Hond en werken.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-01 15:00

oke.

In de 4 uur dat jari als pup alleen was lag er af en toe wat in. Op zich leerde ze dan wel dat het vies was en werd daardoor sneller zinnelijk.
Je kan nu eenmaal niet voorkomen dat je korter dan 4 uur weg bent zo´n beestje moet het toch leren dus waarom niet gelijk. Hoe sneller je een ritme in het dagelijks leven hebt hoe beter het is voor de pup.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 15:24

Desiree, ik vind niet dat je een hond kunt opdringen aan je collega's. Allergisch zijn voor honden is iets anders dan er een hekel aan hebben, als je dat soms bedoelt.

Yor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 15:32

Citaat:
Op 2001-10-04 15:30, schreef Nonnie:
prisca, een pup moet als ie wakker wordt uitgelaten worden, maar ook als ie gegeten heeft, gedronken heeft, gespeeld heeft, maar ook als ie in huis gaat zoeken naar een plekje. hoe wou je dit doen als je er niet bij bent, en wie zegt dat die pup de hele tijd slaapt Verward en a=ja, ik heb zelf ook pups gehad en grootgebracht, dus ik weet ook waar ik het over heb

mmmz hier ben ik het niet mee eens!
onze hond is gewoon bij ons gekomen vanaf dat ie bij zn moeder weg mocht maar hij was al zindelijk toen we hem kregen!!
en toen was ie heel jong, hij was toen nooi talleen aar hij hoefde niet nadat hij geslapen, gegeten, gedronken, gespeelt had naar buiten hoor!!
zelfs dat is een kwestie van opvoeden en ik denk dat je best een verwende hond krijgt als je 'm na alles wat ie doet uit gaat laten!
honden zijn enorm goede acteurs/aanstellers! als mijn broer eni k alleen thuis zijn slaapt de hond de hele dag en hoor je hem neit
als mijn ouders ook thuis zijn moet ie op eens om het uur naar buiten!
omdat hij weet dat als hij even gaat piepen en zielig kijkt hij naar buiten mag...
onze hond is dus in het begin bijna niet alleen geweest en nu kan hij makkelijk heel lang alleen zijn...
nu is er vanaf 8 tot ong 2 niemand thuis, niet zo heel erg lang maar hij gedraagt zich voorbeeldig..

nog even over een bench, dat zijn echt fantastische dingen als ik er nu een neer zou zetten zou hij er zo in kruipen (al past hij nietmeer Haha! )
wij hebben hem er in gelegd meteen toen hij voor het eerst binnenkwam, de katten durfden er niet in en hij was bang voor de katten dus voelde zich behoorlijk veilig daar!
hij heeft ook nog nooit gejankt 's nachts..

Nonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 15:41

niks verwende hond Verward nee hoor, helemaal niet juist! alleen maar pups die op een fatsoenlijke manier zindelijk worden gemaakt. zij kunnen er niets aan doen dat ze het gewoon niet kunnen ophouden, wat veel mensen dus kennelijk vergeten, en ze gewoon de fout in laten gaan, en de pup krijgt daarvoor op de kop. Het is toch niet nodig om ze fouten te laten maken, worden ze alleen maar onzeker van Lips are sealed

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 16:14

Toeval dit topic? Ik loop al een paar weken te denken wat ik zal doen als mijn hondje van 14, die met zijn laatste weken bezig is, er niet meer is. Op het moment is de verzorging van Arko redelijk intensief. Normaal gaat hij overdag naar mijn moeder als wij moeten werken. Maar mijn moeder ligt op het moment in het ziekenhuis en het is maar de vraag of ze nog zelfstandig kan wonen. Huilen Verdrietig
Maar ik kan me een leven zonder hond ook niet voorstellen, en overdag alleen thuis lijkt me toch ook wel lang. En wij kunnen overdag moeilijk even naar huis. Maar 's avonds is er wel altijd iemand, en als de hond goed opgevoed wordt is het ook geen probleem om hem mee te nemen. Ik zit dus verschrikkelijk te twijfelen.
En als wij nu overdag thuis zijn is de hond niet aanspreekbaar omdat hij moet slapen Slapen Dromen
pas 's avonds wordt hij wakker en is hij weer aanspreekbaar.
Ik pieker nog wel even verder, want een kat is voor mij ook geen optie eigenlijk. Verward

