Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vaak veel goedkoper en echt langer houdbaar! Plus producten uit de regio, zoals jam, honing en diverse sappen. Heerlijk! Duhelo schreef:Ik vind de meeste boerderijwinkels veel te duur.
De melkwinkel hier vraagt geloof ik al 1.60 voor een liter rauwe melk. Er zit op die melk geen transport, geen extra behandelmethodes, ze kunnen het ter plaatse gaan inpakken in flessen, en het is zoveel duurder als een fles in de winkel.
Akkoord, het is lekkerder, maar dit is voor mij eerder een verwenningsmomentje dan dat ik al mijn melk daar haal...
nimbletje schreef:Ik werk in een boerderijwinkel en daarvoor was ik er zelf al jaren klant. Wij verkopen veel soorten groente ook 'vergeten' groente en hele rode of witte kolen en stronken boerenkool, zuurkool uit het vat enzovoort. Meestal niet in de supermarkt te krijgen. Vlees, eieren, appels, peren, aardbeien, honing enzo uit de buurt. Het klopt dat sommige producten goedkoper zijn in de supermarkt maar die hebben prijsafspraken waar wij niet tegen op kunnen of bijvoorbeeld kleinere formaat bloemkolen. En wij betalen de boer een eerlijke prijs voor zijn product. Wij gaan voor kwaliteit en voor zoveel mogelijk Hollandse producten. Maar de bananen, sinaasappels en druiven komen hier ook gewoon van ver natuurlijk.
Duhelo schreef:Ik vind de meeste boerderijwinkels veel te duur.
De melkwinkel hier vraagt geloof ik al 1.60 voor een liter rauwe melk. Er zit op die melk geen transport, geen extra behandelmethodes, ze kunnen het ter plaatse gaan inpakken in flessen, en het is zoveel duurder als een fles in de winkel.
Akkoord, het is lekkerder, maar dit is voor mij eerder een verwenningsmomentje dan dat ik al mijn melk daar haal...

Sky_As schreef:Duhelo schreef:Ik vind de meeste boerderijwinkels veel te duur.
Weet je hoe dit komt?
Met dank aan onze regering
Om rauwe melk te kunnen verkopen moeten ze regelmatig allerlei testen etc. Laten doen, en die kosten veel geld.
Ik betaal overigens 1,50 voor een liter biologische melk.
Sindsdien lust ik geen supermarkt melk meer.... Dat is geen echte melk...
rien10 schreef:Duhelo schreef:Ik vind de meeste boerderijwinkels veel te duur.
Daar ben ik het mee eens. Kaas van de boerderij komt hier alleen met de feestdagen. Het is wel vreselijk lekkere kaas.... ik vind het prima om er dan meer voor te betalen. Alleen niet iedere week.
Sky_As schreef:Weet je hoe dit komt?
Met dank aan onze regering
Om rauwe melk te kunnen verkopen moeten ze regelmatig allerlei testen etc. Laten doen, en die kosten veel geld.
Ik betaal overigens 1,50 voor een liter biologische melk.
Sindsdien lust ik geen supermarkt melk meer.... Dat is geen echte melk...

Blue_Eyes schreef:Zeker. Vlees en eieren direct bij de boer in Oirschot (Polsdonken), fruit en groente bij de Landwinkel in Eindhoven en soms bij de boerderij langs de weg, melk en kaas op verschillende plekken (bv melktap). En ik ga ook graag naar de lokale markt.
Sky_As schreef:Voedingscentrum?
Dat centrum die beweert dat halvarine gezonder is dan roomboter en dat je 3 tot 5 keer per dag een klein snoepje of koekje mag pakken.
Door hun "aanbevelingen" heeft inmiddels 80% van de bevolking overgewicht tot obesitas
Google eens voedingscentrum en Unilever en verbaas je maar. Ik wist dit ook allemaal niet hoor, en dacht ook altijd gezond te doen.
Maar sommige bedrijven hebben een dubbele agenda
Maar even terug naar boerderijwinkel, ik steun ook gewoon graag lokaal, dus vandaar dat ik wel zo veel mogelijk daar haal. Brood ook bij de bakker.
Herfstblad schreef:Hoi!
Wie doet zijn of haar boodschappen nog meer zoveel mogelijk in boederij winkels? Ik vind het zo leuk en schattig! Die kleine winkeltjes en vaak van eigen bodem of van bakkerijen/boeren in de omgeving.
Ik ben vandaag weer op pad geweest en ben bij twee winkeltjes geweest. "Vlees en meer uut Erica"(Drenth). Kipfiletblokjes en kipdrumsticks. Daarnaast nog melk, vla, stroopwafels, stoofpeertjes, zelfgebakken koekjes. Deze winkel zit aan een grote boerderij vast en focust zich voornamelijk op vlees zuivel (eigen dieren)
Daarnaast ben ik bij een winkeltje geweest wat zich meer richt op biologische groente en fruit. 't Leeuweriksveld in Emmen (ook in Drenthe) Hier heb ik onder andere fruit, aardappelen, thee, dadels en een sapje gekocht.
Ja, het is allemaal veel duurder dan de supermarkt. Ik was iets meer dan 50 euro kwijt voor alle producten. Dan heb ik bij de liddl een hele week vol voor. Maar het voelt gezonder, verser en lekkerder! Dus ik ben benieuwd wie gaat nog meer? En koop je juist wel of niet in de boerderij winkel?