Ramp! kan niet samenwonen ivm boze ex! wat nu??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:39

Politie op de hoogte stellen, grote rottweiler kopen en een end hout achter de deur....... Je ook zo op stellen tegen hem, dat het heel duidelijk wordt dat je hem absoluut niet binnen een straal van 20 meter om je heen wil. Was zn oren maar eens goed, de klootviool !!

SuperSnel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:42

SuperPepeijn schreef:
ik kan toch wel een beetje sympathie opbrengen voor bjorn, want hij wilt dit waarschijnlijk erg graag en hij denkt misschien dat dit een manier is om eronder uit te komen. maar, ik heb het al eens eerder gezegd, toch krijg ik net als lovely het gevoel dat het allemaal wat snel en geforceerd gaat.

Ik kan begrijp het ook wel gezien het standpunt van Bjorn hoor, maar er zitten nogal consequenties aan, ik denk dat haar daar toch bij stil moet staan.

Het gaat ook hem aan en het heeft zeker invloed op zijn leven als Renske in dat huis bij hem gaat wonen. Zoals ik nu alles lees is het echt een gok en volgens mij niet een van 50-50. Je wilt toch samen wonen met degene van wie je houd in alle rust en niet met hele onzekere factoren enb met angst of er iets gaat gebeuren?

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:50

Als ik al je reacties zo eens lees kan ik maar 1 ding zeggen:
Dag Björn!
Als hij zo weinig respect voor je heeft is hij het niet waard om mee samen te wonen. Laat hem lekker dat huis kopen en zn gang gaan. Als jij je geld erin steekt of je handtekening zet ben je als het gedoe met je ex uit de hand loopt zwaar de klos financieel. je bent nog te jong om je in een dergelijk steekspel te mengen.
Liefde maakt blind, maar doe in godsnaam je ogen open of die roze bril af en kom terug op aarde.
Succes met beslissen... sterkte meis...

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:00

de meningen zijn lekker verdeeld zie ik alweer.. het blijft een beslissing die je zelf moet maken meid.
Het zou erg jammer zijn alsdoor jouw ex je huidige relatie op de klippen loopt want dat is er feitelijk aan de hand. Van Bjorn denk ik wel dat je mag verwachten dat hij zijn best doet om met jou naar een oplossing te zoeken dat jij je zo veilig mogelijk voelt in jullie nieuwe huis. Daar moeten jullie misschien samen over praten. Dat hij in het begin ook een beetje oplet en zorgt dat je niet teveel alleen thuis hoeft te zijn.
Het gaat m.i. niet zo om wat voor relatie hij wel of niet wil.. In een relatie moet je allebei gelukkig kunnen zijn en je goed voelen toch?? Dus natuurlijk telt zijn standpunt .. maar dat van jou dus ook!!.. hij heeft ook geen leuke relatie met jou als jij telkens bang bent of bedreigd wordt .. en hoe zou hij zich dan voelen als jou iets zou overkomen daar??? Heb je hem dat al gevraagd?? Als hij werkelijk veel van je houd .. moeten jullie samen hierover kunnen praten.

Kan je niet afspreken dat je het huis daar en half jaar de tijd geeft en samen er het beste van gaat maken en dan kijken hoe het loopt. Mooie huizen zijn er wel meer.. Zou hij daar werkelijk alleen willen gaan wonen??? Zal hij daar gelukkig van worden zonder jou?? Als dat zo is moet je misschein nog eens goed over die hele relatie nadenken..

Mijn ex-vriend zou echt niet willen dat ik in gevaar zou zijn!!!!

Als je daar wel gaat wonen en je vind een oplossing ben je waarschijnlijk wel voor goed van je probleem af.. als je er niet gaat wonen geef je je ex wel heel erg veel macht over jou. Ik zou er wel gaan wonen maar inderdaad wel veiligheidsmaatregelen nemen.. een alarm in je huis goede verlichting buiten .. een hond als dat kan. Zeker ook de politie op de hoogte stellen zodat ze weten wat er aan de hand is als jij belt. En zeker van Bjorn verwachten dat hij begrip heeft voor jou situatie en steun geeft daarbij.. jullie moeten daar allebei wonen en daar dus ook allebij happy zijn!!! Daar zijn jullie samen verantwoordelijk voor!

