Je problemen op bokt zetten....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sanderijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 21:28

iets DENKEN en iets ZEGGEN is hetzelfde!je zet het nu toch hierneer dat je dát erbij denkt?nou dan bestempel je imo wél iemand.
tsk wist niet dat je kwaad werd.start dan ook geen topic waar je meningen krijgt die niet erg leuk kunnen zijn

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-01 21:29

Marije: Ik zou natuurlijk ook tegen jou kunnen zegen dat je mijn topic niet moet lezen omdat het je blijkbaar niet aanstaat, ipv dat je dat doet en het verder lekker laat rusten (doe ik ook bij topics die me niet aanstaan, daar stop ik halverwege met lezen en reageren doe ik al helemaal niet!) blijf je er maar over door ZEUREN! Misselijk

Waarom moet ik dat wel doen en doe jij het niet? Leg me dat eens uit!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 21:29

Hmm, ik bregrijp beide kanten wel; Er worden idd veelproblemen op Bokt gezet. Ik ben het er mee eens dat dat alleen maar goed is, is toch geweldig dat we elkaar hier zo vertrouwen?
Margreet; je zegt inderdaad letterijl dat je niemand aanvalt en je zult het ook niet zo bedoelen. Maar stel je voor dat je hier je probleme voorgelegd hebt aan Bokt, wordt je door iemand zo ongeveer uitgemaakt als 'kansloos', ik kan me goed voorstellen dat dat vrij hard aankomt! Jij niet?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-01 21:31

Citaat:
Op 2001-10-22 22:28, schreef sanderijn:
iets DENKEN en iets ZEGGEN is hetzelfde!

Oh ja? Zeg jij alles wat je denkt? Zou een mooie boel worden als iedereen dat doet! Er is een groot verschil tussen iets zeggen en iets denken hoor!
Als jij iemand op straat ziet lopen die echt moddervet is en je denkt 'goh, dieetje kan geen kwaad' zeg je dat dan ook? Hoop van niet!
Ik ben overigens niet kwaad hoor, was alleen blijkbaar weer te direct.

marije b

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 21:35

ik wil gewoon opkomen voor de mensen die behoeft hebben om hun probleem op bokt willen zetten!

sanderijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 21:35

ik zei dat als jij dat denkt en het vervolgens op bokt zet dat je dat denkt dat het dan net zo hard overkomt als dat je het direct tegen iemand zegt.
goed je valt niemand letterlijk aan maar er voelen zich wel mensen aangevallen.dus of je nu zegt:je moet goed lezen:de woorden die je gebruikt komen toch hard aan,of je het nu direct als aanval bedoelt of niet.
wat had je dan eigenlijk verwacht als reacties hierop te krijgen?

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 21:42

Helemaal mee eens Sanderijn!
En Margreet, kun je je het nou voorstellen als iemand bestempeld wordt als kansloos, dattie dan niet staat te juichen, of niet?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 21:43

de mijne bijvoorbeeld? Of die van Laui en Fonnie.
We zeggen hetzelfde, maar formuleren het wat vriendelijker.

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 21:50

jezus, wat zijn der hier een paar zeik-kids bezig.

Ikzelf zet ook niet zo gauw probs op bokt. Heb er niet zo'n behoefte aan en ik ben bang dat vrienden/familie ed het gaan lezen en dat wil ik dus ook echt niet.

Op het moment gaat het met mij dus ook behoorlijk poedersuiker maar ik kies ervoor om dit voorlopig niet op bokt te zetten, wil voorlopig niet dat jullie het weten voor ik het zelf verwerkt hebt. Er zijn 2 mensen hier die het weten en die weten heel goed wat ik bedoel en zij hebben me ermee geholpen.

Ik kan me best voorstellen dat je iets op bokt zet maar weten mesnen die je irl kent het wel? DAt vraag ik me af..

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-01 21:50

Citaat:
Op 2001-10-22 22:35, schreef marije b:
ik wil gewoon opkomen voor de mensen die behoeft hebben om hun probleem op bokt willen zetten!

