Wat doe je als een bokker de spullen niet opstuurt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat als je de spullen niet krijgt

Bombarderen met boze PBtjes
24 (13%)
Jammer geld weg...
2 (1%)
Eisen dat je het geld terug krijgt....
31 (17%)
Proberen via de bank het geld terug te halen? (als dat kan)
24 (13%)
Open en bloot op BOKT bekend maken....
85 (47%)
anders, namelijk.....
14 (7%)

Totaal aantal stemmen: 180

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 22:01

LiSSy schreef:
ik was dus ook niet zo happig op het versturen van geld via de post. maar die persoon drong er op aan omdat zij geen bankrekening had en zei dus dat het haar "risico" was als het niet aankwam.
nu vind ik dus dat zij gewoon moet opsturen wat ik van haar gekocht heb, zij heeft immers gezegd dat het haar "risico" was.

ja, maar hoe wil je dat bewijzen...ik heb dan nog het bewijs van afschrijving...., maar jij hebt dan echt helemaal geen bewijs...
Jammer dat men doo zo'n dingen zo wantrouwend wordt...., het beschadigd toch enigzins je vertrouwen in je mede-bokker!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 01:52

Dat is best balen!
Ik koop persoonlijk alleen van Bokkers boven een bepaalde leeftijd (meestal 18) zijn ze jonger kijk ik altijd eerst in het profiel en bekijk de berichten die deze persoon heeft geplaatst.

Ik heb zelf op dit moment 2 gevalletjes aan de hand maar die zijn dus weer net omgekeerd.......
Ik heb dekens op maat gemaakt, speciaal voor die persoon dus en nu hoor ik dus niets meer, ik heb al een paar pb's gestuurd maar krijg absoluut geen antwoord, ik denk dat ik ook maar eens in haar topics ga melden dat er nog een deken ligt die speciaal voor haar gemaakt is, misschien dat het effect heeft.......
Goed, mij heeft het nog geen geld gekost (behalve mijn stoffen inkoop en mijn arbeidsloon) maar het blijft l*llig.
Ik kan de dekens tenminste nog op Bokt zetten en door verkopen denk dat ik dat maar ga doen.......
Ik ga ook een lijst bijhouden van betrouwbare en onbetrouwbare kopers (Anke staat bij betrouwbaar, als zij geld overmaakt heb ik het een uur later op mijn rekening staan OK dan! )

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 07:15

T@nj@ schreef:
Dat is best balen!
Ik koop persoonlijk alleen van Bokkers boven een bepaalde leeftijd (meestal 18) zijn ze jonger kijk ik altijd eerst in het profiel en bekijk de berichten die deze persoon heeft geplaatst.

Ik heb zelf op dit moment 2 gevalletjes aan de hand maar die zijn dus weer net omgekeerd.......
Ik heb dekens op maat gemaakt, speciaal voor die persoon dus en nu hoor ik dus niets meer, ik heb al een paar pb's gestuurd maar krijg absoluut geen antwoord, ik denk dat ik ook maar eens in haar topics ga melden dat er nog een deken ligt die speciaal voor haar gemaakt is, misschien dat het effect heeft.......
Goed, mij heeft het nog geen geld gekost (behalve mijn stoffen inkoop en mijn arbeidsloon) maar het blijft l*llig.
Ik kan de dekens tenminste nog op Bokt zetten en door verkopen denk dat ik dat maar ga doen.......
Ik ga ook een lijst bijhouden van betrouwbare en onbetrouwbare kopers (Anke staat bij betrouwbaar, als zij geld overmaakt heb ik het een uur later op mijn rekening staan OK dan! )

Bloos Haha....da's fijn om te horen

Ze is 24 jaar, dus ging er vanuit dat dit wel kon......, ze had ook nog geen vervelende berichten, totdat ik hoorde dat dit een schuilnaam was en toen ik haar echte boktnaam hoorde, ging een lampje branden
Maar toen was mijn geld al overgemaakt

ik vind het gewoon niet kunnen, je besteld iets..., dan moet je het ook kopen... Je hebt een deal gemaakt met iemand en die deal moet je nakomen!
Het gaat nu om 6,50......, maar het had ook veel meer kunnen zijn *LOL*
(dus toch wel een geluk bij een ongeluk....)