heel veel succ6

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:02

Brr, bizarre sitatie..Ik ken je angstgevoelens, ruim een jaar geleden zijn er van dat soort figuren snachts gewapend mn huis binnen gekomen en ben toen heel bang geweest. Overal werd ik heen gereden en zelfs bewaking van de politie gehad, een speciaal telefoonnummer dat ik gelijk kon bellen als zich iets voordeed(was ik toen erg boos over, want dan is het meestal te laat). Ik kan me voorstellen dat je het niet fijn vind om daar te gaan wonen. Het trieste is dat die ex je best wel in zn macht heeft en daar gaat het allemaal om bij van die criminelen, macht..Maar een crimineel die over straat naar gilt, nee, waarschuwingen zijn dat een teken van onmacht van zijn kant uit.
Je vriend verheugd zich enorm op dat huis en ziet of de situatie niet duidelijk, of heeft er grof gezegd schijt aan dat jij zo bang bent en laat zich niet kisten door zo'n mafkees..
Het klinkt erg tegenstrijdig, maar ik zou het toch gaan proberen om daar te wonen, je wilt immers je vriend niet kwijt en hij zal best heel veel van je houden maar ziet niet dat het allemaal serieus is van je ex. Mocht het toch zwaar heftig worden, dan kan je nog altijd besluiten om te vertrekken, mocht de politie niets doen. Het is natuurlijk geen optie om het huis meteen weer te koop te zetten en verder te zoeken naar jullie paleisje?
Succes iig.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:37

Sorry, heb alle reakties nog niet gelezen want ik zit op mn werk, maar mijn eerste mening is/was: waarom zijn jullie dan voor dat huis gegaan? Die neeft woonde er toch al een stuk langer? Waarom niet ergens anders orienteren?

Ik zal vanavond nog wel even verder reageren, moet nu werken!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:45

Ik weet wat het is om je niet fijn te voelen in je eigen huis, ik heb dan wel geen mafkees in de buurt, maar wel een buurvrouw die constant probeerd ons het leven zuur te maken, door van alles en nog wat te verzinnen. (kleine dingetjes hoor)
Ik voel me dus niet prettig in mijn huis en je leeft ernaar. Je gaat stress krijgen, je vrolijkheid verdwijnt, je voelt je naar en je kan niet van je plekkie genieten.
Dus ik zou zeggen kies voor jezelf ipv toch proberen.

Het punt bij jou is dat het om koop gaat, en of je dat wel terug kan draaien. Mocht dat nog kunnen dan zou ik zeggen, als je twijfelt doe het dan niet, want je gaat je er niet fijn voelen.
Bjorn kan ik heel goed begrijpen, eindelijk een huis voor hem en zijn vriendin. Soms kan men daar zo blij mee zijn dat je even vergeet dat een ander zijn mening er ook toe doet.

Denk er heel goed over na en laat je niet door een ander tot je beslissing komen. Het gaat hier om een aantal jaren en niet om een dag.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:53

Ik vraag me dus af wat voor een buurt dat is als er ergens anders niets betaalbaars te krijgen is (zoals je zei)
Ik zou daar dus niet gaan wonen, je moet de ellende niet op gaan zoeken. Daar staat dan ook weer tegenover dat ze jouw ook met rust moeten laten, en als je ex denkt je door intimidatie de mond te snoeren, zou ik mijn mond pas goed opentrekken. Maar dan moet je er wel voor zorgen dan je er niet woont. Kans is namelijk groot dat je dan helemaal geen leven meer hebt daar.
Mocht je vriend toch voor dat huis gaan, zou ik hem de bons geven. Hij heeft ook met jouw gevoelens rekening te houden, en als hij dit in zijn eentje doordrukt heeft hij absoluut geen respect voor jou. En dan kun je er gif op innemen dat er meer dingen gaan komen waarbij hij zijn zin doordrukt, en jouw mening links laat liggen. Fijne vriend (maar niet heus)

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:00

ik snap de redenering van je vriend al helemaal niet, als je nu echt zo bang bent om daar te gaan wonen en met jouw redens kan ik dat heel goed snappen, waarom zoekt ie dan niet wat anders, wat heeft ie aan zijn buitenkansje als jij zometeen in elkaar geslagen het ziekenhuis inligt of gaat ie dan pas eens inzien wat de gevolgen waren van zijn zin doordrijven?

klinkt hard maar als ik jouw verhaal lees is dat van jouw nog harder!

dag bjorn

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:00

holly schreef:
Het punt bij jou is dat het om koop gaat, en of je dat wel terug kan draaien. Mocht dat nog kunnen dan zou ik zeggen, als je twijfelt doe het dan niet, want je gaat je er niet fijn voelen.

