Stelling: in dienst van je dier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maatje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 18:57

'in dienst van' vind ik een wat vreemde/extreme formuelring, maar het is wel zo dat eeen dier niet bepaald kiest voor het leven dat het leidt..
Ik probeer dan ook zo veel mogelijk aan het welzijn v/h dier te denken: op zo'n manier dat alles wat ik doe/laat zo dicht mogelijk bij zijn 'natuurlijke leven' blijft ( ik hecht bijv. veel waarde aan veel ruimte en beweging voor een paard ).

Laura, als je het tegen mij hebt: ik houd je eraan hoor..!

( zelfs een kraan opendraaien -de slang ligt al in de waterbak..- schijnt voor sommigen al teveel moeite te zijn)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 23:11

Ik heb het geluk dat ik bij mijn instructeur op stal sta en die vertrouw ik nog meer dan mezelf Haha! .
Ik kan dus met een gerust hart een dagje zeggen: ik kom niet want ik heb een verjaardag of een etentje o i d.

En op vakantie is gelukkig ook geen probleem: even van te voren bespreken met mijn instructeur en hij wordt 3 weken doorgetraind.

Ik snap best wel dat je dat niet zo makkelijk kunt doen als je je paarden aan huis hebt maar wat Madelein zegt is ook waar:" waar een wil is, is een weg".
Dus al zouden we zometeen op de Veluwe wonen, dan gaat Fitz nog steeds een paar weken naar mijn instructeur.
Vakantie is ook belangrijk in het leven .....

En als mijn instructeur zelf op vakantie gaat, wordt het netjes met zijn vader en met ons, de 2 pensionklanten geregeld.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 09:48

Citaat:
Op het moment dat je je een slaaf van je dier gaat voelen, dan ben je verkeerd bezig en kun je beter een andere hobby gaan zoeken. Dieren hebben zorg nodig en daar kies je voor, daar moet je dan niet later over gaan klagen, dan had je er maar niet aan moeten beginnen.

Ik hoop niet dat je hier op mijn opmerking van "slaaf voelen" doelt want dat woord was niet negatief bedoelt. Het is natuurlijk wel een negatief woord maar ik gebruikte het om aan te geven dat er gewoon een hoop moet gebeuren, met de nadruk op moet. Geldt ook voor mijn huishouden en mijn kinderen. Ik geloof niet dat er door iemand hier echt geklaagd wordt maar af en toe mopperen mag best, je kan iets nog zo leuk vinden, er zitten altijd wat minder leuke kanten aan. En, ergens voor kiezen betekent niet dat je het dan elke dag geweldig vindt. Ik rij graag paard maar soms heb ik geen zin, ik ben gek op mijn kinderen maar ik ben ook blij als ze naar school zijn (even rust) en ga zo maar door. Zo heb ik ook weleens geen zin in de zorg voor de dieren en toch ben ik nog steeds heel blij met mijn dieren bij huis. De nadelen wegen bij lange na niet op tegen de voordelen. En ik zou het nog steeds niet anders willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 18:42

Percy, die opmerking ws meer in het algemeen bedoed. Zoals jij het beschrijft voel je je geen slaaf, ik ook niet trouwens. Het enige wat ik bedoel is dat je het moment dat je je wel een slaaf gaat voelen van het dier en teveel dingen eigenlijk teveel moeite zijn, dat je op dat moment beter een andere hobby kunt zoeken.
Jij hebt dat moment nog niet gehad en ik ook niet.
Tuurlijk zit het soms tegen en vaak worden mogelijke fijne momenten verpest door omstandigheden als het weer of andere mensen of zoiets, meestal niet door het dier zelf.