Beweren dat het merendeel van de mensen een idioot is en zelf alle ongelukken veroorzaakt is jezelf behoorlijk hoog hebben zitten en alles beter weten. Maar dat klopt wel aardig bij het type posts dat ik jou heel vaak zie plaatsen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarlindeRooz schreef:Gefeliciteerd. Maar het is wetenschappelijk bewezen dat bepaalde auto’s veiliger zijn tijdens een ongeluk dan anderen.
Dat jij denkt dat je zo fantastische chauffeur bent dat je ongelukken kan voorkomen dat is iets in jouw hoofd. De realiteit is dat ongelukken gebeuren en vaak ook buiten je schuld om. Dan zit je liever in een Volvo v60 dan in een Kia picanto.
ikke schreef:MarlindeRooz schreef:Gefeliciteerd. Maar het is wetenschappelijk bewezen dat bepaalde auto’s veiliger zijn tijdens een ongeluk dan anderen.
Dat jij denkt dat je zo fantastische chauffeur bent dat je ongelukken kan voorkomen dat is iets in jouw hoofd. De realiteit is dat ongelukken gebeuren en vaak ook buiten je schuld om. Dan zit je liever in een Volvo v60 dan in een Kia picanto.
Voor die gevallen heb ik de LF45.....
Het heeft niks te maken met "gewelidige chuffeur" zijn maar als met hoe jij je door het verkeer beweegt.
Nee, ook ik geef je geen garanties maar een deel van de ongelukken overkomt je omdat je niet op tijd reageerde op de stommiteit van een ander....
Die acties kun nogal vaak voorspellen....
XladyX schreef:ikke schreef:
Het heeft niks te maken met "gewelidige chuffeur" zijn maar als met hoe jij je door het verkeer beweegt.
Nee, ook ik geef je geen garanties maar een deel van de ongelukken overkomt je omdat je niet op tijd reageerde op de stommiteit van een ander....
Ja, zoals een klapband van de voorganger, die zie jij aankomen? En die haas uit de bosjes waar jij misschien overheen was gereden, maar degene naast jou op de snelweg voor opzij schiet tegen jouw wagen aan? Zit jij dan liever in een kleine auto of een zwaardere? Gewoon even twee voorbeelden die als eerst in mij opkomen.
XladyX schreef:Sneller tot stilstand komen is juist precies wat het meeste menselijk letsel veroorzaakt. De snelheid is geen probleem, het is het stoppen
Kreukelzone zorgt voor afremmen voor impact ipv abrupt stil
ikke schreef:Dan reed je te hard voor de afstand die je tot je andere weggebruiker had!
Anders had je namelijk kunnen reageren!
Ja, je kunt altijd wel een voorbeeld verzinnen dat heel lastig te voorzien is, maar als je dat nodig hebt, om mij te pareren, zegt dat vooral iets over inzicht en positie op de weg.....
8nnemiek schreef:XladyX schreef:Sneller tot stilstand komen is juist precies wat het meeste menselijk letsel veroorzaakt. De snelheid is geen probleem, het is het stoppen
Kreukelzone zorgt voor afremmen voor impact ipv abrupt stil
Ik bedoel vooral ook dat je remweg een stuk korter is. Meer gewicht betekent dat je minder snel stil komt en dus überhaupt meer kans op een botsing.
Froukje_J schreef:Seat ibiza maar vind persoonlijk alle seats heel soepel rijden
ikke schreef:MarlindeRooz schreef:Gefeliciteerd. Maar het is wetenschappelijk bewezen dat bepaalde auto’s veiliger zijn tijdens een ongeluk dan anderen.
Voor die gevallen heb ik de LF45.....