Stoppen met roken.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 18:55

wat ben ik blij met dit topic!!!!!!!! super!!!!
ik ga nl morgen . = 1 dec. stoppen. naast mij ligt nu een vol pakje en die ga ik helemaal leeg roken of niet...ieg hebben we dit op mijn stal afgesproken, samen met nog 2 anderen...de eigenaresse van stal heeft een groot blik met lollies gekocht zodat we toch wat in ons mond kunnen stoppen...dan blijft er nog maar 1 iemand over die rookt...verder niemand dus wel een superomgeving...na 20 jaar wil ik absoluut stoppen, want ik merk met rijden dat ik na een half uur ademnood heb..en daar baal ik giga van...ook ik heb 3 zwakke momenten op een dag...na het eten, bij de koffie s'ochtends en na het rijden (vooral een les hihiih) MAAR GOED IK GA DR VOOR!!!! en ik vind iedereen die gestopt is met roken KANJERSSSSSSS
duim maar hard voor me...ik krijg van mezelf een nieuwe rijbroek eind deze maand, iedere dag
leg ik 7.05 gulden opzij...daarbij hebben we sinds deze week een solarium op stal...2,50 per x...en dat kan ik beter aan een lekker opwarmbeurtje voor mijn paardje besteden.
ahhhhhhhhhhhhh ik hoop dat t lukt....

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 19:20

Super zeg Aurora, als je het moeilijk hebt dan laat je het maar weten. Wat heerlijk dat iedereen stopt, maar ik denk niet dat ze het allemaal vol zullen houden.
Ik ben met 5 man tegelijk gestopt en heb me over laten halen omdat ik allerlei smoesjes verzon om het uit te stellen (ik wilde dus wel al stoppen).
Die vier anderen zijn allemaal een voor een weer gaan roken, en af en toe dacht ik daardoor; ik ben ook wel gek, waarom zou ik nu stoppen, volgend jaar is veel beter en makkelijker. poedersuikersmoesjes dus, maar meestal zag ik het als een stimulans ik ben de sterkste, ik houd het wel vol.

Een paar weken doorbijten, daarna een paar maanden consequent blijven en daarna heb je een nieuw leven, zonder sigaretten!

Probeer de mandareintjes maar, of het water, of de moeilijke momenten helemaal ontlopen (eventueel letterlijk: hardlopen dus).
En vanavond ga jij je al afvragen wat je nou zo lekker vond aan die stinkstokken, kankerverwekkende troep, iedere sigaret wordt viezer en dat hele pakje krijg je al niet meer leeg. Geef maar aan iemand die ze nog wel nodig heeft, jij niet meer!

(zo, weer genoeg peptalk voor vandaag, prettig weekend Schijnheilig Cool Knipoog )

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 20:02

Inmiddels zijn wel al dik anderhalve week verder, en de moeilijke momenten heb ik steeds minder vaak Haha! Niet dat ik helemaal niet meer heb gerookt, want ik heb wel af en toe gesmokkeld door bij iemand een sigaretje te bietsen Bloos
Maar ook die behoefte wordt steeds minder, ik heb nu al 2 dagen helemaal niks gerookt (en daarvoor was het hooguit eentje per dag). Ik ben deze week wel gigantisch aan het vreten geslagen, maar nu mag dat nog, ik heb mezelf nl. een overgangsperiode beloofd Haha! Maandag is ook dat feest over en ga ik alleen maar gezond eten en water drinken, want ik wil natuurlijk wel in m'n kleren blijven passen.
Inmiddels ben ik (of had ik dat al geschreven) wel al veel beter gaan ruiken, wat niet perse een voordeel hoeft te zijn. M'n humeur heeft er ook niet echt onder te lijden, hoewel het wel zo is dat ik iets scherper reageer, en ook dingen waarover ik normaal m'n schouders misschien wel zou ophalen nu niet over m'n kant laat gaan Schijnheilig
Al met al is het minder erg dan ik dacht, had ik moeten weten want ik ben al eens een ruim half jaar gestopt geweest. Maar goed, er komen steeds meer stoppers bij geloof ik, dusseh....met elkaar moet het allemaal lukken!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 04:14

