puppie gekocht.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-01 15:06

ohnee???
Vandaar dat ze vanacht helemaal schoon was!
*ik wordt hier zo moe van* (luierdeluierdelui Haha!)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 15:09

Stef zei toch dat ze vakantie had? mooie tijd om een puppie zindelijk te maken. ER zijn mensen die op ergere manieren met honden omgaan. Als iedereen daar nu eens een hele grote bek open trekt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-01 15:15

Toen rocky nog pup was zat ik nog op school en woonde dus nog niet bij pepper, en pepper werkt 40 uur, nou, nooit geen last gehad met dat beest hoor

Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 19:09

De hond van het adres waar ik oppas(goh wat een uitleg! Schijnheilig ) was ook in het begin zindelijk en toen ie gewend was aan het huis enz ging ie ineens poepen en plassen in het huis Haha! Misschien dat die van jou dat ook gaat doen na de wenningsfase? Ik hoop het niet, anders valt er zoveel op te ruimen. Gelukkig(als het gebeurt natuurlijk) is het geen grote hond net zoals Onyx, want hoe groter de hond hoe groter de hoop! Schijnheilig Extreme duivel

Nonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 19:11

hoe kun je nou van een hondje verwachten dat hij binnen een week zindelijk is, en daarna dat ie hele ochtenden alleen thuis is? Ik vind dit niet echt gezond voor een pup Frusty

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 20:34

gefeliciteerd hoor wel een cutey
nieuwe aanwinst voor stef H o e r a
Haha!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 22:36

Stef weet alles beter zo als altijd. Gaat het mis, dan komt ze toch weer lekker zeuren Verward . Zo gaat het altijd met Stef. Eigenwijs!!!!!

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 22:50

Citaat:
Op 2001-10-03 20:11, schreef Nonnie:
hoe kun je nou van een hondje verwachten dat hij binnen een week zindelijk is, en daarna dat ie hele ochtenden alleen thuis is? Ik vind dit niet echt gezond voor een pup Frusty

Ik denk dat je hondje best ochtenden alleen kan zijn. Je zou desnoods bijvoorbeeld de buren kunnen vragen haar een keertje uit te laten.
Het is natuurlijk per pup verschillend, daar kom je vanzelf achter.
Onze hond is als pup ook weleens 5 uur achter elkaar alleen thuis geweest, en dat is nu echt geen gefrustreerd beest geworden ofzo. Daar gaan ze echt niet dood aan.

Lunatic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 23:29

Een pup hoort, zeker in het begin, elk uur naar buiten te mogen. Daarnaast altijd nadat de pup gespeeld, gegeten en geslapen heeft.
Daarnaast is een hond een roedeldier en is het voor een pup juist daarom moeilijk om alleen thuis te zijn.
Een pup hoor je de eerste 6(!) maanden niet langer dan 2 uurtjes alleen te laten en uiteindelijk niet langer dan 5 uur.
Mensen die 40 uur per week werken moeten geen hond nemen (ook geen kat wat dat betreft). Het gaat niet zozeer om het uitlaten tussendoor, maar om de tijd die je met je huisdier doorbrengt en de aandacht die je het dier kunt geven.
Mijn vriend werkt fulltime en ik parttime omdat we 3 honden, 2 katten en een pony hebben. Als mijn Thafari straks pups heeft, krijgen mensen die fulltime werken geen pup van mij mee.
Dit is geen persoonlijke aanval, maar gewoon algemene maatstaven vastgesteld door deskundigen. Ik ben het hiermee eens Lachen .
En Stef: heel veel plezier met je schattige puppy!! Vergeet niet om veel foto's te maken, want helaas zijn ze zo weer groot, maar net zo leuk Party!! Party!! .

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 07:59

Citaat:
Op 2001-10-04 00:29, schreef Lunatic:
Mensen die 40 uur per week werken moeten geen hond nemen (ook geen kat wat dat betreft). Het gaat niet zozeer om het uitlaten tussendoor, maar om de tijd die je met je huisdier doorbrengt en de aandacht die je het dier kunt geven.

Mijn kat redt zich prima hoor, ondanks dat ik 36 uur werk (dus zo goed als fulltime). Ik heb haar uit het asiel. Ik heb haar wel tijdens mijn vakantie in huis gehaald, zodat ik in elk geval de eerste twee weken veel aandacht kon geven, maar daarna was het gewoon weer back to work en ik woon nu eenmaal niet samen, dus is ze 8 uur per dag alleen thuis. Nu drie maanden later heb ik niet het idee dat ze aandacht te kort komt. Ze slaapt het grootste deel van de dag, ik heb geen ondeugden kunnen ontdekken en haar behoefte doet ze netjes op de bak. Zelfde geldt voor de kat van mijn ouders, die ook allebei fulltime werken.

Maar goed, ik heb het idee dat ik hiermee weer erg off topic ga, het ging hier over honden. En over honden wil ik niet oordelen, daar heb ik geen ervaring mee, maar wat katten betreft vind ik het wel heel strikt gesteld zoals jij het zegt.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-04 09:02 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 08:33

bericht bij een ander topic geplaatst

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jippie op 2001-10-04 09:36 ]</font>

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 08:42

Als je puppie 's nachts moet slapen ga je hem toch ook niet om het uur uit laten? Ik vind dat onzin. En pup moet altijd op vaste momenten uitgelaten worden. Na het eten en na het slapen. Zo'n beestje moet toch ook leren ophouden? Zindelijk zijn is namelijk niet alleen weten waar je wel en niet je behoefte mag doen, maar ook kunnen ophouden. Geldt ook voor kinderen, al worden die iets te veel in de watten gelegd met hun pampers.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-01 08:45

tnx dees....