Als de overdracht bij de notaris nog niet geweest is, dan moet je 10% boete aan de verkoper betalen.

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:16

je hebt 4 weken na het tekenen van het koopcontract de tijd om er vanaf te komen, zeg maar de ontbindende voorwaarden, die datum staat als het goed is ook in je koopovereenkomst, kijk die eens goed na en maak dan je definitieve beslissing!

is die datum al verstreken dan betaal je idd 10% boete aan de verkoper!
is die datum nog niet verstreken is er helemaal niks aan de hand en kun je nog alle kanten op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:20

www.notaris.nl
"Koopakte
De koopakte of koopovereenkomst is een schriftelijke afspraak tussen de verkoper en de koper van een huis. Daarin leggen zij vast dat het huis onder bepaalde voorwaarden, tegen betaling van een bepaalde prijs en op een afgesproken datum eigendom wordt van de koper. Als de koopakte zonder notariële tussenkomst is opgesteld zijn daarin vaak nog niet alle juridische haken en ogen geregeld.
En juist die aspecten kunnen aanleiding zijn om een huis wel of niet te kopen. Daarom is het belangrijk dat de notaris wordt ingeschakeld voordat een 'voorlopige' koopakte wordt ondertekend. Hij biedt de noodzakelijke deskundige begeleiding en advisering op juridisch gebied. De notaris houdt de belangen van alle partijen in de gaten. Een koopakte, ook al wordt deze vaak de 'voorlopige' koopovereenkomst genoemd, is een overeenkomst die u bindt. Sterker nog, als u in het bijzijn van getuigen tegen de verkoper zegt dat u het huis wilt kopen, dan zit u er al aan vast! Immers een mondelinge overeenstemming is bindend! De term voorlopig betekent alleen, zoals eerder aangegeven, dat de eigendom nog moet overgaan van verkoper naar koper.
Uitsluitend wanneer u in de koopovereenkomst ontbindende voorwaarden heeft opgenomen, kunt u in principe zonder verdere kosten van de koop af. Een voorbeeld van een ontbindende voorwaarde is de afspraak dat u van uw koop af kan komen wanneer u uw financiering niet binnen een bepaalde termijn rond heeft."

Isabelle heeft wel gelijk, maar dan wel als je daadwerkelijk met een ontbindende voorwaarde hebt te doen. Volgens mij staat er nooit een clausule in over ' ongewenste buren schuin over' . Maar goed, wat dan wel de ow's zijn, staat in het contract.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:22

Ja volgens mij telt t ook alleen als je je financiering niet rond krijgt.
Of je moet nog binnen de 3 dagen bedenktijd zitten?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:22

Ik weet niet of je het durft, maar ik zou naar die ex toestappen (face to face) en hem zeggen dat je heus niet naar de politie zal gaan om de dingen die hij doet, maar dat je zijn bedreigingen beu bent. Dat je gewoon over straat wilt kunnen zonder bang te zijn omver gereden te worden. Hij zal niet verwachten dat jij het lef hebt zo ineens voor zijn neus te staan, en zal je dus ook niets doen...

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:36

Het is idd een rare situatie.. Ten eerste snap ik je huidige vriend niet echt als jij je niet zo veilig voelt in die buurt, en daar liever niet wilt gaan wonen, en hij wist dat die neef daar woonde.. dan mag jij je wel eerst eens gaan afvragen wat voor een vent je verkering mee hebt ik noem dat gewoon achterbaks.. Je hebt een relatie dus dan hoor je eerlijk te zijn tegen over elkaar..

Als jij er echt neit wilt gaan wonen doe het dan niet, dan maar geen vriend. Als hij zo doet ben je hem gewoon niet waard en mag hij het lekker zelf gaan uitzoeken...