Heb haar al elke dag minimaal 1 PB gestuurd OK dan!
(maar nog niets gehoord...ach misschien zitten ze deze week wel bij de post.... Schijnheilig ? )

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 09:24

Worden de PB's wel opgehaald?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 09:43

Ah, een schaduwaccount dus, tja, daar doe je idd weinig aan, balen zeg.
Die van mij had ik al een paar pb's gestuurd tot ik gisteren zag dat de laatste die ik stuurde een week geleden nog niet is opgehaald, ik heb nu alle pb's bij elkaar gekopieerd en in 1 bericht via bokt naar haar mail gestuurd.....
Heb gisteren al haar berichten op Bokt zitten bekijken en aan het einde zijn er ineens een heleboel mensen die in topics van haar klagen dat ze niet betaald en haar afspraken niet nakomt (helaas zijn die berichten van na dat ik de deken al af had) dus ik ben blijkbaar niet de enige.
Ze is al een week niet meer op Bokt geweest dus eens zien of ze op de mail wel reageert.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 09:46

ik heb alle PB's waarin onze apspraken staan nog... ik bel vanmiddag wel eens op naar haar ouders

arabianfrend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 11:54

LiSSy schreef:
ik was dus ook niet zo happig op het versturen van geld via de post. maar die persoon drong er op aan omdat zij geen bankrekening had en zei dus dat het haar "risico" was als het niet aankwam.
nu vind ik dus dat zij gewoon moet opsturen wat ik van haar gekocht heb, zij heeft immers gezegd dat het haar "risico" was.

iedereen heeft wel een banknr lijkt mij.
en anders is er wel een vader of moeder toch met banknr?
voor een boekje laat ik het ook wel eens per post komen.
maar dat is dan maar 1.50 en postzegels dus dat gaat meestal wel goed.
maar meer geld zou ik niet doen, dat valt op bij de post en daar werken ook wel eens mensen die het niet kunnen weerstraan

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:10

heb je gepbt

Amberto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:26

Ik ben wel erg voorzichtig... Heb nog maar 1x hier op bokt iets gekocht... dat is helemaal goed gegaan. Misschien slecht, maar ik kijk wel altijd even naar de leeftijd. Ik heb er meer vertrouwen in als ik iets van iemand boven de 18 koop op de een of andere manier... Scheve mond Verder ben ik ook heel eerlijk, zodra het geld er is, pakketje op de post! (en ik ben zelfs nog zo iemand die het nog een beetje leuk eruit wil laten zien ook!) als het wel een keer fout zou gaan om een of andere reden zou ik denk ik eerst overstelpen met PB's en emails en daarna de naam op Bokt zetten... Lachen

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:58

Hmmmm, je blijft uiterst vriendelijk, maar gaat continu bellen/ als 'verrassing' voor iemands neus staan, e.d.? Ik denk dat men dan vanzelf de schuld wil afkopen, haha!

Van de vier keer dat ik 'verhandeld' heb via bokt ging het één keer niet echt leuk. Maar na een paar keer bellen was het rond. Als het lang duurt kun je altijd even aan de bel trekken, toch? Misschien is er wel iets vervelends gebeurd waardoor iemand geen tijd heeft gehad, dus dat is vriendelijker dan meteen boos worden denk ik.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 16:14

Anke"]
[quote="Ilkkah schreef:
Ik heb het 1 keer gehad toen ik een dvd via marktplaats kocht.
Na 3 weken had ik nog niets,
Heb hem eerst een paar mailtjes gestuurd waarna ik er 1 terug kreeg:"zielig voor je, maar je krijgt hem niet"

Heb hem een virus gestuurd, en heb nooit meer wat van hem gehoord, zonde van me geld, maar niets aan te doen

Haha! Bloos!
Met jou valt dus niet te spotten.....
[/quote]

Ik moet ook veel doen voor mijn geld, en word er pissig om als mensen dan hun spullen niet sturen waar ik al voor betaald heb

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 19:44

Ik heb het al wel gehad.
Dat was vorig jaar, voor de zomervakantie.
*naam om privacyredenen verwijderd* hier op bokt bood een vliegendeken voor een A/B pony aan, en daar had ik interesse in.

