Borstverkleining, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 12:41

Onassa schreef:
Nou, mijn wederhelft las het laatst bij de aotheek dat ze die operatie en ook operatie's van flap oren uit het hele ziekenfonds pakket willen halen.
Dat zou ik dan sowieso eerst effe overleggen met de huisarts.

Die weet dat ook niet; lees de polisvoorwaarden van je ziektekostenverzekering erop na. Daar staat precies in wat wel en niet vergoed wordt. Bel evt met de maatschappij om na te vragen welke veranderingen ze volgend jaar willen doorvoeren.

Waarschijnlijk gaan de cosmetische ingrepen zoals flapoorcorrecties er idd uit, maar.. een dergelijke borstverkleining als hier wordt besproken is niet meer cosmetisch te noemen; dat is een medische indicatie (je hebt zware klachten agv de borstomvang) en dan wordt het nog steeds vergoed hoor.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 12:51

Heb ook zo'n operatie laten doen, in 2002.
Het duurde minstens een jaar voordat ik werd geholpen, maar heb geen dag spijt gehad dat ik het heb laten doen.
Mijn littekens zijn nu praktisch onzichtbaar (sleutelgat ipv anker trouwens), en najeuk vanwege onderliggende helende zenuweindes is ook voorbij.

Mijn lichaam is een stuk plezieriger om te hebben na die operatie. Ik had een dikke 75G, en loop nu rond met een D-cup. Het is nog steeds niet karig, maar wel in verhouding tot de rest van mijn ronde ( Verdrietig ) lichaam.
Ik zat laatst toevallig zonder beha op de pony van mijn buurmeisje, en had helemaal nergens last van. Terwijl ik voor mijn operatie nog geen 3 passen kon hardlopen zonder Berlei-sportbeha...
Als je last hebt van je grote omvang, moet je er lekker wat aan laten doen. Het is mij iig heel goed bevallen

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 14:01

Ik ontdek vanmorgen een knobbeltje in mijn borst.
Moet vanmiddag naar de dokter.
Helaas een vervanger omdat mijn eigen arts op vakantie is.
anders had ik het gelijk eens kunnen vragen.
Maar eerst dit maar eens na laten kijken.

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 14:21

Mijn moeder is 62 jaar en heeft het afgelopen februari laten doen.
Zij had cup GG en idd al jaren last van haar schouders en nek.
Het viel haar mee de operatie alleen als je wat ouder bent geneest het allemaal wat langzamer.
Er lag een vrouwtje van een jaar of 25 bij haar op de zaal en die genas veel sneller.

Zij heeft er dus absoluut geen spijt van en zegt ook, ik had het 10 jaar eerder moeten doen.
Ik was in okt in Spanje bij mijn ouders en ze zei... oh heerlijk om op het strand te liggen zonder doekjes onder je borsten want ze waren altijd aan het smetten.

Zij gaf als opmerking: Meis als ze ooit groot groeien, laat het dan doen, het valt 100% mee en al die ellende die je had wegen niet op tegen even pijn.
Ik heb gelukkig cup C/D maarja je weet nooit hoe ze groeien hahahahahaha

Dus ga er voor .... en dat even ongemakkelijke gevoel weegt idd niet op tegen alle ongemakken.

Heel veel succes en laat weten of je heb heb gedaan en hoe he tis gegaan.

YetiKukcal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 17:35

Wie weet kan Georgina je meer vertellen Haha!

He flauw, bah.

Je moet t gewoon doen, het is belangrijk dat je trots kunt zijn op jezelf en je lichaam.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 20:20

Volgens mij was dat geen VERKLEINING Knipoog Haha!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 20:43

ik heb een verkleining laten doen,
zat dus met hetzelfde probleem als jou,
75/65 E/F
bij maatje 34/36..

ik werd snel geholpen en ben er nu erg blij mee !!!

je mag me best meer vragen hoor..

ik heb de pijn(die overigens erg mee viel)voor lief genomen !!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 22:39

Ik heb inmiddels het verzekeringstechnische deel uitgezocht.
De cosmetische ingrepen gaan idd uit het ziekenfonds, maar medisch noodzakelijke ingrepen blijven vergoed.
Mijn huisarts gaat disndag mijn rug onderzoeken, en aangezien ik al meerdere keren fysiotherapie voor dit probleem gehad heb zal dat weinig moeilijkheden opleveren.
Ik hoop dat ik in de zomer geopereerd kan worden, zodat ik niet al te veel van school hoef te missen.

