Ik ben echt heel erg verdrietig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 09:37

Pervinco schreef:
Waarom bel je niet even naar de da, misschien hebben die moederloze kittens... Tegen de tijd dat die andere kittens geboren zijn hoef je het bij deze poes niet meer te proberen ben ik bang...

Dat is misschien een goed idee! Heel veel sterkte hoor.
Wat er is gebeurd moet je jezelf niet kwalijk nemen Ach gut

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 09:50

Waar Bokt al niet goed voor is, Pervinco echt bedankt voor de tip!!

Ik heb net de kliniek opgebeld, en alles uitgelegd en zo op het eerste moment hadden ze geen nest. Ze heeft me wat tips gegeven en gezegd hou de moederpoes goed in de gaten. Ik heb mijn adres afgegeven en tel.nr en ze zouden voor me op zoek gaan. Tot ze even een collega ging vragen of zij misschien nog tips of telefoonnummers had, en die zei ineens dat er gister een vrouw was geweest met een nest met moederloze kittens! Ze moesten even de naam achterhalen, en dan zouden ze me terugbellen. De vrouw aan de telefoon zei, we kunnen het altijd proberen of ze ze accepteert, dan hebben we het in ieder geval geprobeerd. De ene keer worden ze wel zo geacepteerd en de andere keer weer niet. Dus dat is even afwachten.

Ik ga in ieder geval even een paar klinieken hier in de buurt opbellen (en asiels) voor achter de hand.

Dus we gaan in ieder geval een poging doen!

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 09:57

hopelijk komt er een oplossing
vorig jaar had ik ook 3 zwangere poezen
bij 2 ging het prima de derde had 1 kitten die later dood ging
ze hebben toen met ze 3 voor de 2 nestjes gezorgd ging prima

het kan zijn dat de hond jaloers was
mijn oude hond pakte ook alles
zo heeft hij een keer 5 kuikentjes te pakken gehad
het is zielig maar niks aan te doen

hopelijk komt er snel een oplossing

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:09

Dat is goed nieuws Summertje!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 10:18

Alle klinieken hier in de buurt hebben zowiezo mijn nummer voor als ze wat horen, ben nu bezig met dierenasiels hier in de buurt alleen die gaan vaak pas om 12 uur open dus die heb ik nog niet te pakken gehad.

Justice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:21

Pervinco has got the ideas!!! Slim van je om daar aan te denken!

Summertje het zou geweldig zijn als die kans er is. Zou geweldig zijn als moederpoes andere moederloze kittens accepteerd. Daar zijn meer bij gebaat. Zo raakt moederpoes haar melk kwijt en de kittens groeien lekker natuurlijk op, voor zoner dat kan in menselijke omgeving!

Ik duim voor jullie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:29

Dat zou echt geweldig zijn Summertje! Heel goed van je dat je overal heen hebt gebeld. OK dan!

Nu kunnen jullie misschien nog een paar andere kittens goed helpen. Lachen

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 10:37

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:41

Hopelijk wordt het wat met die moederloze kittens uit je dierenartpraktijk!

Succes OK dan!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:41

Wat je ook nog kunt proberen... Als je een asiel te pakken hebt, moet je eens vragen of zij weten of er een instantie bij jullie in de regio is die zwerfpoezen met kittens of zwerfkittens opvangen. Deze komen ook vaak errug jong binnen... Asiels nemen die meestal niet, teveel werk. Wij hebben hier Katimo zitten, maar ik vraag me af of die ook bij jou in de buurt zitten...

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 10:45

Richtje, dat hopen wij ook!

Ja Pervinco ik weet al een boerderij hier in de woonwijk die ook zwerfdieren opvangt, voordat ze naar een asiel gaan, dus die ga ik zo ook nog even bellen!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:55

jeetje wat goed zeg dat je dat probeerd OK dan!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 11:00

Dankje, ja het is gewoon het enige wat ik kan proberen, en stel dat we het wel voor elkaar krijgen, dan zou dat gewoon heel erg mooi zijn, ook voor die kittens.

IceQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:02

kijk eens op internet op katten.pagina.nl daar staat een kopje opvang met sites van mensen die katten en kittens opvangen misschien zoekt iemand een moederpoes

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:03

Ach gut, wat sneu Verdrietig ..
Ik snap dat je je er rot doorvoelt, maar je kon er niets aan doen. Het was wat anders geweest als je niet zorgvuldig was geweest, maar dat is hier niet het geval. Sterkte ermee Ach gut !
Cassidy schreef:
Ik vraag me af of je hond altijd zo fel op katten reageerd. Een hond die fel is op katten, is vaak door de mens zo gemaakt.

