Mijn kat is vermoord....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 17:35

mm ik sluit me geheel bij Sjuimpje aan...
en ik kan me de reactie van Pril ook heel goed voorstellen...

alleen geldt het bij mij voor al mn dieren, ik beno ok meer een kattenliefhebber maar als iemand/iets de hond wat aan doet Extreme duivel en hetzelfde geld voor de katten/konijn/paard

Ditta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 17:40

jeetjuh, ik zou ook schrikken en me hondje enorm hebben gepakt als die me kat wat aan zou doen. wat erg zeg! k weet precies hoe je je voelt. mijn kat is een paar jaar terug weggelopen. dus nu hebben we er nog maar een!

alleen weet ik heel zeker dat mijn hondje onze kat nooit wat zou doen. De kat is bij ons thuis de baas over de hond. Hij is groter en was er eerder dan de hond dus ook de baas! ze liggen zelfs naast elkaar op het kussen en op dit moment liggen ze met zijn tweeen dicht tegen elkaar aan op me bed. Lovers

Nonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 17:42

Laura, dat gedicht maakt duidelijk dat de hond het niet expres heeft gedaan. Het is het instinct van de hond. Waarom afschieten als de hond enkel gedaan heeft wat hij volgens hem moest doen? Zoals ik al zei, doe hem een muilkorf om, of geef hem een enkeltje NL.

Yor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 18:04

mensen voor mijn idee is die hond gewoon gevaarlijk!

tuurlijk hebben honden jacht instinkt maar ze leven nou eenmaal niet vrij in de natuur, dus als Pril die hond heeft geleerd niet aan haar katten te komen mag hij dat niet doen PUNT
geen discussie.
un heeft ie dat wel gedaan, is ie behoorlijk fout geweest, en ik zou echt niet zo'n hond aan iemand anders willen geven!
wie garandeert dat hij niet nog een keer zoiets flikt?

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 18:07

Sorry hoor, maar ik vind dat je veelste ver gaat. Dieren zijn nou eenmaal anders dan mensen, en je gaat je hond toch niet in elkaar trappen totdat hij bijna geen lucht meer krijgt!!! Jeetje zeg Boos!
toen ik het las kwam er zoveel in me gedachte, maar ik zal het hier niet allemaal neerzetten... Frusty

Munji

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 18:19

Ik vond het heel erg om te lezen. Ik heb zelf 3 katten en zou er niet aan moeten denken dat ze dood zouden gaan. Zeker niet op zo'n manier! We hebben thuis ook altijd honden gehad. En ik zou het nooit over mijn hart verkrijgen om het besluit te nemen ze af te laten maken als ze niet levensbedreigend ziek zijn of erg veel pijn lijden... Maar goed, die van ons hebben ook nog nooit een kat vermoord, dus ik kan er eigenlijk niet echt over meepraten.

Pril, denk er nog even rustig over na tot je boosheid een beetje is afgezwakt en neem dan een beslissing wat je doet. In ieder geval sterkte ermee!

missy_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 18:47

Ik ben het ook helemaal met sjuimpje/prakkie/e.a eens. Zo'n hond kan een groot risico zijn als hij niet meer te vertrouwen is... Afmaken is misschien wel rot en ook zeker voor Pril zelf maar ik denk dat het een goede oplossing is als de hond niet meer te vertrouwen is...
Wij hebben thuis ook een kat gehad die absoluut niet te vertrouwen was. Mijn vader had haar uit de biesbosch meegenomen, was dus eigenlijk een echt wilde kat. Toen ontmoette m'n vader en moeder elkaar en m'n vader nam de kat mee. Dat beest mocht m'n moeder absoluut niet, ging altijd speciaal in haar kant van het bed liggen en dan maar blazen als ze haar eruit wilden halen.. maargoed, toen werd ik geboren en vooral m'n vader had meer aandacht voor mij dan voor de kat en dat beest was hartstikke jaloers.. Topen gaf m'n moeder me een keer de fles op de bank en ze had niet gezien dat dat mormel op het kastje naast de bank zat. En toen heeft hij dus naar mij uitgehaald, en niet zo'n beetje ook, ik heb nu nog steeds een vrij groot litteken op m'n voorhoofd, als ze iets lager had gekrabt was ik aan een oog blind geweest..
Maar m'n vader wou haar nog niet wegdoen, ze verdiende volgens hem een 2e kans... Tja 3 jaar ging het goed en toen werd m'n broertje geboren. Op een onbewaakt ogenblik lag hij in de box, m'n moeder was ff in de keueken en de kat liep in de kamer, heeft ze door de spijlen van de box naar hem uitgehaald.. dit keer was het niet zo erg alleen een flinke krab over z'n been heen, maar dat beest was dus duidelijk niet te vertrouwen en dan vooral niet met kleine kinderen. m'n ouders hebben haar dezelfde dag nog laten inslapen.. dat misschien beter direct na de eerste keer moeten gebeuren, want stel dat ze m'n broertje in het gezicht had gekrabt.. Natuurlijk was het ook een stuk onoplettendheid van m'n moeder maar toch..
Dit gaat dan over een kat, maar toch had ze bijna m'n rechteroog gemollesteerd...