Hoi allemaal,
"Ze" zijn net allemaal naar bed en ik ben nog snel even achter de computer gegaan om dit topic even te lezen Lachen.
Goed hé, dat jullie allemaal zoveel schrijven, dat werkt voor mij echt goed Knipoog ! Ook vandaag heb ik niet gerookt, nu dus al 5 hele dagen. Ik vind het wel moeilijk hoor, ik denk bij iedere sigaret die iemand anders aansteekt :lèèèkker !!!!! . maar ik doe het toch maar niet, omdat ik dat zo kinderachtig van mezelf vindt.
@Sando, ik ben idd zo een die altijd moeite heeft met het gewicht Boos! , daarom wilde ik ook eerst 12 kg afvallen, voordat ik ging stoppen. Helaas ( Verward ) is het anders gelopen Haha! !
@Marja, ik moest lachen toen ik dat van die mandarijnen las... Dat was precies hetgene wat ik vanavond na het eten gedaan had *LOL* ! Het hielp wel!
@Aurora, goed dat je morgen (of liever gezegd : vandaag ook mee doet! Ik als verstokte roker moet eerlijk zeggen, dat ik het minder moeilijk vond als dat ik gedacht had!
Kom, doe gewoon met ons mee! Dat lukt vast wel!!!!!
@Sandra, goed van je, dat je helemaal niet gerookt hebt, de laatste dagen waren vast en zeker moeilijk Verward Kom.... ga door, als jij het wilt, kán je het! Heb je die andere sigi´s ook helemaal niet meer nodig Lachen Lachen !
Groetjes

Aurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 10:44

het is zaterdag 1 decemer...en ja..ik ben vroeg op en ja ik zit te flippen Boos! en nee ik heb er nog steeds geen 1 op [( ...maar bij de gedachte van niet roken alleen al word ik erg aggressief, zielig voor mijn vriend maar ja...dieis half jaar gelee gestopt dus die heeft er gelukkig begrip voor...hoe lang duurt t ook alweer voordat die nocotine ea rotzooi uit je lijf is??? dan schijnen de lichamelijke verschijnselen iets minder te worden zegge ze..
ik kom erachte nu, een sigaret is een beloning...honden uitlaten..sigaret, opruimen, sigaret...afijn net wakker en het is nu al een drama..gelukkig zo naar stal..daar rookt niemand dus dat is altijd heel fijn want juist daar voel ik mij een vieze junk..dus..gauw aankleden..en move..ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....p.s die tip van die mandarijnen ga ik ook proberen, en ook water en ik heb net al de eerste 7.05 in bakje gelegd....
ik voel me echt een zielige junk...wat in en triest zeg...bleeeeeeeeeeeeeh
Sigaar = gadverdamme !!!!!!!!!

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 10:56

Nu ff doorzetten aurora, dit duurde bij mij zo'n dag of vier en ik heb het overleefd (met niemand ruzie, ben ook nog steeds getrouwd Haha! ). Okee, niet vragen hoe, maar het is te doen. De geestelijke verslaving duurt helaas stukken langer, maar ook daar zal je doorheen moeten. Iedere dag van niet roken wordt het ff makkelijker. En idd, ik had hetzelfde: na ieder banketstaaflig klusje moest ik ff roken, je merkt wel dat je errug veel tijd overhoudt als je niet meer rookt Cool
Ik ben trouwens ook heel blij met dit topic, hoe meer mensen er meedoen hoe groter het "gezichtsverlies" voor mij (niet alleen t.o.v. jullie, maar ook t.o.v. mezelf) is als ik toch weer zou gaan roken Haha!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 14:51

