Nu op Ned 1. Rondom 10 over 'kindervrijen'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:54

het leuke aan dit topic is, wij lopen onze kinderen te verdedigen tegen de soms groffe uitspraken van de kinderloze mensen die dan vervolgens lopen te roepen van, ik wil me niet constant verdedigen waarom ik geen kinderen wil!

het punt is alleen, er heeft hier nog niemand tegen een bewust kinderloze persoon gezegd van, het komt nog wel en dit en toch zitten die mensen zich te verdedigen in dit topic!
WAAROM lopen jullie zich constant te verdedigen, loop jullie reacties eens na en dan zie je dat je vuur spuugt op de kinderen!
als je echt bewust geen kinderen wil zeg dan gewoon ik heb andere prioriteiten in het leven en daarom wil ik geen kinderen maar loop niet te schelden van, kinderen zijn etter en kinderen zijn maar dat en kinderen zijn maar dit, als je dit blijft roepen, verdedig je jezelf over het feit datje geen kids wil tot het eind van je leven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:33

En als je geen kinderen wilt, moet je ook niet roepen mijn paarden, honden zijn mijn kinderen...Tong uitsteken

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:34

faye schreef:
En als je geen kinderen wilt, moet je ook niet roepen mijn paarden, honden zijn mijn kinderen...Tong uitsteken

AMEN OK dan!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:36

isabelle schreef:
daar ben ik het volledig mee eens sando, alle mensen hierboven hebben wel zoiets van respecteer mijn kinderloze wens maar terwijl ze dit schrijven zit de gruwelijke gedachte van onze monstertjes in hun gedachten, wij respecteren jullie kinderloze wensen respecteren jullie dan ook onze kinderen?

ja, mits ze zich acceptabel gedragen. Ik heb geen hekel aan kinderen maar ben er zeker niet dol op (enkele uitzonderingen daargelaten). Dat recht heb ik, mits ik ze wel normaal behandel.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:38

Ingridtje schreef:
Ook met kinderen kan je zeilen en meer doen... lijkt me een beetje overdreven.

de vraag is niet of dat kan, de vraag is of je dat wil Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:42

Kinderen... ach ja, daar moet je voor bij mijn zus zijn, die fokt ze.

Kinderen krijgen heeft 1 enorm groot nadeel en dat is dat iedereen kan besluiten ze te 'nemen', ook als men vergeet dat het kroost ook opgevoed moet worden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:47

Voor de bewust kinderlozen onder ons: geduldig wachten tot je 40 bent, dan houdt iedereen vanzelf op. Niemand die het in z'n botte hoofd haalt om aan een nieuw stelletje van 40 te vragen of er nog kinderen komen.

Eigenlijk is het bot en onbeschoft om te vragen wanneer de kinderen komen. Het getuigd van weing gevoel en inzicht.
Als mensen vragen of er een kinderwens is, dan kan ik daar begrip voor hebben en zal ik ze ook een net antwoord geven.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:49

Lovely schreef:
Kinderen krijgen heeft 1 enorm groot nadeel en dat is dat iedereen kan besluiten ze te 'nemen', ook als men vergeet dat het kroost ook opgevoed moet worden.

Misschien onverwachts uit mijn mond, maar dit vind ik de beste opmerking die ik in dit topic gelezen heb, want daar draait het inderdaad uiteindelijk allemaal om.

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:52

zelfs daar ben ik het ook mee eens maar als we het over de opvoeding van kinderen moeten hebben kunnen we daar beter een ander topic voor openen!

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:53

ikke schreef:
Eigenlijk is het bot en onbeschoft om te vragen wanneer de kinderen komen. Het getuigd van weing gevoel en inzicht.

Stel je voor dat je helemaal geen kindjes kunt krijgen? Alsof die stellen het al niet zwaar genoeg hebben.

Op dit moment denk ik helemaal niet aan kinderen.
We hebben een tijdje geleden een huis gekocht, wonen samen, hebben beide een baan en daar komen de vragen. Of de opmerkingen. Niet alleen van mensen mét kinderen, ook van mensen zonder kinderen.
Witte bankjes kopen? Meid hoe moet dat nou als er straks kindertjes komen. Verward Kindertjes.... welke kindertjes?