Oops, dit vind ik wel erg kort door de bocht Scheve mond ...
Er zullen vast wel mensen zijn die hun hond tegen katten ophitsen, maar er zijn evenveel mensen die dit niet doen en waarvan de hond toch fel op katten reageerd !
Helaas is mijn Bella zo´n hondje Scheve mond ! Al sinds ze klein is rent ze achter katten aan en geloof me, ik heb haar daarvoor iedere keer op d´r donder gegeven !!
Het is wel zo, dat ze alleen achter katten aangaat, als die beginnen te rennen !
De vorige kat van mijn schoonouders was blind en die kon dus gewoon weg niet vluchten als Bella in de buurt was. Hij bleef dan ook zitten en wachte maar af wat er ging gebeuren.
Bella snapte hier helemaal niks van Tong uitsteken, een poes die niet wegloopt Verward !
Als ze dan te dicht bij hem in de buurt kwam, kreeg ze overgens wel altijd een fikse pets op d´r neus }> !
De poes die ze nu hebben, is ook een geval opzich Lovers !
Die loopt gewoon naar de honden toe, of ze het nu leuk vinden of niet Haha! !
Bella wordt hierdoor zo onzeker, dat ze maar gauw wegloopt als poes er aan komt *LOL* !

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:10

Komop summer, het is niet jou schuld!

Hoop dat je gauw kittens vind.. succes!!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 11:14

ocihc schreef:
kijk eens op internet op katten.pagina.nl daar staat een kopje opvang met sites van mensen die katten en kittens opvangen misschien zoekt iemand een moederpoes

Ik ga kijken!
Het moet wel hier in de buurt zijn, want om uren te rijden voor een nest kittens en dat ze dan niet geaccepteerd worden dat is iets teveel van het goede. Ach gut
Maar wel bedankt! Misschien vind ik wel wat

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 11:15

MoonChloe schreef:
Komop summer, het is niet jou schuld!

Hoop dat je gauw kittens vind.. succes!!

Dank je! Ik ben echt druk in de weer met de telefoon, maar nog niks, en ook nog geen telefoontje gehad van de kliniek hier.

Sterre natuurlijk ook bedankt

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:38

Desiree schreef:
Laatst waren er ook 2 duitse herders die eerst een hondje verscheurden en toen een poging waagden om dat ook met de eigenaar te doen. WAt die beesten bezield heeft..... Dit gaat veel verder dan terrein bewaken (waar ze kennelijk zo van af konden).

Hier is een naam voor, ben het alleen even vergeten...
Sommige honden worden ineens heel agressief, ook al hebben ze dat nooit eerder gedaan. Ze vallen dan aan en proberen te bijten, vaak in het gezicht. Na zo'n aanval hebben die honden een wazige blik, net of ze 'afwezig' zijn. (Net geleerd bij ethologie Knipoog ). Heel irri dat ik de naam van dit gedrag vergeten ben, maar het komt dus vaker voor. Er hoeft ze dus niet eens iets te 'bezielen', ze doet het gewoon, ineens, vaak zonder aanwijsbare reden.

*Sorry voor het erg off-topic gaan, maar wilde dit even melden*

Wat goed trouwens dat je al iemand hebt gevonden met moederloze kittens!! Hopelijk klikt het!

Als het nou niet lukt is het misschien wel slim om een advertentie op internet te zetten? Wie weet hoeveel mensen er op zoek zijn naar een 'moederpoes'. (En dan kan je ze ook nog laten brengen ook Lachen )
Laatst bijgewerkt door Rinoa op 07-05-04 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 11:41

Ja ik heb nog geen telefoontje gehad, ze proberen het telefoonnummer van die mensen te achterhalen, en nou maar hopen dat dat lukt!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:43

Geweldige tip van je Pervinco OK dan!

Summertje... Rottig voor je, en voor de moederpoes en de kittens, meer helaas kunnen dat soort dingen wel eens gebeuren Ach gut

Ik hoop dat ze het telefoon nummer van die mensen kunnen achterhalen!
Dan heeft je poes weer kinders, en de kittens hebben weer een moeder die voor ze zorgt.

Succes!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 12:11

Dank je Fairie Lachen

Ik laat meteen weten hier als er gebeld is! Lachen

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 13:28

Oke!
Wij hebben 3 kittens voor Hooi gevonden!!
Morgenmiddag om 1 uur gaan we ze halen, en kijken we of het klikt.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 13:35

Dat is goed nieuws! Ik ga heel hard duimen dat het goed klikt tussen de poezenmama en het kleine grut. En let maar goed op je hondje tot de kittens wat groter zijn he. Lachen (zie ook mijn eerdere reactie... vrienden van mij hebben precies hetzelfde gehad...) Neem je je poezenbeest mee als je de kittens gaat halen?
Laatst bijgewerkt door vikki op 07-05-04 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 13:38

Ja de bench staat nog bij vrienden, maar die gaan we vanavond meteen ophalen. Het is jammer maar helaas voor de hond, maar die gaat tijdelijk maar als wij er niet zijn in de bench (wel een megagrote voor dat hondje maar goed). Ik hoop ook dat het klikt.... We zullen zien morgen..!!

Ik kan in ieder geval zeggen dat ik alles heb geprobeerd!