Jehova getuigen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:07

ik woon in een rijtje tussen de zwarte kouzen.. geen last overigen.
Maar toen ik vroeger me dochter borst voeding aan het geven was en ze stonden aan de deur. ( ik had een "lieve"( NOT) sint bernard die wel eens lettterlijk door de voordeur heen sprong ( 90 kilo tja)
En ik de deur wijd open deed en gevolg hond er blaffend achter na... ik gillend... GEEN INTERESSE EN NOOIT MEER ZIENS>. heb ik ze nooit meer gezien..
Goh vink wel raar Tong uitsteken

Arwennn

Berichten: 2061
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:10

haha goed idee.. ik heb ze ook wel is bij de deur gehad.. dan stond ik daar 10 minuten Scheve mond
Heb je toch nog wat aan je hond ook al springt ie soms half door de deur heen Knipoog

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:14

xMoonlightx schreef:
haha goed idee.. ik heb ze ook wel is bij de deur gehad.. dan stond ik daar 10 minuten Scheve mond
Heb je toch nog wat aan je hond ook al springt ie soms half door de deur heen Knipoog

toen ik in me kraambed lag kwam de bloemist aan de deur. en Stufie ( die hond) kwam vrolijk aan gegalopeerd ricting voordeur. hij sprong en dwars door de ruit heen!! Bloos! Haha! de bloemist gooide zn bloemen op de grond en rende hard weg/./ ik lag op de grond van het lachen en pijn natuurlijk na zon bevalling. en me hond had helemaal niks!! Lovers

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:34

jeetje wat staat hier een hoop onzin zeg niet te geloven jullie zeggen vanalles maar er klopt geen reet van, denk dat jullie er eerst eens wat meer van af moeten weten in plaats van al die onzin uit te kramen

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:37

Breitling schreef:
jeetje wat staat hier een hoop onzin zeg niet te geloven jullie zeggen vanalles maar er klopt geen reet van, denk dat jullie er eerst eens wat meer van af moeten weten in plaats van al die onzin uit te kramen


Uitleg...

Mijn mening:
Jehova's zijn irritant

Mijn argument:
Ze komen je op zondagochtend stalken met iets waar je zelf over kan beslissen. Als ik gelovig wil zijn ga ik zelf wel naar de kerk . Daarbij vind ik ze bijzonder opdringerig en vervelend.

Nu jij. OK dan!

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:40

als je niks over ze weet zeg dan gewoon niks. Er zitten idd zeikerts tussen maar je moet niet alle mensen over 1 kam scheren. (of hoe je dat ook zegt) ik ben zelf zo op gevoed en mijn famillie is het nog steeds dus ik weet er tot in de puntjes alles van en hier staat echt niks meer als onzin.

Ze stalken je niet ze komen kijken of je intresse hebt en of je er meer over wilt weten, mensen lopen namelijk niet zomaar binnen zonder dat ze er iets van af weten

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:41

Tessebes schreef:
Tja... ze zijn verplicht om zoveel uur langs de deuren te gaan. Ik hou er ook absoluut niet van. Fijn dat die mensen daarin geloven, maar val mij er niet mee lastig.



Ze zijn absoluut niet verplicht om langs de deur te gaan dit is eigen keuzen en doen ze in hun vrije tijd. Er zijn ontiegelijk veel mensen die er in geintresseerd zijn en er wel meer over willen weten doordat er elke week iemand boekjes komt bezorgen en uit eindelijk zelf jehova's getuigen worden

(let op, zeg niet dat alle jehovah's getuigen het op de juiste manier doen, er zitten ook zeikerts bij,)

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:42

Sorane schreef:
Leuk hoor dat geloof maar ik heb zo'n hekel er aan als ze aan de deur komen om zieltjes te winnen. Het respect voor die personen daalt dan in hoog tempo.



Dat is niet om zieltjes te winnen maar om te kijken of er mensen zijn die er meer over willen weten

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:46

Breitling schreef:
als je niks over ze weet zeg dan gewoon niks.


Nee iedereen heeft dezelfde rottige persoon?

