22:55, schreef ikke:
Verander dan wel even grondig je rijstijl, anders kom ik Land Rover wrakken opkopen }> Zo'n Tigra kun je nog de hoek omgooien, probeer dat eens met een Disco, kun je gelijk de onderkant van de auto eens inspecteren.

hahahahahaha Haha! Haha!
Vind ik een goeie!!! *LOL*

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 23:17

Ik noem het Peugeotje 106 van m'n moeder niet voor niets "cart"! Schijnheilig }>

Maar in de bestelbus van m'n vader, die ruim 3000 kg weegt door al het gereedschap e.d. dat er in ligt, rij ik heel anders. Punt 1 omdat dat ding gewoon niet hard gaat, punt 2 omdat ik veel slechter zicht heb (geen achterzijruiten, geen dode hoek spiegel Frusty ) en punt 3 omdat dat ding een enorme remweg heeft, je zet 'm echt niet zomaar stil. Afstand houden en zo ver mogelijk vooruit kijken dus (dat doe ik in die 106 ook trouwens).

Oh ja punt 4: ik krijg ruzie met m'n vader als z'n spullen door elkaar liggen achterin *LOL*

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 23:32

Karin, ik ben benieuwd, ik ga in januari mijn E rijbewijs halen, 12 jaar na mijn B. Kijken of ik echt een opfriscursus nodig heb.

Overigens is het niet zo dat ik (te) hard rijd omdat ik per se haast heb, maar ik houd wel van door rijden. Net als Bart, 10 a 20 km boven de toegestane snelheid, vind ik afhankelijk van de weg prettig rijden en dan hoef ik niet te jakkeren omdat ik te laat ben weg gegaan. Leg me maar uit waarom dat asociaal is. Als er iemand voor me zit op de linkerbaan die 120 rijdt, wacht ik tot hij/zij aan de kant gaat, zonder bumperkleven oid. Rechts inhalen doe ik nooit, ik heb er een bloedhekel aan. Maar zo zijn er wel meer zaken die me irriteren op de weg (caravans en vrachtwagens die inhalen met 2 km verschil bv?) en van doie laagvliegende BMW's. En uiteindelijk rijden we allemaal beter dan gemiddeld, toch Haha! Haha! Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 23:52

Ik zei dat ik het asociaal vind als je anderen in gevaar brengt met je rijstijl. Als de weg vrij is: prima, niets aan de hand, maar niet als er medeweggebruikers gehinderd worden. En dat geldt inderdaad ook voor inhalende vrachtwagens en caravans, die zijn ook irritant. Maar wat kun je er tegen doen? Als jij met een geïrriteerde tegenreactie komt, dan ben je zelf net zo asociaal. Ik hou op zo'n moment de eer liever aan mezelf, ik heb geen zin in reactie-op-reactie.

Ik zei ook dat ik zelf ook wel eens te hard rijd. Regelmatig zelfs, maar alleen als ik daar de ruimte voor heb. Op een provinciale weg waar je 80 mag zit je met niemand voor je ook heel snel op de 100 en dat gebeurt me dan elke keer. Ik heb dus niets tegen te hard rijden op zich, maar ik vind wel dat men het hier heel makkelijk rechtvaardigt: 'dit is nou eenmaal mijn rijstijl en anderen hebben zich maar aan te passen aan mij'. Sorry, maar zo werkt het niet, in ieder geval niet voor mij. Geven en nemen, en niet alles zelf opeisen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-12-13 00:02 ]</font>

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 10:03

Na dit hele topic doorgewerkt te hebben ook maar een reactie van mij.
Ik ben het grotendeels (helemaal) eens met Karin. Ik rij zelf 4 jr en in die jaren heb ik toch al wel een behoorlijke eigen rijstijl ontwikkelt. Ik rij graag, en als ik ergens bekend ben soms ook flink door. In het dorp hou ik me zo goed als altijd aan de snelheid (kan ook niet anders met al die drempels Schijnheilig ). net buiten het dorp moet ik echt opletten dat ik zelf niet zo'n snelheidsduivel ben, dan rij ik echt flink door. Als ik onbekend ben probeer ik me aan de maximum snelheid te houden. Op de snelweg daarentegen rij ik meestal wel zo'n 10 tot 20 km te hard.
En ja waarom mensen te zacht rijden... Omdat ze bang zijn, een bril nodig hebben, eigenlijk niet meer achter het stuur horen of omdat ze de weg zoeken (dat laatste overkomt mij soms, en ja dan rij ik langzaam)

PUCK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 10:13

Ik lees met stomme verbazing de reacties op dit topic. Hoezo haast? Dat doe jezelf aan en daar moet je een ander niet mee lastig vallen. En 60 op polderwegen is een wijs besluit, enig idee hoeveel fietsers er doodgereden worden, JUIST op die rustige polderwegen? En (ja daar ga ik weer) als jullie buiten rijden met je paard, vind je het dan ook fijn om zulke snelheidsduivels tegen te komen? Truttig is een ander uiterste maar die maximum snelheden zijn er niet voor niets in een druk bevolkt land als Nederland. Sta eerder op, ga vroeger van huis. Dat is gezonder voor iedereen en met name je medeweggebruikers!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-01 11:20

