Betalen jullie weleens iemand zwart?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 20:15

verootjoo schreef:
Liannetje86 schreef:
Ik ben een beetje een muts... Ik ga zelfs niet naar de chinees op zondag waar je alleen contant mag betalen omdat ik dan denk "hmmm...."

Waarom mag je bij die chinees op zondag alleen contant betalen? :?

Er gebeurt vanalles zwart. Vind er niet mega veel mis mee. Niet te betalen anders :o

Dat is dus andersom. als we allemaal minder zwart zouden werken / betalen / belasting ontduiken had de overheid ruim 20 miljard meer om te besteden.
Daarvan kun je een aardige belastingverlaging / aow verhoging/ zorgkosten verlaging/ btw. verlaging etc etc van doorvoeren.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 20:35

Zwart betalen scheelt je weer 21% BTW. Dat is een hoop geld voor de wat grotere huis en tuin klussen.

Eleeke schreef:
Dat is dus andersom. als we allemaal minder zwart zouden werken / betalen / belasting ontduiken had de overheid ruim 20 miljard meer om te besteden.
Daarvan kun je een aardige belastingverlaging / aow verhoging/ zorgkosten verlaging/ btw. verlaging etc etc van doorvoeren.

Belastingverlaging, zouden we dat ooit gaan meemaken ? _O-
Laatst bijgewerkt door Matheno op 28-02-26 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 20:37

Nice try belastingdienst

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 20:45

Eleeke schreef:
verootjoo schreef:
Waarom mag je bij die chinees op zondag alleen contant betalen? :?

Er gebeurt vanalles zwart. Vind er niet mega veel mis mee. Niet te betalen anders :o

Ach, die 20miljard zit m echt niet in de particulier met een zwarte schilder, huishoudhulp of grijze bouwvakkers.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 28-02-26 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_anne

Re: Betalen jullie weleens iemand zwart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 20:56

Betaal ik bewust iemand zwart, nee. Betaal ik contant, ja dat wel.

Ik ga ook wel eens naar een pizza tent waar je op zondag alleen contact mag betalen, of de hoefsmid/les contant doe ik ook wel. Ik heb geen idee wat zij daar verder mee doen

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 20:56

Ik vind dat ook wat vrijheid voor de burger, dat je geld niet overal gevolgd wordt :o

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-26 21:19

Eleeke schreef:

Ah ik vind dit wel lief bedacht. Is natuurlijk niet realistisch maar wel lief.

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 21:51

De ramenwasser krijgt zijn geld op de hand, die jongen komt hier al een hele tijd.
Mijn automonteur krijgt het zo.
De klusjesman ook.
En de honden oppas, die krijgt het ook in de hand.
Dus ik betaal wel redelijk wat mensen cash.
Laatst bijgewerkt door Wonkeydonkey op 28-02-26 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 21:52

moonsparkle schreef:
Nice try belastingdienst

Ik gier om jou :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 21:53

Cash staat niet gelijk aan zwart

Wonkeydonkey schreef:
De ramenwasser krijgt zijn geld op de hand, die jongen komt hier al een hele tijd.
De klusjesman ook.

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 21:53

Maar als hun een uitkering hebben en ze geven het niet op dan is dat toch zwart.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 21:54

En dat weet jij?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 21:56

Wonkeydonkey schreef:
De klusjesman ook.

Topic gaat over zwart, niet over of je cash betaalt.

moonsparkle schreef:
Nice try belastingdienst

Joh, de BD heeft zn zaken zo bijzonder slecht op orde dat ik niet denk dat ze zulke dingen doen om belastingontduikers te vinden :')

Maar we zullen zien, misschien wordt mijn aangifte er straks uitgehaald voor extra controle :+

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 21:56

Zijn mensen uit mijn kennissenkring, dus denk wel.
Iets minder kattig mag

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 21:59

Kattig? Gewoon een vraag.
De meeste vertellen namelijk niet wat ze wel en niet opgeven

Maar laat maar..
Geen zin in alweer gezeik omdat iemand weer eens rare dingen leest.

Pffff, bokt de laatste tijd...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-26 22:27

Als ik iemand cash betaal en hij zegt ‘bij cash betaling krijg jij een leuke korting <<) Dan weet je genoeg.

Zegt ie er niks over dan weet je ook niet wat ie wel en niet opgeeft. Vind ik aan degene zelf. Ik ga alleen over mijn eigen aangifte en niet die van een ander.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 22:36

Wonkeydonkey schreef:
Zijn mensen uit mijn kennissenkring, dus denk wel.
Iets minder kattig mag

Lekkere kennissen wel :+ Wel je hand op houden bij de overheid en lekker zwart bij verdienen. Ik heb er wel een mening over :n

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 23:03

Ik werk bij de BD en natuurlijk wordt hier naar gekeken en onderzoek naar gedaan.
Zoals iemand al eerder opmerkte, door al het geld wat de overheid misloopt moeten wij nu extra betalen om onze zorgstaat in stand te houden.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 23:08