Ik denk dat ze dat prima zelf kunnen! Ik zou het persoonlijk hoogst beledigend vinden als iemand denkt dat ik niet voor mezelf op kan komen, mij zo zwak inschat en dat maar even (ongevraagd) voor mij doet.
Bovendien suggereer je nu dat mensen van mij hun problemen niet op bokt mogen zetten en dat is niet waar, dat is een verzinsel van jezelf.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-01 21:56

Ik ga slapen Slapen
Ik vrees dat hier morgen een slotje op zit als ik weer tijd heb om te kijken, maar dat komt dan door jullie reacties die hierna komen en niet door mij want ik ben er niet! De boodschap: hou het netjes.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 22:10

Hoi Margreet, ik ben het ook met je eens.
Ik zal zelf niet snel mijn prive-problemen op Bokt zetten.
Ik heb niet het idee dat ik daar iets wijzer van zou worden.

Als andere mensen dat echter wel willen doen, moeten ze vooral hun hart luchten.
Ik lees erg 'naamsgebonden', d.w.z. van bepaalde mensen lees ik wel berichten en van anderen sla ik de berichtjes over.

Mensen blijven individuen, de een zal het een opluchting vinden als hij/zij de problemen van zich af kan schrijven, terwijl de ander de problemen liever bij zich houdt.
Ach, ieder het zijne ....

Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 22:16

Ik vind het fijn om te merken dat sommige mensen opgevrolijkt worden via het internet als ze ergens mee zitten. Internet wordt vaak bestempeld als een onpersoonlijk en 'koud' medium, toch blijkt dit voor de meeste mensen niet zo te zijn.
Aan de andere kant kan ik jou ook wel begrijpen. Ik ben zelf ook geen persoon die heel mijn privé leven gaat neerzetten, als anderen daar behoefte aan hebben, prima.
Sommige onderwerpen vind ik soms wel heel zwaar, en dan vraag ik mij weleens af of ze op een internetsite goed af zijn. Naar mijn idee lijkt mij een vorm van psychosociale hulpverlening soms een betere optie. Want in sommige probleemsituaties is een opbeurend woordje niet alleen het antwoord. Maar overal zit een keerzijde aan, misschien is het juist dat opbeurende woordje dat iemand over de drempel sleept, iemand hoop geeft. En dat is toch een positief verschijnsel.

aprillicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 22:21

Ik begrijp jou (margreet) aan de ene kant wel, en aan de ene kant niet. De ene kant wel, omdat ik best kan begrijpen dat je vaak van die berichtjes ziet en op dat moment denkt.......alweer een probleem....... maar daar zou je het dan bij moeten laten.
De ene kant niet, omdat als jij zo'n "probleemberichtje" ziet er verder niet meer bij moet nadenken. Gewoonweg niet lezen en een topic zoeken waarop je wel wilt reageren (ik neem aan dat je dat altijd doet). Ik zal ff een stomme voorbeeld geven; Als ik naar de boktmeetings forum ga dan zie ik heel veel meetings staan, vele interesseren me niet, waarom? omdat in het onderwerp te lezen is waarover het gaat en op dat moment het onderwerp me niet aantrekt. En dat heeft iedereen, iedereen zoekt onderwerpen die bij zich passen en waar je eventueel op kan reageren. En dan lees je die gewoon niet, maar je denkt er dan niet bij van "oh begint die weer over een 'stomme' meeting". Nee, je vind het leuk voor die personen dat ze iemand van bokt hebben ontmoet, alleen die personen vind jij niet interessant genoeg (leeftijd, jouw type niet etc.) en dan ga je naar een topic die je wel interesseert (omdat jou dressuur ook interesseert, omdat jou paard ook voor de kar loopt etc. etc.). En zo hoort iedereen met een topic om te gaan. Dan bespaar je een hoop narigheid. En natuurlijk mag je wel een mening geven, maar meer materialistisch. Daar kan je niemand mee pijn doen als er een meningsverschil is. In ieder geval kan je niet iemand persoonlijk kwetsen. Maar door dit soort topics te starten en te zeggen wat je denkt, doe je heel veel mensen pijn mee............Soort zoekt soort, topicsschrijvers zoekt topicslezers............en verder bemoei je je er ook niet mee, het gij zo!

Maar ik ga een beetje boel offtopic zie ik alweer. Lang verhaal kort te maken: Ik vind dat je zoiets voor je moet houden en niet zo'n topic te gaan starten, dan kan je dus zekers zulke reacties verwachten (en dan bedoel ik niet die van Lielle, Fonnie, Laui *LOL* )

Eva

Kinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 07:18

Citaat:
Op 2001-10-22 22:26, schreef Margreet:
Daar komt 'ie weer: Begrijpend lezen!