Caballo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 16:41

Het is maar net wat je je hond aanwent. Ik heb 7 honden die kunnen doen en laten wat ze zelf willen. En wat doen ze? Je ziet ze de hele dag niet. En ik ben toch hele dagen thuis. Ze liggen de hele dag te pitten. 's Avonds wordt het hele spul wakker en dan is het de hele avond bal. Ik denk alleen wel dat het scheelt dat mijn hond 24/7 buiten zijn.
groetjes.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 19:26

Ons hondje is ook veel alleen, Ik werk ook 39 uur in de week. Ze is lekker buiten dan en kan als ze wil in de schuur slapen, in het stro. Ze drinkt water uit een emmer buiten, liefst regenwater en krijgt het huismerk van de super de boer.
Is mijn hondje nu zielig?
Dacht het niet!

Ze is zeer levendig en vrolijk. Gaat urenlang mee paardrijden en speelt op haar leeftijd nog vrolijk met een balletje. Ook in haar eentje.

Ik heb nu ook nog een katje erbij sinds een paar weken. Die is 's ochtends bij Waldi (de hond dus) en mij in de kamer, woont overdag in mijn huis wat ik aan het verbouwen ben en komt 's avonds weer bij ons in dehuiskamer.
Zielig? Neuh, dacht het niet!
Het is maar hoe je het bekijkt!

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 19:55

het is zeker niet zielig, zo is het juist beter dan als je de hele dag naast je hond zit. hij raakt ook meer aan je gehecht. ik stem voor *steekt vingertje in de lucht* Tong uitsteken
ik heb zelf een poes (wel 3 maar ik heb het over 1) die is nog maar 4 maanden en die andere 2 zijn altijd buiten en die zijn 3 jaar en niet speels. dus ons poesje is altijd blij om ons te zien en speelt nog hevig. is smorgens alleen tussen de middag niet smiddags alleen en savonds niet. zielig? nee!

Maatje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 20:45

eeh ja, maar wat is nu de essentie van je verhaal Prisca..? Haha! Of heb ik ergens
een 'aanval' van een of ander over dit onderwerp gemist..? ( tijd niet gebokt dus kan best)

iig mijn mening hierover: ook ik vind een bench niet zielig, wij hadden er ook een toen Mista nog Mistaaatje was,
maar ik neem geen hond om 'm de hele dag in een hok te zetten (of om de avonden niet alleen te zijn en ik weet ook hoeveel steun en gezelligheid ik van m'n honden krijg! Lovers )
m.a.w. :als het erop neer komt dat mjn hond de hele ochtend + middag ( ff een ommetje van 10 minuten daargelaten..) of het grote deel ervan
in een bench moet zitten, neem ik geen hond..
Ik vind t al dier-onwaardig als we 'ns een dag weg moeten en Mista zit in huis al die tijd (zijn dan 2 kamers+ hal voor de hond toegankelijk), laat staan in een ( vrij klein) hok.
Binnenkort hebben we een kennel buiten, maar dan moeten we ook kiezen: of de heel tijd buiten ( met hok) of binnen, als we weg moeten..

Maar dit zou voor mij wel een dilemma zijn: ik ben s avonds ook veel alleen en heb dan dus 0,0 aanspraak/contact thuis. EEn hond scheelt
best wat idd! gelukkig hebben we nu een hond thuis: als ik ga werken blijft 'ie hier en als ik wil neem ik d'r
's avonds en s nachts mee naar mijn huis ( dat ik nu nog niet heb haha) en zet ze s ochtends hier weer af.
Maar wat zou ik doen als ik mijn ouders hier niet in de buurt had..? Ik denk toch geen hond, hoe enzaam ook.
Met paarden denk ik hier net zo over: 20 uur of meer in een box zou ik ok geen leven vinden..
maar t blijft lastig hoor, als je wel graag wilt, maar de omstandigheden zijn wellicht niet ideaal voor het beestje..?

Maarre Pris, hoe doe jij 't nu met jari vraag ik me af..? Nog in de bench, gewoon in huis of bij famillie?