We hadden een deal, 10 euro voor die deken en een dekensingel, inclusief verzenden. Dus ik dat geld opgestuurd, maar mijn deken enzo kwam maar niet. Ik heb haar geprobeerd te bellen, maar er werd niet opgenomen (nummermelder, denk ik).

Ineens kwam ze op msn, dus ik sprak haar aan. Bleek het zogenaamd haar moeder te zijn, die maar even de smoes verzon dat *naam* met uitdrogingsverschijnselen in het ziekenhuis lag.

Ik heb toen gevraagd of haar moeder de spullen op de post kon doen, en dat zou ze doen. Maar na een paar weken nog steeds geen spullen.
Ik heb toen een mail gestuurd, en inmiddels was *naam* weer thuis. Haar moeder had de spullen niet uit de schuur gehaald, dus nu zat er een groot gat in mijn deken, erin geknaagd door een muis.

Natuurlijk...

Voor diegene die haar denken te kennen:
Ze heet voluit (als het haar echte naam is) *naam om privacyredenen verwijderd*.
Ze zou wonen in ***, voor zover ik me dat goed herinner... Maar toen ik haar laatst een PB stuurde woonde ze weer ergens anders, en meldde ze dat ze nooit die deken in haar bezit heeft gehad.

Ik krijg er echt geen hoogte van, en ik ben zo 10 euro kwijt geraakt.
Sindsdien rijd ik maar overal heen om de spullen op te halen, en koop ik het gewoon niet als het te ver weg is.

ge-edit door batje om privacyredenen

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 21:32

Pfff...heb net van een andere bokker gehoord, dat zij na veel PB-en en vragen haar spullen alsnog van haar gekregen heeft.

Ze heeft de PBtjes nog niet bekeken...staan nog in mijn outbox...

10 incl. (dus maar 4,50 voor de deken en de dekensingel....) Wel een koopje, maar ja als je niets krijgt, ben je 10,- kwijt!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:41

Margreet schreef:
Ik geef zelf trouwens altijd het 3S nummer als ik een pakje verstuur, dan kun je via www.tracktrace.nl zien waar je pakje is. Ik vraag daar ook altijd om als er iets naar mij opgestuurd wordt.

Kan dit ook bij niet aangetekende pakketjes, of pakketjes zonder rembours oid?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:47

volgens mij wel, toen ik vorige keer een pakketje verstuurde kreeg ik dat er gewoon bij als verzendbewijs.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 23:07

oliebol, er is nu een vrij nieuwe Bokker die het geld van de zweetdeken per post over wilde maken.
Nadat ik 3 x per tel had gezegd het liever via een bank te hebben, wilde ze t toch perse via de post doen, omdat ze dat altijd zo deed.
Ik heb haar daarnet meteen ge pbt!En een link naar dit topic bijgevoegd.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 23:35

Ik heb een tijdje terug ook zo'n situatie gehad. Geld moest via post verstuurd, en stom natuurlijk ik heb me over laten halen. En de spullen kwamen nooit. Eerst pb's gestuurd. Vervolgens wat berichtjes in haar topics gezet. Hierna Lonneke ingeschakeld. Die heeft het gelukkig voor elkaar gekregen, dat ik mijn spullen kreeg, incompleet weliswaar. De persoon in kwestie heeft mij vervolgens nog enkele bijzonder onaardige pb's gestuurd, en bokt nu weer verder onder een nieuwe naam.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 23:37

Ik zou eerst eens wat pbtjes en e-mails sturen. Daarna zou ik misschien het telefoon nummer achterhalen en de spullen óf geld terug eisen.
Je hebt immers betaald.