Felice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 18:49

Pril wat ben jij in godsnaam aan het doen? Ik snap heus wel dat je ongelooflijk kwaad bent op je hond, maar een hond kilt niet zonder reden! Of ze moeten iets heel naars hebben meegemaakt/een slechte opvoeding hebben gehad... Doe hem in ieder geval weg, alleen een kogel door de kop/geen eten meer geven?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Felice op 2001-11-22 18:56 ]</font>

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 19:07

pff wat erg, ik ken precies het zekfde. bij mij op stal loopt een hond, kruising herder-bernersenner. en die heeft ook al meerdere dieren doogebeten. 1 kat, een stel jonge konijnen, kippen. en ik zou bij ons ook het liefste zien dat die hond weg zou gaan.
het is wel zo dat die hond iig naar mij luistert. en ze weet ook dondersgoed dat ze van mij op de flikker krijgt als ze iets flikt. dan schop ik haar ook hard. (sommigen vinden dat misschien dierenbeulerij, maar bij deze is dat weleens nodig)
maar tja een kogel door de kop is wel meteen een hele sterke reactie. maar het is isnderdaad wel zo dat als een hond een keer bloed heeft geroken/geproefd dat ze het vaker zullen doen.

coco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 19:15

Ik zou zo'n hond ook een flinke schop geven.Is misschien wel zielig maar zo'n beest moet weten wat hij wel of niet mag.
Wat moet je doen als hij dadelijk een mens of een paard pakt??Je kan het beter meteen aanpakken dan dat er nog meer ongelukken gebeuren!
Ik vvind het heel erg begrijpelijk wat je hebt gedaan Pril!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 19:22

heey wat sneu van je kat arme diertje...

Tja wbt die hond.. Ik zou het helemaal snappen als 'm af laat maken. Hij heeft nu idd geen Kind gegrepen maar wat als ie dat wel doet?
Dan sla je je zelf achteraf voor je kop had ik toen maar..
Of als hij weer een kat grijpt of misschien wel een klein hondje of die pony..

Aan de andere kant Moordenaars krijgen in NL ook een 2de kans. Helaas gaat dat niet altijd goed maar er zijn ook zat mensen die dan tot inkeer komen. Je hebt je hond nu iig flink en goed afgestraft dat vergeet ie niet zomaar als je zelf de kans ziet je hond alsmaar in de gaten te houden of te muilkorven als je wat minder op kan letten kun je 'm misschien nog een kans geven.
Je kan je afvragen wat voor'n leven zo'n beest dan nog heeft....

wbt die lab die zo ik iig zo laten. Hij heeft op zijn flikker gehad weet dat ie fout zit en heeft eigenlijk niets misdaan.

Ik wens je veel sterkte met welke beslissing je ook neemt. of je 'm afschiet of laat leven ik berijp beiden beslissingen.

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 19:22

zal ik dribbel dan ook maar een kogel door zijn kopgeven omdat hij een kip heeft aangevallen, en als ik hem niet tegen had gehouden vermoord? en omdat hij honden trapt als ze in zijn buurt komen?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 19:30

zodra dribbel daadwerkelijk een jacht-instinct vertoont en zelf de honden/katten/kippen opzoekt zou dat misschien wel het beste zijn.