Maatje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 20:50

Knipoog) lees net ff pag. 3: ook onze hond valt in de categorie 'aanstellers' volgens mij..
kan soms uren nion-stop pitten, maar heeft ook dagen dat ze zgn non-stop naar buiten moet. En dat ene plasje duurt dan nog best lang hoor Knipoog
Dan komt ze je halen, gooit d'r speelding op je schoot en gaat zitten met zo'n scheve kop en huil-ogen.. -zucht-

Ik heb trouwens nog wat foto's van mij en onze hond, zijn voor velen wat 'rare' foto's waarschijnlijk, maar zal ze binnenkort toch eens plaatsen..
sorry, ff terzijde..

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-01 22:13

Jari is nu gewoon los in de woonkamer en die is niet klein 50 vierkante meter dus ruimte genoeg.

Soms zie ik wanneer ik thsui kom dat ze gespeeld heeft maar vaak doet ze dat pas wanneer je thuis kom. Lovers

Lunatic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 23:31

Ik word zo Frusty Boos! Misselijk Verdrietig van een bepaald soort mensen!! Van mij krijgen die dus geen pup mee, nog niet eens een goudvis...
Waarom een hond nemen als je van plan bent om hem hele dagen alleen te laten?? Neem hem dan niet en laat een ander zo'n pup/asielhond meenemen, die er wel tijd voor (over)heeft.
Mijn Dalmatier heb ik uit het Dalmatier In Nood- fonds. Hij was toen 4 1/2 jr en mocht maar een 1/2 uurtje per dag loslopen, verder moest 'ie maar de hele dag rustig zijn in huis Frusty . Afgezien van het feit dat dit ras bedoeld is om kilometers met de paardenkoets mee te lopen, is het ook een nerveus ras die goed zijn energie kwijt moet kunnen. Resultaat een gefrustreerde hond, die gedumpt wordt en bestempeld als vals/onbetrouwbaar/dominant /etc. Gelukkig woont hij nu bij mij en zijn al zijn problemen als sneeuw voor de zon verdwenen.
Zo'n hond plaatsen bij mensen die niet bereid zijn wat tijd vrij te maken voor de hond en hem hele dagen alleen laten, is fataal voor de hond.
Mijn Thai Ridgebacks de hele dag alleen laten? Dit ras is daar te intelligent voor en molt je HELE HUIS. In een bench stoppen dan maar? Dan gillen, janken en bleren ze de hele buurt bij elkaar!
Er zijn maar 56 Thai Ridgebacks in Nederland (zie usericon), iedere pup zo'n f2500,- per stuk, en niemand van jullie egoistische, kortzichtige, zuinige en kinderachtige figuren die zo met dieren omgaan krijgt er een Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 23:42

Onze hond wordt 's ochtends uitgelaten, gaat tussen de middag een uur fietsen en dan weer aan he einde van de middag. Mijn ouders hebben een bedrijf aan huis, maar niet erg veel tijd om op de hond te letten. Buiten hebben wij een prachtige kennel met uitloop en een mooi hok vol stro. Jip slaapt daar sinds hij een beetje een zelfstandige pup was 's nachts in en vind het er heerlijk.

Jip mocht van mijn moeder altijd binnenblijven, omdat ze het sneu vond voor hem. Wat gebeurde: Jip lag de hele ochtend en voormiddag op de bank Frusty in de woonkamer. Resultaat: als je pech hebt 's zomers vlooien in het bankstel Boos! en regelmatig 'gelezen' boeken en dat soort ellende.

In plaats van dat Jip op de bank slaapt overdag, slaapt hij sinds enkele weken in zijn prachtige hok met bergen stro erin. Hij is alleen binnen als er iemand bij hem is. Dat vind hij ook veel leuker. Overdag lag hij toch al te slapen, dus daar mist ie weinig aan (hij ligt hooguit minder zacht Haha! ) Voorheen ging hij rond etenstijd naar de kennel, nu blijft hij tot na het 8-uur journaal binnen. Hij vind het veel gezelliger om in de kamer te zijn als wij er ook zijn, en gaat graag naar de kennel.

