Kijken voor een huis!!!+verslag+foto's!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

claudia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 16:35

Inderdaad Bart.... Kabel daar kiest Maarten voor!! *LOL*

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 20:41

ikke weet het lekker ook Haha!

Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-01 00:48

Tja.... het is dus het kleine huisje geworden. De reden dat ik dit huisje verkies boven de bungalow in Smilde is dat dit huisje veel landelijker gelegen is en in een veel leukere buurt ligt dan de bungalow. Het huisje ligt naast een monumentale boerderij midden in het kleine dorp Benneveld. Ik heb gewoon het idee dat het veel leuker is om te wonen in een dergelijk klein dorp dan in een luxe bungalow naast evt mensen van 65+ die mogelijk op stand leven. Het klinkt leuk, een bungalow in het bos... maar toch... ik vind het heel belangrijk om een stukje sociaal leven om mij heen te hebben. Daar komt bij dat het huisje veel meer weg heeft van mijn droomhuis (het huisje is uit eind 19e eeuw!!) dan een bungalow uit de jaren 70. Het was net een blokkendoos!! Bovendien lag dit huis niet echt landelijk. Het lag in het buitenste deel van Smilde. Bovendien was het mij gewoon veel te groot, ik moet dan namelijk veel te veel schoonhouden en met een klein huisje van 6 bij 6.5 is dat een stuk makkelijker *LOL*

Een ander punt was dat het in Benneveld veel makkelijker is om een paard dicht bij huis te hebben. Het dorp bestaat voornamelijk uit boerenbedrijven dus het lijkt me erg makkelijk om eventueel in de toekomst een stalling voor Jelka te regelen die nota bene op loop-afstand is. Who knows... misschien hebben mijn toekomstige buren wel de ruimte voor een paard!! Haha!

Het huisje in Benneveld is gewoon van alle gemakken voorzien. Zoals ik al eerder zei heeft het zelfs kabel!!! *LOL* Dus wie weet kan ik nog internetten via de kabel ook met uitzicht op de landerijden en een monumentale boerderij. Wat wil je nog meer!! Haha!

Ik ben dus heel blij met mijn keuze en ben nu druk bezig met het inrichten (virtueel!!) van mijn toekomstige huisje. Maandag ga ik weer kijken en de dingen doorspreken met de verhuurder. Ik ga dan nog meer foto's nemen en hopenlijk heeft mijn broertje tegen die tijd de pc weer in orde zodat ik alle foto's die ik gemaakt heb tijden mijn huizen-search kan plaatsen op bokt!! Party!!

Per 1 januari kan ik er dus in. Er moet nog veel gebeuren voor die tijd. Meubels kopen, oude meubels opknappen etc....!! Maar ik heb er zin in.

Later meer en misschien met foto's!!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 00:51

Gaaf!!!!! Gefeliciteerd!!! Ach ik ben toch klein en smal, dus ik neem niet zoveel ruimte in beslag als ik blijf bokt-logeren *LOL*

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 00:54

Tja, dus mis gegokt.. maar goed.. ik ben in ieder geval erg blij voor je. 't Is en blijft niet ver weg.. Ik kan me voorstellen dat je er erg veel zin in hebt. Lachen Wat meubels betreft, mocht je nog iets specifieks zoeken.. geef dan effies een gil. Ik ga zeer waarschijnlijk binnenkort ook verhuizen en neem dan veel van die inboedel over.
Ik ben reuze benieuwd naar de foto's en hoop dat je snel gesetteld bent, want ja, zeg nou zelf... 1 januari duurt niet erg lang meer.

Joleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 09:40

Leuk man!! Gefeliciteerd! Party!! Party!! Party!!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 12:18

Ohkee.....waar ligt benneveld, als ik vragen mag Bloos (ik drents? hoezo? Schijnheilig )

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 12:30

Rieja toch, ken je provincie! Het ligt ongeveer in de driehoek Geesbrug - Witteveen - Erm, dat zou jij toch moeten weten... Haha!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 18:44

Oh, in dat deel van drenthe ben ik niet zo bekend, maar bij Witteveen dan snap ik het wel ongeveer. (ik wist btw ook niet van het bestaan van Geesbrug - ik ken Geeuwenbrug en ik ken Gees, daar houdt het mee op - ik ga er maar vauit dat Geesbrug in de buurt van gees ligt -Je hebt daar iig btw wel h'e'ele mooie bossen om in de rijden.
Haha! De topo van de basisschool is bij mij nooit helemaal doorgekomen.....
Maar da's nog best wel ver van mij, smilde was dichterbij geweest.

