En nu mijn kant van het verhaal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 13:18

Maar als je het met Puck eens bent, dan is het niet goed.
Het valt mij op Bokt ook wel vaker op dat je mening geoorloofd is, zolang het de mening van de kudde is.....
Ik ben het met Puck eens, en met Mytens. Hoe genuanceerd een mening hierbij wordt uitgebracht is iets totaal anders, ik moet er wel om lachen eigenlijk.

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 13:19

Trouwens, hier je mening geven die niet past bij de rest, is meteen afzeiken....ook al zo vaag...
Waarom, kan men geen kritiek verdragen ofzo? Gaaaap

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 13:20

Ik lees goed hoor Karin.
En met kontekruipers bedoel ik de mensen die met de 'kudde' (bedankt suzanne) meelopen en meelullen en nooit een mening hebben of geven.

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 13:22

Of erger....eigenlijk wel een andere mening hebben, maar hypocriet met de rest meelullen, zodat niemand ze scheef aankijkt...want, o,o,o..dat is eng, dan vind iemand je misschien niet aardig!!!!!! Frusty

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 13:22

Nee absoluut niet. Laat iedereen voor zijn of haar mening opkomen alstublieft. Daar worden we allemaal alleen maar wijzer van.

Maar je kunt zaken ook op een bepaalde manier brengen. Stel ik rijdt op Barley terwijl ze nog maar twee is. Je kunt dan reageren op deze manier."Belachelijk dat je op zo'n jong paard rijdt. je bent hartsikke stom bezig mens."

Of je kunt het zo brengen

"Ik vind het niet slim dat je op zo'n jong paardje rijdt want ze is nog niet volgroeid.etc etc"

de tweede manier is een stuk opbouwender en wordt naar mijn mening ook beter opgepikt.

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 13:23

Ja, en je hebt dan altijd sukkels die zeggen: O Heike, wat gaaaaaaf dat het al zo goed ging zeg, knap van je!" En als dan 3 mensen dat gezegd hebben durft de vierde niet te zeggen dat het erg dom van je is, dus banketstaaft ook maar mee.
En als dan een Mytens zegt dat je dom bent, dan is het afzeiken....snap je wat ik bedoel?

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 13:25

Ik wel hoor, Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 13:25

Zal ik dan ook eens mijn mening uiten?

Als je het hier op Bokt om wat voor reden niet naar je zin hebt, dan blijf je toch lekker weg? Forums genoeg op internet hoor, er zit er altijd wel eentje tussen waar je je wèl op je plek voelt.

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 13:26

Dat is dus zooooo'n dooddoener Gaaaap

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 13:26

helemaal met suzanne en mytens eens.

Bokt is keileuk maar soms erger ik me kapot aan dat als je een mening hebt dat er dan zo snel een slotje op komt. en dan bedoel ik dat je niet mag discussieren.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Steef op 2001-10-05 14:27 ]</font>

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 13:27

karin lijkt qua antwoorden veel op bartvb. van die nietszeggende antwoorden van ga dan weg.......hoezo het probleem uit de weg gaan en voor de makkelijkste weg kiezen Gaaaap

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 13:27

Dat is precies hetzelfde Karin. Je geeft een mening die een ander niet aanstaat en dan 'ga je toch lekker weg????'
Lekker makkelijk....
Wie zei dat iemand het niet naar zijn zin heeft?????
Je moet altijd van te voren zeggen dat je iets niet zegt om iemand af te kraken of af te zeiken, want anders ben je meteen de klos. En als ze het dan helemaal verbaal niet meer redden...tja..dan kun je beter gaan! Duh!

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 13:28

oh susanne maar dat begrijp ik wel hoor. Maar toch. Internet is een vreemd medium. Je kunt niet zien welk gezicht je erbij trekt en soms kan een goedbedoelde opmerking verkeerd opgevat worden.

Ik hoop dat ik veel meningen krijg als ik iets doen. Hopenlijk leer ik ervan. Maar als ik de grond in word gestampt zal ik eerder boos of verdrietig zijn en het minder snel oppikken.

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 13:29

Ach een gezicht zegt niet alles hoor. Het is gewoon de manier hoe je het leest, als je een opmerking van puck ofzo leest dan kun je ook denken ach ze typt het met een lachend gezicht, maar nee hier wordt het gelijk negatief opgevat. dat is het verschil met internet en IRL.

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 13:30

Dat is waar Heike. Dat laatste (emoties tonen) heeft vooral te maken met het niet om kunnen gaan met kritiek.
Wat ik overigens zelf ook niet kan en wat bijna niemand makkelijk vindt.
En daarom wordt iets dan opgepikt als afzeiken/de grond instampen etc. Dat is dus een verkeerde interactie, maar die fout moet je dan meer bij jezelf zoeken dan bij de ander.....

Sunnylover

pffffff please zeg,wat zitten jullie mekaar toch weer uit te schelden om niets eigelijk Verward Ik bemoei me er nie meer mee hoor,komt alleen maar ruzie van Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

Karin

Als iemand ergens lekker bot en hard tegenin gaat, lokt dat alleen maar uit dat iemand anders er nog botter en harder tegenin gaat.

Mytens, Suzanne, wat willen jullie dan? Dat als jullie bot reageren, dat er dan wordt gezegd: 'Bedankt voor je botte opmerking, je hebt gelijk'? En dan?

Want met een echte oplossing komen jullie niet, en DAT vind IK nou een dooddoener: 'Je moet je mening kunnen geven, punt uit'. Gaaaap

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 13:32

Citaat:
Op 2001-10-05 14:20, schreef Mytens:
En met kontekruipers bedoel ik de mensen die met de 'kudde' (bedankt suzanne) meelopen en meelullen en nooit een mening hebben of geven.

Volgens mij zijn er genoeg mensen die hun mening geven maar vaak wordt er niet naar meningen van andere geluisterd, dat is het grote probleem.
Als je een mening geeft wordt je direct ingedeeld op een meeloper van die of die. En wat als dat nou ook JOUW mening is?

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 13:33

tussen een eerlijk opmerking die hard aankomt en een botte opmerking zit weinig verschil. en dan kun je denken dat diegene je gewoon een eerlijk advies geeft of dat ze je de grond in hakken. Dus ik denkdat het de manier van lezen is hoor.

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 13:33

Of je een reactie bot aan vindt komen of niet, dat ligt aan jezelf wat je ermee doet....
Sommigen vinden het al erg als iemand 'nee' tegen ze zegt.
En ik zeg helemaal niet "je moet je mening kunnen uiten, punt uit..".dan moet JIJ beter lezen!
Het gaat erom dat je leuk/lief en aardig bent als je de mening van de kudde maar hebt en heb je die niet, dan ben je bot etc etc etc.
Je kunt iets ook verkeerd intepreteren. En trouwens....als je boos wordt laat je dat zelf gebeuren...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 13:34

Tuuuuuurlijk. Dus het ligt altijd bij degene die het leest, en niet bij degene die het schrijft?

Tuurlijk Mytens, als jij dat zo wilt zien. Gaaaap

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 13:34

Dat bedoel ik nou precies....iemand heeft het alweer over 'uitschelden'.....ik zie niemand schelden.....
Dat bedoel ik nou met iets verkeerd opnemen.

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 13:35

Ik ben het met onze peuterleidster, suzanne, eens. zie je wel dat er verschil tussen juffen en meesters zit??? Haha!

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 13:36

Mytens...ik denk dat wij beter niet kunnen gaan boktmeeten, hahahaha! Haha!