Ik zie het probleem dus niet. De hond is prima in staat zich enigzins aan jou aan te passen, het is maar net waar je hem aan went, en zelfs omschakelen is nog wel mogelijk.

Lunatic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 23:55

Kijk zo hoort het nou! Zep chapeau!!
Een beetje nadenken wat het beste bij jou en de hond past en je hebt zo de oplossing gevonden voor een situatie waar je allebei blij mee bent Lachen .
Gouden tip: Frontline pipetjes elke 2 maanden en je komt geen vlo meer tegen! (2 van mijn hondjes mogen n.l. wel op de bank/het hoogpolig tapijt/in de hondenmand en ik ben allergisch voor vlooienbeten Bloos )

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-01 07:56

Sorry lunatic als je echt denkt dat mijn hond het slecht heeft moet je maar eens komen kijken Boos! dit is zeker de 4 de keer dat ik dat zeg ik kan ondertussen Misselijk van je als je zo praat.

Je praat alleen maar over groote honden die veel beweging moeten hebben. Zoals je kan lezen heb ik een Welsh Terrier die absoluut niet groot is. En ook andere mensen die zeiden dat ze fulltime werkte hebben een kleine hond Boos!. En ja ik heb 7 jaar geleden oof fl. 950,00 voor mijn pup moeten betalen en dat was voor mij toen in d´r tijd een hoop geld.

Ik heb heel bewust op deze manier voor een hond gekozen en ik heb alles voor haar over
*LOL* . Ze gaat altijd mee en ze heeft echt plezier in haar leven.

Jari kwam uit een net van 4 puppies en zij is de enige die nog leeft de rest is afgemaakt omdat ze ze niet wilde opvoeden in een bench (op advies van de fokker) en daardoor onhandelbaar en onbetrouwbaar (vals) zijn geworden. Hier wordt ik pas boos op Boos!.

Misselijk

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 07:56

De discussies lopen hoog op hier. Ik doe maar eens even een duit in het zakje Haha!.

Een hond de hele dag alleen laten omdat je moet werken. Tja de pups die ik gefokt heb gaan niet naar zulke mensen. Een halve dag werken oke, maar een hele dag...... Een hond Kan best een paar uurtjes per dag alleen blijven, maar een hond is een roedeldier en hoort leden van zijn roedel om zich heen te hebben. Die roedelleden zijn in het geval van onze huishond de leden van ons gezin inclusief de huisdieren. Daarnaast horen honden flink wat beweging per dag te krijgen en afhankelijk van je eigen situatie bepaal je de hoeveelheid keren wandelen, maar het zullen er minsten 4 moeten zijn. Voor degene die het hier niet mee eens zijn stel ik voor dat je eens net zo vaak naar het toillet gaat als dat je je hond de gelegenheid geeft. Nou niet lopen zeuren dat je hond minstens een half uur de gelegenheid krijgt, want dan blijf je zelf ook maar een half uur op het toillet. Eens kijken wat het met jou blaas en darmen doet.

Als gedragsbegeleidster bij honden wordt ik (erg) vaak bij gedragsproblemen gehaald en of het nu leuk is om te horen of niet.....de meeste gedragsproblemen vinden plaats bij honden die de hele dag alleen thuis moeten blijven! Nu zeg ik niet dat alle honden die de hele dag alleen thuis blijven probleemgedrag vertonen, maar de praktijk bewijst dus dat het wel vaak zo is. Ik verdien er een leuke boterham aan, maar het zou niet nodig hoeven zijn.

Cursussen zijn niet alleen om de hond te leren gehoorzamen, maar ook voor het sociale gedrag van de hond en om de baas inzicht te geven in het gedrag van de hond. De meeste mensen weten bij het simpelste gedrag van hun hond nog niet eens wat hij/zij daarmee bedoeld. Wat wij allemaal wel niet van onze hond verwachten terwijl dat volkomen tegen zijn natuur ingaat. Het is niet zo verwonderlijk dat er zoveel bijtincidenten gemeld worden jaarlijks!! En of de hond gaat het asiel in of krijgt een enkele reis naar de dierenarts, terwijl wij als mensen het totaal verkeerd aanpakken.
Voor degene die eens iets meer over het gedrag van honden te weten wil komen is er een leuke film: "The Wolf in your livingroom". En vergeet niet dat iedere hond, hoe gedomesticeerd ook, nog altijd de instincten en driften heeft van die wolf!

