Bush of Kerry - Poll!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bush of Kerry!?!

Poll eindigt op

Bush
14 (8%)
Kerry
154 (91%)

Totaal aantal stemmen: 168

Menno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 14:05

Siempie schreef:
Dus Bush is voor jou de beste kandidaat? Waarom?

Kun je het stukje quoten waar ik dat zeg?

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 14:05

Menno, negen van de tien mensen zullen het ervaren als kiezen tussen twee kwaden, of op zijn minst één kwade en één potentieel minder kwade. Natuurlijk zouden deze mensen er ook voor kunnen kiezen om niet te stemmen, maar de kans om dan in ieder geval tegen die hele kwade te stemmen is dan verkeken... Véél mensen zullen straks naar de stembus gaan omdat ze willen voorkomen dat Bush nog vier jaar oorlogje mag spelen, niet omdat ze Kerry zo geweldig vinden. Wat zou jij doen? Je dan maar onthouden van je kiesrecht?

Menno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 14:08

Justy schreef:
Menno, negen van de tien mensen zullen het ervaren als kiezen tussen twee kwaden, of op zijn minst één kwade en één potentieel minder kwade. Natuurlijk zouden deze mensen er ook voor kunnen kiezen om niet te stemmen, maar de kans om dan in ieder geval tegen die hele kwade te stemmen is dan verkeken... Véél mensen zullen straks naar de stembus gaan omdat ze willen voorkomen dat Bush nog vier jaar oorlogje mag spelen, niet omdat ze Kerry zo geweldig vinden. Wat zou jij doen? Je dan maar onthouden van je kiesrecht?

Als ik in de VS zou zitten, was ik waarschijnlijk veel beter op de hoogte dan nu en had ik de kandidaat van mijn keuze mijn oprechte stem kunnen geven Lachen

Naar wat ik nu weet zou mijn stem niet naar Bush gaan, maar ik zou pas op Kerry stemmen als ik ervan overtuigd zou zijn dat hij het beter kan...

Ook heeft Kerry aangegeven dat hij niet stopt met de oorlog. Hij zal het afmaken:
Citaat:
beat al Qaeda

http://www.cnn.com/ELECTION/2004/specia ... ional.html

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 15:00

Natuurlijk was je dan beter op de hoogte geweest dan nu. Daarom vind ik deze poll een beetje onzinnig. Er had beter kunnen staan: Ben jij voor of tegen Bush.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 15:01

Gerbenfroh"]
[quote="Menno schreef:

Waarom Kerry en niet Ralph Nader?

Omdat hij niet bij de poll staat.
[/quote]

Afbeelding

Ik zou Kerry stemmen, vanwege zijn sociale standpunten. Abortus, doodstraf, homo's (uitgezonderd het homohuwelijk) etc.. Hij spreekt me verder totaal niet aan, hij heeft geen charisma. Maar Bush nog veel minder en Nader lijkt me ook een nare vent.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 15:08

Ik kan niet kiezen tussen twee kwaden.....

SweetTinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 16:07

Bush!

Kerry moet ik niet... Nee geef mij maar Bush hoor... alles behalve die arro Kerry... Bleh

Daisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 16:10

Shiloh schreef:
Ik dacht dat Amerikaanse staatsburgers in het buitenland ook gewoon konden stemmen, maar dan via de ambassade oid.

Dat weet ik niet zeker...heb nogal slechte ervaringen met de ambassade dus voel er niet veel voor om dat via de ambassade te doen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 16:45

Malabarista schreef:
Nee, dat meen je niet. Dat kun je nu toch niet doen. Ook al ben je tegen die oorlog. Je kunt je niet ineens omdraaien en weglopen. Dat wordt een puinhoop, een grotere dan het nu misschien is.

Hoe kunnen hier mensen hopen dat Hillary Clinton over 4 jaar presidente wordt? Die gaat waarschijnlijk eventjes alles afmaken voor haar hubby. Dat wordt lekkerrrrr!!

Op je eerste opmerking, Kerry zou de VN erbij betrekken, hij zit namelijk niet in de oliefamilie die geld verdient aan Irak.

