Wandelschoenen die er niet uit zien als wandelschoenen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-26 17:40

black_kelpie schreef:
Let op met barefoot schoenen - je voeten en ook de rest van je lijf moet daar enorm aan wennen. En dan heb ik het niet over een paar weken, maar over maanden. Ga dus niet ineens uren erop lopen, daar ga je geheid last van krijgen. Er zit weinig tot geen demping in de zolen, zekerop verharding ga je dat voelen. Je zult je manier van lopen waarschijnlijk ook aan moeten passen.

Ik loop al jaren barefoot, ik vind het fantastisch, maar verwacht niet dat je er zo een hele dag comfortabel op kan lopen.

Dat vermoeden had ik idd al. En die illusie heb ik ook niet nee. Daarom heb ik deze aangeschaft voor een prima prijs, zodat ik het kan proberen. Ik heb een zenuwknelling in mn voet (mortons neuroom) waar ik gelukkig de laatste jaren minder last van heb, dus misschien is dit wel een hele verademing.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-26 17:57

Oh morons neuroom mee bekend, daarom loop ik tegenwoordig bijna continu op Salewa Pedroc Pro Mid PTX Schoenen. Ik heb ze in het zwart en grijs/bordeau. Eindelijk schoenen met een mooie brede neus. Helaas voor jou zien ze er wel uit als typische wandelschoenen.

Overigens even opletten, niet alle Salewa’s hebben brede neuzen.

https://www.bergzeit.nl/p/salewa-dames-pedroc-pro-mid-ptx-schoenen/3011838/?ads_cha_gr=generic_paid_shopping&ads_cha_gr=generic_paid_shopping&gad_source=1&gad_campaignid=17148503254&gbraid=0AAAAADoTlRRJmQkf8lTJ_NFi7T53Xxvaw&gclid=Cj0KCQjw4a3OBhCHARIsAChaqJP9zUvxHDDWuMukYnqNWN-a3BCdLVoM3_1MQp3XAu__cb_gj5NmcMMaAo7AEALw_wcB

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-26 18:23

Earth schreef:
black_kelpie schreef:
Let op met barefoot schoenen - je voeten en ook de rest van je lijf moet daar enorm aan wennen. En dan heb ik het niet over een paar weken, maar over maanden. Ga dus niet ineens uren erop lopen, daar ga je geheid last van krijgen. Er zit weinig tot geen demping in de zolen, zekerop verharding ga je dat voelen. Je zult je manier van lopen waarschijnlijk ook aan moeten passen.

Ik loop al jaren barefoot, ik vind het fantastisch, maar verwacht niet dat je er zo een hele dag comfortabel op kan lopen.

Dat vermoeden had ik idd al. En die illusie heb ik ook niet nee. Daarom heb ik deze aangeschaft voor een prima prijs, zodat ik het kan proberen. Ik heb een zenuwknelling in mn voet (mortons neuroom) waar ik gelukkig de laatste jaren minder last van heb, dus misschien is dit wel een hele verademing.

Had voor mijn man "voor de grap" zon type schoenen gekocht zoals jij nu hebt en die zweert er nu bij, al een paar jaar. Wij kunnen nu geen gewone schoenen lang meer dragen, wel een groot nadeel :+

KimD

Re: Wandelschoenen die er niet uit zien als wandelschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-26 18:42

Als ik iets niet tweedehands zou kopen zijn het barefoot schoenen, die schoenen zijn bij uitstek bedoeld om zich naar je voet te zetten.

Ik vind mijn barefoot schoenen heerlijk lopen maar ik ben dat ook iemand die nooit sokken aan heeft en het liefst overal en altijd op blote voeten loopt.

Kan me niet voorstellen dat tweedehands barefoot schoenen fijn lopen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-26 19:30

Ik hoop eerder tweedehands Barefootschoenen dan gewone schoenen.
En ik verkoop ook regelmatig barefootschoenen weer door.

Maar inderdaad, wanneer je schoenen met hieldrop en demping gewend bent, loop je normaal gezien niet zomaar 10 km weg op barefootschoenen zonder dat je dat gaat merken aan je lijf en/of voeren.

Ik loop er inmiddels 4 jaar op en wil echt geen gewone schoenen meer.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-26 19:39

Taucha schreef:
Oeffff kun je daar 10km op wandelen?

Vriendin van mij doet de nijmeegse en heel wat tochten meer op de barefoot "schoenen".
Sterker nog, ze kan er beter mee uit de voeten qua blaren etc dan de gewone schoenen

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-26 21:20

Maar die heeft dat waarschijnlijk wel opgebouwd.
Van normale schoenen met hieldrop en demping naar zero drop zonder demping en niet opbouwen is een recept voor blessures.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 04:24

Marije_jiplover schreef:
Maar die heeft dat waarschijnlijk wel opgebouwd.
Van normale schoenen met hieldrop en demping naar zero drop zonder demping en niet opbouwen is een recept voor blessures.

Jaaa zeker heeft ze dat opgebouwd!