De volgende stap is voor mij het mod-team (al denk ik dat ze niet zo veel kunnen doen)
De stap daarna is voor mij om te melden op Bokt dat die persoon niet betrouwbaar is...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 07:12

Marsu schreef:
Ik heb een tijdje terug ook zo'n situatie gehad. Geld moest via post verstuurd, en stom natuurlijk ik heb me over laten halen. En de spullen kwamen nooit. Eerst pb's gestuurd. Vervolgens wat berichtjes in haar topics gezet. Hierna Lonneke ingeschakeld. Die heeft het gelukkig voor elkaar gekregen, dat ik mijn spullen kreeg, incompleet weliswaar. De persoon in kwestie heeft mij vervolgens nog enkele bijzonder onaardige pb's gestuurd, en bokt nu weer verder onder een nieuwe naam.

Ja aan Lonneke heb je een hele goede....(maar ze is een tijdje niet op bokt, jammer genoeg....)

Ik hoop dat ik een berichtje van haar krijg.....!!!

arabianfrend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 07:59

Natasha"]
[quote="Margreet schreef:
Ik geef zelf trouwens altijd het 3S nummer als ik een pakje verstuur, dan kun je via www.tracktrace.nl zien waar je pakje is. Ik vraag daar ook altijd om als er iets naar mij opgestuurd wordt.

Kan dit ook bij niet aangetekende pakketjes, of pakketjes zonder rembours oid?
[/quote]

als je het pakje bij de post afgeeft en er 5.50 verzendkosten voor betaald dan krijg je een papier mee.
hier staat dus die code op OK dan!
en wij hebben hetzelfde postkantoor Knipoog dus dat moet lukken Haha!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 09:18

Yep, dat klopt. Bij ieder pakketje dat niet door de brievenbus past krijg je een verzendbewijsje mee en daar staat dat nummer op. Het is geen garantie natuurlijk dat je geen doos met stenen krijgt, maar het is toch iets.

Ik heb trouwens een keer aan de hand gehad dat ik het niet mocht komen ophalen! Was niet echt een goedkoop iets en die persoon woonde in de buurt, dus ik wilde het wel even komen halen, wel zo makkelijk toch? Maar dat kon echt niet en ik moest perse geld over maken en dan zou ze het wel op sturen... Ja daaaaaaag dat vertrouw ik niet! Doei, doei

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 11:36

alle mogelijkheden ,die jij opnoemt ,zou ik benutten !!

marel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 13:09

Ik zou hem/haar helemaal in elkaar stampen! ( Tong uitsteken )
Ik ben erg voorzichtig met het kopen van spullen via internet, maar betaal alleen via de girale route, dat vind ik veiliger. Toch, als het even kan, haal ik het persoonlijk op. Maar het liefste koop ik alles nieuw Haha!

Idooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 13:19

Ik zou alle opties gewoon doen.
Ik heb dit nu ook aleen gaat het wel om €50,- het is niet via bokt maar via Ebay... iets waarvan je het niet zou verwachten. Ik heb al 100derden mailtjes gestuurd en steeds krijg ik een mailtje terug dat ik hem binnen 2/3 dage binnen heb. En ik heb het nog steeds niets binnen

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 16:18

Ik heb een keer aan iemand iets verkocht.. Zij zou het geld verstuurd hebben en hetgeen ik verkocht had lag hier in de weg,
had het met goed vertrouwen gekocht.
Hele tijd later nog geen geld, pbtjes geen reactie, heb toen haar tel.nr. opgezocht en gebeld, toen het geld netjes ontvangen

Ook heb ik via ebay ooit iets gekocht, nooit het hoofdstel ontvangen, persoon bestond ineens niet meer: dag 20 euro

Daarnaast is het bij mij zelf ook wel eens fout gegaan, ik zou iets ruilen, was niet tevreden met het artikel, daar over gecorrespondeert, kwam geen reactie, heb het mijn moeder terug laten sturen, daarna ging zij ineens zeuren, ik hier thuis verteld, bleek mijn moeder het niet verstuurd te hebben Boos!