En 2 zou je kunnen toelichten wat lekkerrrrr is Verward

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 16:55

http://www.nos.nl/amerikakiest/thema_s/index.html

Heb stukken van de debatten gevolgd, ben behoorlijk geïnteresseerd in de Amerikaanse politiek en kan absoluut niet anders dan hard hopen dat Kerry het gaat winnen. Op bovenstaande link staat in het kort hoe ze over verschillende onderwerpen denken, degenen die dan nog voor Bush zouden kiezen dalen een heel stuk in aanzien bij mij, op politiek gebied dan.... Het gaat Bush maar om een paar dingen; geld, macht, vriendjes maken en louche vriendschappen die zijn vader heeft gemaakt in stand houden om de 2 eersten te bereiken...

Voor de duidelijkheid, ik ben het ook niet 100% met Kerry eens, maar hier in Nederland is ook geen politicus met wie ik het helemaal eens ben. Het gaat erom in wie je je algemeen het beste kan vinden. En dat is dus duidelijk Kerry bij mij.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 16:56

Menno schreef:

Omdat die geen landelijke partij vertegenwoordigd misschien?

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 17:22

sarabande schreef:

En 2 zou je kunnen toelichten wat lekkerrrrr is Verward

Dat wordt wat.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 17:25

Malabarista schreef:
Dat wordt wat.

Nagelbijten / Gniffelen

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 18:34

Menno"]
[/quote]Op Nader stemmen is zinloos, hij maakt totaal geen kans. Voor Nader stemmen betekent een stem minder voor Kerry en dus een grotere voorsprong voor Bush.

[quote="Malabarista schreef:
Ik dacht dat Gore degene was die fraudeerde.
Nee, dat was Bush samen met zijn broer Jeb. Fraude met het tellen van de stemmen, bepaalde minderheids groepen niet laten stemmen, etc. En het mooiste is nog dat ze nu alweer problemen verwachten in Florida Boos!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 18:49

Loolapelooza schreef:
Ik stem voor Kerry omdat Bush een domme analfabeet is die zonder zendertje geeneens een debat kan aangaan, door te frauderen is verkozen (zijn we dat allemaal vergeten?) en te achterlijk is om een wereldmacht te leiden, das gewoon om problemen vragen en dat heeft zich al meermaals bewezen ook.
Bush wordt misbruikt door de eigenlijke echte Amerikaanse leiders (de rijke tisten die over ruggen van anderen gaan) en feitelijk is dat sneu voor hem want hij kan er ook niet aan doen dat ie met het iq van een serviet is geboren. Ach gut

Kerry kan tenminste voor zichzelf denken en is voor zover ik weet niet de pop in de republikeinse poppenkast die Bush wél is en altijd is geweest.

Jullie gaan me niet vertellen dat het huidige regerend Amerika zo een goede job doet, daar heb ik teveel boeken, artikels, documentaires en nieuwsberichten voor gelezen en gezien.

Free country my ass!

Go Laura Go Laura Haha! Hyper! wilde net hetzelfde zeggen over die democratische verkiezingen Haha!

Kerry heeft ook, voor zover ik weet, geen banden met de olie-industrie (lees: Haliburton) een heeft ook niet samen in een bedrijf gezeten met Osama (ja Bush wel, alleen zijn de verhoudingen nu een beetje verstoord Schijnheilig ) Heeft geen gat van jaren in zijn CV zitten........en nog het meest belangrijke; is geen herboren christenen die eventjes de wereld wil "verbeteren" hij is net zo fanatiek daarin als een suicide-bommer.
Er is trouwens onlangs een boek verschenen over de Bush familie, gebaseerd op interviews van bekenden, dat Bush nog steeds drugs gebruikt en nog veel meer ........verklaart iig die wezenloze uitdrukking die die altijd heeft Haha!

edit, deze toevoeging:
Vergeet trouwens ook niet dat wij, net zoals Amerika, lid zijn van de Navo. De rest van de wereld wilde n.a.v. wat er in voormalig Yugoslavie gebeurd is, een internationaal strafhof voor oorlogsmisdaden. Bush wilde dat dus absoluut niet (en iedereen die af en toe een documentaire kijkt weet inmiddels waarom) en heeft kleinere landen dmv financiele steun zover gekregen dat ze geen Amerikanen uit zullen wijzen als die door dit strafhof vervolgd worden. Bovendien heeft Bush daarom een wet aangenomen (buiten de Navo om) dat ze Nederland binnen kunnen vallen indien er een Amerikaan voor dit strafhof (gevestigd in Den Haag) moet terechtstaan. Dus Navo land valt Navo land aan Verward om onder de Geneva convention uit te komen (rechtsregels aangaande krijgsgevangene en oorlogsvoering). Waarom zouden de amerikaanse krijgsgevangen over zijn gebracht naar Cuba denken jullie ???? omdat het daar zo democratisch is Boos! nee, omdat de rest van de wereld geen vat heeft op een land als Cuba. De gevangenissen zelf zijn trouwens gebouwd door een dochteronderneming van .........raad eens........Haliburton !