En als ik straks wél een kinderwens krijg (ben tenslotte nog maar 25) dan irriteer ik me nu al aan de mensen die dan gaan zeggen:
"Zie je wel. Ik zei het toch. Je wilde toch wel kinderen."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:59

Ach, je kunt ook besluiten je niet meer te ergeren aan zulke opmerkingen, heb je ook niet het gevoel dat je je moet verdedigen. Mensen zijn nu eenmaal lomp.

Maar zijn jullie het er dan ook mee eens dat je normaal over kinderen kunt praten ipv etterbakjes, fokprodukten ed.
Want ergeren jullie je aan de lompe vragen naar je wel/niet aanwezige kinderwens, als moeder erger je je toch aan zulke respectloze uitingen over kinderen.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:02

Erg leuk om te lezen allemaal. Lachen
Ik vind het wel vreemd dat veel ouders bewust kindervrijen vaak proberen te bekeren. "Goh je weet niet wat je mist!" "Een kind is het mooiste wat er is!" "Je praat wel anders als je zelf kinderen hebt". Enzovoorts... Nou en? Ik heb er niets mee, moet ik ze dan toch op de wereld zetten? Om er achter te komen of die ouders nou wel of niet de waarheid spreken? Nee, dat zie ik echt niet zitten.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:14

toen wij hier gingen wonen van stad en land verlaten werd er ook gezegd,en hoe moet dat nu met de kinderen.????

pardon...ik wil geen kinderen.

en toen was ik een egoistisch mens ,en een mens die beter moest zijn in het leven...

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:16

iemand die bewust geen kinderen wil is daarom niet egoistisch, iemand die kinderen neemt omdat het namelijk zo hoor, die is schijnheilig

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:20

Achja kindjes... Zoals ik er nu over denk hoef ik ze ook niet hoor.

Ik kan niet zoveel met kinderen, ik heb niks met ze en vind ze vaak nog irritant ook!
Zodoende heb ik nu het idee dat ik kinderloos zou blijven. Misschien denk ik er later wel heel anders over hoor! Knipoog

Het is trouwens niet zo dat ik nu gelijk elk mensenkindje irritant vind hoor Knipoog

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:21

ja,dat zeg ik ook altijd,ik ga toch geen kinderen nemen omdat dat bij het leven hoort,of dat mijn schoonouders het zo graag willen,ik vind als je kinderen neemt of krijgt,dan moet je het een goede toekomst kunnen geven en er 1000% achter staan..

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:22

Ach ik heb nergens vermeld dat mijn dieren mijn kinderen zijn want dat zijn ze gewoon domweg niet. Ik ben hun moeder niet. Een dier en kind vind ik ook niet dat je met elkaar moet vergelijken het zijn totaal verschillende banden die je hebt!
Een dier is niet mijn vlees en bloed... Tis gewoon mijn maatje en meer niet!

En ik vind het idd ook erg onbeschofd om te vragen wanneer de kids komen, stel idd dat je ze niet kunt krijgen en al jaren bezig bent. Zoiets kan ontzettend hard overkomen!

Waarom is het zo vanzelfsprekend dat je kinderen 'moet' krijgen? Ik vind het helemaal niet vanzelfsprekend en vind dat ieder het voor zich moet bepalen of het wel of niet bij je past...

En ik heb absoluut geen hekel aan kids (ben er zelf tenslotte ook 1 geweest en wat voor 1 Haha! )
maar ik heb gewoon zo weinig met ze... Ik weet t niet, misschien denk ik er over een jaar of 8 totaal anders over Knipoog

maja01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:29

Ben bewust kindervrij (ben 31) ben heel gelukkig zo en heb niet de drang om mezelf voort te planten of iets van mezelf terug te zien in een kind... maar mocht ik op dit moment zwanger raken.. dan mag het komen ook al zal ik mijn uiterste best doen om het te voorkomen..