Goede voeding is van essentieel belang voor een hond!! Er zijn echter geen slechte voeders meer in de handel, daarvoor wordt er te streng gecontroleerd. De duurdere voeders zijn wel de betere eenvoudig weg omdat ze altijd dezelfde grondstoffen gebruiken (goedkopere niet) en omdat ze als hoofdbestanddeel eiwitten hebben en geen granen. Een hondenmaag is er niet op gemaakt granen goed en volledig te verteren. Eiwitten kunnen veel beter verteert worden door de hond en dus heb je bij de duurdere voeders veel minder ontlasting (helpt als je em langer alleen wilt laten).

Een benche is een heel handig hulpmiddel bij de opvoeding van je hond. Maar het is een hulpmiddel en niet bedoeld om je hond er de hele dag in op te sluiten. Honden die goed aan de benche gewent zijn, zien deze als hun eigen veilige plek en daar is dus niets mis mee. Maar er zijn rassen die je niet op kunt sluiten omdat ze dan totaal gaan flippen en de honden van Lutanic (Thai Ridgebacken) zijn daar een uitstekend voorbeeld van. Dit is een raseigen eigenschap. Niet iedere hond is hetzelfde.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-01 08:09

Monnik ok jij ebt groote honden en daar ben ik ook geen voorstander van Haha! .

BTW ik heb geen opvoedingproblemen aangezien dit mijn 5de Welsh Terrier is wist ik waar ik aan begon.
Ze loopt keurig aan de lijn ik ben alleen gezakt voor de gehoorzaamheids cursus omdat ze niet zoals een labador omhoog kijkt tijd het lopen. Ik ben toen gestopt ik Misselijk van die club daar die alleen maar Labador zaken lopen en daarop Kwijl de.
Trouwens alle terriers (4 stuks) in mijn groep waren gezakt Boos! het sloeg echt nergens op. Voor de rest had ik allemaal voldoendes Boos!.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Prisca op 2001-10-05 10:24 ]</font>

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 08:28

en dat is nou 1 van de redenen waarom ik niet naar cursus ga. Waarom met het hoofd omhoog lopen? Wat een onzin zeg.
Als mijn honden kunnen volgen, zitten, liggen en blijven, ben ik tevreden (en daarnaast nog doodliggen en de deur open en dicht doen Haha!)
Rocky is nu 3 jaar, ze heeft geen problemen met alleen blijven. Laatst zijn we een dag naar de efteling geweest, en mijn schoonouders (waar ze dan normaal heengaat) waren er niet, dus is ze thuis gebleven, met een bak vers water, d'r flos, d'r bal etc etc...
Nergens last van, ze piept niet, ze plast niet, niks.
Nu hebben we penny erbij. 's Nachts gaat ze in de bench, dit was de 1e nachten natuurlijk janken, maar vanacht hebben we haar niet gehoord.
Penny heeft een bench ala formaat labrador (hebben het hele huis moeten verbouwen om het ding kwijt te kunnen Haha!) en ze zit hier alleen in (omdat Rocky nog wat bang van penny is, en ROcky is een beetje ziekjes door de inenting van woensdag). Owh owh owh wat zielig.
Tuurlijk is penny het er niet mee eens, maar als je een kleuter voor het eerst naar de kleuterschool brengt is da meestal ook janken. Daarom voeren we haar ook IN de bench (met de deur open) zodat ze de bench niet als eng/alleen/gevaarlijk whatever gaat beschouwen.
Ze loopt vaak zat even de bench in, gaat even rondsnuffelen en loopt er dan weer uit.
Maarja, ik ben niet goed voor mijn paarden, ik ben niet goed voor mijn honden, best hoor. Maar als iemand die mij niet kent, mijn beesten niet kent, en de situatie niet kent daar over gaat oordelen, hecht ik daar weinig waarde aan....