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 11:50

Als eerste: leuk voor je stef, een jonge hond! Geniet ervan.

Ten tweede (ik wil hier niemand mee aanvallen of iets dergelijks. Heb alleen gemerkt de laatste paar dagen dat je soms voorzichtig moet zijn met je woorden): Je kunt het puur fysiologisch bekijken of je een hond er 's nachts uit moet laten. 's nachts is het metabolisme van een hond op een heel laag pitje gezet en produceert de hond dus weinig of geen urine. De hond heeft dus 's nachts geen aandrang om het zo maar even te zeggen. Ik vind daarom dat je de nacht niet met de dag kan vergelijken omdat een hond overdag qua metabolisme veel actiever is.

Mijn mening over het nemen van een hond terwijl je werkt is vrij duidelijk. Ik neem geen hond als ik 8 of meer uur van huis weg ben en de hond heeft geen uitloop naar buiten of iets dergelijks. Ik bekijk het dus wat meer fysiologisch omdat een hond nu eenmaal zijn behoefte niet zolang op kan houden, kan hij dit wel ophouden omdat hij geleerd heeft niet in huis zijn behoefte te doen dan bestaat de kans op beschadigingen want Vol=Vol (sorry voor deze uitspraak, maar zo werkt het wel *LOL* )

Nogmaals, ik probeer niemand voor het hoofd te stoten. Normaal verontschuldig ik mij niet zo snel, maar ben even wat voozichtiger geworden de laatste twee dagen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-01 11:52

kan ik begrijpen maarten, maar ik werk dus niet full time.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 11:57

Het zou me wat moois zijn, als iedereen die een puppie neemt maar liefst 6 maanden fulltime ter beschikking van het hondje moest staan. Hahaha, wat zouden er veel mensen hun baan kwijtraken. Zouden mooie tijden worden voor ons uitzendbureau, want na 6 maanden moest iedereen dan een andere baan zoeken. Parttime natuurlijk, ook door de hond *LOL*

Bovendien is elk uur uitlaten helemaal niet goed voor een pup. Een pup heeft nl. ook rust nodig. Als 'ie slaapt, moet je 'm lekker laten slapen. En te veel lopen is ook helemaal niet goed!

Gewoon net zo doen als met Rock Stef, dan komt het echt wel goed met die kleine!

Lunatic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 12:49

Tja mensen, blijf maar lekker kortzichtig en negatief. Dat verhoogt echt de sfeer hoor Frusty .

Ik had het niet over 's nachts maar overdag. Als een pup slaapt maak je hem natuurlijk niet wakker, maar als hij wakker wordt meteen naar buiten. Ik had het ook niet over kilometers lopen, gewoon naar bijv het grasveld aan de overkant of in de tuin.
Een pup moet het niet leren OPHOUDEN, hij moet leren DAT HET BUITEN MOET. De eerste 6 maanden heeft een pup nog niet voldoende controle over zijn blaas, hij snapt allang wat je bedoelt, maar KAN het nog niet lang ophouden.

Maar ja, doe jullie honden maar lekker tekort. Vind andere dingen maar gewoon belangrijker en vergeet daarbij vooral dat jij dat dier genomen hebt, dat hij afhankelijk van je is en dat jij de verantwoording voor hem hebt Frusty Boos! .

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 13:07

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 15:35

Citaat:
Op 2001-10-04 13:49, schreef Lunatic:
Tja mensen, blijf maar lekker kortzichtig en negatief. Dat verhoogt echt de sfeer hoor Frusty .

Ik had het niet over 's nachts maar overdag. Als een pup slaapt maak je hem natuurlijk niet wakker, maar als hij wakker wordt meteen naar buiten. Ik had het ook niet over kilometers lopen, gewoon naar bijv het grasveld aan de overkant of in de tuin.
Een pup moet het niet leren OPHOUDEN, hij moet leren DAT HET BUITEN MOET. De eerste 6 maanden heeft een pup nog niet voldoende controle over zijn blaas, hij snapt allang wat je bedoelt, maar KAN het nog niet lang ophouden.

Maar ja, doe jullie honden maar lekker tekort. Vind andere dingen maar gewoon belangrijker en vergeet daarbij vooral dat jij dat dier genomen hebt, dat hij afhankelijk van je is en dat jij de verantwoording voor hem hebt Frusty Boos! .

Ik ben het wel met je eens over dat ophouden en buiten moeten.

Maar MB, dat leren puppies ook niet op een puppycursus hoor Verward

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 15:41

Iedereen moet leren ophouden lunatic. Als wij niet leren ophouden gaan we plassen waar we zitten of staan..... Geldt voor honden precies hetzelfde. Leren wachten tot er de gelegenheid voor is. En honden kunnen te pas en te onpas plassen, dat merk je tijdens het uitlaten. Geloof me, ik hou zielsveel van honden, bijna nog meer dan van paarden. Als honden te kort wordt gedaan raakt mij dat persoonlijk. Ook puppies moeten leren ophouden, vooral 'snachts in de bench leren ze dat. Omdat ze hun eigen nest niet willen bevuilen zullen ze de ontlasting na verloop van tijd proberen uit te stellen. Dan leren ze op te houden.

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 15:59

Ahgg wat een schatje!! ziet er echt ontzettend lief uit!! Lovers Lovers
Enne, over de reacties... Ik weet niet wat zieliger is, een hond die steeds gedumt word, van baas naar baas gaat en mishandeld word, of een pup die dan 5 uurtjes per dag zonder baasje zit, maar wel nog samen met een andere hond thuis is, en daarna lekker vertroeteld word, eten en drinken heeft enz.

Stef, veel plezier met je leuke pup Lovers