Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

996981 schreef:F_T schreef:
Warmtepompen en aircos, zelfs als mensen zéggen dat ze niet hoorbaar zijn of onder de gehoorsgrens hoor ik ze.
Die gehoorsgrens is níet de grens voor geluidsgevevoelige mensen maar de grens voor de 'meeste mensen'
Leuk en aardig, maar dat betekent dus altijd dat er een bepaald percentage mensen is dat het wél hoort.
En je kunt het niet uitzetten.
Ik word er ook gierend gek van
Daar heb je hele goede oordoppen voor als je zo gevoelig bent dat dagelijkse geluiden je zo storen
Popstra schreef:Mijn god zeg wat een klote herrie!
Met dank aan de overheid die ons dit allemaal aan praat niet denkende dat het gewoonweg onmogelijk te realiseren valt in dit druk bevolkte land!
In New York staan ze op de daken van de gebouwen. Een inmense paasei herrie die stad als je het vanaf de top van een wolkenkrabber ziet.
Of dat zo goed is voor het milieu!?
Nog even en het klinkt hier net zo. Stel je eens voor als iedereen dat heeft. Vreselijk.
Ik zou niet weten hoe je dit moet oplossen TS
Sterkte in ieder geval
F_T schreef:Ik vind dit best kort door de bocht voor een probleem dat ongeveer 5% van de bevolking raakt
Komt beetje over als jammer dan zoek het zelf maar uit.
996981 schreef:F_T schreef:Ik vind dit best kort door de bocht voor een probleem dat ongeveer 5% van de bevolking raakt
Komt beetje over als jammer dan zoek het zelf maar uit.
Wat verwacht je dan? Dat 95% van de bevolking zich gaat aanpassen aan 5%? Dat is volgens mij de wereld op z’n kop….
Ik stoor me bij tijd en wijle ook aan het geluid van bijvoorbeeld onze inductie bij het koken. Anderen in huis horen dat geluid niet. Oordoppen helpen dan prima.
veneri schreef:Seriously?geluid van een inductie (uurtje per dag) vergelijken met een airco of warmtepomp 24/7?
Als we zo gaan denken kan je net zo goed je trommelvliezen door laten prikken.hoor je nooit meer wat!
Serieus,je kan toch niet 24/7 met oordoppen gaan rondlopen omdat een ander luidruchtige zooi heeft staan?
karuna schreef:Ook een normaal apparaat geeft een continue brom en trillingen.bEn ik blijf erbij dat dat niet gezond is voor mens en dier om daar 24 uur perdag aan blootgesteld te worden
Citaat:Laagfrequent geluid en gezondheid
Er is veel onderzoek gedaan naar de effecten van geluid in het algemeen (alle toonhoogten samen). Daarin is aangetoond dat geluid verschillende effecten heeft, zoals hinder, slaapverstoring en aandoeningen aan het hart- en vaatstelsel. Een aantal onderzoeken heeft specifiek gekeken naar laagfrequent geluid (LFG) en het effect daarvan op de gezondheid. Daaruit bleek blootstelling aan LFG samen te hangen met (ernstige) hinder en mogelijk met slaapverstoring. Er is geen bewijs voor andere directe gezondheidseffecten van LFG. Het ondervinden van hinder van een bromtoon kan echter wel leiden tot onder andere concentratieproblemen en vermoeidheid