Maar de toon van jouw stukje is niet echt vriendelijk te noemen inderdaad door 'daar heb je weer zo 'n zielepoot e.d'
Dan zeg je ergens dat jij zo eerlijk bent en dat anderen dat dan bot noemen.
Ik weet niet of je het juist goed vindt van jezelf dat je zo eerlijk bent en dat andere mensen dat dan bot vinden, maar je bent 20 geen klein kind meer dus ik zou zeggen: leer eens of wat tactvoller te doen, want zoals je ziet met de toon van jouw stukje kwets je mensen (ongewild). Ik denk dat de toon echt al heel veel zegt. Dus over dat begrijpend lezen ... iedereen BEGRIJPT wat er staat, alleen de toon en de woordkeuze (kansloos overkomen, doe niet zo zielig, heb je geen vrienden) is misschien niet zo goed gekozen!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 08:55

Ik sluit me aan bij Gaby. het is inderdaad anoniem en praten is soms moeilijker. Bij praten heb je echt eye to eye contact en dat is niet op internet. Met woorden kun je zoveel verraden als je wilt maar je ogen verraden soms meer en dan zeg je maar liever niets. Veroordeel mensen daarom niet dat ze hun verhaal kwijt willen hier. Ik begrijp namelijk heel goed waarom dat zo is. Ik vind het eigenlijk ook heel onhebbelijk als mensen nergens over mogen praten. Is je wel eens opgevallen dat als mensen zeggen "Hai hoe is het?" dat je altijd antwoord met "goed."? Ook al is dat niet zo? Dat doe je instinctief, omdat je weet dat anderen niet zitten te wachten op je ellende en problemen. Hier kunnen ze zelf bepalen of ze ze wel of niet willen lezen.

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 09:19

tja, ik snap wel wat Margreet bedoelt, ook al waren haar woorden niet zo tactvol gekozen.
Maar soms denk ik ook wel eens: "nee, niet weer". Dit geldt (voor mij dan he!?) niet voor "bekende bokkers" met een probleem, want hun berichtjes zal ik zeer zeker lezen. Maar zoals op dit moment al die berichtjes onder andere namen..... ik zeg niet dat het geen echte problemen zijn voor die mensen, maar het gaat mij mijn pet tebovcen om alles te lezen en overla op te reageren. Ik weet echter ook, dat niemand dat van mij verwacht, en das dan tegelijk voordeel nummer 2 van i-net (naast de reeds genoemde anonimiteit)!!

Tevens snap ik de mensen zoals Sanderijn, die gewoon heel goed verwoord waarom het berichtje van Margreet haar heeft gekwetst. Sanderijn: voel je niet geremd om bij ons ja hart te luchten hoor! Net zo min als iemand anders!

Het is mooi van bokt dat het kan, en laten we iedereen in z'n waarde laten: de mensen die er gebruik van maken, maar ook de mensen die het niet helemaal kunnen begrijpen!

Ik het ook zo mijn sores, maar kies er ook voor op het niet openbaar te maken door het op bokt te zetten, zij het dat ik het wel een aantal mensen heb toevertrouwd die ik via bokt heb leren kennen.....

Mensen die ongenuanceerd reageren en meteen andere mensen uitkafferen kan ik niet waarderen. Sorry, wellicht zal het mijn fout zijn, maat IMO zul je, als je commentaar hebt op iemand, dit wel goed moeten kunnen duidelijk maken, zoals bv Sanderijn.

Laten we verder hiermee ophouden, voordat het uit de hand loopt en er nog meer mensen ONNODIG gekwetst gaan worden.

Liefs, B

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 09:24

Ik vind dit beste een interessant topic. Voor de mensen die het willen horen, mijn mening over problemen op bokt. Ik weet zelf eigenlijk niet echt wat mn mening is eigenlijk, maar ik zal het proberen te vertellen Verward Haha!
Ik vind het hardstikke goed dat bokt mensen kan helpen, en zou het ook fijn vinden als ik gesteund zou worden via bokt. Ik heb echter wel het idee dat op de ene of andere manier steeds meer probleemtopics worden geopend. En niet doro mensen die IMO echt tsja, hoe zeg je dat, lang bokken oid. De berichtjes van Dorine bv, over haar leven, lees ik van begin af aan en ik heb veel bewondering voor haar, en haar manier van kijken naar de problemen. Maar er zijn ook topics van mensen waarvan ik de naam eigenlijk nog nooit heb zien lansgkomen, en die gooien dan ineens hun hele hebben en houden op internet. Dan denk ik Verward Verward
Ik kan me ook een beetje ergeren aan sommige dingen. Mensen die maar (tsja dit klinkt idd banketstaaflig) telkens weer dit en dat hebben (in mijn ogen dan).
Hte ligt dus een beetje per persoon ja, denk ik. Wat ik persoonlijk heel erg heb, is dat ik het geen punt vind als mensen eens een probleem op bokt zetten, maar dat ze bokt niet als praatpaal moeten gaan gebruiken. Daar is de doelgroep niet naar.

