Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Bonte_ schreef:Liefde zelf is geen statistiek . Dat zeker niet . Dat geef ik ook aan dat mijn schoonmoeder nog erg veel houdt van haar man. En omgekeerd.
Maar vooral de gevolgen van liefde bekijk ik.
Er is niet slechts 1 persoon voor de rest van je leven daar geloof ik ook echt in. En soms maak je een keuze vanwege het praktische ipv de liefde.
Dan komt de uitspraak. ‘Wat als liefde niet genoeg is ‘ .
Je moet zelf gewoon kunnen afwegen of de liefde voldoende genoeg zal doorwegen op de potentiële zaken die gebeuren.
Je denkt erover na voor je met een jonger / ouder iemand begint . Maar ook met iemand die een handicap heeft of een genetische ziekte die je partners leven of dat van jullie ( of toekomstige kinderen) zal beïnvloeden.
Een zekerheid krijg je niet, maar als je op voorhand weet wat de mogelijke risico’s zijn. Ga je voor jezelf kunnen beslissen of je de gevolgen wel kan dragen moesten ze op je pad komen. En bij bepaalde zaken weet je nu eenmaal iets zekerder wat kan gebeuren.
_Bonte_ schreef:Nee , zeker niet zoals ‘shoppen’.
Maar enkel het hart laten leiden is niet altijd even slim. Maar dan gaan we uitweiden over vrienden die een keuze hebben gemaakt voor enkel liefde te volgen . En achteraf zeggen. Had ik maar anders nagedacht …
Dus als er raad wordt gevaagd . Spreek ik met 2 woorden. Voor mezelf bedenk ik beide kanten en maak ik een afweging.
Ieder maakt zijn eigen keuze . En als in eender wiens geval liefde overheerst . Super goed.
Als het brein overheerst ook super goed.
Iedereen is anders
anjali schreef:_Bonte_ schreef:Liefde zelf is geen statistiek . Dat zeker niet . Dat geef ik ook aan dat mijn schoonmoeder nog erg veel houdt van haar man. En omgekeerd.
Er is niet slechts 1 persoon voor de rest van je leven daar geloof ik ook echt in. En soms maak je een keuze vanwege het praktische ipv de liefde.
Je moet zelf gewoon kunnen afwegen of de liefde voldoende genoeg zal doorwegen op de potentiële zaken die gebeuren.
Je denkt erover na voor je met een jonger / ouder iemand begint . Maar ook met iemand die een handicap heeft of een genetische ziekte die je partners leven of dat van jullie ( of toekomstige kinderen) zal beïnvloeden.
Een zekerheid krijg je niet, maar als je op voorhand weet wat de mogelijke risico’s zijn. Ga je voor jezelf kunnen beslissen of je de gevolgen wel kan dragen moesten ze op je pad komen. En bij bepaalde zaken weet je nu eenmaal iets zekerder wat kan gebeuren.
Sommigen hier doen net alsof het kiezen van een partner net zoiets is als het kopen van een rij-of werkpaard. Niet te oud en geen kwalen want dan kun je er zo niet meer mee rijden maar krijgt wel veel medische kosten.
Die 9 jaar verschil bij jullie stelt toch echt niets voor, ook niet qua levensverwachting. Sheran schreef:Ik zou ook gewoon denken:
-prijs jezelf gelukkig dat er iemand is die van je houdt
- prijs jezelf gelukkig dat het wederzijds is
Als je nu al rekening gaat houden met wat er later eventueel kan gebeuren zoek je wel heel erg naar perfectie. Misschien vind je dat, maar waarschijnlijk niet.
BoktVerlaten schreef:Ik snap het niet…..zonder leeftijdsverschil krijg je toch ook kwalen en wordt je oud? Dan moet je toch ook jaren voor je partner zorgen of je partner voor jou? Als je jonger bent als je partner is er alleen meer kans dat jij eerder moet zorgen en dat er niemand meer voor jou kan zorgen als het nodig is.
Maar zorgen moet je toch een keer
BarbaLala schreef:Sheran schreef:Ik zou ook gewoon denken:
-prijs jezelf gelukkig dat er iemand is die van je houdt
- prijs jezelf gelukkig dat het wederzijds is
Als je nu al rekening gaat houden met wat er later eventueel kan gebeuren zoek je wel heel erg naar perfectie. Misschien vind je dat, maar waarschijnlijk niet.
Dat is wel een heule lage standaard hanteren, of dat nou zo gezond is..![]()
Het lijkt mij niet meer dan normaal om bij bepaalde zaken stil te staan als je kiest voor een relatie met een groot leeftijdsverschil. Dat heeft niks te maken met zoeken naar perfectie, dat is gewoon realistisch in het leven staan.
anjali schreef:@Sheran, ik vind dat je gelijk hebt. Echte liefde is het mooiste wat er is en als je dat vindt dan doen allerlei verschillen en praktische zaken er niet toe. Maar ja, best mogelijk dat sommige mensen helemaal niet romantisch zijn en er heel anders tegenaan kijken. Er bestaan ook verstandshuwelijken en dat kan ook goed gaan.
anjali schreef:_Bonte_ schreef:Liefde zelf is geen statistiek . Dat zeker niet . Dat geef ik ook aan dat mijn schoonmoeder nog erg veel houdt van haar man. En omgekeerd.
Sommigen hier doen net alsof het kiezen van een partner net zoiets is als het kopen van een rij-of werkpaard. Niet te oud en geen kwalen want dan kun je er zo niet meer mee rijden maar krijgt wel veel medische kosten.