Ik heb mede door adhd en autisme plus een lichamelijke beperking enorme moeite om mijn huis aan kant te houden ondanks dat ik vanuit de WMO 2 x per week hulp over de vloer krijg voor anderhalf uur. Daardoor blijven grote schoonmaakklussen vaak liggen en is er geen tijd nog migenlijkheid voor ordenen
Ik heb een HHO gehad (dat is een huishoudelijke ondersteuner , mooi woord voor schoonmaker van de WMO) die mijn held was en ook precies kon lezen en schrijven met mijn problematiek
Ze is echter verhuisd maar we hebben contact gehouden, zijn vriendinnen geworden en ze komt regelmatig hier een weekendje creatief doen. Zij komt ook elk kwartaal een dagje helpen orde in de chaos te scheppen want die nieuwe HHO’s boteren niet zo goed met mij helaas of t is meer veel uitval, of studentjes die niet weten hoe een stofzuiger werkt, en je vuile was opvouwen en in de kast doen waardoor je al je kleding mag gaan wassen waar ik al helemaal geen energie voor heb (voorbeeldjes). Ik vraag me soms af of ze hun eigen kamer wel eens opruimen…

Ik vind echter niet dat dat gratis moet want ‘t is best hap werk. Dus ja ik betaal daar onderhands voor. Hetzij cash maar vorig jaar oktober zijn we naar de Kreadoe beurs geweest en heb ik de toegang betaald.

Maar bij haar schaam ik mij niet voor mijn huishouden, het is niet vies (afval of whatever) maar wel echt heel rommelig en chaotisch en ik overzie het zelf niet meer.

Ik moet eigenlijk meer hulp. En dat vind iedereen maar er is geen budget voor dus dan maar zo -O- ik ken verder ook niemand in mn omgeving die mantelzorg kan doen wat dat betreft

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 23:17

marije1109 schreef:
Ik werk bij de BD en natuurlijk wordt hier naar gekeken en onderzoek naar gedaan.
Zoals iemand al eerder opmerkte, door al het geld wat de overheid misloopt moeten wij nu extra betalen om onze zorgstaat in stand te houden.

Ik snap dat bij grote klussen. Maar ik geef de oppas gewoon cash geld, die hoeft zich van mij als 16 jarige niet als zzp’er aan te melden. Of de nagelstyliste geef ik wel eens een fooi, dat geef ik ook cash.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 23:19

marije1109 schreef:

Je kunt het ook andersom bekijken.
Werken zou beter beloond moeten worden, maar hoe meer je werkt, hoe meer belasting je betaald. Dus gaan mensen dingen bedenken om minder belasting te betalen om toch gewoon te kunnen leven met het loon wat ze hebben. Want eerlijk is eerlijk, er gaat ook gewoon heel veel geld naar de belastingdienst van elke euro die je verdient en je krijgt er steeds minder voor terug.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 06:38

marije1109 schreef:

Dat komt niet omdat mensen zwart/grijs werken, maar omdat de verhouding werkenden/ niet werkenden enorm veranderd is. Door vergrijzing wordt de zorg enorm duur en ook door de mogelijkheden die sterk uitgebreid zijn.

Het verband tussen het aantal zwartwerkenden en het extra moeten betalen om de zorgstaat in stand te houden is niet aangetoond.

En ik denk dus niet dat het die 20miljard is waarover gesproken werd dat door deze particulieren misgelopen wordt. Kinderen die een beetje oppassen of tuinen doen, konijnen verzorgen of honden uitlaten voor een klein zakcentje.
Er wordt juist gestimuleerd om te mantelzorgen, elkaar te helpen, en hiermee kan dat. Ik heb ook klusjes gedaan voor opa’s en oma’s en oudere buurmensen. Lekker ontmoedigend als zo iemand alles op zou moeten geven.

De meeste ‘echte’ werkers werken ook grotendeels wit, er zit nl ook teveel risico aan qua arbeidsongeschiktheid enzo. Dat kleine beetje zwart, laat lekker, dat geld komt iig bij ons de economie in. De echte grote vissen zitten met hun zwarte geld op Barbados ofzo. Er zijn mensen die in hun eentje tonnen of miljoenen belasting ontduiken.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 06:58

:') Komt er nu nog antwoord over die Chinees op zondag? Inmiddels is daar ook een pizzatent bijgekomen lees ik. Ik ken dit concept niet. :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 07:06

AnnoNiemand schreef:
:') Komt er nu nog antwoord over die Chinees op zondag? Inmiddels is daar ook een pizzatent bijgekomen lees ik. Ik ken dit concept niet. :')

Wat bedoel je? Blijkbaar kan je daar alleen cash betalen. Geen pin. Dat is wat ik begrijp.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 07:18

Suzanne F. schreef:
AnnoNiemand schreef:

Wat bedoel je? Blijkbaar kan je daar alleen cash betalen. Geen pin. Dat is wat ik begrijp.

Of je daar altijd alleen maar cash kan betalen of dus echt alleen maar op zondag. Ik heb dat echt nog nooit meegemaakt dat zoiets bestaat, 't fascineert me. :))