Maar ja das mijn mening suc6 verder

SuperSnel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:56

isabelle schreef:
je hebt 4 weken na het tekenen van het koopcontract de tijd om er vanaf te komen, zeg maar de ontbindende voorwaarden, die datum staat als het goed is ook in je koopovereenkomst, kijk die eens goed na en maak dan je definitieve beslissing!

is die datum al verstreken dan betaal je idd 10% boete aan de verkoper!
is die datum nog niet verstreken is er helemaal niks aan de hand en kun je nog alle kanten op!

aanvullend hierop: binnen drie dagen na het tekenen kunnen beide partijen er nog van af, dit is een nieuwe regel

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:07

Vippie schreef:
Als ik al je reacties zo eens lees kan ik maar 1 ding zeggen:
Dag Björn!
Als hij zo weinig respect voor je heeft is hij het niet waard om mee samen te wonen. Laat hem lekker dat huis kopen en zn gang gaan. Als jij je geld erin steekt of je handtekening zet ben je als het gedoe met je ex uit de hand loopt zwaar de klos financieel. je bent nog te jong om je in een dergelijk steekspel te mengen.
Liefde maakt blind, maar doe in godsnaam je ogen open of die roze bril af en kom terug op aarde.
Succes met beslissen... sterkte meis...

ik kan me hier sterk in vinden moet ik zeggen.

Jou veiligheid staat wel op het spel. je kunt wel simpel zeggen, je moet je niet laten intimideren, en de politie zus en zo. Maar de politie is niks en heeft ook zat groepen/bendes waar ze niks tegen durven beginnen. ik zou mijn vriend nooit dwingen in een buurt te gaan wonen waar het niet veilig is voor hem, of ik het nou leuk vind of niet. De wereld is groot hoor, en er zijn leuke huizen zat.

Ik snap ook wel dat bjorn zich wil vestigen, maa rom je zo voor blok te zetten? Ramon hoeft het bij mij niet te doen, dan is het einde verhaal.

Veel sterkte met je beslissing meis!!

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:09

griebels schreef:
Ik weet niet of je het durft, maar ik zou naar die ex toestappen (face to face) en hem zeggen dat je heus niet naar de politie zal gaan om de dingen die hij doet, maar dat je zijn bedreigingen beu bent. Dat je gewoon over straat wilt kunnen zonder bang te zijn omver gereden te worden. Hij zal niet verwachten dat jij het lef hebt zo ineens voor zijn neus te staan, en zal je dus ook niets doen...

heb wel erg dat dit niet zomaar een persoon is (zoals renske het beschrijft) en dat hij zoals ik begrijp drank/druks verslaafd is. Die mensen zijn zichzelf niet, denken vaak ook niet helder. ik zou mezelf niet met zo'n risico blootstellen, en ik ben echt geen scheiterd.

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:12

ajb geen contact zoeken met je ex..
een onberekenbaar persoon/drugsgebruiker kan nooit een belofte doen!

tsja, ik persoonlijk zou niet in een buurt willen/kunnen leven waar je niet vertrouwd de straat op kan, in de tuin kan zitten terwijl je bang bent om zo'n ex tegen te komen. Het zijn dan nogal wat angstige uurtjes op dag-week-jaar-levensbasis! En dat kan je je toch niet als toekomst voorstellen?

Praat met Bjorn, veel sterkte en succes!

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:23

Heel veel sterkte Renske. Heb je eindelijk eens dat gevonden wat je zoekt heb je zo iets. Maar om misschien daarom die liefde van je leven te laten schieten, dat zou ik ook niet doen.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 17:43

Koortje schreef:
Sorry, heb alle reakties nog niet gelezen want ik zit op mn werk, maar mijn eerste mening is/was: waarom zijn jullie dan voor dat huis gegaan? Die neeft woonde er toch al een stuk langer? Waarom niet ergens anders orienteren?