Trouwens Lunatic, zo'n hond als wat jij hebt zou ik geen eens willen. Ten 1e willen wij (nog) geen grote hond, omdat wij een klein huisje hebben, en ten 2e heb ik echt geen 2500 over voor een pup (mensen die dat wel hebben moeten dat zelf weten trouwens, maar ik heb het er niet voor over)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 08:37

Ik zal nooit voor een grote zware hond kiezen. Die worden mij te snel oud en dan gaan ze dood. DAarbij kan ik van een hondje van f 25,- net zoveel houden als van een hond van f 2500,-. Vandaar dat ik niet veel geld uit geef aan een hond. Ik weet niet wat de volgende hond zal zijn, misschien weer een bastaardje, misschien weer een hond uit het asiel, misschien toch een cockerspanieltje......

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 14:09

Dat mijn ouders en ik alledrie werken, wil nog niet zeggen dat de hond te weinig aandacht krijgt. Mijn vader komt tussen de middag thuis om haar uit te laten, en m'n moeder komt al haar tussenuren (ze is lerares) ook thuis. En ik werk óf 's ochtends, óf 's avonds, en dan zijn m'n ouders er weer. Onze hond wandelt gemiddeld 3 uur per dag!

Yor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 14:27

weetje wat ook een hoop scheelt? als de moeder vand e pup goed opgevoed is! en een goede fokker
de helft van de opvoeding van onze hond is bij de fokker al gebeurt, alle pups waren al 'zand-zindelijk' toen ze weg gingen bij de fokker, en gingen/gaan netjes zitten voordat ze te eten krijgen en echt niet omdat ze dat moesten maar omdat hun mams dat ook doet!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 14:31

Ik heb er bewust voor gekozen mijn hond bij mijn ouders te laten toen ik uit huis ging.
Kebla is een cockerspaniel die veel aandacht nodig heeft. Mijn ouders werken beiden niet meer en zijn dus veel thuis en kunnen haar aandacht geven wanneer ze dat nodig heeft.
Ze lopen drie keer per dag met haar, 's ochtends, 's middags en 's avonds. Ze zeurt niet en heeft het prima naar haar zin.
Ik vond het erg moeilijk om haar achter te laten, maar voor haar is het gewoon beter zo. Ik werkte hele dagen, Robert werkt hele dagen en ik vind het niet prettig voor zo'n beestje als ze dan alleen 's avonds mensen om zich heen heeft. Bovendien is ze bang voor paarden en kan ik haar dus ook niet meenemen naar de stal.

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 15:19

Niemand heeft mij horen zeggen dat alle honden die de hele dag alleen thuis zijn gedragsproblemen hebben, maar dat de praktijk uitwijst dat het in vele gevallen wel zo is. Zo lang ik er m'n boterham mee kan verdienen zul je mij niet horen klagen Extreme duivel .
Prisca jij hebt duidelijk een slechte cursus getroffen, want zoals ik al in mijn eerdere verhaal schreef heeft iedere hond (ook ieder ras) een eigen karakter. Je zult hem dus examen af moeten nemen naar dat karakter en niet alle honden over 1 kam moeten scheren!
Btw. ik val niet voor Terriers en jij niet voor grote honden 1-1 Haha!.
Stef, hoeveel heb jij geleerd over het gedrag van je hond, want dat is ook iets waarvoor je naar een cursus gaat (tenminste daar zou tijdens een cursus veel aandacht aan besteed moeten worden....)
Een vergelijking trekken tussen kinderen en honden doen veel mensen, maar die vlieger gaat niet op. Een kind kun je iets uitleggen en die zal je, afhankelijk van de leeftijd, begrijpen. Een hond kun je iets uitleggen en die zal je niet begrijpen. Daar honden roedeldieren zijn leven ze ook volgens roedelnormen....in een roedel bestaat zoiets als democratie absoluut niet!!! Honden hebben ook een heel ander hersenpatroon als mensen en kunnen niet zoals wij nadenken en plannen. Toch echt iets anders dan kinderen.
De opmerking naar Lutanic toe vind ik een beetje kinderachtig!! Volgens mij is het bij het kopen van een hond net zo als bij het kopen van een paard.......het ligt eraan wat je ervan verlangt hoeveel geld je er aan uit geeft/wilt geven.
Desire waarover jij het hebt zijn de honden uit de rasgroep Molossers en Oertypen en ja die worden niet zo oud. Ik heb echter al jaren Berner Sennenhonden die ook in deze groep horen en al mijn Berners worden 12. Voordat ik Berner Sennenhonden had, had ik een kleine kruising en ook die is niet ouder dan 12 geworden.
Hopenlijk worden al onze honden 20, maarik vrees dat dat maar voor weinig honden is weg gelegd......