Maar paarden en ponys zijn nou eenmaal vluchtdieren en geen gedomesticeerde roofdieren.

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 19:32

dan zullen er aardig wat dieren afgemaakt moeten worden....

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 19:35

Zoveel beesten die expres honden/katten ed afmaken ken ik niet hoor!
Eerlijk gezegd kan ik helemaal geen enkel dier dat expres een hond/kat gaat opzoeken om vervolgens op te jagen en te killen!

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 19:38

hij doet het alleen als ze bij hem in de bak komen als hij daar staat. vind ie leuk. Ken er wel meer die dat doen. of hij ze expres zal vermoorden weet ik niet

dat hij honden/katten afmaakt heb ik niet gezegt...

Maar ik zal hem de volgende keer wel in elkaar trappen tot dat hij bijna geen lucht meer krijgt.. Ja sorry, ik ben het er gewoon niet mee eens...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dribbel op 2001-11-22 19:40 ]</font>

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 19:42

Dat weten we nou wel...

Het gaat mij er alleen om dat je appels met peren vergelijkt.

In de situatie van Prl gaat het om een dier wat normaal onder appèl staat, die nu gewoon een waas voor zijn ogen kreeg en bewust een beest opzocht om het af te maken!

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 19:46

Daar heb je wel gelijk in, een hond is anders dan een pony, maar toch. ik vind de kogel gewoon te makkelijk. Misschien was er een reden dat hij de kat aanviel.

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 19:49

ik erger me regelmatig dood aan sommige mensen die wel errug idealistisch denken.

Ik ben het ook helemaal met prakkie en Sjuim eens.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 19:52

ik kan me ook de reactie van Pril indenken.
Je weet inderdaad ook verder niks van die hond.
Sommige reageren hier weer erg overdreven. Nu pakt hij een kat.. volgende keer een kind?
Een muilkorf is een goed idee lijkt mij, dan hoeft hij niet vast.
Pril laat het nog ff bezinken, geef die honden wat te vreten.

Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 20:07

Jeetje wat een verhaal zeg! Tsja ik heb allemaal nerdbeesten, dus ik ken geen agressiviteit bij dieren. Ik vind alleen in z'n algemeenheid dat men niet moet denken dat dieren kunnen redeneren, zegmaar stellen dat een hond of ander dier een of andere lustmoordenaar is. Misschien geheel verkeerd opgevat, maar ik kreeg het idee dat de hond het expres gedaan zou hebben, in die zin dat hij in dubio was met z'n geweten, ik weet dat het niet mag maar ik doe het toch. Maar bij een dier gaat toch anders in z'n werk. Een beest heeft instincten die door goede trainingen gereguleerd kunnen worden, maar soms doen zich toch situaties voor dat het instinct overheerst. Gevolg,(bijv.) hond verwond een ander organisme, in dit geval de kat. Het gedrag wat onze beesten vertonen is veelal aangeleerd, ze weten wat wel en niet geaccepteerd wordt. Hoe dan ook, een feit blijft dat de meeste dieren nou eenmaal niet hoog staan op de evolutieladder, ze hebben hun instinct die veel meer parten speelt in hun gedrag dan bij ons. Dat wil niet zeggen dat ik nu begrip probeer te wekken voor de hond van pril, als een dier moeilijk te trainen is of niet goed is getraind, dan vormt die gewoonweg een gevaar. Hopelijk kun je iemand vinden die nog wat ziet in de hond, maar al maak je hem af kan ik je ook begrijpen. Succes met alles, het valt allemaal niet mee.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 20:13

ik kan heel goed snappen dat je kwaad bent ik snap helemaal dat je de honden op hun flikker hebt gegeven.

maar jou hond heeft de kat gepakt en is dus waarschijnlijk een killer, maar de lab niet. de lab heeft er bij staan springen maar heeft niets gedood. En ik vind dus dat je de lap niets kunt maken. Mijn mening, je hebt hem al op zijn flikker gegeven, terwijl eigelijk in de ogen van de lab hij niets verkeerd heeft gedaan, wilde spelen.