De meeste vriendinnen van mij hebben al kinderen vindt ik erg leuk voor ze en ik pas graag op ze.. kan goed met kinderen overweg..... maar het zinnetje 'ach, je weet toch niet wat het is...' heb ik al regelmatig toegeworpen gekregen.. of wat ik best wel vaak te horen krijg 'ja, jij hoeft jezelf niet opzij te zetten'

het stoort me wel soms.. ik haal niet alle moeders over een kam maar ik merk bij veel vriendinnen wel zo'n beetje dezelfde houding tegenover mij.. het lijkt wel alsof je pas echt weet hoe het leven in elkaar steekt als je een kind op de wereld zet.. (maar misschien heb ik gewoon een verkeerde vriendinnenkring) en dan zo'n vreselijke 'wijze' moederglimlach met 'ach, meisje toch.. jou tijd komt nog wel' Misselijk
(bovenstaand zinnetje kreeg ik gisteren nog te horen..)

AAARGH, sorry maar moest even mijn frustratie kwijt...
maar soms heb ik ook het idee (tenminste bij 1 vriendin) die dit soort dingen best wel vaak zegt... dat ze haar frustraties op mij afreageert... en ach, dat mag af en toe, en van haar kan ik het hebben want ze heeft echt zoveel problemen met haar kinderen.. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:34

Nou maja, als moeder moet je jezelf idd vaak opzij zetten, maar dat weet je toch van te voren. Door zo'n opmerking tegen jou te maken, is een beetje vreemd......ik bedoel dat is waar zij voor gekozen heeft en jij juist niet!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:49

hee, het wordt NU herhaald!!!op nederland 1

maja01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:54

faye schreef:
Nou maja, als moeder moet je jezelf idd vaak opzij zetten, maar dat weet je toch van te voren. Door zo'n opmerking tegen jou te maken, is een beetje vreemd......ik bedoel dat is waar zij voor gekozen heeft en jij juist niet!

bedankt ik ben normaal ook niet zo snel boos of gefrustreerd, moeder is een zwaar beroep... maar degene bij wie ik gisteren was beweert dan ook nog eens fijntjes dat ik niet weet hoe het is om jezelf opzij te zetten voor iemand anders..

Ik werk in de zorg (fulltime).. doe vrijwilligerswerk in het dierenasiel en bij het COC en heb al 15 jaar een vriend waar ik mee samenwoon...

vindt ik wel voldoende bewijs dat ik niet alleen op mezelf ben gericht..

klinkt alsof ik mezelf op mijn borst aan het kloppen ben maar zo is dat niet bedoeld..
maar ik denk dat je wel weet wat ik bedoel..

enfin dat lucht op...

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 14:13

Sando"]
nee, de vergelijking paard en kind gaat echt niet op.
[/quote]

Voor jou niet.
Voor mij zijn kinderen, muiltjes met punt-tenen, Deense doggen en wit-leren bankstellen allemaal zaken waar ik geen interesse in heb en die ik niet in m'n leven hoef.

Blijkbaar moet je kinderen hebben om ze te zien als een soort magische wezens 'van eigen vlees en bloed' waar je niet zonder kan en dat is prima, maar ik wil ze niet en zie ze dus ook niet zo. Het is gewoon een levenskeuze die ik voor mezelf niet zie gebeuren, net als ik er niet voor kies om accountant te worden of de Olympische Spelen na te streven.

[quote]
Ik veroordeel ook niemand. Ieder moet voor zich weten of dat die kinderen wil ja of nee, maar ik merk wel enige agressie van de kinder-vrije mensen.... Een schurfthekel hebben aan kinderen ? Dat vind ik dus echt een belachelijke uitspraak.
[/quote]

Ik zei:
[quote="ArwenLune schreef:
Dit is dus de reden dat zoveel kindvrije mensen roepen dat ze een schurfthekel aan kinderen hebben. Dan houden al die ouders eens op met meieren over wat we wel niet missen.