Ik vind het best irritant om op zondagochtend een vent met een zielig kindje voor de deur te hebben die "het licht" of "de boodschap" komt brengen. Na 3x snappen ze het nog niet.

Als ik zo graag wat wil weten, ga ik zelf wel naar de kerk...

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:47

en jullie praten elkaar allemaal na want er zijn ook genoeg aardige jehova's getuigen ik zelf heb er ook niks mee en ben er ook mee gestopt maar vind het niet eerlijk om ze allemaal af te zeiken want er lopen genoeg goede mensen tussen.

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:49

Als ik een goede tegen kom dan stuur ik ze alsnog weg hoor maarja.

Maar ik ben nog geen goede tegen gekomen, heb ook nog nooit goede verhalen over ze gehoord dus ik begin te twijfelen of ze bestaan... Scheve mond

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:49

Zhivago schreef:
Nee iedereen heeft dezelfde rottige persoon?

Ik vind het best irritant om op zondagochtend een vent met een zielig kindje voor de deur te hebben die "het licht" of "de boodschap" komt brengen. Na 3x snappen ze het nog niet.

Als ik zo graag wat wil weten, ga ik zelf wel naar de kerk...


Ik ken meer jehovah's getuigen als jij ooit zult kennen en geloof mij dat er meer dan genoeg goede mensen tussen zitten, net zoals er bij niet gelovige mensen goede en slechte tussen zitten. Je kunt niet alle mensen over 1 kam schere

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:51

Zhivago schreef:
Als ik een goede tegen kom dan stuur ik ze alsnog weg hoor maarja.

Maar ik ben nog geen goede tegen gekomen, heb ook nog nooit goede verhalen over ze gehoord dus ik begin te twijfelen of ze bestaan... Scheve mond



pff wat een onzin zeg, je weet niet eens waar je het over hebt

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:52

Breitling schreef:
Ik ken meer jehovah's getuigen als jij ooit zult kennen en geloof mij dat er meer dan genoeg goede mensen tussen zitten, net zoals er bij niet gelovige mensen goede en slechte tussen zitten. Je kunt niet alle mensen over 1 kam schere


Hoe groot is de kans dat iedereen die ik ken (niet alleen in de buurt) alleen maar rottige Jehova's. Tot ik een goede tegen kom (vind eigenlijk niemand die met zijn geloof de deuren langsloopt maarja) geloof ik ook dat ze allemaal zo zijn...

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:52

aan veel jehovah's getuigen kun je niet eens zien of merken dat het jehovah's getuigen zijn

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:54

Zhivago schreef:
Hoe groot is de kans dat iedereen die ik ken (niet alleen in de buurt) alleen maar rottige Jehova's. Tot ik een goede tegen kom (vind eigenlijk niemand die met zijn geloof de deuren langsloopt maarja) geloof ik ook dat ze allemaal zo zijn...


het is gewoon allemaal onzin wat hier staat, ten eerste loopt lang niet elke jehovah's getuigen langs de deur, en die wel langs de deur lopen daar zitten ook genoeg goede mensen tussen. Als jij bijv mijn ouders zou zien zou je niet eens kunnen zeggen dat het jehovah's zijn

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:55

Breitling schreef:
pff wat een onzin zeg, je weet niet eens waar je het over hebt


Bedankt?

Ik vind het geen onzin, ik hoef geen geloof, als andere mensen wel gelovig zijn prima maar als mensen er meer over willen weten kunnen ze het opzoeken op internet of naar de kerk gaan.