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 19:03

Kerry!! Ok als je ze beide niet zou kennen zou ik voor Bush gaan, ziet er stukke beter uit op tv, maar als je ziet wat hij heeft aangericht. Al is het natuurlijk maar hopen dat Kerry het als hij wint beter aanpakt...

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 19:18

Menno schreef:
Begrijp mij niet verkeerd. Ik ben het volledig eens met de meesten van jullie wat Bush betreft, maar wat mij verbaast is dat in dit topic ruim 90 mensen voor Kerry hebben gestemd, maar dat NIEMAND kan vertellen wat er zo goed is aan deze man.
Komt 'ie Knipoog

Abortus
Bush:Voor verbod op abortus.
Kerry:Tegen verbod op abortus.
(Dit wordt via het Supreme Court gedaan wat dus betekent dat als Bush zijn conservatieve rechters benoemd we heel lang aan deze beslissing vast zitten.)

Homoseksualiteit
Bush:wil de grondwet veranderen zodat de individuele staten geen homohuwelijk kunnen instellen, tegen partnerschapsregistratie (zodat je dus bijv. niet je partner kunt zien in het ziekenhuis, moeilijk geld nalaten, etc.), als je het leger in wil mag je niet voor je homoseksualiteit uitkomen.
Kerry:tegen de aanpassing van de grondwet, voor partnerschapsregistratie, voor openlijk homo zijn in het leger.

Religie
Bush:Verplicht bidden op school.
Kerry:Tegen verplicht bidden op school.

Vuurwapen controle
Bush:Geen verplichte veiligheidspal op vuurwapens, geen achtergrond check voor aankoop, geen verplichte vuurwapen veiligheidsklas en certificaat voor aanschaf.
Kerry:Verplichte veiligheidspal op vuurwapens, achtergrond check voor aankoop, verplichte vuurwapen veiligheidsklas en certificatie voor aanschaf.

Doodstraf
Bush:Geen nationale herzienning van de eerlijkheid van de doodstraf.
Kerry:Nationale herzienning van de eerlijkheid van de doodstraf.

Irak
Bush:Voor de oorlog in Irak, tegen de overdracht van meer politieke autoriteit naar de VN, tegen directe terugtrekking van de Amerikaanse troepen.
Kerry:Tegen de oorlog in Irak, voor de overdracht van meer politieke autoriteit naar de VN, tegen directe terugtrekking van de Amerikaanse troepen.

Handel met het buitenland
Bush:Tegen verplichte vereisten mbt arbeids- en milieu standaarden in handelsovereenkomsten.
Kerry:Voor verplichte vereisten mbt arbeids- en milieu standaarden in handelsovereenkomsten.
(Herinnert iemand zich nog het Kyoto verdrag? Boos!)

Bijstandshervorming
Bush:Tegen bijstand voor legale immigranten
Kerry:Voor bijstand voor legale immigranten.

Social Security (uitkering pensioen, etc.)
Bush:Tegen een limiet op de uitkering van de rijken.
Kerry:Voor een limiet op de uitkering van de rijken.

Belastingen
Bush:Tegen het terugrollen van het belastingvoordeel voor mensen die meer dan $100,000 per jaar verdienen, voor extra belastingvoordeel voor bedrijven, tegen belastingvoordeel voor de middenmoot en de armen.
Kerry:Voor het terugrollen van het belastingvoordeel voor mensen die meer dan $100,000 per jaar verdienen, tegen extra belastingvoordeel voor bedrijven, voor belastingvoordeel voor de middenmoot en de armen.

Werk
Bush:Tegen het verhogen van het minimumloon, tegen het verhogen van de werkloosheidsuitkering.
Kerry:Voor het verhogen van het minimumloon, voor het verhogen van de werkloosheidsuitkering.

Milieu
Bush:Voor het boren voor olie in het Arctische wildreservaat, tegen verplichte standaarden mbt uitlaat gassen en brandstof.
Kerry:Tegen het boren voor olie in het Arctische wildreservaat, voor verplichte standaarden mbt uitlaat gassen en brandstof.