Heeft er niets mee te maken, vroeger weg gaan. Ik rij gewoon graag door. Maar het hangt er dus wel vanaf waar. Ik ga heus niet door een drukke straat hard rijden ofzo en al helemaal niet op polderwegen. Weet je waarom? Omdat daar veel dieren lopen, katten, hazen etc. En daar pas ik dus erg voor op, ik wil geen dier onder mijn auto. En ook voor fietsers rem ik keurig af en al helemaal voor paarden (daar rij ik soms echt heel langzaam langs). Dus lees mij alsjeblieft niet de les voor over autorijden, ik heb sinds een ruim jaar mijn E en ik had toen 4 jaar mijn rijbewijs. Ik ben in 1x geslaagd en kreeg een compliment over mijn rijstijl. Dus... Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 11:22

eerder op staan doe ik niet, ik moet op tijd naar bed op niet te vroeg op staan. DAn krijg ik slaap te kort en dat is bij mij hetzelfde als met een glaasje op in de auto stappen. Veel te gevaarlijk. Ik heb altijd haast, kan ik niets aan doen. Ik verlang naar een periode dat ik het minder druk heb, dat ik lekker parttime kan werken en me eens een dagje kan vervelen...

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-01 11:43

Nou ik heb 1 dag vrij, maar ik verveel me nooit!! *LOL*

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 12:12

Ik ben het met beide argumenten die hier worden aangedragen eens. Hardrijden waar het niet kan daar kan ik niet tegen en doe het zelf ook niet. Ik ben blij dat ik leef en wil dat ook zo houden! Haha! Ik zit altijd te schelden als ik een tegenligger zie inhalen en waarvoor ik op de rem moet. Dan wordt ik zo kwaad dat hij/zij mij zou betrekken in een mogelijk ongeluk met dodelijke afloop. Ik wil graag beslissen over mijn eigen leven!!

Waar het kan (ok, en dit is ook betrekkelijk. De één vindt dat het wel kan en de ander niet...) rijd ik ook vaak harder dan de toegestane snelheid (tenzij ik weet dat er gecontroleerd wordt Haha!). ongeveer 10 of 20 km te hard omdat ik 100 een lekkere snelheid vindt. Hetzelfde geldt voor de snelweg. Maar als ik dan een auto tegenkom die 120 rijdt bij het inhalen van een vrachtwagen bijvoorbeeld, dan blijf ik netjes wachten tot hij/zij heeft ingehaald. Het heeft toch geen zin om te seinen of te kleven (bovendien is kleven strafbaar sinds kort!) omdat het alleen maar agressie opwekt. Ik weet namelijk van mijzelf hoe kwaad ik kan worden op iemand die kleeft. Mocht diegene nou links blijven rijden terwijl het rechts vrij is dan ga ik nog niet kleven, maar ga naar rechts (maar haal niet rechts in). Bijna altijd heeft diegene dan door dat ik er langs wil en gaat ook netjes naar rechts. Werkt bij mij perfect.

Oh oh oh, wat ben ik toch weer netjes Schijnheilig

En als ik hard wil rijden dan rij ik in een half uurtje naar de Duitse grens en na het bord * Deutschland * trap ik hem op zijn staart!!! HEERLIJK!!!!! Party!! met 180 over de snelweg en geen auto in de buurt. Dan vind ik dat het kan!! Hmmm... ik denk dat ik zo maar eens een tochtje naar Duitsland ga maken om te kijken hoe snel mijn nieuwe auto nu werkelijk is Haha!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Maarten op 2001-12-13 12:22 ]</font>

mdev

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 12:49

Citaat:
Op 2001-12-13 12:12, schreef Maarten:
...
En als ik hard wil rijden dan rij ik in een half uurtje naar de Duitse grens en na het bord * Deutschland * trap ik hem op zijn staart!!! HEERLIJK!!!!! Party!! met 180 over de snelweg en geen auto in de buurt. Dan vind ik dat het kan!! Hmmm... ik denk dat ik zo maar eens een tochtje naar Duitsland ga maken om te kijken hoe snel mijn nieuwe auto nu werkelijk is Haha!
...

Haha! Haha! Haha!
Het stuk van de A1 dat langs Bremen loopt is een drie-baans weg, en als daar 'snachts de borden uitgaan, kan je daar ook behoorlijk op blazen...

