Jouw ideeen over de nederlandse politiek.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:06

Maar áls ik de politiek in ga ga ik niet mijn eigen hoed knutselen met een 'helix' omdat mijn zoontje 'Helix' heet en ik zoveel van mijn zoontje houd en vervolgens op RTL Boulevard terecht komen Bloos!

Ménsen wat heb ik onder de tafel gelegen van het lachen *LOL*
Laatst bijgewerkt door Laura op 22-09-04 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:20

Laura schreef:
Maar áls ik de politiek in ga ga ik niet mijn eigen hoed knutselen met een 'helix' omdat mijn zoontje 'Helix' heeft en ik zoveel van mijn zoontje houd en vervolgens op RTL Boulevard terecht komen Bloos!

Ménsen wat heb ik onder de tafel gelegen van het lachen *LOL*


Bloos!
ik durf het bijna niet te vragen, maar wie was dat?

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:25

Ons Lousewiesje Haha!
(Lousewies van der Laan)

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:27

Bealy schreef:
Ons Lousewiesje Haha!
(Lousewies van der Laan)


Verschrikkelijk..... Bloos!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:29

Inderdaad. Wat ze dáár nou mee wilde bereiken? Een image van knutsel-mamma? Geeft je politieke-imago een erg serieuze draai Rolleyes

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:29

Haha!
Was het wel een mooi hoedje?:D

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:36

Was dat dat ding waarmee ze tegenstanders de ogen letterlijk uit kon steken of was dat iemand anders? Heb meeste op de radio gevolgd dus het bewuste hoedje gemist

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:38

Ja een kerstversierings-helix die ze in de magentron een beetje om had gesmolten en vervolgens op een hoed had geknipt en geplakt. jaja, ik heb goed opgelet bij Beau en Albert (die riep dat ze in elk geval wel NL 1,2 en 3 kon ontvangen *LOL* )

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:40

Citaat:
Gelukkig zijn er ook mensen die zich met écht belangrijke dingen bezighouden: Kamerlid Lousewies van der Laan is woordvoerder buitenlandse zaken, hoger onderwijs, studiefinanciering, justitie, politie, ICT-beleid, technologie, JBZ-aangelegenheden, Europese zaken en homobeleid. En ze vice-fractievoorzitter. En waar denk je dat ze het vanochtend over had?

Haar hoedje. Ze moet vandaag een hoedje op, en die maakt ze zelf. Ze probeert de Helix (de spiraal waar haar zoontje naar vernoemd is) er aan vast te maken, en hoopt dat 'ie blijft zitten.

Life is all about priorities.

Haha!:D:D:D:D
*LOL*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 11:14

Laura schreef:
Ja een kerstversierings-helix die ze in de magentron een beetje om had gesmolten en vervolgens op een hoed had geknipt en geplakt. jaja, ik heb goed opgelet bij Beau en Albert (die riep dat ze in elk geval wel NL 1,2 en 3 kon ontvangen *LOL* )


Een schoteltje er bij op en ze heeft alle zenders dus..

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 18:58

Wat ik ook ter sprake bracht in een ander topic, Hoe denken jullie hier over?

Citaat:
alles wordt duurder, salarissen mogen niet omhoog en zo kan ik nog heel lang doorgaan.


Ik weet niet of jij wat van het bedrijfsleven af weet, maar waarom denk je dat alles duurder word? Juist ja, omdat jij een van die mensen bent die ook steeds maar meer loon willen hebben en het geld om jou dat te geven moet toch ergens vandaan komen.
Dan komt er nog bij dat alles voor werkgevers steeds moeilijker te realiseren is door alle regeltjes en wetjes waar ze zich aan moeten houden. Iedereen schijnt ook zo blij te zijn met de vakbonden, en ik ben het met jullie eens dat werknemers ook recht hebben op een soort bescherming maar waar blijft de bescherming van de werkgever? Die word ook steeds meer overal de klos van. Het opzetten van een eigen bedrijf is in NL bijna onmogelijk geworden, laat staan dat je dan ook nog personeel moet hebben, dat is zo langzamerhand onbetaalbaar geworden. En de bonden blijven maar doorgaan over loonsverhogingen ed. Dat dan niemand door heeft dat je daardoor juist het hele bedrijfsleven, zeg gerust de economie op zn kant helpt. Door al die beperkingen vestigen steeds meer bedrijven zich in het buitenland, heb je minder regeltjes en is alles veel minder duur. Gevolg is dat er wéér minder werkgelegenheid komt in NL. Maar nee, het meer is nooit vol, iedereen moet en zal maar meer willen hebben. Het geld raakt toch een keer op hoor. En tja, de bonden hebben snel de mensen op hun hand, want wie wil er nou geen loonsverhoging?
Maar met zn allen hebben we blijkbaar niet door dat we wel alle werkgelegenheid uit ons eigen land wegjagen.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:06

Hier hoort de reactie wel thuis Haha! Knipoog

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:13

Volgens mij hadden de bonden 2jr een nulloonsverhoging aangeboden in de onderhandelingen.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 19:18

jeanie schreef:
Dat klopt idd, alhoewel ik het inhoudelijk niet met je eens ben.......andere discussie.

Even de quote van je uit het andere topic gehaald. Wil graag weten waar je het niet mee eens bent. En wat jij dan wel vindt.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 19:22

jeanie schreef:
Volgens mij hadden de bonden 2jr een nulloonsverhoging aangeboden in de onderhandelingen.