Orri Bedankt!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rieja op 2001-12-08 21:05 ]</font>

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 10:52

Gefeliciflipstaart Maarten !
Veel geluk in je nieuwe woning !

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-01 22:47

Nou.... ik ben vandaag weer wezen kijken bij mijn toekomstige huis en het wordt steeds leuker. Vandaag was ook de echtgenoot aanwezig van de vrouw die mijn woensdag het huis liet zijn. Een geschikte kerel waar ik gelijk zoiets bij had van "ja... jou mag ik". Echt een no-nonsens type. Tijdens een bakje koffie werd een en ander besproken. Als eerste zei mevrouw Mager (wat een geinige naam trouwens *LOL* ) "nou..." *knipoog* "wat wil je allemaal gaan verbouwen??" "nouhou..." zei ik "nu u er toch zo over begint... ik zou heel graag een ander keukenblok willen hebben omdat dan mijn vaatwasser die ik voor 75 piek op de kop heb weten te tikken dan beter kan plaatsen". Dit bleek absoluut geen probleem! Party!! Ik had het er toen nog met hun over dat ik graag van de bovenverdieping twee apparte kamers wilde maken en dat ik dat d.m.v. een kastenwand wilde doen, maar toen ik eenmaal door had dat ze zo makkelijk over verbouwen spraken dacht ik "even een balletje opgooien". "Ik kan natuurlijk ook een wandje erin zetten!" No problemo kreeg ik te horen "we hebben achter genoeg planken staan, je gaat je gang maar." Ik stond echt verbaasd te kijken met in mijn hoofd de gedachte "is dit waar?? Mag ik gewoon het huisje verbouwen naar mijn eigen smaak???"

Na het opmeten ben ik nog even naar buiten gegaan voor de foto's (deze zullen morgen geplaatst worden.... dan is het mijn foto-avond! *LOL* ) Ik sprak dus nog met mijn 'huurbaas' en hij vertelde mij al zijn plannen voor zijn huis en de tuin. Hij was nog bezig met een mooie boerentuin aan te leggen (waar ik uitzicht op heb Haha! ) en het was de bedoeling dat er een zwembad (!!!!) zou komen. Ik denk dat ik maar heeeeeeeel goede vrienden met hun moet gaan worden! Haha! Verder kreeg ik te horen dat als ik zin had om in de boomgaard te gaan zitten ik dat maar gewoon moest doen Party!! Pffff.... ik heb het gevoel dat dit een lot uit de loterij is. Ik hoop niet dat ik jullie nu allemaal jaloers maak! Schijnheilig

Maar goed.... morgen volgen dan eindelijk de langverwachte foto's. Ingescand, dat wel (ik heb vandaag een aantal foto's gemaakt met een gewoon toestel, vandaar...). Broertjelief heeft nog steeds de pc met het bewuste programma nog niet klaar! Verdrietig

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 08:55

Maarten, het is wel weer duidelijk: Drenthe is the place to be!
Leuk voor je dat het zo goed klikt! Nou, en dat paardje ergens kwijtraken zal ook zo'n probleem niet worden! Knipoog

Als er een house-warming is hoor ik het wel he?! Party!!

Hoever is het trouwens rijden van Benneveld naar Veendam? Voor mijn gevoel is dat nog wel even rijden, toch? Verward

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 12:10

Drenthe rulez!! Knipoog Knipoog Enne, die housewarming, daar wordt ik ook graag van op de hoogte gehouden..... Party!!

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 14:28

Heej
Waar blijven de foto's Haha! Haha! Haha!
Ben zeeeer benieuwd!!!

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-01 21:22