Ik zou het liever hebben als mensen Bokkers PBden die hen helpen kunnen, ipv alles open en bloot op een forum te zetten. Dan heb je nl het risico dat iemand reageert met 'kop op joh maak je er niet zo druk om er zijn belangrijkere dingen id wereld' en dat draait dan weer uit op welles nietes gezeur over of je moet reageren of niet als je er zo over denkt. Gaaaap
Dus tot zover Haha!

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 09:30

Ik denk dat het voor sommige mensen heel nuttig kan zijn, dat ze nuttige tips krijgen over hoe er mee om te gaan.
Ik zou het zelf niet zo snel doen (maar dat heeft iemand anders al voor me gedaan Boos! ), liever via PB.

marije b

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 10:21

Citaat:
Op 2001-10-22 22:50, schreef Margreet:
Citaat:
Op 2001-10-22 22:35, schreef marije b:

Ik denk dat ze dat prima zelf kunnen! Ik zou het persoonlijk hoogst beledigend vinden als iemand denkt dat ik niet voor mezelf op kan komen, mij zo zwak inschat en dat maar even (ongevraagd) voor mij doet.
Bovendien suggereer je nu dat mensen van mij hun problemen niet op bokt mogen zetten en dat is niet waar, dat is een verzinsel van jezelf.

nou ik heb ook mijn probleem hier neergezet dus kom ik ook voor mijn eigen hachje op en voor anderen die er ook behoefte aan hebben!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 10:37

ok en laat elkaar maar weer met rust... chilllll meiden. Ieder zn mening, maar ga er dan ook niet over vechten.

Met vriendelijke groet,
kloosterzuster Laura Haha!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-01 11:56

Citaat:
Op 2001-10-22 22:06, schreef marije b:
als je er gek of whatever van word lees het dan niet!

Marije, ik citeer uit jouw eigen werk. Dit geldt dan dus net zo hard voor jezelf, je haalt nu je eigen statement onderuit door toch zo te blijven doorzagen.
Net even in je profiel gekeken, had al zo'n vermoeden: 13 jaar, lastige leeftijd, begin van de puberteit, overal lekker tegaan schoppen.
Wat mij betreft einde discussie met jou! Lips are sealed

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 13:18

Citaat:

Ten eerste: volgens mij zijn niet alle bokkers wildvreemden voor elkaar en sommige bokken al heel lang. Daarbij is het soms juist fijn om problemen aan mensen te vertellen die je niet kent en die er objectief tegen aan kijken.

Ik ben ook iemand die vroeger vaak een dip had, en ook nu nog wel met vlagen. Een hoop meegemaakt. Het is makkelijk om het aan wildvreemden op internet te vertellen, om het van je af te schrijven. Toch zou ik niet alles hier neer zetten, juist omdat er hier ook bekenden komen. Dan ga je toch beter op je woorden letten en nadenken: kan ik dat wel schrijven... Zeker als het over iets gaat wat direct of indirect met die personen te maken heeft. Want, wat je schrijft kan dan alsnog tegen je gebrruikt worden, of weer bij je terug komen...terwijl je dat juist niet wil!

Verder moet iedereeen het zelf weten, als ik te veel ellende heb gehad, dan lees ik bepaalde titels gewoon niet meer!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 13:35

Ik vind het juist fijn dat als je hier verteld dat je het moeilijk hebt met iets dat je dan gesteund wordt door medebokkers. Ik vind dat echt hartverwarmend! Maar ik zal ook zeker niet alles op bokt zetten, want je weet nooit wie het allemaal leest.

Dingen zoals zelfmoord ofzo vind ik vrij ver gaan om hier neer te zetten, maar ik stoor me er niet aan ofzo. Ik lees het allemaal en heel soms reageer ik erop. Ik vind dat iedereen voor zichzelf moet bepalen of hij/zij problemen op bokt wil zetten, ik heb er in ieder geval geen moeite mee.