Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
anjali schreef:De meeste honden hebben opvoeding nodig. Anders kunnen ze heel lastig worden. Net zoals kinderen trouwens. Daarvoor had je vroeger ook een stroming: "vrije opvoeding" waarin kinderen mochten doen wat ze wilden. Dat leverde ook niet altijd goede medeburgers op. Tegenwoordig zijn er "hondenscholen". Allerlei cursussen en ze komen op verzoek aan huis. Je kunt niet de buurt opzadelen met zich misdragende honden (of kinderen). "Aan de behoefte van de hond moet voldaan worden"zegt iemand hierboven. In een samenleving kan niet iedereen voortdurend ongeremd zijn behoeftes achternalopen. Wanneer dat botst met andermans behoeften zoals een goede nachtrust bijvoorbeeld.
KimD schreef:TS heeft dus zeker haar goed recht om dit te melden als overlast, want dat is het ook.
Het is zo'n onopgevoede hond, brutaal ook. Ik ga haar hond niet opvoeden voor haar. Plus met onze eigen hond in aankomst, heb ik wederom geen zin in dat haar hond mijn hond slechte gewoontes gaat aanleren.
) 
Century schreef:Mijn hond reageert ook niet op de blaffende hond van de overburen (die slaat vaak aan). Wel op andere blaffende honden tijdens wandelen bijvoorbeeld.
Hij kan wel eens een blaf-wedstrijd houden met een hond verderop in de straat, maar dat is ook gauw te stoppen.
Neemt niet weg dat ik toch erg moest wennen aan de blaffende hond van de overburen en ik kan me voorstellen als het non-stop is dat je helemaal gek wordt.
anjali schreef:Cesar Milan werkte met\voor honden die zo lastig zijn dat ze zonder zijn aanpak "weg"zouden moeten. Hij was vaak de laatst mogelijke redding voor die honden. Ik vind een strenge aanpak met eventuele hulpmiddelen hondvriendelijker dan het verwijderen van de hond- trouwens in een asiel zijn de honden niet alleen maar daar wordt meestal aan een stuk door geblaft!
Doubtless schreef:Ik vind het wel interessant dat er een adoptie hond komt. Lijkt me best een risico, nu je zoveel overlast ervaart. Wat ga je doen als hij wel meegaat in het geblaf?