welke electrische fiets brugpieper

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: welke electrische fiets brugpieper

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:14

Welke fiets moet je zelf met je dochter maar bekijken en proberen echter, een meisje van 12 liet ik op geen enkele fiets in het donker door het bos fietsen. Niet in de huidige maatschappij en dat staat nog los van de aanwezigheid van het AZC.
Geen openbaar vervoer? Geen school in andere plek die wel met openbaar vervoer te bereiken is ?
En ik ben geen paniekzaaier, mijn kids zijn dik in de 30 maar zelfs een van hen is al eens bij de buren naar binnen gestapt omdat een automobilist zeer verdacht gedrag vertoonde. Het hoeft maar eenmaal mis te gaan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 06:53

Wat een hoop reacties! Ik was bij gebruikt bang dat die dingen allemaal de accu kapot hebben
Swap/ leen fietsen zijn hier niet
ik woon in een gehucht waar zelfs telefoonbereik een wonder is als je die vindt en van een school met 80 leerlingen gaat ze nu naar een groot dorp naar de middelbare.
Grootste deel van de route is een apart fietspad en erna een woonwijk gelukkig, geen hele akelige situaties op het bos en AZC na.
Ik ga eens op zoek naar fietsenmakers in de omgeving, 2e hands heeft zeker mijn voorkeur gezien de prijzen en haar gave die lompigheid heet. Dat van kluisje en diefstal kan ik eens vragen aan kinderen die er nu op school zitten

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:04

Varenka schreef:
Ik zie de pubers hier eigenlijk allemaal met dezelfde gazelle fietsen. Dat model is er zowel elektrisch als niet elektrisch. De lampen zitten in het frame, zodat het meer hufter-proof is, en ik dacht dat ook de remleidingen in het frame waren weggewerkt. Verder geen eigen ervaring, maar als iedereen dezelfde fiets heeft, dan is die OF hip, OF goed…

Ik denk dat dat de gazelle esprit is. Hier fietsten er ook heel veel met die fiets. Mijn zoon heeft hem ook. Hij is degelijk, fijne ondersteuning en er kan weinig aan kapot.
Laatst moest ik ook een meisje meenemen met de fiets op de auto. Zij heeft een cortina met rek. Het verschil in gewicht was enorm. Die gazelle zet ik makkelijk alleen op de fietsendrager. De cortina was voor mij alleen bijna niet te tillen.

Succes met je zoektocht.

Tip begin op tijd, wanneer het tweedehands niet lukt kun je te maken krijgen met lange levertijden.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:36

Ik heb zelf een Stella Livorno met voorwiel aandrijving. Vond ik lekkerder fietsen dan een middenmotor, dat is dus persoonlijk en zou je dochter moeten voelen.
Ik heb mijn fiets gekocht als show model, misschien kun je daar ook nog naar vragen bij de fietsenmaker.

Voor een middelbare scholier zou ik idd dichtbij zoeken zodat je er makkelijk heen kan. Ik kan de ritjes naar de fietsenmaker, toen ik puber was niet meer tellen.

Verder is het niet nodig om met je voeten op de grond te komen. Als je voeten plat op de grond komen is je fiets waarschijnlijk niet goed afgesteld om ook lekker mee te fietsen. Laat een fietsenmaker dat dus doen en pin je niet vast op voeten bij de grond
https://bike4travel.nl/blog/de-juiste-zadelhoogte/

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:41

Ik heb zelf een Cube, die heb ik van mijn moeder overgenomen. Gaat dus al heel wat jaren mee. Heeft een Bosch accu, en die doet het eigenlijk ook al best lang. Die accu heb ik vorig jaar laten reviseren waarmee je goedkoop eigenlijk weer een zo goed als nieuwe accu hebt.

Zorg er in ieder geval voor dat je dochter de fiets goed op slot zet en dat ze het computertje eraf kan halen. Dan zijn ze al minder interessant voor dieven. Daarbij zou ik de fiets gewoon goed verzekeren zodat als er iets gebeurd je daarop terug kan vallen.

De fiets die ik heb biedt enkel ondersteuning overigens, en dat is gewoon al heel fijn. Je kan ook zelf instellen hoeveel ondersteuning je wil hebben :)

[edit] Tweedehands is dus ook prima om te overwegen, zorg er dan wel voor dat je niet daarnaast ook de accu nog moet laten reviseren, want dan kun je net zo goed een nieuwe kopen.