Dat zou best kunnen, maar ze moeten ook wel, de lonen kúnnen gewoon niet meer worden verhoogd op t moment.
Maar t gaat niet alleen om de loonsverhogingen. Zoals ik al zei, het is mooi dat de bonden er zijn gekomen, ze waren bedoeld voor de bijstand/bescherming van de werknemer, inmiddels is dat al veel verder gegaan en hebben de werkgevers al bijna niks meer te zeggen. Waar blijft de bescherming voor de werkgever?

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:28

Klopt niet helemaal werkgevers hebben ook een belangrijke positie aan de onderhandelingstafel.
Zo ontstaat er een CAO.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 19:33

Wat denk je van de kleinere bedrijven dan? IMO word daar te weinig om gedacht.
En ik denk dat je, je verkijkt op t feit dat de werkgevers veel hebben in te brengen.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 19:38

Kleine bedrijven kunnen zich ook aansluiten bij een werkgeversorganisatie.

Het midden en klein bedrijf heeft het moeilijk dat betekend dat ook de werknemers een kwetsbare positie hebben. Er kan maar zo ontslag boven je hoofd hangen.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 19:59

jeanie schreef:
Kleine bedrijven kunnen zich ook aansluiten bij een werkgeversorganisatie.

Het midden en klein bedrijf heeft het moeilijk dat betekend dat ook de werknemers een kwetsbare positie hebben. Er kan maar zo ontslag boven je hoofd hangen.

maar om de positie van de werknemers veilig te stellen over de rug van de werkgevers werkt ook niet

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:03

Volgens mij is dat nu niet aan de orde er volgen veel ontslagen zowel bij grote als bij kleine bedrijven.

Ik werk in de zorg(internaat) en ik ben daar nu teamleider op 1 leefgroep als ik de plannen mag geloven van de raad van het bestuur mag ik binnenkort 5 teams gaan aansturen met het salaris wat ik nu heb Boos!

Lijkt mij toch een managersfunctie waar ik niet op zit te wachten.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:12

Bezuinigingen zijn inderdaad wel nodig alleen op wat daar kan je het wel over hebben natuurlijk ik zou op andere zaken gaan bezuinigen.

* kinderbijslag inkomensafhankelijk maken Lips are sealed
* Hypotheekaftrek gerelateerd aan een inkomen en aantal huizen Lips are sealed
* Bevriezen van de lonen de komende 2 jr

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 20:13

Nee dat snap ik ook wel. Maar door alle beperkingen die werkgevers tegenwoordig hebben, door alle hoger wordende kosten ed ed kunnen zij ook niet alles meer bijbenen, ze moeten wel mensen ontslaan want geld voor meer personeel hebben ze gewoon niet. Maar veel mensen vergeten snel in wat voor positie werkgevers zo komen te zitten. En die ontslagen kosten de meeste bedrijven ook nogal wat. (denk aan oprot premies om het maar even grof te zeggen) Mensen met eigen bedrijven zijn ook geen millionair hoor (en dan vnl de midden/klein bedrijven bij de grote bedrijven kijken ze niet op van een ontslag meer of minder meestal)
Natuurlijk is het voor de werknemer k*t om ontslagen te worden, dat zal ik niet ontkennen, maar liever 1 ontslag dan een heel bedrijf falliet, toch?

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 20:16

jeanie schreef:
Bezuinigingen zijn inderdaad wel nodig alleen op wat daar kan je het wel over hebben natuurlijk ik zou op andere zaken gaan bezuinigen.

* kinderbijslag inkomensafhankelijk maken Lips are sealed
* Hypotheekaftrek gerelateerd aan een inkomen en aantal huizen Lips are sealed
* Bevriezen van de lonen de komende 2 jr


Dit ben ik volkomen met je eens
Maar ik vind vooral dat de overheid zich weer moet gaan richten op het bedrijfsleven om de economie weer op gang te krijgen.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:16

Volgens mij zijn er al plannen over de oprotpremie.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:24

*volcano* schreef:
Wat ik ook ter sprake bracht in een ander topic, Hoe denken jullie hier over?



Ik weet niet of jij wat van het bedrijfsleven af weet, maar waarom denk je dat alles duurder word? Juist ja, omdat jij een van die mensen bent die ook steeds maar meer loon willen hebben en het geld om jou dat te geven moet toch ergens vandaan komen.
Dan komt er nog bij dat alles voor werkgevers steeds moeilijker te realiseren is door alle regeltjes en wetjes waar ze zich aan moeten houden. Iedereen schijnt ook zo blij te zijn met de vakbonden, en ik ben het met jullie eens dat werknemers ook recht hebben op een soort bescherming maar waar blijft de bescherming van de werkgever? Die word ook steeds meer overal de klos van. Het opzetten van een eigen bedrijf is in NL bijna onmogelijk geworden, laat staan dat je dan ook nog personeel moet hebben, dat is zo langzamerhand onbetaalbaar geworden. En de bonden blijven maar doorgaan over loonsverhogingen ed. Dat dan niemand door heeft dat je daardoor juist het hele bedrijfsleven, zeg gerust de economie op zn kant helpt. Door al die beperkingen vestigen steeds meer bedrijven zich in het buitenland, heb je minder regeltjes en is alles veel minder duur. Gevolg is dat er wéér minder werkgelegenheid komt in NL. Maar nee, het meer is nooit vol, iedereen moet en zal maar meer willen hebben. Het geld raakt toch een keer op hoor. En tja, de bonden hebben snel de mensen op hun hand, want wie wil er nou geen loonsverhoging?
Maar met zn allen hebben we blijkbaar niet door dat we wel alle werkgelegenheid uit ons eigen land wegjagen.


OK dan!