Veel fjordenliefhebbers op bokt: vooroordelen over dit ras?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 15:27

Shaienne ik vind dat je jezelf een beetje tegenspreekt nu. eerst verkondig je dat mensen die fjorden niks vinden niet van paarden houden en nu zeg je weer wat anders. vind ik niet helemaal kloppen.
ik vind fjorden wel leuk, rij er zelf ook op een paar (zo af en toe) en het KUNNEN verdomde etterbakken zijn, mAAR ook heel lief.
en net zoiets. het tinker ras word ook regelmatig af gezeken. want je gaat toch niet op een koe rijden?? offe die rare bonte bokken kunnen toch niks. ga ik toch ook niet fel over in?? waarom zou ik? ik lach erom om eerlijk te zijn.
(hoe vaak kim cros wel geen rare koe heeft genoemd, ach ik noem die groningers ook weleens rare koeien.)
ik vind iedereen heeft een eigen mening over een paard/pony. ik vind een arabier niet zo mooi. maar goed dat is mijn menig. laat iedereen lekker in zijn waarde!!! en degene die zich aangesproken voelen als hun paarderas word beledigt, probeer eens tot 10 te tellen en denk :ach ja laat maar lekker zitten, ik hou van mijn paard KLAAR UIT!

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 16:30

IK geef shaienne groot gelijk!!!!Het is haar paardje en als iemand daar een rotopmerking over maakt dan is dat niet leuk den dan voel je je rot ! Logisch!!! en hoezo kakgroninger? die zijn niet minder "lomp" dan fjorden hoor!!En fjorden zijn rotbokken slaat al helemaal nergens op! NIet iedere fjord is dezelfde!Wat een onzin! Er zijn genoeg kwpn-ers die meer rotbok zijn dan welke fjord dan ook!IK heb zelf een welsh pony een een kwpn maar ik ga niet neerzetten lompe vette fjord! IK hou er niet van maar ik ga iemand anders toch niet de grond in boren omdat zij er toevallig wel van houden! kom nou je laat iedereen toch zeker in zijn waarde?En ik zou ook vel reageren als iemand zon botte opmerking over mijn paardje zou maken! Je hebt een anders mening maar te respecteren!!

Wilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 16:30

Ik vind Fjorden wel hele coole paardjes. En Loki is ook errug lief. Ik viond het wel banketstaaflig want Shaienne wou zo graag een fjord en dat iedereen haar Fjord dan zit uit te kafferen vind ik banketstaaflig maar jah. Mijn mening. Ik vind het gwn zwaar zielig.

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 16:34

loki is inderdaad erg lief. en een lekker eigenwijs schatje. MAAR dat betekent niet dat je altijd als er iemand zegt ohh die fjorden zijn rotbokken je meteen beledigt moet voelen.
voor je zelf weet je toch dat je eigen paardje geen rotbok is. maar sommige mensen hebben misschien slechte ervaringen met fjorden or whatever. ik zelf heb mijn sleutelbeen gebroken gehad door een fjord, maar om nou alle fjorden over een kam te scheren, nee. maar het is zoals ik al eerder gezegd heb, iedereen heeft zijn eigen lievelingsras dus!!

Wilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 16:39

Ja oke dat is waar. Maar ik kan me echt heel goed voorstellen dat Gerdien zich nu heel erg beledigt en banketstaaflig voelt. Omdat ze juist zo trots is op haar Fjord.
En niet alle fjorden zijn hetzelfde... ik ken ook hele lieve fjorden, die nog liever zijn dan een aantal Groningers(bijv) of andere pony's die ik ken... dus...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 16:41

Nou, zag een fjord onder het zadel in de westernles bij Dave young, gisteren. Ik vind een fjord als westernpaard eigenlijk maar niets, maar ik kan niet ontkennen dat die fjord het heel goed deed! mensen die graag recreatief rijden of die dressuurmatig geen zware eisen stellen, en die van robuust houden, zijn met een fjord heel goed af.

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 16:45

ik kan het me ook wel voorstellen, maar om daar je leven door te laten beinvloeden is niet goed.
ik heb ook krengen van tinkers in de koppel lopen bij cros en Quint, maar ook hele lieve tinkers. en quint en cros zijn ook erg lief, maar kunnen ook erg vervelend zijn. elk paard heeft ook een andere persoonlijkheid. zal toch wat zijn als alle paarden hetzelfde waren, is ook saai.

inderdaad dees, jij hebt ook wel gelijk. ik hou zelf ook van dat robuuste. geef mij maar een lekkere dikke tank (tinker, fjord, haf or whatever) ipv een arab ofzo. maar ook fjorden,hafs en tinkers kunnen erg goed lopen.

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 18:40

Akerna, jij vind dat ik me niet beledigt moet voelen. Dat vind ik ook maar, ik voel me wel beledigd! terwijl ik dat helemaal niet wil

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 21:20

Kan me er persoonlijk niet zo druk om maken als mensen een andere smaak hebben als ik...
Vind alleen wel dat iedereen in zijn waarde gelaten moet worden als hij of zij trots over zijn pony spreekt.

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 21:26

Citaat:
Op 2001-11-12 16:41, schreef Desiree:
Nou, zag een fjord onder het zadel in de westernles bij Dave young, gisteren. Ik vind een fjord als westernpaard eigenlijk maar niets, maar ik kan niet ontkennen dat die fjord het heel goed deed! mensen die graag recreatief rijden of die dressuurmatig geen zware eisen stellen, en die van robuust houden, zijn met een fjord heel goed af.

Kijk ben ik het nou helemaal mee eens!! Trouwens vraag aan een echte western rijder maar eens wat hij vind van een fjord als westernpaard!

wendy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 23:32

ik snap niet waar iedereen zich zo druk om maakt Haha!
Ik heb zelf ook een fjord en ik ben er heel erg blij mee Haha! Haha!
Ik vind eigenlijk alle paarden leuk ze hebben allemaal wel wat,maar een fjord voor mij net iets meer.
En als ik zo graag dressuur wil rijden of hoog had willen komen met springen had ik wel een dressuur of springpaard gekocht.
Ik snap ook niet waarom fjordenmensen zich zo snel aangevalen voelen,als je zelf nou maar blij bent met je paardje daar gaat het om.
Ik moet erop rijden en er voor zorgen wat boeit het mij dan wat anderen denken.
Iedereen zijn eigen mening,en lekker iedereen in zijn eigen waarde laten.
Ik ben hartsitkke blij met mn ondeugende eigenwijze dikkerd Haha!
en een ander is weer blij met zijn kwpner of wat dan ook.
En zo is iedereen weer blij Haha! Haha! Haha!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 23:35

Vorig jaar was er toch een fjord kampioen bij western in Duitsland!!!???