Ik mag dus niet twijfelen of er goede bestaan omdat ik nog nooit heb gehoord van Jehova's die weggaan als je zegt dat je geen interesse hebt... Scheve mond

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:57

Breitling schreef:
het is gewoon allemaal onzin wat hier staat, ten eerste loopt lang niet elke jehovah's getuigen langs de deur, en die wel langs de deur lopen daar zitten ook genoeg goede mensen tussen. Als jij bijv mijn ouders zou zien zou je niet eens kunnen zeggen dat het jehovah's zijn


Dus? Ik heb het niet over de mens die dat persoon is maar over de mens die de deuren langsloopt... Niet over hun persoonlijkheid ofzo.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:59

Wat ik echt triest vind is de Jehova mevrouw die laatst langs de deur kwam en haar zoontje van een jaar of 10 het woord liet voeren.
Joch was jong genoeg om het te doen maar oud genoeg om zich er heel opgelaten bij te voelen, die had heel goed door dat vrijwel niemand er prijs op stelt.
Wat voor moeder ben je nou als je je kind blootstelt aan dit soort afwijzing omdat mensen misschien minder makkelijk nee zeggen tegen een kind? Ik vond het zo triest voor het joch.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 22:04

ik kan al aan genoeg dingen zien hier dat jullie er de balle verstand van hebben, ik zelf heb het ook mee gemaakt, ik voelde me al opgelaten als ik een antwoord ging geven door de microfoon van de zenuwe maar wilde het zelf, begon er van te stottere dus dat heeft niks te maken met of je een goede moeder bent ja of de nee. En dat gaat er niet om dat je tegen een king geen nee zegt maar omdat 9 van de 10 kinderen het leuk vinden om mee te gaan. Maar zoals ik al eerder zei hebben jullie er geen verstand van want jullie weten niet hoe het werkelijk gaat, jullie praten over alle mensen het zelfde terwijl ze niet het zelfde zijn. Ik heb mijn zegje gedaan en vind het gewoon sneu dat hier een topic over word geopend met zoveel onzin er in.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 22:27

Wij praten over wat wij zien. Wij zien mensen die ons thuis komen storen met een soort verkoop-praatje over God. De meeste van ons zitten daar niet op te wachten.

Zo simpel ligt het.

En ik heb genoeg voor de klas gestaan om een kind te herkennen dat zich opgelaten, beschaamd en ellendig voelt. Of je nou encyclopedieen verkoopt of groene stroom of godsdienst of donateurs werft, je stoort me in de privacy van mijn huis (irritatie +1) je probeert verkoop-truuks (irritatie +3) en je probeert aan mijn "Nee dank je" te tornen. (irritatie +999999)

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 22:29

NaNi schreef:
stel je nou eens voor dat ik (niet gelovig) langs de deuren ga om te verkondigen dat die mensen fout bezig zijn en dat god helemaal niet bestaat?
dan zouden ze mij toch ook raar aan staan te kijken Knipoog


Goeiemiddag, ik kom u overtuigen van de evolutietheorie Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 23:10

@Zhivago en Breitling, ik denk dat jullie het allebei een beetje zwartwit zien. Ik ben er van overtuigd dat niet elke Jehova zo is, en zoals ik eerder ook al gezegd heb ken ik een familie waarvan vooral de zoon een hartstikke leuke en spontane jongen is.
Maar ik ben er ook van overtuigd dat de mensen die langs de deur komen meer mensen ergeren dan dat ze mensen bereiken die oprecht geinteresseerd zijn Lachen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 23:15

ArwenLune schreef:
Wat ik echt triest vind is de Jehova mevrouw die laatst langs de deur kwam en haar zoontje van een jaar of 10 het woord liet voeren.
Joch was jong genoeg om het te doen maar oud genoeg om zich er heel opgelaten bij te voelen, die had heel goed door dat vrijwel niemand er prijs op stelt.
Wat voor moeder ben je nou als je je kind blootstelt aan dit soort afwijzing omdat mensen misschien minder makkelijk nee zeggen tegen een kind? Ik vond het zo triest voor het joch.

Misschien is dat het beleid in veenendaal....
Hier kwam een opa met zijn kleinzoon (?).

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 23:23

Toen ik 16 was (weet ik nog heel goed, ik had voor mijn examen een tijger-niemendalletje gehad van m'n zus) Cool

Ren met een noodvaart de trap af, want de deurbel ging (in mijn tijger-niemendalletje), trek vervolgens die deur open, verschrikte ogen en zegt al hakkelend dat ze het woord van God komt verspreiden. Sorry, geen interesse. Heb graag sex vóór het huwelijk (stel je voor dat je nooit trouwt...) Bloos!