Zo, de hele family is even op pad, m´n kleine neefje slaapt.... snel even achter de computer Lachen !
Aurora, ik heb eigenlijk helemaal geen lichamelijke verschjinsels gehad (ik rookte ook zo´n 40 sigaretten op een dag hoor!), maar het schijnt dat het drie dagen duurt totdat de nicotine uit je lichaam is. Dat valt dus wel mee ! Lees mijn bijdragen van deze week maar eens, dan weet je hoe het mij intussen vergaan is Knipoog ! Ik moet zeggen : Ik ben wel óntzettend blij met die meiden hier! Die hebben mij echt al door menig moeilijk moment heen geholpen! Ook als ik niets schrijf, af-en-toe kijk ik gewoon even in dit topic en lees wat "de anderen" ook alweer schreven, dat helpt echt!
Sandra, goed dat je de "laatste" sigaretten nu ook niet meer neemt Lachen ! Mij vergaat het al net zo als jou: Ik vind ook dat ik het niet kan maken om nu te gaan roken, niet nadat jullie mij al zoveel moed hebben ingesproken !
Chrico, hoe gaat het, houd je het nog vol Verward Doorgaan hoor, we redden het wel!
Gek is dat eigenlijk, kennen doe ik jullie geen van allen, niemand van jullie kan controleren of ik werkelijk gestopt ben of inmiddels toch stiekem (af-en-toe) rook, enz. enz. Haha! .
Geloof me, ik zweer dat het zo is en dat júllie me er door dit topic toe gebracht hebben Lovers .
Zo.... nu ga ik even aardappels schillen voor de zuurkoolschotel die ik voor 15 mensen moet maken, doei!

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 16:27

Wauwie, ik ben trots op je sterre Party!! . Neemt de familie je een beetje serieus hierin?

Maakt iemand van jullie gebruik van het boek van Allen Carr?
Ook al ben je al gestopt, dan kan dat je evengoed helpen op moeilijke momenten, leen hem gewoon bij de bieb, over een paar weken heb je hem toch niet meer nodig omdat jullie dan van de verslaving af zijn...

Hoe gaat het Aurora, kun je het een beetje volhouden? Heel veel sterkte en afleiding gewensd, de eerste dagen zijn geen pretje. Maar ach, je kunt wel alvast bedenken wat je met al die extra tijd gaat doen die je nu over hebt *LOL*

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 17:00

Zo dames, jullie zijn goed bezig!

Toch wil ik jullie nog een tip geven. Ik lees over tandenstokers en mandarijnen, maar eigenlijk is het het beste om geen vervanger te zoeken. Elke keer wanneer je een vervanger neemt ben je toch nog bezig met je psychische verslaving. Veel water drinken is wel goed. 1 ½ liter per dag is ziezo gezond.

Nog een tip, wanneer je de drang krijgt naar een sigaret probeer die gedachte niet te verdrukken door er niet aan te denken, maar ga er eens rustig over nadenken wat je dan eigenlijk mist. Wat is het? Even het momentje voor jezelf, jij met je giftige ziekmakende sigaret, is dat wat je mist? Het diep inhaleren van absolute gif, is dat zo wat je mist? Wat is het dat je mist, of wat is het wat je wilt? Je wil toch niet dat je leven geleid wordt door een sigaret? Jij wilt toch gewoon je eigen leven onder controle kunnen hebben? Beredeneer je behoefte aan een sigaret eens heel bewust. Je zult merken dat je drang ernaar verdwijnt.

Elke wanneer iemand je een sigaret aanbiedt zeg je waarschijnlijk, nee dank je ik ben gestopt. Later wordt het nee dank je ik rook niet.

Dames hou vol, echt waar!

JE BENT GESTOPT MET ROKEN, WAT EEN HEERLIJKHEID, WAT EEN BEVRIJDING!!!

Ga hier maar eens even kijken http://www.allencarr.nl misschien helpt het je.

ZET HEM OP!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marieke op 2001-12-01 16:04 ]</font>

Aurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 18:21

hallo het is nu 17.15, en nog steeds niet gerookt....Haha!
vraag niet hoe ik erbij loop....en dat rotweer helpt ook niet echt dus vlucht ik naar de bioscoop vanavond...heb al 4 lolies op op stal...ik merk dat ik erg gejaagd wordt, alsof ik de hele tijd haast heb..heel raar...en nog gekker, maar gelukkig had een ander het ook op sal..mijn eetlust verdwijnt!!!!! maar dat zal wel alleen de eerste dag zijn ofzo want ik hoor altijd anders hihihi...
verder is mijn concentratie heel slecht en is het net of ik in een rare film zit...
jezus...hoe zo verslaving..ik ben zo blij met jullie verhalen en reacties..ik ben hiernaar toe gevlucht..en heb alles nog eens rustig gelezen en het helpt echt waar SUPER!!!!!
dus JULLIE ZULLEN MIJ HIER DE KOMENDE TIJD wel vaker zien Haha!
Ik zie erg tegen vannacht op..volgens mij doe ik geen oog dicht, konden jullie allemaal wel slapen????
( dag 1...normaal zou ik al 15 sigaretten gerookt hebben.., met nog 7 te gaan)