Lunatic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 16:52

Citaat:
Op 2001-10-05 09:28, schreef stef:
en dat is nou 1 van de redenen waarom ik niet naar cursus ga. Waarom met het hoofd omhoog lopen? Wat een onzin zeg.

Stel je voor dat de hond aandacht voor je moet hebben als hij volgt, inderdaad onzin zeg, duh.

Laatst zijn we een dag naar de efteling geweest, en mijn schoonouders (waar ze dan normaal heengaat) waren er niet, dus is ze thuis gebleven, met een bak vers water, d'r flos, d'r bal etc etc...
Nergens last van, ze piept niet, ze plast niet, niks.

Trouwens Lunatic, zo'n hond als wat jij hebt zou ik geen eens willen. Ten 1e willen wij (nog) geen grote hond, omdat wij een klein huisje hebben, en ten 2e heb ik echt geen 2500 over voor een pup (mensen die dat wel hebben moeten dat zelf weten trouwens, maar ik heb het er niet voor over)

Dat jij weinig voor je dieren over hebt, dat blijkt wel!! Ik heb een zeldzaam ras en ik vind het reeeler dat je voor een Thai Ridgeback zo'n bedrag betaalt, dan voor een ras als bijv de Rottweiler waar er 30.000 (!) van zijn in Nederland. Daarbij vind ik Terriers afschuwelijk druk en lelijk en hou het dus bij mijn MIDDELgrote honden.

Was je al eens eerder bij de Efteling geweest? Dan had je geweten dat daar een GRATIS KENNEL AANWEZIG is en de hond dus niet de hele dag alleen had hoeven zitten, omdat jij zonodig naar een pretpark moet Frusty . Je kunt je mobiele tel.nr achterlaten voor als er iets is, je krijgt een nummertje mee, eigen deken en kluif mogen ook mee en je kunt tussendoor even kijken of alles goed gaat als je je zorgen maakt.

En voor de rest, als je echt zo dom bent om te denken dat bewegingsbehoefte afhankelijk is van het formaat van de hond, heb je niks geleerd over honden. Zoiets is ras en karakter gebonden. Jack poedersuikersels moeten meer lopen dan een Duitse Dog bijv.
Bovendien vind ik kleine honden (m.n. Terriers) veel drukker in huis dan een Duitse Dog, dus neemt zo'n klein mormel meer plek in in je huis.
Ik woon in een maisonette en mijn 3 honden leven bij mij in de woonkamer. Zij slapen de hele dag, omdat ik ze voldoende beweging geef. Nemen dus ook amper plek in.

Ik zou maar luisteren naar Monnik, die is een gedragsdeskundige en weet dus heel goed wat er in een hond omgaat. Bovendien kan zij je vertellen waar de meeste gedragsproblemen van komen. Sigaar

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 17:06

Citaat:
Was je al eens eerder bij de Efteling geweest? Dan had je geweten dat daar een GRATIS KENNEL AANWEZIG is en de hond dus niet de hele dag alleen had hoeven zitten, omdat jij zonodig naar een pretpark moet Frusty . J

En heb je die kennel ook weleens gezien?
Sorry, maar ik stop mijn hond dus niet in een of ander KLEIN hokje bij mensen en dieren die ze niet kent.
Maar best hoor, ik ben verschrikkelijk slecht voor mijn beesten, wat wou je eraan doen dan?

BTW, ik zeg niet dat de prijs niet rieel is, ik zeg alleen dat ik het er niet voor over zou hebben, en wat een ander doet (als iemand anders, zoals jij dus in dit geval er wel voor over heeft) moet die persoon zelf weten.

Monnik, wat is er kinderachtig aan die opmerking? ZOals hierboven gezegd, ik heb het er niet voor over (dat aanschafgeld) en als een ander dat wel heeft, vind ik prima