Ik zal vanavond nog wel even verder reageren, moet nu werken!

dit hoorde ik dus gisteravond voor het eerst! terwijl vorige week het koopcontract is getekend!

ik wist niet beter of in die hele wijk woonde geen familie of vrienden van mn ex, dat is nml mn 1e eis geweest voor een huis in bergeijk, niet in de buut van mn ex en zn familie/vrienden, deze neef woonde eerst in t butiengebied, in t telefoonboek staan ze nog niet, wel op de online telefoongids, dus hij woont er nog niet zo lang.

bjorn had het op t werk met iemand over t huis en die zei toen he daar woont ralf ook, dus bjorn hoorde 2 weken geleden voor t eerst dat die daar woont, samen met zn vriendin.
hij zegt tegen mij dat hij er niet meteen bij stilstond dat dat betekende dat wij mn ex regelmatig in de buurt van ons huis zouden zien, en dat hij het daarom gister pas zei.
Ik had het gister erover dat ik mn ex had zien lopen met zn honden, en dat ik mijn hond(die mn ex heeft verkocht achter mn rug om, 11 maanden oude duitse herder) zo miste toen ik zijn honden daar zag lopen, en daarna zei ik dat ik hoopte hem niet al te veel tegen te komen als ik met onze toekomstige hond(en) ga wandelen, want we willen nml 1 of 2 honden uit het asiel halen zodra we daar wonen
toen zei bjorn dus ineens, ja je zal hem toch wel tegenkomen want ralf woont in dezelfde straat

bjorn zegt dat hij pas besefte wat dat inhield, toen ik gister dus lichtelijk paniekerig reageerde toen hij dat vertelde, en dat hij het daarom niet eerder heeft gezegd.

hij beseft trouwens wel dat mn ex echt gestoord is, hij heeft nml toen ik net wat met Bjorn had en hij dat wist ook tegen bjorn zo debiel gedaan, nou is bjorn een stuk groter breder en sterker dus was ie snel klaar met zn praatjes.

daarna zagen we hem weleens als we op een terrasje zaten in bergeijk, of in de winkel(bjorn werkt in de supermarkt in bergeijk en al zn vrienden+familie wonen er vandaar dat we dus nu al veel in bergeijk te vinden zijn) maar dan gebeurde er niets, alleen een enkele keer wat gescheld, en ja boos kijken maar dat interesseert me niet alleen als mn ex mij alleen ziet doet ie dus zo gestoord.

als hij het bij schreeuwen houdt kan ik er nog best mee lachen, dan zet ie zichzelf compleet voor banketstaaf, maar dat ie me voorrang geeft en dan op t moment dat ik oversteek ineens gas geeft dat zijn gewoon geen grappen meer.

ik zal zometeen op nog ff wat reacties antwoorden want geloof dat er nog een paar dingen onduidelijk zijn.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 18:23

oke hier een stukje uitgebreid verted over het hoe&waarom van het samenwonen, enz

Bjorn en ik hebben nu 2,5 jaar een relatie(met een paar keer ‘pauze’)
Hij heeft altijd in Bergeijk gewoont en werkt er nu nogsteeds. Zn vrienden+familie wonen er ook, en we zijn ieder weekend in bergeijk te vinden, als we mn ex dan zien is er niets aan de hand. Ik kan met een gerust hart daar boodschappen doen, mocht ik hem tegenkomen, iedereen kent mij en niemand zal zomaar toekijken mocht hij iets doen.
Maar hem overdag tegenkomen maakt me niet uit, t gaat mij er om dat ie na een avondje zuipen bij zn neef nogal doordraait, en dan is het wel erg makkelijk om even de straat over te steken van t huis van zn neef naar t huis van Bjorn en mij, hij is in staat om weet ik wat te doen, hij denkt dan echt niet helder en denkt dat iedereen tegen hem is enz.
Dus toen bjorn tegen mij zij dat hij graag terug naar Bergeijk zou gaan(hij woont nu in Overpelt, belgie, 15 km van bergeijk en 30 km bij mij vandaan) had ik zoiets van ja oke, is een stuk dichterbij en hoeven we niet steeds zo veel heen en weer te rijden.
Toen kregen we het over samenwonen, omdat ik toch al zoveel bij hem ben(5/6 dagen per week) hadden we zoiets van we kunnen ook samen een huis kopen, met de gedachte dat we dan sameniets opbouwen ipv dat hij een huis afbetaald en ik alleen meer de boodschappen etc, maar dat we dan dus samen dat huis hebben.
Ik had 1 voorwaarde en dat was niet in de buurt van mn ex en zn vrienden/familie
Voor zover ik wist woonde er niemand in de buurt van t huis wat we hebben gekocht, vorige week het koopcontract getekend, bij de bank is alles geregeld met de hypotheek enzo dus niets stond ons nog in de weg.
Over 43 dagen zouden we gaan samenwonen, eerst dat weekend dan meteen een flink feest geven(ivm alle2 jarig en samenwonen) en dan de spullen gaan verhuizen. En dan als we er eenmaal goed en wel zaten, opzoek naar 1 of 2 asielhonden en eventueel 2 katten erbij, danwas alles compleet 

Totdat hij dus via iemand op t werk met wie ie t over t huis had, hoorde dat Ralf in die straat woont, sinds kort woont hij daar samen met zn vriendin, vandaar dat ik dat dus niet wist, anders had ik nooit dat koopcontract getekend!