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 18:43

Ik weet het, Marieke, dat Allen Carr adviseerd om geen vervangend gedrag te doen zoals zoethout en tandenstokers.
Ik vond het de eerste tijd alleen heel moeilijk om wanneer anderen allemaal een sigaret opstaken niets te doen te hebben.
Ik ben het er daarom niet zo mee eens, puur omdat het bij mij niet zo werkte als hij het omschreef.

En uiteindelijk gaat het om het eindresultaat: stoppen, en dat is gelukt. En het viel me niet echt tegen. Pas door dit topic wordt ik me er weer meer bewust van dat ik niet meer rook.

Wat vind jij van het hardlopen dat ik de eerste tijd een paar keer per dag deed als ik helemaal gek werd van de zin en niet meer wist wat ik met mezelf aanmoest?
Is dit ook vervangend gedrag dan?

Nou ja, in ieder geval gezonder dan snoepen en snaaien *LOL*

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 15:17

Het is natuurlijk zo dat wat voor jouw werkt dat werkt! Het was ook absoluut niet om te vertellen dat je dat absoluut niet moet doen, maar meer een tip. Het is waar dat je in het begin niet weet wat je met je handen moet, ik frummelde volgens mij ook aan alles, met kaasvet heb ik hele kunstwerken gemaakt na het eten! Haha!

Ik heb ook net als jij Marja dat dit topic mij er weer even heel bewust van maak dat ik nu 3 jaar niet meer rook en hoe blij ik daar mee ben! Ik had er absoluut geen moeite mee en ik kan me ook niet voorstellen dat ik ooit weer zal gaan roken. Tuurlijk waren er momenten dat ik dacht mmmmmm zou nou nu toch wel graag….. Maar ja dan deed ik wat ik hierboven omschreven heb, er heel bewust over nadenken.

Wat dat hardlopen betreft, dat deed ik je toen niet na! Haha!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 17:50

Hrm.. Ik ben al vrij regelmatig gestopt..Dit jaar van 1 januari tot half feb, van maart tot mei.. en telkens weer om een stomme reden begonnen.
Héél vreemde tip, maar het werkt echt: worteltjes.. pak er een paar van je paard af (je hebt ze echt harder nodig Knipoog ) Schijnt een stofje in te zitten waardoor je minder trek hebt in een peuk..
succes dames!

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 18:24

Ik lust niet zo erg worteltjes Haha! Haha!
Ach, zo gaat het ook hoor. Ben nu al bijna 2 weken peukloos (hoewel, peukarm eigenlijk, want zo heel af en toe heb ik er wel een gebietst Schijnheilig ) en dat is al heel wat voor mij, maar nog geen record want dat staat op 7 maanden. Toen had ik van het uitgespaarde geld een (skate)weekendje parijs bij mekaar gespaard, minpuntje was alleen dat ik IN parijs weer begon met roken Koe

Aurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 22:43

*h e l p* Verdrietig
2 dagen niet gerookt, doooooodongelukkig...een echte junk dus...]o
slapen doe ik wel...maar..ik hou vol want dit moet overgaan zeggen ze.. Scheve mond\
owwwwwww wat is dit erg.....als ik dit had geweten was ik noooooooit met roken begonnen, maar ja 15 jaar en dom }:o , he
maar positief denken Haha! ik heb 14,10 gespaard en 40 sigaretten NIET gerookt deze 2 dagen.
dusssssss..... Party!!
houd moed alle stoppenden!!!!!!!!!!!!!

chrico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-01 10:43

Hahaha marieke, dat gefrunnik ken ik nu ook. Ik draai mijn haar in de knoop aan de achterkant. Echt heel erg want ik kan het pas kammen na een hoop antiklit. Af en toe rook ik er toch nog een, ik kan het niet laten. Maar de ergste stress rond het niet roken is volgens mij al met 80% gedaald. Ook mijn sjaggie buien zijn al wat minder dus iedereen begint het nu een beetje te waarderen dat die stinkstokken in mijn la liggen. Maar zoals zo vaak gezegd, we gaan gewoon door met het laten liggen van die stinkies. De rest, nog veel succes en volhouden he.

Aurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 18:59

hardstikke goed zeg..!!!!!!!!!! ik rook er niet 1 meer, ik weet dat als ik sigaretten in huis haal de zaak verloren is...ik loop al met grote moeite langs de sigarenwinkel...doorlopen doorlopen zeg ik dan..mijn geld krijgen ze niet meer die sigaretten- giganten!!!!!
dag 3...ik had vanmorgen niet meer die afschuwelijke zin in eerste sigaret van de dag..ik blijf gewoon koffie drinken want daar ben ik ook erg aan verslaafd, als ik geen koffie meer mag ga ik liever gewoon dood...vanmorgen op straat liep ik achter iemand met een shaggie...en dat stonk!!!! dat is een rare gewaarwording, al na 3 dagen wordt het een asbak geur.
nu zit er in mijn potje f 21,15 hihihihi Haha!
jongens...zet m op..we gaan door!!!!!!!!!!!
p.s.heb wel een beetje hoofdpijn maar dat schijnt er bij te horen en vandaag moest ik ook paar x hoesten met wat rochels...gedverdemme!!!!!

ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 19:19

oke en vanaf dit moment is ook ikke GESTOPT met ROKEN!!!!!
of ik eht volhoud weet ik niet.. maar ik ga ervoor *LOL*

Aurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 21:46

GOED ZOOOOOOOOOO!!!!! hardstikke goed..doe lekker mee...!!!!!!!!!!
enne GEDEELDE SMART IS HALVE SMART!
de club van de NIET rokers wordt steeds groter en ik denk maar zo...al die mensen die roken zouden eigenlijk ook willen stoppen en die moeten we dus overhalen Haha!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 22:36

Hoi meiden,
Sorry dat ik jullie nu pas schrijf: dit weekend was m´n hele family op bezoek, wat echt onwijs gezellig was Lachen . M´n broers, zwager en neef van m´n man vonden het nodig Scheve mond\ om m´n PC sterker/sneller te maken, met het gevolg dat ik er nu wel-is-waar een nieuwe harde schijf in heb, maar dat tevens alles van de oude gewist is en ik niet meer in het internet kom Boos! ! Dat kan dus woensdag of donderdag pas weer in orde gemaakt worden Verdrietig !
Ik zit nu op de zaak van m´n man, omdat ik jullie niet kan missen Lachen ! (wat heet hier verslaafd *LOL* !)
Ik ben dus heel erg braaf geweest! Heb echt geen sigaret gerookt en ben er eigenlijk wel trots op!
Er is dit weekend super veel gerookt (af-en-toe kon ik er tegen aan leunen Boos! , maar ik heb, afgezien van de keren na het avond-eten, géén problemen met het niet-roken gehad!
Wat wel fijn is, dat ik erg gesteund ben door m´n familie, óók van degene die roken!
Mijn man wilde me eerst niet naar de zaak brengen (hij moet mee om het alarm af te zetten Lachen ), maar ik kon hem toch wel overtuigen dat ik even hier in dit topic moet kijken en jullie even moet schrijven!
Mijn moeder , die de rest van de week nog blijft, zit hier zelfs naast me te breien, omdat ze het zo zielig voor me vond als ik hier alleen moest zitten Lachen Lief hè ???!
Aurora, volhouden hoor! Als je leest dat de andere het kunnen, kunnen wij het ook Lachen !
Zo, ik kijk nog even de topics door en daarna nog even hier. Dan "zie" ik jullie -helaas Verdrietig - pas woensdag of donderdag weer!
Allemaal veel sterkte!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 12:59