Onassa, dat is niet zo mooi meis!
Morgen meteen weer naar de dokter gaan hoor!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 12:44

Nou, vanochtend bij de dokter geweest.
Ik krijg de operatie volledig vergoed van het ziekenfonds, dat scheelt alweer.
Ik moet nu even ziekenhuizen af gaan bellen over hun wachtlijsten.
Als ik een keuze gemaakt heb, stuurt mijn huisarts de verwijsbrief.
Ze heeft niet naar mijn borsten gekeken, volgens haar doet de chirurg dat.
Ze bleef maar zeuren over littekens, wat een gezanik toch.
Ik heb dit besluit heus niet in een opwelling genomen.

Weten jullie misschien of je ergens tevredenheidsonderzoeken vandaan kan halen ofzo?
Bij patiëntenverenigingen misschien?
Ik wil me namelijk niet zo maar even open laten snijden.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 13:59

ik had geluk,
ik ging naar tilburg toe,
daar was net een nieuwe chirurg komen werken,
die had jarenlange ervaring maar werkte eerst ergens anders in nederland,
ik heb me toen bij hem op de wachtlijst laten zetten,3 maanden later werd ik al geholpen !!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 16:30

Dat is idd mazzel.
Ik wil graag in de zomer geholpen worden, zodat ik niet te veel van school hoef te missen.
Maar of dat te regelen is...
Eerst maar eens een goede chirurg vinden.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 16:37

Tja, over die van mij was ik heel tevreden, maar ja, da's een beetje ver weg voor jou *LOL* . (Ik had dr. Van Rappard, Catharinaziekenhuis in Eindhoven. Later zag ik hem ineens op tv bij Ingang Oost ofzo).

Het ligt ook een beetje aan je gestel en je huid hoe de operatie uitvalt. Mijn littekens zijn niet de mooiste, maar ik heb zo'n zachte huid dat dat ook niet anders kon. Niet dat het vreselijk is om aan te zien, hoor, zo erg is het nou ook weer niet Knipoog . Ook ik werd daar tot in den treuren voor gewaarschuwd, maar ik was vastbesloten en ik heb er nooit een nanoseconde spijt van gehad Lachen .

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 16:56

als afstand geen probleem is. in het slingeland ziekenhuis in doetinchem (bij arnhem) is net een plastisch chirurgen gestart, en is de wachtlijst niet zo lang..

maar wel fijn dat je het vergoed krijgt!!!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 17:01

Het maakt voor de verzekering en de huisarts niet uit waar ik me laat opereren, het mag in heel NL, en als er lange wachtlijsten zijn mag ik zelfs naar het buitenland.

Doetinchem is niet te ver weg, maar dan lig in bij mijn schoonloeder in de stad...Lips are sealed

tiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:01

ik heb het zelf niet meegemaakt en ik ken ook niemand ide het mee heeft gemaakt. ik wens je iig heel veel suc6 en ik hoop voor je dat het is wat je wil.
ikzelf ben nu 15 en heb nu al 70 E ik heb er nu nog niet zo veel last van gehad maar ik hoop dat als ik er veel last ik het ook kan laten doen en het dan ook vergoed is in het ziekenfonds. als ik het zou laten doen wacht ik iig tot m'n borsten uitgegroeid zijn.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 14:32

Dat lijkt mij idd een goed idee Tiene.
En wie weet krijg je er wel nooit last van.Lachen

Weet er echt niemand waar ik tevredenheidsgegevens ogf slaginsgpercentages vandaan kan halen?