Bjorn zegt dat hij niet besefte dat dat zou betekenen dat ik mn ex geregeld zou zien, en dat hij wel heel dicht bij ons huis zou zijn, en dat hij dus niet meteen heeft gezegd dat ralf daar ook woont(hij kent ralf nog van school van vroeger en ziet hem dus niet direct als neef van mn ex, omdat hij hem op een andere manier kent
Maar toen ik dus gisteren hoorde van Bjorn dat ralf daar woont wilde ik daar niet gaan wonen, toen kregen Bjorn en ik een ‘discussie’
Hij zegt dat hij heel goed snapt dat ik me daar niet op mn gemak voel als ik daar alleen thuis zou zijn, maar hij zegt ook dat mn ex 1x iets moet doen en dan een straatverbos krijgt, maar zo simpel denk ik er niet over, ik wil niet zitte afwachten tot die gekl iets doet en dan voor een straatverbod zorgen, ik wil voorkomen dat er zoiets gebeurd.
Verder is Bergeijk geen supergroot dorp en zijn er rond de 2 ton niet heel veel huizen te koop die in goede staat zijn, en we hebben het koopcontact al getekend dus Bjorn heeft nu zoiets van ik laat dit huis niet lopen, hij wil zo graa terug naar bergeij ipv in Belgie te blijven wonen
En hij zei dus dat ie binnen een paar dagen wil weten of ik wel/niet nog meedoe met de hypotheek, want anders moet ie alles anders op papier laten zetten en koopt hij het in zn entje
Maar daarna begn hij erover dat hij het liefste meer zekerheid wilde en niet een relatie wil waarin je elkaar alleen in t weekend ziet en 1 avond per week(de rest vd week werkt de een terwijl de ander vrij is) en dat hij dus voor alles of niets wil gaan, opzch logisch want hij is 30 en ik snap wel dat hij niet over een jaartje ofzo ineens alsnog vrijgezel is.

Maar het hele idee om samen te gaan wonen kwam van ons 2en en stond los van dat hij meer vastigheid wil en dat ik thuis wegwil, dat idee kwam eigenlijk omdat we t alle2 wilden en t vrij logisch was, er zijn toch wel meer mensen die na 2,5 jaar relatie samen gaan wonen.

Maargoed inmiddels weten we op welk nummer ralf precies woont en ik wil er eerst gaan kijken hoe dichtbij het precies is(huizen staan rond een pleintje gebouwd met 1 lang uiteinde van de straat, als t op t einde van de straat is dan is t niet zo heel dichtbij, is t ook aan t pleintje dan is het erg dichtbij)

de reden waarom ik mn ex wilde zeggen dat ik in Bergeijk ga wonen, is omdat hij het toch dezelfde dag nog hoort via ralf, en als ik het hem zelf zeg, weet ik zijn reactie en weet ik wat ik kan verwachten, en dan kan ik makkelijker beslissen of ik wel of niet toch in dat huis ga wonen.

aan de ene kant wil ik hierdoor bjorn niet kwijtraken en wil ik het huis gewoon nogsteeds samen met hem kopen en er gaan wonen, ik had er zo'n zin in!
maar aan de andere kant, als er wat gebeurt dan sla ik mezelf voor mn kop dat ik er ben gaan wonen, en wil ik er alsnog weg, en dan? wie weet ben ik bjorn dan alsnog kwijt omdat ik als er iets gebeurt nooit meer 1 voet in bergeijk zet, er zeker nooit meet wil wonen, en een huis is niet zo 123 verkocht en een ander huis verkocht, dus wie weet ben ik Bjorn dan alsnog kwijt
als ik daar aan denk dan heb ik zoiets van ja is het t allemaal wel waard?waarom laat bjorn dat huis niet voor wat t is en zoeken we iets anders, beteken ik dan minder voor hem dan het huis? in dat geval ga ik liever in mn eentje verder, blijf ik bij mn ouders wonen en ga ik opzoek naar iets voor mezelf.
maar ja 2,5 jaar gooi je ook niet zomaar weg