Shiddiekowski, m´n PC is nog steeds niet in orde Boos! , er ontbreekt nu de software van m´n provider, die krijg ik pas maandag Verdrietig . Zit nu dus even in de bieb, omdat op de zaak alle compu´s bezet zijn. (ja ja, zo af-en-toe werken ze daar ook wel eens *LOL* ).
Hoe gaat het dames, is er nog steeds een leven zonder peuk? Mij gaat het nog steeds erg goed. De enige momenten waarop ik een sigaretje mis, is na het eten, maar... dat duurt niet zo erg lang. Ik heb wel een paar naaldjes in m´n oor laten zetten, maar dat is meer voor (tegen *LOL* !) de honger, want ik ben toch al wel wat aangekomen Boos! ! Meiden, schrijf eens wat terug Lachen , ik kan nu waarschijnlijk pas maandagavond weer online gaan (dit weekend ben ik er niet ) en ik ben erg benieuwd hoe het met jullie gaat !!!!
Hierbij wil ik trouwens Marieke en Marja eens bedanken: zij spreken ons ook steeds weer moed in en ik moet heel eerlijk zeggen Bloosp moelijke momenten helpen ze me er toch steeds ook weer doorheen Knipoog !

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 13:45

hee hoi, je leeft nog! Ik was al een nieuw topic begonnen om te horen hoe het gaat.
Haha, met trillende handjes in de bieb om je andere verslaving (bokt) vol te houden.
Tsk volgens mij is dat ook compensatiegedrag }> .

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 21:07

Hoi meiden !
Na een hoop gezeur Verdrietig , kan ik nu eindelijk weer in het internet Lachen !
Hoe gaat het met jullie ?
Chrico, Sandra, Aurora, Ingrid...... houden jullie het nog allemaal vol?
Afgelopen vrijdagavond heb ik m´n verjaardag met vrienden en buren gevierd. Het was reuze gezellig en toen de laatste om 3.30 uur gingen, zat ik nog even 5 min. rustig alleen op de bank.
Ik bedacht toen, dat ik wel eens kon proberen of ik sigaretten nog steeds "lekker" vind Boos! .
Ik stak dus een sigaret op (zo´n ultra-light ding die m´n vriendin had laten liggen) en al na het eerste trekje stelde ik vast, dat ik het nog steeds héél lekker vind. Daar schrok ik ergens toch weer zo van, dat ik hem meteen uitgemaakt heb! Daarna ben ik ook meteen naar boven gegaan, omdat ik het wel vreselijk goor vond smaken Extreme duivel , snel tanden poetsen!
Het gekke is, dat ik de afgelopen week minder problemen met het "niet-roken" had! Ik ben blijkbaar toch zo´n typ dat eerst zelf moet ervaren voordat ze het gelooft Verward Als ik nu denk :"zou het nog lekker zijn?" , dan denk ik er meteen achteraan:"Jaaa, het is nog steeds lekker"
Verder heb ik me voorgenomen om op m´n 75ste weer ga roken, dat lijkt me een mooie leeftijd *LOL* !
Kom op dames, laat eens horen hoe het met jullie gaat, ik ben echt héél erg benieuwd!
Groetjes Lachen !

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 11:49

Joehoe Lachen , leven jullie nog ??
Jullie zijn toch niet stiekem weer begonnen hè ?
Als het wel zo is....... nou ja, erg jammer, gewoon weer opnieuw beginnen Knipoog !

chrico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-01 12:28

Hoi Sterre. Wij leven nog steeds hoor. Ik geef toe dat ik nog steeds op mijn af en toe sigaretje zit. Geef ook toe dat ik nog steeds wel trots ben dat ik het op deze manier wel red. Het helemaal laten kan ik niet, maar het aantal is echt drastisch verlaagd. Afgelopen weekend niet. toen hebben wij de afspraak gemaakt dat wij lekker aso met de rest mee zouden roken. (zwaar weekend hihihi) Vanaf vandaag pikte ik het weer op. Heb nu nog niet gerookt, gewoon omdat ik denk ik teveel gerookt heb afgelopen weekend. Wel goed van je dat je het nog steeds volhoud. Ben ook wel benieuwd naar de andere, hoe die het afgelopen tijd er vanaf gebracht hebben.