Citaat:
Op het moment dat je je een slaaf van je dier gaat voelen, dan ben je verkeerd bezig en kun je beter een andere hobby gaan zoeken. Dieren hebben zorg nodig en daar kies je voor, daar moet je dan niet later over gaan klagen, dan had je er maar niet aan moeten beginnen.
Ik hoop niet dat je hier op mijn opmerking van "slaaf voelen" doelt want dat woord was niet negatief bedoelt. Het is natuurlijk wel een negatief woord maar ik gebruikte het om aan te geven dat er gewoon een hoop moet gebeuren, met de nadruk op moet. Geldt ook voor mijn huishouden en mijn kinderen. Ik geloof niet dat er door iemand hier echt geklaagd wordt maar af en toe mopperen mag best, je kan iets nog zo leuk vinden, er zitten altijd wat minder leuke kanten aan. En, ergens voor kiezen betekent niet dat je het dan elke dag geweldig vindt. Ik rij graag paard maar soms heb ik geen zin, ik ben gek op mijn kinderen maar ik ben ook blij als ze naar school zijn (even rust) en ga zo maar door. Zo heb ik ook weleens geen zin in de zorg voor de dieren en toch ben ik nog steeds heel blij met mijn dieren bij huis. De nadelen wegen bij lange na niet op tegen de voordelen. En ik zou het nog steeds niet anders willen.