Jou hond wilde niet spelen maar doden. Als je die laat afmaken kan ik snappen omdat hij dus idd al een kat heeft gepakt en mis ook de volgende kan pakken. Praat er eens met de DA over en beslis dan.

groetjes en sterkte Lara

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 20:32

Ik heb twee Westi´s, super lief en aanhankelijk en voor de kinderen de beste speel kameraadjes die je je kan bedenken, Toch kan ik Bella- het vrouwtje- voor geen meter vertrouwen als we bij m´n schoonouders in Nl op de boerderij zijn. Ze heeft al een keer een kip doodgebeten en de eend heeft het alleen overleeft omdat m´n schoonvader het zag gebeuren en Bella een rot-klap verkocht (terecht!) . Konsekwentie: Als we bij m´n schoonouders zijn en Bel loopt vrij buiten, krijgt ze een muilkorf om Lachen . De kat jaagt ze ook graag, maar die kiest meteen het hazenpad als wij er een weekje zijn. Het gekke is, dat m´n schoonouders jarenlang een blinde kat hadden. Toen Bella hem de eerste keer zag, vloog ze er op af, met de bedoeling hem te pakken of in igg eens flink te jagen. Omdat Wolfje niets zag, bleef hem weinig anders over om te blijven zitten en maar af te wachten wat er ging gebeuren. Dát vond Bella dus écht gek Verward een kat die "gejaagd" zou moeten worden, maar niet weg liep Verward . Als Bel er dan te opdringerig met d´r neus bovenop zat, kreeg ze af-en-toe een flinke haal Lachen ! Tja... ook Westi´s zijn jagdhonden en ik kan ze moeilijk neer -laten- schieten voor iets wat er jarenlang in gefokt is!
Zoals gezegd, bij m´n schoonouders krijgt ze buiten een muilkorf om en ik neem haar om die reden ook vrijwel nooit mee in de stal.
Probeer je boosheid/verdriet om je kat niet op je hond af te reageren! Natuurlijk is het zwaar k-l-o-t-e, maar misschien is de optie met de muilkorf ook uitvoerbaar Verward !
Iig sterkte!!!

butterfly_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 20:38

Ik snap best dat je kwaad werd toen je je hond je kat zag bijten enzo.. En dat je hem dan een trap geeft, kan ik zelfs nog begrijpen, maar hem trappen totdat hij geen lucht meer krijgt??
Dieren zijn anders dan mensen, ze volgen hun instinct. Je zei ook dat het een zwervertje was, hij heeft dus altijd voor zichzelf op moeten komen, en is dus waarschijnlijk niet zo'n lievertje..
Ik snap echt dat je heel kwaad op hem bent, maar om hem in te laten slapen!?! Daar kan ik echt niet bij, het is nou eenmaal een dier, die denken niet zoals wij, mensen!! Het dier volgt gewoon zijn instinct.. Denk je niet dat hij beter af is bij andere mensen, zonder katten o.i.d.?? Breng hem desnoods naar een asiel, maar laat hem niet inslapen!

Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 20:42

Ik denk dat je beter niet je honden had kunnen schoppen want dat is ook niet goed, het zit meestal in het instinkt.
het is niet leuk dat je je katje bent verlorren door die hond (en), maar ik vind dat niet de reden om je hond helemaal voor rot te schoppen, als mijn hond een kat zou pakken, weet ik ook niet wat ik zal doen want hij gaat nooit achter katten aan, maar mischien schop ik haar ook wel Verward
alleen ik heb dan later wel spijt er van omdat dat die hond mischien in zijn verleden wat dingen heefd meegemaakt dat niet echt goed hersteld is in zijn hersens,( je weet niet wat er gebeurd is), en dat je je hond laat inslapen vind ik niet echt een oplossing, maar ja dat is je eigen keus, want als je hond een eend dood bijt maar je hem/haar ook niet af, toch? maar ja in ieder geval veel sterkte met het verlies van je katje en met het laten inslapen van je hond (als je je niet bedenk tenminste)

-xxx- valerie