Siempie schreef:Dus Bush is voor jou de beste kandidaat? Waarom?
Kun je het stukje quoten waar ik dat zeg?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Justy schreef:Menno, negen van de tien mensen zullen het ervaren als kiezen tussen twee kwaden, of op zijn minst één kwade en één potentieel minder kwade. Natuurlijk zouden deze mensen er ook voor kunnen kiezen om niet te stemmen, maar de kans om dan in ieder geval tegen die hele kwade te stemmen is dan verkeken... Véél mensen zullen straks naar de stembus gaan omdat ze willen voorkomen dat Bush nog vier jaar oorlogje mag spelen, niet omdat ze Kerry zo geweldig vinden. Wat zou jij doen? Je dan maar onthouden van je kiesrecht?
Citaat:beat al Qaeda
Gerbenfroh"]
[quote="Menno schreef:
Waarom Kerry en niet Ralph Nader?
Malabarista schreef:Nee, dat meen je niet. Dat kun je nu toch niet doen. Ook al ben je tegen die oorlog. Je kunt je niet ineens omdraaien en weglopen. Dat wordt een puinhoop, een grotere dan het nu misschien is.
Hoe kunnen hier mensen hopen dat Hillary Clinton over 4 jaar presidente wordt? Die gaat waarschijnlijk eventjes alles afmaken voor haar hubby. Dat wordt lekkerrrrr!!
Menno"]Nee, dat was Bush samen met zijn broer Jeb. Fraude met het tellen van de stemmen, bepaalde minderheids groepen niet laten stemmen, etc. En het mooiste is nog dat ze nu alweer problemen verwachten in Florida
Waarom Kerry en niet Ralph Nader?
[/quote]Op Nader stemmen is zinloos, hij maakt totaal geen kans. Voor Nader stemmen betekent een stem minder voor Kerry en dus een grotere voorsprong voor Bush.
[quote="Malabarista schreef:Ik dacht dat Gore degene was die fraudeerde.
Loolapelooza schreef:Ik stem voor Kerry omdat Bush een domme analfabeet is die zonder zendertje geeneens een debat kan aangaan, door te frauderen is verkozen (zijn we dat allemaal vergeten?) en te achterlijk is om een wereldmacht te leiden, das gewoon om problemen vragen en dat heeft zich al meermaals bewezen ook.
Bush wordt misbruikt door de eigenlijke echte Amerikaanse leiders (de rijke tisten die over ruggen van anderen gaan) en feitelijk is dat sneu voor hem want hij kan er ook niet aan doen dat ie met het iq van een serviet is geboren.![]()
Kerry kan tenminste voor zichzelf denken en is voor zover ik weet niet de pop in de republikeinse poppenkast die Bush wél is en altijd is geweest.
Jullie gaan me niet vertellen dat het huidige regerend Amerika zo een goede job doet, daar heb ik teveel boeken, artikels, documentaires en nieuwsberichten voor gelezen en gezien.
Free country my ass!
Menno schreef:Komt 'ieBegrijp mij niet verkeerd. Ik ben het volledig eens met de meesten van jullie wat Bush betreft, maar wat mij verbaast is dat in dit topic ruim 90 mensen voor Kerry hebben gestemd, maar dat NIEMAND kan vertellen wat er zo goed is aan deze man.
Guinevere schreef:Komt 'ie![]()
Abortus
Bush:Voor verbod op abortus.
Kerry:Tegen verbod op abortus.
(Dit wordt via het Supreme Court gedaan wat dus betekent dat als Bush zijn conservatieve rechters benoemd we heel lang aan deze beslissing vast zitten.)
Justy schreef:Abortus is op het moment legaal, maar een aantal van de (meer liberale) rechters van het Supreme Court staan op het punt met pensioen te gaan (het is een baan voor het leven). De president is degene die de nieuwe rechters aanstelt. Het is dus inderdaad een indirect proces.Was het niet zo dat Kerry alleen maar rechters zou benoemen die voor abortus waren? Zo hoefde hij het niet te legaliseren maar ook niet te verbieden, toch?
Guinni schreef:Oops!Tja, in dat vergelijkingsstukje van jou Guinevere ziet Kerry er veel aardiger (oid) uit, maar waar komt 't vandaan?
Guinni schreef:Ja, het is een site van AOL en Time en ik heb het ze zelf ook horen zeggen in de debatten.Iig van een onpartijdige site (neem ik aanAnders zou het wel heel raar worden
).
Inderdaad, daarom is Bush sowieso in het nadeel lijkt mij. Als hij het goed gedaan had hadden veel mensen gedacht van laat hem maar zitten, we kennen 'm nou en hij doet 't goed. Maar nu denken (denk ik) veel Amerikanen toch wel, geef maar een nieuwe, iemand die er niet zo'n zooi van maakt. En gelijk hebben ze!