Ik heb de standpunten waarop ze overeenkwamen, of die jullie waarschijnlijk niet veel zeggen (Medicaid, etc.) hier niet bijgezet, maar dit geeft tenminste een idee.

Ben benieuwd of diegenen die voor Bush gestemd hebben hem nu nog steeds zo geweldig vinden ...

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 19:29

Guinevere schreef:
Komt 'ie Knipoog

Abortus
Bush:Voor verbod op abortus.
Kerry:Tegen verbod op abortus.
(Dit wordt via het Supreme Court gedaan wat dus betekent dat als Bush zijn conservatieve rechters benoemd we heel lang aan deze beslissing vast zitten.)

Was het niet zo dat Kerry alleen maar rechters zou benoemen die voor abortus waren? Zo hoefde hij het niet te legaliseren maar ook niet te verbieden, toch?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 19:34

Justy schreef:
Was het niet zo dat Kerry alleen maar rechters zou benoemen die voor abortus waren? Zo hoefde hij het niet te legaliseren maar ook niet te verbieden, toch?
Abortus is op het moment legaal, maar een aantal van de (meer liberale) rechters van het Supreme Court staan op het punt met pensioen te gaan (het is een baan voor het leven). De president is degene die de nieuwe rechters aanstelt. Het is dus inderdaad een indirect proces.

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 19:46

Ik stem niet. Niet vanwege mijn leeftijd oid, en ik weet ook niet of dat zou kunnen in de VS. Maar hier in NL denk ik niet dat ik snel ga stemmen... Het heeft totaal geen zin omdat ze na de verkiezingen toch maar hun plannen aanpassen, want ze zijn bijv zogenaamd 'niet haalbaar'... Tja, dan heeft het voor mij ook geen zin meer om te stemmen neem ik aan, je stemt uiteindelijk toch bij bijna allemaal op 't zelfde (hier in NL). En Bush én Kerry vind ik allebei verschrikkelijk, dus geen van beiden zou mijn stem krijgen.
Tja, in dat vergelijkingsstukje van jou Guinevere ziet Kerry er veel aardiger (oid) uit, maar waar komt 't vandaan? En of 't ook zo wordt uitgevoerd... Dat moeten we nog zien.
Ach, áls ik zou MOETEN stemmen, zou ik wel Kerry doen omdat ik Bush gewoon nog tien keer erger vind...

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 19:54

Guinni schreef:
Tja, in dat vergelijkingsstukje van jou Guinevere ziet Kerry er veel aardiger (oid) uit, maar waar komt 't vandaan?
Oops! Bloos Van http://www.presidentmatch.com. Het komt overeen met wat beiden in de drie debatten hebben gezegd. Of ze hun beloftes nakomen weet je nooit van tevoren ... maar we weten in ieder geval wat een puinhoop Bush heeft gemaakt.

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 19:58

Iig van een onpartijdige site (neem ik aan Haha! Anders zou het wel heel raar worden Tong uitsteken).
Inderdaad, daarom is Bush sowieso in het nadeel lijkt mij. Als hij het goed gedaan had hadden veel mensen gedacht van laat hem maar zitten, we kennen 'm nou en hij doet 't goed. Maar nu denken (denk ik) veel Amerikanen toch wel, geef maar een nieuwe, iemand die er niet zo'n zooi van maakt. En gelijk hebben ze!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:05

Guinni schreef:
Iig van een onpartijdige site (neem ik aan Haha! Anders zou het wel heel raar worden Tong uitsteken).
Inderdaad, daarom is Bush sowieso in het nadeel lijkt mij. Als hij het goed gedaan had hadden veel mensen gedacht van laat hem maar zitten, we kennen 'm nou en hij doet 't goed. Maar nu denken (denk ik) veel Amerikanen toch wel, geef maar een nieuwe, iemand die er niet zo'n zooi van maakt. En gelijk hebben ze!
Ja, het is een site van AOL en Time en ik heb het ze zelf ook horen zeggen in de debatten. Haha!

Ik ben alleen wel bang dat Osama Bin Laden 'op onverklaarbare wijze' een week voor de verkiezingen gevangen genomen wordt. Scheve mond

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:05

Dat zou mij ook niks verbazen Guinevere... Of de olieprijs daalt ineens dramatisch ofzo...

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:06

Idd, 'Opeens' komen ze met 'm aan... Dat zou nog weleens best kunnen eigenlijk. Hoelanger ik erover denk, hoe meer ik 't voor mogelijk houdt...