kortom, ik weet het nogsteeds niet, weet alleen dat ik me zo klote voel!! het leek allemaal zo mooi, ons eigen huisje, dalijk wat huisdieren erbij, alles dichterbij en dus meer tijd voor bjorn ipv alleen maar heen en weer reizen

en nu, nu wil ik er niet gaan wonen, en als ik er toch ga wonen dan is dat met minder plezier dan ik er tot gisteren in had Scheve mond

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 18:55

Ik heb net ff diep zitten denken wat ik zou doen als ik in jouw schoenen zou staan. Ik snap dat je niet meer daar naar toe wilt. Maar ik snap Bjorn ook heel goed... Hij kan eindelijk samenwonen met jou, in een leuk betaalbaar huis, alles is ondertekent en wel...

Ik zou de stap zelf nemen. Iemand zegt al dat je af kunt spreken het een half jaar aan te kijken. Lijkt me een goede deal. Tot aan je laatste 2 reacties zat ik echt te twijfelen, maar kom op... Je kunt zonder problemen ed boodschappen doen, niets aan het handje. Ik zie het probleem met die 2 asielhonden overigens niet, die kun je toch zowiezo in huis nemen? Wat maakt het uit of je ex vaak bij jullie in de straat is of niet? Anywayz, je ex laat je met rust, alleen MOGELIJK als ie bezopen is niet. Buiten het feit dat Bjorn weet hoe je ex is, en dus ook de mogelijke gevolgen weet, zijn jullie beiden volwassen. Het zal ook weinig uitmaken of jullie er samen wonen, of Bjorn alleen: hij is immers jouw vriend, dus als je ex die krant naar binnen wilt gooien doet ie het toch wel. Tevens heb je dan meteen bewijs voor bedreigingen, je kunt iig aangifte doen van vernieling.

En zoals iemand al opmerkte: als hij al 3 jaar aan het dreigen is zal hij niet bijster snel iets doen, of je nu 2 straten van hem vandaan woont of tegenover zijn neef. Hij had in die 3 jaar heel wat meer kunnen doen dan dreigen...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 18:55

Yuri"]
[quote="griebels schreef:

heb wel erg dat dit niet zomaar een persoon is (zoals renske het beschrijft) en dat hij zoals ik begrijp drank/druks verslaafd is. Die mensen zijn zichzelf niet, denken vaak ook niet helder. ik zou mezelf niet met zo'n risico blootstellen, en ik ben echt geen scheiterd.
[/quote]

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt, sterker nog... Ik behoorde dat dat zooitje Bloos
Ik weet dat het werkt uit eigen ervaring...
Als hij haar echt iets had willen aandoen, had hij dat allang gedaan nl. Ik had het zo gedaan, wat Renske doet moet ze zelf achter komen...

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 19:53

griebels"]
[quote="Yuri"][quote="griebels schreef:

[/quote]

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt, sterker nog... Ik behoorde dat dat zooitje Bloos
Ik weet dat het werkt uit eigen ervaring...
Als hij haar echt iets had willen aandoen, had hij dat allang gedaan nl. Ik had het zo gedaan, wat Renske doet moet ze zelf achter komen...
[/quote]

wat bij de een werkt hoeft bij de ander nog niet te werken ik heb een beste vriendin gehad die nu gigantisch aan de drugs is. daar dringt niemand bij door zelfs haar eigen kind van 6 niet. Bovendien zou ik liever het zekere voor het onzekere nemen, en niet zomaar mijn eigen veiligheid op het spel zetten. Er lopen genoeg gekken op de wereld, dat heb ik al vaak genoeg meegemaakt. En bang uitgevallen ben ik ook zeker niet, maa rik ben niet achterlijk. Als die gozer haar al probeert dood te rijden (scooter incident) is hij dus duidelijk tot erge dingen in staat. Veiligheid boven alles, voor mij in dit verhaal. Op zich is jou idee goed, maa romdat bij zo'n type maa reventjes te doen? ik zou er niet voor kiezen hoor.