En trouwens, al heeft iemand een hekel aan kinderen, waarom steekt dat jou persoonlijk? Misschien omdat het voor jou zo iets 'groots', zo ingrijpends is dat je je niet voor kan stellen dat iemand dat niet zou willen?

lovemangga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 14:14

ik hoop dat ik ze kan krijgen

maar nu nog lang niet!! ook niet op mijn 25e. ik kan erg goed met kinderen overweg (miskien omdat ik zelf ook nog een kind ben Haha! ) maar ik heb een hele hekel aan verwende kinderen! bijv. dat kind uit het filmpje, zo'n kind kan ik echt wel een pak slaag verkopen hoor!
ik respecteer de mensen die geen kinderen willen, ken ik ook aantal mensen. 1 persoon is onbewust, op latere leeftijd nog, moeder geworden, ook iemand die geen kids wou, maar ze is nu wel heel blij!
nou wil ik natuurlijk niet zeggen, goh mis je niet iets? maar het was een voorbeeldje!
op zich zou ik het zelf ook wel lekker vinden, zonder kids, maar aan de andere kant heb ik ook zoiets van, tja, en daar zit je in het bejaardentehuis, en nix geen kids wat op bezoek komen. dat lijkt me ook niet leuk.
afijn, ik respecteer ieders keus, ga nou ff het progamma verder kijken.
Haha!

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 14:15

isabelle schreef:
het leuke aan dit topic is, wij lopen onze kinderen te verdedigen tegen de soms groffe uitspraken van de kinderloze mensen die dan vervolgens lopen te roepen van, ik wil me niet constant verdedigen waarom ik geen kinderen wil!

WAAROM lopen jullie zich constant te verdedigen, loop jullie reacties eens na en dan zie je dat je vuur spuugt op de kinderen!
als je echt bewust geen kinderen wil zeg dan gewoon ik heb andere prioriteiten in het leven en daarom wil ik geen kinderen maar loop niet te schelden van, kinderen zijn etter en kinderen zijn maar dat en kinderen zijn maar dit, als je dit blijft roepen, verdedig je jezelf over het feit datje geen kids wil tot het eind van je leven

Ik neem jou reactie even om te reageren Lachen

Ik wil ook geen kinderen, tenminsten zo denk ik er nu over. Als dat over 10 jaar veranderd dan zie ik dat dan wel. Maar ik wil er nu niet mee geconfronteerd worden, ik wil er nu niet over nadenken. Dus voorloptig hou ik het er maar bij dat ik ze *niet* wil, want ik wil ze *nu* zeker niet...

Ik heb niks met kinderen, ze doen me niks... Ik hoor niet bij al die vrouwen die vertederd in elke kinderwagen kijkt en het schitterend vind als een kind naar je zit te staren...

Waarom ik toch vaak de neiging heb om deze keuze te verdedigen is vanwege de reacties van anderen (niet in dit topic, reacties in dit topic zijn vooral gebaseerd op ervaringen denk ik). Als ik een reactie geef als hierboven komen vaak de reacties als 'het komt nog wel' ed. Inmiddels ben ik ook wel wat ongenuanceerder en harder geworden in mijn reacties, simpelweg om duidelijk te maken dat ik het meen!

Voor mensen die wel kinderen hebben zijn ze het mooiste wat ze is overkomen. Prima, geweldig, maar die mensen willen/kunnen? dan niet meer begrijpen dat ik kinderen *echt* niet leuk vind! Echt waar het kan!!

En waarom moet je je verdedigen? Omdat je een mening hebt die het grootste deel van de mensen niet heeft. Het is toch echt nog steeds 'gebruikelijk' om kinderen te krijgen... En heb je een mening die afwijkt van de norm of het gebruikelijke dan moet je je verdedigen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 14:15

ArwenLune schreef:
En trouwens, al heeft iemand een hekel aan kinderen, waarom steekt dat jou persoonlijk? Misschien omdat het voor jou zo iets 'groots', zo ingrijpends is dat je je niet voor kan stellen dat iemand dat niet zou willen?

Dat wordt toch nergens beweerd? Verward

En nee dieren zijn niet vergelijkbaar met kinderen ook al zijn mijn dieren me ook alles. En daar kan jij niet over oordelen, wil je ook niet.