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 21:50

sluit me helemaal bij Puck aan.
Moet wel zeggen heb enige jaren een Peugeot 405 GTI gehad, idd had ik toen een pittige rijstijl, maar nooit onverantwoord, heb ook pas in 25 jaar 1 bekeuring gehad.
Heb nu een Mithubishi L 200 vierwieldrive, bepaald geen snel type, dus rij nog rustiger, heb echt geen haast meer, kan ook niet. Bevalt me echt heel erg goed. Binnen de bebouwde kom rijd ik echt niet harder dan 30/40 km per uur, je zult maar een kind onder je auto krijgen.
Ik denk dat het verstand pas met de jaren komt, dus er is voor velen nog hoop

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-01 11:03

Ach zolang je maar nadenkt waar je harder rijdt. En je moet nooit iemand onder je auto krijgen, ook niet als je 30 rijdt, dan loopt het nog steeds niet leuk af voor diegene hoor. Een beetje onzin om te doen alsof je meer kans hebt om iemand onder je auto te kijgen als je harder rijdt. Mijn vorige baas reed ook zo en ik ken heeeeel wat mensen die veel ouder zijn dan ik die precies zo rijden, dus of het 'verstand' met de jaren komt....vraag het me af! Haha!

Pugi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 19:35

Ik erger me dus ook dood aan al die langzame slakken op de weg, als je de bloempjes in de berm zo mooi vind en in 1 keer stopt op een 80 kilometer ben je wat mij betreft niet helemaal wijs.
Die langzame zondagsrijders zijn helemaal gefixeerd op de bloempjes in de berm, de diertjes in het land en het mooie uitzicht en letten dus totaal niet op de snelhei en de medeweggebruikers.Ik irriteer me hier dus echt dood aan Boos!
laatst reed ik op een 80 km weg, zit er z'on grijze voor me met 60 km per uur Boos! kill,kill,kill en natuurlijk hardstikken druk dus ik kon niet inhalen, komen we dus van een 80km. in een 50 km zone met flitsplalen.Rijd die sukkel wel gewoon 60 kilometer door en wordt geflitst, ik heb me rotgelachen net goed !!!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 16:52

Ik denk dat het te druk is op de weg, dat iedereen elkaar zo in de weg zit. Ik zo het overigens verschrikkelijk vinden om iemand onder mijn wielen te krijgen. En daar kun je niet altijd iets aan doen. Ik hoop dat mij dat nooit zal overkomen. Maar daar waar het kan, rij ik hard. Overigens, als ik honden of kinderen langs de straat zie, rem ik op voorhand af. Je kunt het namelijk nooit weten he.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-01 19:45

BartVB schreef:
Pittige rijstijl van Maartje.. Hmm.. Kan in iedergeval zeggen dat je niet snel in slaap zal vallen als je bij haar in de auto zit (waarschijnlijk vooral omdat je dat niet durft Knipoog).

BTW mensen die agressief rijden (als ik normaal doorrijd, 140 op de snelweg b.v.) kan ik dus echt HEEL slecht velen.. Of van die gasten die nog ff snel rechts in proberen te halen. No way Haha! Of ja, soms, als er achter ons geen verkeer zit..

Maar goed, als mensen zich netjes aan de snelheid houden is dat hun feestje, ben ze soms zelfs dankbaar, scheelt mij weer het risico op een snelheidsovertreding... Haha!

[edit]
BTW ik vind dat mensen die 70 in de bebouwde kom rijden enzo maar eens een anti-slip cursus moeten doen.. Je wordt echt niet blij als je ziet hoe ongeloofelijk lang het duurt voor je auto stil staat en hoe laat je reageert..
[/edit]

Ik zat dit nog eens te lezen, en eigenlijk kan ik mijn ogen niet geloven dat jij dit schrijft, Bart. En ik denk dat IEDEREEN die weet hoe jij rijdt, begrijpt wat ik bedoel!!! Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel
Als er iemand levensgevaarlijk rijdt ben jij het wel! Schijnheilig

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 19:52

op de snelweg is dat pas irritant.
waar je 120 mag en dan heb je er mensen bij die 70 rijden: levensgevaarlijk.
das leuk tijdens je autorijles Haha! instructeur vloeken }>
ik heb nog niet eens mn rijbewijs en heb nu al een hekel aan die zondagsrijders Haha!
toedeledoki
gillian

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 20:01

Ik zat dit nog eens te lezen, en eigenlijk kan ik mijn ogen niet geloven dat jij dit schrijft, Bart. En ik denk dat IEDEREEN die weet hoe jij rijdt, begrijpt wat ik bedoel!!! Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel
Als er iemand levensgevaarlijk rijdt ben jij het wel! Schijnheilig
[/quote]

Ja dat hebben we wel gezien toen we met z'n allen van de stal (waar Jur en Razinda staan) naar het huis van Maartje reden, wat een stelletje idioten!!! Kan me niet meer herinneren wie de grootste idioot was Haha!

Daarbij vergeleken reed ik eigenlijk nog rustig als ik er zo over nadenk!!! En het mooie was nog dat iedereen eigenlijk tegelijkertijd op de parkeerplaats stond!! *LOL*