Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
isabelle schreef:daar ben ik het volledig mee eens sando, alle mensen hierboven hebben wel zoiets van respecteer mijn kinderloze wens maar terwijl ze dit schrijven zit de gruwelijke gedachte van onze monstertjes in hun gedachten, wij respecteren jullie kinderloze wensen respecteren jullie dan ook onze kinderen?
Lovely schreef:Kinderen krijgen heeft 1 enorm groot nadeel en dat is dat iedereen kan besluiten ze te 'nemen', ook als men vergeet dat het kroost ook opgevoed moet worden.
ikke schreef:Eigenlijk is het bot en onbeschoft om te vragen wanneer de kinderen komen. Het getuigd van weing gevoel en inzicht.
faye schreef:Nou maja, als moeder moet je jezelf idd vaak opzij zetten, maar dat weet je toch van te voren. Door zo'n opmerking tegen jou te maken, is een beetje vreemd......ik bedoel dat is waar zij voor gekozen heeft en jij juist niet!
Sando"]
nee, de vergelijking paard en kind gaat echt niet op.
[/quote]
Voor jou niet.
Voor mij zijn kinderen, muiltjes met punt-tenen, Deense doggen en wit-leren bankstellen allemaal zaken waar ik geen interesse in heb en die ik niet in m'n leven hoef.
Blijkbaar moet je kinderen hebben om ze te zien als een soort magische wezens 'van eigen vlees en bloed' waar je niet zonder kan en dat is prima, maar ik wil ze niet en zie ze dus ook niet zo. Het is gewoon een levenskeuze die ik voor mezelf niet zie gebeuren, net als ik er niet voor kies om accountant te worden of de Olympische Spelen na te streven.
[quote]
Ik veroordeel ook niemand. Ieder moet voor zich weten of dat die kinderen wil ja of nee, maar ik merk wel enige agressie van de kinder-vrije mensen.... Een schurfthekel hebben aan kinderen ? Dat vind ik dus echt een belachelijke uitspraak.
[/quote]
Ik zei:
[quote="ArwenLune schreef:Dit is dus de reden dat zoveel kindvrije mensen roepen dat ze een schurfthekel aan kinderen hebben. Dan houden al die ouders eens op met meieren over wat we wel niet missen.
isabelle schreef:het leuke aan dit topic is, wij lopen onze kinderen te verdedigen tegen de soms groffe uitspraken van de kinderloze mensen die dan vervolgens lopen te roepen van, ik wil me niet constant verdedigen waarom ik geen kinderen wil!
WAAROM lopen jullie zich constant te verdedigen, loop jullie reacties eens na en dan zie je dat je vuur spuugt op de kinderen!
als je echt bewust geen kinderen wil zeg dan gewoon ik heb andere prioriteiten in het leven en daarom wil ik geen kinderen maar loop niet te schelden van, kinderen zijn etter en kinderen zijn maar dat en kinderen zijn maar dit, als je dit blijft roepen, verdedig je jezelf over het feit datje geen kids wil tot het eind van je leven
ArwenLune schreef:En trouwens, al heeft iemand een hekel aan kinderen, waarom steekt dat jou persoonlijk? Misschien omdat het voor jou zo iets 'groots', zo ingrijpends is dat je je niet voor kan stellen dat iemand dat niet zou willen?